Mainos

UMK ja Euroviisut 2025

• 197 105
  • 2 871

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Tätä itsekin odotan. Rehellisesti ihmettelin jo 2023 miten niin monelle upposi se Loreenin päälleliimmattu taidelarppaus. "Uuu, liikuttelen tässä käsiäni dramaattisesti naamani edessä ja katson kaihoisasti tyhjyyteen, uuu olen suuri ja mystinen taiteilija!" Mutta vissiin sitten suuret massat ovat helposti huijattavissa.

Noh, kun miettii kuka on Yhdysvaltain presidentti niin...

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Ruotsi nyt taitaa vaan hyötyä myös vähän maineestaan viisumaana näissä skaboissa. Se tuntuisi tuovan aina pienen etulyöntiaseman moneen muuhun verrattuna, vaikka esitys tai biisi ei ehkä sellaista asemaa oikeuttaisikaan
Ruotsilla on myös mukavasti osallisuutta jos kenenkin viisumaan biiseissä. Itä-Euroopan maat sekä Välimereltä Kypros ja Malta ovat ainakin usein ostelleet kappaleet länsinaapuristamme. Puhumattakaan siitä, kuinka syvällä Euroopan pop-musan skenessä ruotsalaiset biisintekijät ja tuottajat ovat.

Tuo tilanne luo valitettavasti painetta juryille muistaa svenskejä sitten raatipisteissä. Todella tylsää kilpailun objektiivisuuden kannalta, mutta tietysti kun kyse on periaatteessa mielipidekysymyksestä, ketäänhän ei tällaisesta suosimisesta voi syyttää.

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Siis tuo Månsin biisihän on tuon pätkän perusteella aivan uskomattoman tylsää paskaa. Loreenin biisissä oli sentään jotain koukkua, mutta tuohon geneeriseen paskapoppiin tuskin samanlaista saadaan ympättyä.

Erikan voitto on nähdäkseni nyt varmistunut.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Toivon että Måns valitaan, koska uskon että Loreenin kädenlämpöinen häpeällinen tuomaripelivoitto vetäisi viisuissa Månsin pisteitä alas. Sekä yleisön että myös tuomariston äänissä. En tiedä sataako tämä välttämättä Erikan laariin, mutta Suomen voittoa tärkeämpäähän on, että Ruotsi ei voita.

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Ruotsia ei voi syyttää siitä että lähettävät aina samanlaista musiikkia viisuihin. Suomihan tekee ihan samaa. Tai ainakin joka kerta jos tarjolla on Heviä, Hupia ja joku erikoinen friikki esittäjä xD kaikella rakkaudella tämä. Siipola ja Goldielocks oli jo lähellä mutta silti kisan voitti tutunlainen pläjäys, josta Suomalaiset vaan tykkää. Samoin Ranska, italia jne aina tulee samanlaista musiikkia viisuihin.

Ei ollut Månsin biisi kyllä minunkaan mieleeni mutta voi kuvitella että tehdään huikea show tukemaan sitä. John Lundvigilla on mun mielestä parempi biisi samasta kategoriasta. Vai olisiko tänä vuonna Klara Hammarströmin vuoro vihdoin? Siinä on hauska kipale, mutta vaikea sanoa taas Suomalaisena mitä Ruotsalaisten äänestäjien päässä liikkuu.

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kannattaa alkaa itse kunkin jo valmistautumaan siihen, että Erika Vikman vie yleisöäänet ja Måns Tötterström raatiäänet ja sitä kautta koko paskan voiton, selviää sitten aikanaan ehkä pienemmällä vitutuksella.

Hyvää tuossa on se, että ehkä sen jälkeen eurooppalaisia viisukatsojia alkaa riittävästi vituttamaan tämä Sverigevision ja svedut näin tavallaan ampuvat omaan nilkkaansa. Ja toisaalta sen jälkeen alkaa Suomen sympatiapisteet olemaan jo niin kovalla tasolla, että voitto on vain ajan kysymys.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kannattaa alkaa itse kunkin jo valmistautumaan siihen, että Erika Vikman vie yleisöäänet ja Måns Tötterström raatiäänet ja sitä kautta koko paskan voiton, selviää sitten aikanaan ehkä pienemmällä vitutuksella.

Hyvää tuossa on se, että ehkä sen jälkeen eurooppalaisia viisukatsojia alkaa riittävästi vituttamaan tämä Sverigevision ja svedut näin tavallaan ampuvat omaan nilkkaansa. Ja toisaalta sen jälkeen alkaa Suomen sympatiapisteet olemaan jo niin kovalla tasolla, että voitto on vain ajan kysymys.
Vuoden päästä sit Kärtsäri uudelleen mukaan jonkun järjettömän hittibiisin kanssa ja kaikkien aikojen ylivoimaisin viisuvoitto Suomeen.

Suosikkijoukkue
in Sami we trust
Erika on tosiaan hiipinyt voittotodennäköisyyksissä koko ajan vain lähemmäs Ruotsia ja voi olla että kohta mennään jo ohikin. Muutama vedonlyöntisivusto pitää meitä jo nyt ykkössuosikkina.

ICH KOMME!

Siwankassa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Mikael Granlund
Erika on tosiaan hiipinyt voittotodennäköisyyksissä koko ajan vain lähemmäs Ruotsia ja voi olla että kohta mennään jo ohikin. Muutama vedonlyöntisivusto pitää meitä jo nyt ykkössuosikkina.

ICH KOMME!
ERIKAVISION.

2026 Tampere or Helsinki

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

ICH KOMME!
Muistathan kuitenkin, että jatkiksen tietäjien mukaan Suomi ei ole kuitenkaan voittotaistelussa mukana.

He eivät tosin tiedä, että ketkä siinä ovat sitten mukana, mutta Suomi ei kuitenkaan ole.

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Muistathan kuitenkin, että jatkiksen tietäjien mukaan Suomi ei ole kuitenkaan voittotaistelussa mukana.

He eivät tosin tiedä, että ketkä siinä ovat sitten mukana, mutta Suomi ei kuitenkaan ole.
Suomihan ei siis pääse edes finaaliin, koska nämä tietäjät eivät biisistä pidä. Luonnollisesti kukaan muu ei täten voi myöskään siitä pitää.

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2

Ei nyt tarvitse yleistää koko Jatkoaikaan, koska pelkästään minä noin sanoin. Eräs palstalainen vuosia sitten hoki, että ”minä olen Jatkoaika”, mutta itse en ihan siihen lähde.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raimon Rakuunat
Kyllähän toi Månsin biisi oli tuolta kohdalta niin hiottua tasapaksua huttua että ottaisin sen mielelläni viisuihin.

Vikmanin suurin voiton uhka ja mahdollisuus on lähinnä siinä miten hyvin liberaalimmat länsimaat ostavat orgasmintäyteisen itsenäisen naisen. Sieltä pitää tulla paljon isoja potteja. Myös tuomareilta.

Katselin jonkun albanialaisen reaktiovideon ja heppu tietysti piti biisistä, mutta totesi samaan että tuskin maasta tulee pisteitä niin raadilta kuin yleisöltäkään.

Syyksi totesi sen että liki puolet kansasta on muslimeja. Siellä ei tuollaista seksistä nauttivaa vapaata naista arvosteta.

Vikmanin ei tietenkään tarvitse saada kaikista äänistä kuin osa, mutta kyllä niistä suotuisista maista on tultava kovia pisteitä jos voittaa aikoo.

Toki on edelleen todettava että aivan mitään tämän kaltaista ei viisuissa olla koskaan ennen nähty.

Suosikkijoukkue
KeuPa HT

Kohta mennään ohi että heilahtaa!

Betfairin vedonlyöntipörssissä Erika mennyt jo kärkeen ja useissa kiinteitä kertoimia tarjoavilla bookkereillakin Suomi siirtynyt edelle. Olettaisin tämän liikkeen johtuvan tuosta Månsin biisin minuutin klipistä. Jännä nähdä miten kertoimet kehittyvät lauantain livevedon jälkeen. Veikkaisin Ruotsin tippuvan pykälän tai pari alemmaksi.

Zhaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Mä kun tykkään käydä lukemassa biisin saamia tubekommentteja heti julkaisun jälkeen niin pelottavan moni jostain syystä pitää tästä Vikmanin biisistä - miten?

Siis vaikka mun mielestä Puppy on kaukana OML:n parhaasta tuotannosta niin Ich kommen on oltava karseimpia biisejä mitä Erika on tehnyt. MITÄ jengi näkee tossa?? Jos Vikman lähetetään Sveitsiin niin eipähän tarvi pitää ääniä päällä Suomen esityksen kohdalla plus sitä myötähäpeän määrää...

Sata kertaa sadasta mieluummin OML Sveitsiin jos noiden väliltä on aivan pakko valita.

ICH KOMME!
Aikamoinen kontrasti.

Suosikkijoukkue
in Sami we trust
Aikamoinen kontrasti.
Tunnustan inhonneeni Erikan biisiä ensimmäisellä ja vielä toisellakin kuuntelukerralla. Meni aikansa tajuta tuon viisun nerous! Nykyisin Ich Komme soi mulla päässä yhtenään.

Takapiiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itse inhoan edelleen Erikan biisiä ja pidän sitä aivan kamalana, joka alkaa joka kuuntelukerralla kuulostamaan aina vaan pahemmalta, mutta kuunneltuani muiden maiden biisejä ja tason ollessa tänä vuonna todella matalalla, niin voin myöntää, että kyllä Erikan biisi erottuu niistä jokseenkin edukseen.

Suosikkijoukkue
in Sami we trust
Itse inhoan edelleen Erikan biisiä ja pidän sitä aivan kamalana, joka alkaa joka kuuntelukerralla kuulostamaan aina vaan pahemmalta, mutta kuunneltuani muiden maiden biisejä ja tason ollessa tänä vuonna todella matalalla, niin voin myöntää, että kyllä Erikan biisi erottuu niistä jokseenkin edukseen.
Mun mielestä loistavan biisin merkki on että se herättää vahvoja tunteita puolesta ja vastaan. Tulee ihan muuan Lordi mieleen, kröhöm...

Temptation

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Samaa mieltä, paitsi lopun osalta - kuuntelen ainakin itse jopa mielummin tuollaista ruotsalaista tusinaskeidaa, kuin Vikmanin tekelettä. Uskon hädin tuskin edes top 10, mistään voittotaistelusta on ihan turha unelmoida.

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mun mielestä loistavan biisin merkki on että se herättää vahvoja tunteita puolesta ja vastaan. Tulee ihan muuan Lordi mieleen, kröhöm...
Viisuissahan ei tunnetusti voi miinusääniä antaa. Vaikka Vikmanin vedosta merkittävä osa yleisöstä ei syttyisikään, ainakaan myönteisessä mielessä, todellako he lähtevät sittenkään äänestämään ICH KOMME:a "vastaan", laittamalla äänen tyyliin kaikille muille kärkikahinoissa oleville...

Varmasti 2023 riitti myös miljoonia katsojia, mille Käärijä ja Cha Cha Cha ei uponnut ollenkaan ja Lordin jo mainitsitkin, mutta kyse ei ole tasavallan presidentin vaalin toisesta kierroksesta, vaan niukallakin pluraliteetilla saa sen 12 pistettä per maa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy