UMK ja Euroviisut 2025

• 76 923
  • 895

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
OML:stä on muuten levinnyt jonkin verran ikäviä syytöksiä ympäri somea. Olisi siis joku bändin jäsen vähän alaikäsiin päin. Toistaiseksi ei ole osunut omaan silmään mitään todisteita tämmöisestä, mutta keskustelua on riittänyt mm. X:ssä, jodelissa ja viisukuppilassa.

Tässä voi paska osua vielä tuulettimeen OML:n osalta oli huhut totta vai ei.

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Toivottavasti OML ymmärtää itse vetäytyä kisasta ja tänä vuonna mennään sitten kuudella loppuun.

Vikmanin biisi on köyhän miehen Kikka. Matulalla on kastemadon karisma, mutta nyt joku on tehnyt sille hyvän biisin. Menee vain vähän hukkaan tuolla artistilla. Goldielocks on paras, mutta se johtuu vain siitä että kilpailijat ovat niin heikkoja.

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mikäli nyt netissä pyörivillä huhuilla on perää, kyllähän OML:n mukana roikottaminen tuo ikävän varjon koko kilpailun ylle, minkä pitäisi ennen kaikkea olla koko musiikkikansan hyvän mielen skabailu. Mikäli OML ei itse ymmärrä vetäytyä, toivottavasti Yle ei aikaile.

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Mikäli nyt netissä pyörivillä huhuilla on perää, kyllähän OML:n mukana roikottaminen tuo ikävän varjon koko kilpailun ylle, minkä pitäisi ennen kaikkea olla koko musiikkikansan hyvän mielen skabailu. Mikäli OML ei itse ymmärrä vetäytyä, toivottavasti Yle ei aikaile.

Vähän kaksipiippuinen homma vielä. Toki siis, jos on jotain asiatonta tekeillä ja varsinkin, jos tulee ilmi joku rikostuomio, niin sitten on peli pelattu.
Itse vähän olen skeptinen tämän jutun suhteen. Jotenkin haisee vain bändin mustamaalaukselta ja toivon olevani oikeassa.

Gotterdam

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Leijonat, IPV, Roihuttaret, PuMu
Toivottavasti OML ymmärtää itse vetäytyä kisasta ja tänä vuonna mennään sitten kuudella loppuun.
Ei kai nyt kannata joidenkin X huhujen takia näin tehdä.

Gotterdam

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Leijonat, IPV, Roihuttaret, PuMu
Mun mielestä Kikka tai Erika ei ole laulanut vaginasta. Ellei sukkulaa venukseen lasketa.

Jewgen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ainoa vaihtoehto on lähettää Vikman, ainoa joka voi päästä top 10.

Zohan

Jäsen
Nelli Matulan biisi useamman kuuntelun jälkeen maistuu nyt itselleni eniten. Ei sillä toki viisuissa pärjätä. Ehkäpä Goldielocksilla ois parhaat mahdollisuudet pärjätä. costeella edelleen varmasti surkein UMK kappale minkä muistan.

Oma top 3:
Nelli Matula
Goldielocks
OML

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Perhana, kun ei ole ulkoisia ärsykkeitä, jotka ovat viisuissa luonnollisesti tarpeen niin mähän alan tykkäämään Vikmanin biisistä, kun olen muutaman kerran vain kuunnellut sitä. Toisaalta tämä on niin Chisua ja Chisusta tykkään.

Eipä silti tykkään kierolla tavalla esim. Erikan biisistä Myynnissä. Eli kyllä täällä ”saappaat paskassa” ollaan, vaikka joskus muuta mielellään kuvitellaan.

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Varsinkin jodelin, jossa voi anonyymisti heittää vaikka mitä roskaa.
Ko. alustalle todellakin voi täysin anonyymisti lähteä levittämään vaikka mitä juoruja, täysin perättömiäkin sellaisia. Nyt kun huhut ovat kuitenkin lähteneet leviämään, olisi mielestäni sitä suuremmallakin syyllä UMK:n tuotannon syytä perata asia juurta jaksaen, kisan ollessa vielä suht. alkuvaiheessa ja onko huhuissa perää vai ei. Riskiä sille, että OML olisi jo ehditty valitsemaan Suomen edustajaksi Euroviisuihin, kun maito alkaisi kunnolla läikkymään Yle tuskin haluaa ottaa.

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Nelli Matulan biisi useamman kuuntelun jälkeen maistuu nyt itselleni eniten. Ei sillä toki viisuissa pärjätä. Ehkäpä Goldielocksilla ois parhaat mahdollisuudet pärjätä

Matula nousee omalla listallani myös kokoajan. Siinä biisissä on sellaisia pieniä hienouksia mitä voisi hyvä liveshow korostaa ja nostaa koko biisin kiinnostavuutta. Siis Nelli Matula on todella hieno paketti siloteltua poppia. Olis hienoa nähdä hänet euroviisuissa. Laadukkaampaa ja kansainvälisempää mielestäni, kuin melkeinpä kuka tahansa muu suomalainen poppari

Erika on tuttua omaa itseään. Ihan hyvä meno. Mutta jos tämä valitaan viisuihin niin tehdäänkö sama virhe kuin viime vuonna? Biisi on riski itsessään ja seksihinkkaaminen monille vähän liikaa ja finaalin viimeiset sijat kutsuu jälleen?

Erikan valinta olisi erittäin kaavamainen valinta Suomelle, mutta itse haluaisin kyllä esimerkiksi Goldielocksin mielummin. Siinä olisi loistava esimerkki, että ihan normaalillakin biisillä (toki laadukkaalla) voi päästä esiintymään sadalle miljoonalle ihmiselle telkkariin, mikä taas ruokkisi tällaista kulttuuria enemmän. Pitkässä juoksussa tällainen trendi toisi lopulta enemmän niitä biisejä joilla ollaan top5 sijoilla. Eli hyviä bängereitä! Goldielocks on mielenkiintoinen UUSI laulaja/lauluntekijä ja persoona. Live esitykseen on kuulemma mietittynä jotain mikä nostaa kappaleen vielä seuraavalle tasolle

Livet sen kertokoon, mikä esitys ansaitsee ihmisten äänet

Schadowan

Jäsen
Ich Komme luonnollisesti Suomen spotifyn ygöseksi.

n. 260k kuuntelua Spotifyssa (Suomessa) ekaan päivään. Sillä pääsee top10 yhden päivän kuunteluissa kaikkien aikojen tilastossa Suomessa (cha cha cha ykkönen - 14.5.2023 470k kuuntelua). UMK biiseistä kovin debyytti ikinä. Hyvää pöhinää!

Siwankassa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Ich Komme luonnollisesti Suomen spotifyn ygöseksi.

n. 270k kuuntelua Spotifyssa (Suomessa) ekaan päivään. Sillä pääsee top10 yhden päivän kuunteluissa kaikkien aikojen tilastossa (cha cha cha 14.5.2023 470k kuuntelua). UMK biiseistä kovin debyytti ikinä. Hyvää pöhinää!
Ihan samanlaista pöhinää ei ole ku Käärijän aikana, mutta jotain samaa näis on. Vihasin Käärijän biisiä aluksi ja vaati monta kuuntelua että pääsi siihen hommaan ineen kuten tässäkin.

Erika voi hyvin tuoda top 15 sijoituksen. En usko että esim top 5 mahtuu. Tai riippuu toki lavaesityksestä ja muista kappaleista, mutta onhan tää kuin euroviisuihin tehty kipale.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy