Unelmien työpaikka

  • 4 919
  • 32
Sain tänään miellyttävän puhelinsoiton. Olin hakenut unelmien työpaikkaani töihin sinnikkäästi jo lähes kaksi vuotta. No viimein sitkeyteni palkittiin ja pääsin haastatteluun reilu viikko sitten ja haastattelun tuloksena kuulin tänään puhelimesta maagiset sanat "paikka on teidän". Todennäköisesti työnantaja ei enää jaksanut vastailla n. 3kk välein tekemiini yhteydenottoihin ja oli tullut siihen tulokseen, että minusta pääsee parhaiten eroon palkkaamalla minut.

Intohimonani on matkustaminen. Eurooppa on koluttu jo kohtalaisen tarkkaan ja onpa sitä merten ylitsekin päästy muutamaan otteeseen. Veri vetää yhä pidemmälle ja koska vapaa-ajan matkustaminen on todella kallista puuhaa olen tarkoituksella hakeutunut työpaikkoihin, joista saa joko merkittäviä matkustusetuja tai vaihtoehtoisesti matkustamisesta maksetaan.

Olen työskennellyt matkatoimistoissa, matkaoppaana, risteilyaluksella ja lentoyhtiössä. Parina viime vuotena olen toiminut matkanjohtajana lähinnä Eurooppaan suuntautuvilla matkoilla. Tämä on se mitä haluan nyt tehdä pari seuraavaa vuotta ja ongelmaksi on muodostunut se, että firmalla jolle olen matkakeikkaa heittänyt ei enää ole tarjota minulle mitään uutta, vaan kaikki olen jo nähnyt. Niinpä olen hakenut paikkaa jossa voin tehdä matkanjohtajan hommia esim. Australia - Uusi Seelanti akselilla tai Kiinassa, Etelä-Amerikassa, Borneolla, Afrikassa yms. enemmän tai vähemmän eksoottisissa paikoissa. Tänään sain vahvistuksen, että minut on hyväksytty matkanjohtajien aateliin.

Entä te arvon Jatkoaikalaiset? Mikä on teidän unelmienne työpaikka? Oletteko kenties jo siellä? Kuka rakastaa toimistohommia? Joku kenties ruumiillista työtä? Sana on vapaa.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Unelmieni työpaikka minulle olisi Manchester Unitedin hyökkääjän tontilla. Töitä pitäisi tehdä lukuisissa eri toimipisteissä, mutta parhaaseen tulokseen uskoisin pääseväni firman päämajassa Old Traffordilla. Synkän syksyn ja kevään aikana pääsisi työn merkeissä kiertelemään myös Eurooppaa.

Kuukausipalkka huitelisi aluksi luultavasti €100 000 paikkeilla. Rankka ammatti, mutta kelpaisi minulle. Kuulemma kivat edut, hyvin kun pelaa niin saattaa saada ilmaiset futiskengät...

Poks.
 

Carlos

Jäsen
No duoda...

Voisin kai sanoa että olen unelmieni työpaikassa. Tosin niihin unelmiin ei sisälly mm. viimeisen 7 päivän aikana tehdyt 103 tuntia töitä, mutta välillä sitä vähän joutuu venymäänkin.

Unelmiin ei kyllä kuulu sekään että matkustan n. 5 päivää viikossa, mutta muuten sitten meneekin kivasti. Pidän kyllä reissaamisesta, mutta joskus olisi kiva viettää kokonainen viikko nukkumalla joka yö omassa kämpässä.

Sen verran vielä näistä unelmista vaan, että on sitä itsekin joskus ulkoapäin tullut ihasteltua jotain toista firmaa, ja miten hienoa siellä varmaan on. Sitten kun sinne lopulta pääsee, huomaa ettei se niin "unelma" paikka ollutkaan. En nyt sano että se olisi totta tässä Jake/Elwood -tapauksessa, mutta usein näin käy.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Nojaa... minulla on ollut 22 eri työnantajaa. Sekaan sopii vähän kaikenlaista. Ensimmäinen työpaikkani oli Hartwallilla. Plokkailin pulloja julmetun läjän keskellä ulkona.
Sen jälkeen olen harrastanut hitsailua, maalailua, ajanut kuorma-autoa, trukkia ja paljon muuta.
Nykyisessä työssäni joudun matkustamaan usein, kuten monessa muussakin entisessä työpaikassani. Takana on sen verran hotelleja ja lentokenttiä, etten niin välitä enää vaikken pääsisi enää ikinä toimiston ulkopuolelle.

Unelmatyö? Ei, niin kauan kun puhutaan työnteosta en voi kuvitella että jostain voisi löytyä sellainen. Omat arvoni löytyvät vapaudesta. Tällä hetkellä menen ja tulen niin kuin huvittaa ja hoitelen hommani omassa tahdissani. Lasken tälle suuren arvon. Elikkä minun unelmatyöni on vapaa työ jonka ohjailen itse.
 
Viimeksi muokattu:

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Unelmatyö? No koska pelaajan lahjani ovat rajalliset, olisi mahtavaa olla jonkin SM-liiga- tai NHL-joukkueen manageri.
Sen kuin ostelisi pelaajia ja katsoisi lätkää. Tietysti menestyspaineita tuollaisissa hommassa riittää, mutta positiivisia puolia on enemmän kuin negatiivisia. Saisipahan ainakin olla lätkän sisäpiireissä....:)
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ferrarilla Michael Schumacherin jälkeen, jos ei siitä lähde
niin sitten Suomen tai EUn presidenttinä.

Aikas paljon olisi ideoita takataskussa.
 
Suosikkijoukkue
ILVES
Unelmien työpaikka?

Pohjustukseksi voisi mainita, että lyhyen työkokemuksen (noin kahdeksan kuukautta) perusteella pidän asiakaspalvelusta.

Tällä hetkellä työsopimuksessani on pykälä: "tarvittaessa työhön kutsuttaessa", joten periaatteessa työviikkoni voivat sisältää noin 48 tuntia töitä, mutta pahimmassa mahdollisessa tapauksessa 0 h viikossa. Tämän hetkisen elämän tilanteen mukaan tekisi siis mieli tehdä töitä, jossa työaika on "vakio". Tällä tarkoitan sitä, että työaika olisi esim. 40 h viikossa ja mieluiten sellaisia vuoroja, joissa olisi mahdollisuus päästä katsomaan kaikki Ilveksen kotiottelut ja mahdollisimman moni vierasottelu. Lisäksi olen luonteeltani sellainen, että minulla pitää olla koko ajan tekemistä. Tämä tarkoittaa sitä, etten jaksa esim. nykyisessä työpaikassani istua kassalla ellei jonoa liiemmin ole. Toisaalta myös vaihtelu virkistää ja mielestäni on kaikkein hienointa oppiaa joka päivä jotain uutta. Lisäksis olisi todella loistavaa, jos mahdollisista ylitöistä maksettaisiin palkkaa ja tauot olisi niin pitkiä kuin itseä kiinnostaa- pääasia, että hommat tulee hoidettua.

Tällä hetkellä olen pirun tyytyväinen, että minulle löytyy viikossa vähintään tuo viisi päivää viikossa töitä, mutta entä sitten, kun lomat loppuvat. Silloin minulla voi olla todella epävarmaa töiden paiskiminen. Minulle henk. koht. sopisi siis, että olisi 100% varmuus töistä ja mielellään sellaisessa toimessa, jossa voi palvella asiakkaita ja koko ajan on tekemistä. Toisaalta pidän myös fyysisestä työstä (kuten varastohommista).

Niin tai sitten vaikkapa valmennuspesti Ilveksessä tai johtajan paikka suuressa firmassa kävisivät myös joten kuten.

Ps. Mikäli Tampereen jakoaikalaisilla on edes vähän tähän suuntaan, ei muuta kuin yv:tä kehiin.
 
Viimeksi muokattu:

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
jaa.No Jalkapalloilija Espanjan liigassa,esim.FC Barcelonassa ois mukavaa puuhaa mutta kun ei ollut kiinnostusta jatkaa(eikä kyllä taitokaan ois riittäny) ni nyt unelmatyö vois olla Lentäjä tai Merikapteeni.Muutenkin laivatyö kiinnostais.
ja sokerina pohjalla.Penaksi Penan paikalle.Mikäs sen parempaa,kaikkia ei saa tyytyväisiks millään.Aina maristaan *hymiöitä tarpeen mukaan*ja valitetaan oli tilanne mikä tahansa
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Niin no... Yhden unelmatyön voisin mainita. Haluaisin olla varikolla F1 ajojen aikana hän joka pesaisee kuskin visiirin pit stopin aikana. Sen verran kanuuna homma etten vaatisi edes palkkaa. Raha ei ole mikään ahdas sektori.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Top Gear ohjelmaan kun pääsisi töihin. Tällä tuotantokaudella pojat mm. testasivat että kumpi käy nopeammin: Pirelli-kalenterin tytöiltä laittautuminen baaria varten, vaiko WRC-tallin mekaanikoilta vaihdelaatikon vaihto. Kun 20 minsaa oli kulunut, niin vaihdelaatikko oli vaihdettu. Siinä vaiheessa tytöt olivat saaneet laitettua yhden tekoripsen paikalleen :)
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Tämän hetkisessä työpaikassani lentää laatta ihan kirjaimellisesti. Nuorena ja kokemattoman koululaisena, unelmatyöpaikoista kysyttäessä vastasin muistaakseni haluavani tulla isona joko lentäjäksi tahi merikapteeniksi.

Ainoat lentämiseen liittyvät kokemukseni ovat kuitenkin olleet jokavuotinen Mallorcan matka, ja sitten toisaalta Viking Linen miniristeily Turusta ilman aamiaista.

Nyttemmin olen haaveillut, että unelmatyöpaikkaani jotenkin liittyisi kauniita naisia, sohvalla loikoilua ja oluen litkimistä.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Unelmatyöpaikka on tietysti se, mistä saa huikeaa palkkaa. Mitään ei tarvitse tehdä ja työpaikalla sanotaan, että olisi parempi jos pysyisit kotona, niin maksetaan sulle palkka...

Että silleen...
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Viestin lähetti wilco
Unelmatyöpaikka on tietysti se, mistä saa huikeaa palkkaa. Mitään ei tarvitse tehdä ja työpaikalla sanotaan, että olisi parempi jos pysyisit kotona, niin maksetaan sulle palkka...

Että silleen...
Eikös loppujen lopuksi ainakin Mika Salolla ollut sellainen työpaikka tojotalla?
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Unelmien työpaikka olisi tietty ulosottomies. Ajatelkaa sitä, kun itselle sattuu erityisen vittumainen päivä niin samalla vitutuksen voi levittää muillekin. Voi olla kylläkin aika riskialtis duuni, kun kesken kamojen ulosroudauksen aikana tavaroiden omistaja sattuu paikalle. Siinä sitä sitten selitellään.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Tämä mies haluaisi olla Poliisi. Se on niitä haaveita jotka laitoin itselleni jo hyvin pienenä. Tarkoitus olis kyllä yrittää toteuttaa tuo haave joskus tulevaisuudessa. Eli joku kaunis päivä aion hakea poliisikouluun.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Viestin lähetti Rontti
Eikös loppujen lopuksi ainakin Mika Salolla ollut sellainen työpaikka tojotalla?

VWllä ei vain ole vielä omaa tallia, joten joudun vielä tyytymään vain tuolla "valkealla salamalla" harjoitteluun.

Että silleen...
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Viestin lähetti finnishninja
Unelmatyö? Ei, niin kauan kun puhutaan työnteosta en voi kuvitella että jostain voisi löytyä sellainen. Omat arvoni löytyvät vapaudesta. Tällä hetkellä menen ja tulen niin kuin huvittaa ja hoitelen hommani omassa tahdissani. Lasken tälle suuren arvon. Elikkä minun unelmatyöni on vapaa työ jonka ohjailen itse.

Vähän saman suuntaisia ajatuksia täälläkin päin. Unelmatyöni olisi sellainen, jossa saisi hoitaa hommat omaan tahtiin ja vieläpä omassa kotonaan.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti Pakkipari
Vähän saman suuntaisia ajatuksia täälläkin päin. Unelmatyöni olisi sellainen, jossa saisi hoitaa hommat omaan tahtiin ja vieläpä omassa kotonaan.
Periaatteessa pystyn myös hoitamaan työni kotona - useimmiten. Hommassa on tosin yksi todella suuri varjopuoli. Työpäivästä ei tule nimittäin koskaan loppua! Siitä tulee yllättäen 24 tuntia pitkä. Ensinnäkin heräät hieman myöhemmin, syöt kunnon aamiaisen ja luet päivän lehden. Sen jälkeen aloitat työn. Välillä käyt hoitelemassa hieman omia asioitasi jne. Loput hommat hoitelet illalla myöhään lätkämatsin jälkeen...
Parasta unelmatyössä on liukuva työaika. Voi nousta ylös ilman herätyskelloa tai panna se herättämään jos haluaa olla jo kukonlaulun aikaan työpaikalla. Koskaan ei tarvitse tuijottaa minuutteja ja voi lähteä tarpeen vaatiessa aikaisemmin pois.
Minulla on tällähetkellä näin enkä vaihtaisi sitä suurempaan palkkaankaan. En vaikka korotus olisi todella suuri.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tällä hetkellä tunnen tekeväni tärkeää työtä, ja olen siinä mielestäni myös melko hyvä. Palkka on paska, mutta mihinkäs minä rahaa tarvitsisinkaan. Tyytyväinen olen kaikin puolin.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Unelmien työpaikka olisi suuren monikansallisen firman, jonka pääkonttori olsi Turussa, EHS-tarkastaja. Tehtävänäni olisi siis tarkastaa firman muiden toimipisteiden ympäristönsuojelun status. Saisi matkustella firman piikkiin businessluokassa ja siitä vielä maksettaisiin.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti Jii
Unelmien työpaikka olisi suuren monikansallisen firman, jonka pääkonttori olsi Turussa, EHS-tarkastaja. Tehtävänäni olisi siis tarkastaa firman muiden toimipisteiden ympäristönsuojelun status. Saisi matkustella firman piikkiin businessluokassa ja siitä vielä maksettaisiin.
Mistäs lyhennys EHS?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Bluesbrother

Entä te arvon Jatkoaikalaiset? Mikä on teidän unelmienne työpaikka? Oletteko kenties jo siellä? Kuka rakastaa toimistohommia? Joku kenties ruumiillista työtä? Sana on vapaa.

Meikäläisen unelmat työpaikansuhteen ovat kuihtuneet aikaa sitten. Ne ovat mahdottomia toteuttaa, kun sanon tämän, tarkoitan tällä todella tätä.

Nykyinen työpaikkani on kaukana unelma-ammatistani, olen totaalisen leipääntynyt ja vi**uuntunut siihen. Se ei motivoi minua laisinkaan. Mikäli olisin toisenlainen luonteeltani, olisin varmasti lyönyt lössiksi koko homman aikapäivää sitten, nykyisellään (silloin kun olen töissä) kriittisyys omaa työtä kohtaan pistää minut antamaan 100% panoksen - ei mikään muu, ei rakkaus työhön, palkka tms. Vain armottomuus itseäni kohtaan ruoskii minua töissä.

Nykyinen työni ei siis todellakaan motivoi minua, sen sijaan konsernilta löytyisi hommia jotka minua kiinnostaisivat (ja joista uskon selviäväni), jos sellaiseen pääsen - neuvottelukysymys lähinnä - uskoisin saavani työstä muutakin kuin tuskastuneen olon ja stressin, höystettynä oikein mukavalla depressiolla. Nämäkään työt eivät mitään unelmahommia ole mutta huomattavasti nykyistä parempia.

Unelmoikaa te ketkä jaksatte, minä en enää jaksa.

vlad#16.
 
Re: Re: Unelmien työpaikka

Viestin lähetti vlad
Unelmoikaa te ketkä jaksatte, minä en enää jaksa. vlad#16.

En usko Vlad, että et voisi tavoitella vielä omaa unelmahommaasi mikäli et ole puolen vuoden sisällä eläkkeelle siirtymässä. Aina on toivoa.

Vaikka nyt pääsinkin realistiseen unelmahommaani niin voin kertoa vielä eräästä työstä joka mielestäni hakkaa kaikki muut. Luin taannoin jostakin julkaisusta artikkelin jonkun miehen työstä. Hän oli töissä Pariisissa Moulin Rouge showbaarissa (siellä legendaarisessa vähäpukeisten naisten tanssiparatiisissa). Miehen työnä oli illasta toiseen puristella lavalle menevien tanssityttöjen nännit kovaksi! Miettikääpä sitä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Bluesbrother
En usko Vlad, että et voisi tavoitella vielä omaa unelmahommaasi mikäli et ole puolen vuoden sisällä eläkkeelle siirtymässä. Aina on toivoa.

Kohdallani se on sula mahdottomuus, jos ny edes jaksais olla elossa seuraavat puolivuotta, jopa vuoden...

..sorry, huti menee ja rankasti tämän ketjun aiheen.

vlad#16.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös