UMK ja Euroviisut 2025

  • 74 731
  • 872

FatalAnoxia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pakko nyt silleen vähän kysyä että miksei OML olisi saumoja menestyä siinä missä esim bc:llä?
Blind channelin biisi oli heidän tuotannon paras biisi, tai ainakin lähelle sitä. Tämä One Morning Leftin puppy ei tosiaan ole mun mielestä edes bändin top 10 biisien joukossa.
 

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Paljon on kritisoitu täälläkin tämän vuotista tasoa. Cha Cha Cha:n tyyppiset hitit ovat harvinaisia ja kokonaistaso on kuitenkin oikeasti Suomella aika kova nykyään. Ei hirvesti tarvise mennä UMK-historiassa taaksepäin, kun näistä kappaleista kaikki olisi tyhjentäneet Costeen vetoa lukuunottamatta pajatson.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jännä miten Vikmanista puhuttaessa keskustelu kääntyy aina tämän ulkonäköön ja persoonaan, eikä tämä ketju ole poikkeus. Kaikkien muiden artistien kohdalla on pysytty sekä kehujen että kritiikin suhteen pääasiassa itse biiseissä. Toki ymmärrän tavallaan mistä tuo Vikmanin kohdalla johtuu, mutta jotenkin jännä miten tissit nousevat aina tikunnokkaan. Selvästi Suomessa moinen avoimen seksuaalinen käytös herättää ihmettelyä ja vähän kauhisteluakin että miksi se nyt tolleen, samalla kun ulkomailla sitä pidetään itsevarmuuden ja avoimuuden merkkinä. Mutta tämmösiähän me vähän ollaan.
No onko se nyt kuitenkaan niin jännää. Käärijässä puhuttiin biisinsä lisäksi että miks sillä on tommonen tukka, ja vihreet hihat, ja Rammstein-tatuointi. Windows95-miehestä eniten jäi mieleen ne farkkusortsit ja sen puute. Erika Vikmanilla on ihan selkeästi hakusessa se että hänestä jää mieleen tissit ja porno, ja hän on aika mestarillisesti osannut kyllä rakennella itselleen ihan uskottavasti tuota tuollaista avoimen seksuaalista ja vahvaa naiskuvaa, ja siihen kuuluu tissit ja porno. Se että siitä keskustellaan ja ihmetellään ja kauhistellaan on merkki siitä että Erika Vikman on onnistunut siinä mitä on hakenut.

Kyllähän täällä myös biisistä on puhuttu ja sitä arvosteltu, mutta olisi se nyt aika noloa Erikallekin jos kukaan ei kommentoisi millään lailla hänen ulkonäköään ja shown visuaalista meininkiä, vaan pelkästään analysoitaisiin hänen laulustaan jotain sointukulkuja ja rytmijakoja ja syntetisaattorilinjoja. Se ois vähän sama kun katottaisiin NHL:ää, ja aina kun kuviin tulee Uuvatchkin, pakotettaisiin itsensä vain lappusilmäisesti ajattelemaan että tää on vaan jääkiekkoa ja urheilua, tää on vaan jääkiekkoa ja urheilua, pois politiikka ja jääkiekon ulkopuolinen maailma ja sota ja murhatut ukrainalaiset mielestäni, tää on vain jääkiekkoa ja urheilua. Euroviisutkaan ei ole vain musiikkia, esiintyjien ulkoinen habitus ja olemus on tärkeää, ja Erikalla on omanlaisensa, pitkään ja hartaasti ja ilmeisen onnistuneesti ja tunnistettavaksi rakennettu sellainen.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Blind channelin biisi oli heidän tuotannon paras biisi, tai ainakin lähelle sitä. Tämä One Morning Leftin puppy ei tosiaan ole mun mielestä edes bändin top 10 biisien joukossa.
Eipä perus viisuäänestäjä taida tietää noilta edustajilta mitään aikaisempia biisejä. Poislukien muutamat poikkeukset (esim. Loreen ja The Rasmus). Pääasiassahan tuonne menee aikalailla entuudestaan isolle yleisölle tuntemattomia artisteja.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Eilen kuuntelin nuo kaikki ja tänään soi Goldielocks korvamatona päässä. Eli siinä kai sitten se oma suosikki.
 

FatalAnoxia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eipä perus viisuäänestäjä taida tietää noilta edustajilta mitään aikaisempia biisejä. Poislukien muutamat poikkeukset (esim. Loreen ja The Rasmus). Pääasiassahan tuonne menee aikalailla entuudestaan isolle yleisölle tuntemattomia artisteja.
Joo siis tämä on totta, lähinnä sitä yritin sanoa että itseä tuo "häiritsee".
 

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
Piti jo aamulla laittaa viestiä tästä Erikan biisistä. Ekalla kuuntelukerralla kuulosti sekavalta ja paskalta, kolmannen jälkeen meinasin sen viestini tänne laittaa, että vaatii näköjään useamman kuuntelukerran. Äsken kuuntelin muutaman kerran lisää ja laulun hienous alkaa löytyä. Aivan mahtava kipale, erikoinen ja Erikan karisma hoitaa loput. 10+
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
No onko se nyt kuitenkaan niin jännää. Käärijässä puhuttiin biisinsä lisäksi että miks sillä on tommonen tukka, ja vihreet hihat, ja Rammstein-tatuointi. Windows95-miehestä eniten jäi mieleen ne farkkusortsit ja sen puute. Erika Vikmanilla on ihan selkeästi hakusessa se että hänestä jää mieleen tissit ja porno, ja hän on aika mestarillisesti osannut kyllä rakennella itselleen ihan uskottavasti tuota tuollaista avoimen seksuaalista ja vahvaa naiskuvaa, ja siihen kuuluu tissit ja porno. Se että siitä keskustellaan ja ihmetellään ja kauhistellaan on merkki siitä että Erika Vikman on onnistunut siinä mitä on hakenut.

Kyllähän täällä myös biisistä on puhuttu ja sitä arvosteltu, mutta olisi se nyt aika noloa Erikallekin jos kukaan ei kommentoisi millään lailla hänen ulkonäköään ja shown visuaalista meininkiä, vaan pelkästään analysoitaisiin hänen laulustaan jotain sointukulkuja ja rytmijakoja ja syntetisaattorilinjoja. Se ois vähän sama kun katottaisiin NHL:ää, ja aina kun kuviin tulee Uuvatchkin, pakotettaisiin itsensä vain lappusilmäisesti ajattelemaan että tää on vaan jääkiekkoa ja urheilua, tää on vaan jääkiekkoa ja urheilua, pois politiikka ja jääkiekon ulkopuolinen maailma ja sota ja murhatut ukrainalaiset mielestäni, tää on vain jääkiekkoa ja urheilua. Euroviisutkaan ei ole vain musiikkia, esiintyjien ulkoinen habitus ja olemus on tärkeää, ja Erikalla on omanlaisensa, pitkään ja hartaasti ja ilmeisen onnistuneesti ja tunnistettavaksi rakennettu sellainen.
Semmonen rakentelu.

Kuten sanoin, kyllä minä sen osittain ymmärrän miksi Vikmanin kohdalla näin monesti tapahtuu, mutta etenkin tässä tapauksessa harmittaa että keskustelu kääntyy pääsääntöisesti tisseihin ja pornoiluun koska nyt on nimenomaan pistetty ulos biisi on jotain muutakin kuin tavanomaista diskoiskelmää mitä tämän soolotuotanto yleensä on, ja tässä on ihan kansainväliselläkin tasolla biisi jollaisia ei todellakaan kuulla joka vuosi. Sama fiilis tuli viimeksi Käärijän kohdalla, ja ennen sitä... En edes muista.

Ja toki imagoasioilla on tuossa skabassa väliä, mutta ei pelkällä ulkoisella habituksella ja jättimäisellä rintavarustuksella pitkälle pötkitä, jos anti jää pelkästään visuaaliseksi. Ich Kommestakin spessun tekee nimenomaan tuo itse biisi eikä niinkää artistin visuaalinen puoli, joten siksikin fokuksen toivoisi pysyvän olennaisessa. Enemmän ainakin itseäni kiinnostaa reaktiot ja palautteet liittyen tuohon biisiin, eikä välttämättä niinkään artististin ulkoisiin avuihin.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Paljon on kritisoitu täälläkin tämän vuotista tasoa. Cha Cha Cha:n tyyppiset hitit ovat harvinaisia ja kokonaistaso on kuitenkin oikeasti Suomella aika kova nykyään. Ei hirvesti tarvise mennä UMK-historiassa taaksepäin, kun näistä kappaleista kaikki olisi tyhjentäneet Costeen vetoa lukuunottamatta pajatson.
Sikäli mielenkiintoista myös nähdä, mikä tulee 2020-luvulla olemaan Suomen "keskiarvosijoitus" Euroviisuissa.

Joka vuosihan ihan sinne ihan Top 10-sijoillekin nousee "paskoja biisejä", tai kaikkinensa meh-osastoa, mutta Suomen kohtalo on ollut lähtökohtaisesti tälläkin vuosituhannella flopata kerta toisensa jälkeen, vaikken itse todellakaan jaksa uskoa, että 5,6-miljoonaisen maamme kevyen musiikin taso näin yleisesti olisi mitenkään poikkeuksellisen huono, niin abstraktia kuin musiikin "hyvyyden" määrittäminen onkin.

Heh. Silvennoisen Mikkohan toki hehkutti vuosi sitten meidän olevan Euroviisujen suurvalta, kun finaaliputki jatkui neljänteen vuoteen.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Piti jo aamulla laittaa viestiä tästä Erikan biisistä. Ekalla kuuntelukerralla kuulosti sekavalta ja paskalta, kolmannen jälkeen meinasin sen viestini tänne laittaa, että vaatii näköjään useamman kuuntelukerran. Äsken kuuntelin muutaman kerran lisää ja laulun hienous alkaa löytyä. Aivan mahtava kipale, erikoinen ja Erikan karisma hoitaa loput. 10+
Osaltaan samoja fiiliksiä minullakin. Ehkä biisin "progressiivisuus" saattaisi tarkoittaa jopa sitä, että pisteitä saattaisi tihkua raadeiltakin edes se 10-20, heistä moni kun mitä oletettavimmin kuunnelluttaa edustuskappaleet etukäteen.

Mikäli taso ei poikkeuksellisen korkeaksi tänä vuonna nouse, eiköhän Erika vähintään tiensä finaaliin myös raivaisi.
 
Onhan tää jotenkin hassu kattaus. Tämän kauden tavoite on selkeästi lähteä osallistumaan, ei voittamaan. Ja koska ketään ei kiinnosta, niin tuotan omat ajatelmani eetteriin. Välittämättä siitä, miten artistit haluavat nimensä kirjoitettavan.
- Neea River. Yksi kuuntelukerta riitti. Ei jäänyt mitään mieleen. Sellainen taskulämmin humppa ilman koukkuja tai pyydyksiä. Varmaan ihan kiva jossain kotibileissä.
- Nelli Matula. Kaksi kertaa olen yrittänyt. Molemmilla kerroilla oli pakko lopettaa kesken, kun tuli vain paha mieli. Tämähän on oikeasti taitava artisti, mutta tässä biisissä ei ole yhtään mitään muuta kuin suomipopin kliseet kasattuna.
- Costee. Eriskummallinen Hausmylly-pastissi. Tuntuu, että kappale vain alkaa ja loppuu ja välillä ei tapahdu mitään. Silti, tämän kertsi oli ainoa, joka jäi kaikkien biisien jälkeen soimaan päässä. Siitä huolimatta jaetulle viimeiselle sijalle Nellin kanssa.
- Viivi. Oma suosikkini. Todella kaunis laulu, ja c-osan kohdalla alahuuli vähän väpätti. Viisuissa tulee hukkumaan massaan eikä omaa oikein edes sitä yllätysmomenttia.
- One morning left. Outo sekasikiö. Biisinä korkeintaan keskinkertainen. Vähän sellainen örrinärrin-Scooter, paitsi paljon paskempi. Sinällään diggaan genrestä, mutta tää biisi ei vaan lähde. Varmaan tää äänestetään Sveitsiin, koska ”suomalaiset ovat hevikansaa” tai muuta yhtä epäjohdonmukaista.
- Goldielocks. Suomen Sia? Jos saa homman toimimaan lavalla, niin kiva ralli. Vähän tuhnu c-osa, jää vähän vajaaksi kaikin puolin, kertsi on tylsä, mutta ehkä suurin yllätyspotentiaali kisoihin. Saataisiin ehkä kerrankin muutama raatipiste.
- Erika Vikman. Kikka meets Katri Helena. Tietyllä tapaa ihan reipas ralli. Tykkäsin etenkin siitä steroidilopusta, kun vedettiin tempo täysille ja ajettiin suoraan kiviseinään. Mutta onko tässä mitään tarttuvaa? Ei kai.

Loppuun pitää vielä sanoa, että haluaisin nähdä kahden UMK:ssa kisailleen bändin tekevän tribuutin Taiskalle. Koska olishan se nyt komeaa, kun olis KUUMAA x costee - Mombasa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Semmonen rakentelu.
Olihan sullakin vastaava, eli kun kritisoitiin Erikan karismattomuutta ja väsähtänyttä tyyliä niin se oli heti jotain "seksuaalisuuden kauhistelua".
 

Jerppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voi morjes. Haukuin Erikan biisin yöllä maasta taivaaseen, nyt kun olen makustellut tätä ja kuunnellut tässä jonkin aikaa, ja valehtelematta tää biisi paranee joka kuuntelukerralla :D Mitähän tässä vielä tapahtuukaan..

ps. Erikan biisillä on YouTubessa jo 162k näyttökertaa. Meneeköhän ennätys rikki yhden päivän aikana mitä se Käärijällä oli?
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Heh. Silvennoisen Mikkohan toki hehkutti vuosi sitten meidän olevan Euroviisujen suurvalta, kun finaaliputki jatkui neljänteen vuoteen.
Kävinpä tuolta ihan tonkimassa, Suomen 4 perättäistä finaalia paremmin ovat suoriutuneet näköjään vain Ruotsi (12 finaaliinpääsyä putkeen). Norja (7), Serbia (6) ja Sveitsi (5). Suomen kanssa 4 finaaliputkessa ovat Liettua ja Portugali. Että on tuo nyt jollain tavalla ihan hyvä suoritus. Näistä neljästä finaalista kaksi kertaa Suomi on ollut kärkipäässä (Käärijä 2., Blind Channel 6.), ja kaksi kertaa toisessa puolen finaalitaulukkoa (Windows95man 19., The Rasmus 21.).

Vaikuttaisi tuon listauksen perusteella siis että tää on pohjoismaalaisten hommia, mutta paskin kaikista on viime vuosina ollut Tanska, joka ei ole 4 vuoteen päässyt finaaleihin ollenkaan. Malta ja San Marino ovat jääneet 3 kertaa putkeen finaalista ulos, ja Islanti ja Azerbaidjan kaksi kertaa. Viime vuoden kisoja ennen sekä Latvia että Georgia olivat olleet 6 vuotta putkeen pois finaaleista, mutta molemmat pääsi viimeksi finaaliin ja putket katkesivat, ja niin jäi Tanska suurimmaksi häpeätahraksi.

Sitten on tietty erikseen se poppoo joka on aina finaalissa, mitä ne maat nyt olikaan sitten, Ranskat ja Iso-Britanniat ja nää tämmöset vässykät jotka käy vaan karsinnoissa pelleilemässä ja silti pääsevät aina finaaliin.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toivon että Erikan liveä ei vedetä överi-seksuaaliseksi. Erikalla on uskomaton karisma ja hänestä kyllä välittyy luontainen seksuaalisuus jota biisikin tukee, joten toivon ettei lavashowta vedetä aivan överiksi. Tulee vähän tårta på tårta. Mieluummin liveen joku mielenkiintoinen twisti joka toisi esitykseen kontrastia ja mielenkiintoa. Jossain mudassa kieriskely bikineissä olisi aika lame.
Joo, vähän sama. En ole kukkahattusetä vaikka voin vilkaista, mutta hiukan mietin silti kun omista kakkosluokkalaisista monet ovat tulleet nyt joka päivä luokassa kertomaan näkemyksiään eri UMK-biiseistä ja -videoista, niin mitähän tästä on maanantaina sanottavaa. Voi toki olla, että kodeissa skipataan tämä ainakin videon osalta :)

Puppy on muuten "yllättäen" ollut 8-vuotiaiden ylivoimainen suosikki. Enteilee pahaa, eiköhän vanhemmat valjasteta äänestämään.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Olihan sullakin vastaava, eli kun kritisoitiin Erikan karismattomuutta ja väsähtänyttä tyyliä niin se oli heti jotain "seksuaalisuuden kauhistelua".
Sulla on nyt puurot ja vellit vähän sekaisin. Tottakai Vikmania saa kritisoida ja on varmasti itsekin tietoinen että herättää mielipiteitä puolesta ja vastaan tyylillään, mutta sanoin vaan että olisi kiva kuulla enemmän keskustelua nimenomaan tästä biisistä ja sen mahdollisuuksista (tai niiden olemattomuudesta) tässä skabassa iänikuisen ulkonäön sijaan. Onhan se muidenkin kisaajien kohdalla onnistunut aika hyvin, ja biisihän se näissä hipoissa on aina lopulta kaiken ja o. Sen kuittaaminen pelkällä "tää on taas tätä Vikmanin perustisseilyä"-tyylisillä heitoilla on kuulostaa vaan vähän laiskalta ja helpolta kortilta, etenkin kun biisillä ei ole hirveästi mitään tekemistä noiden muijan aiempien julkaisuiden kanssa, ainakaan omaan korvaan.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Tissit ja pornoilu on tosi jees, mutta jos lähtee tissit ja pornoilu edellä niin ei pidä ihmetellä jos tissit ja pornoilu tulee ekana esille. Vähän niinku että miksi aina puhutaan vaan Pate Laineen lämäristä.

Jos mietin vaikka Bessiä (kuten usein teen) niin vaikka hänkin on perin uhkea niin enemmän mentiin silloin biisi edellä mielestäni.

Viivi ja Goldi edelleen mulla kärjessä liveen asti.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tissit ja pornoilu on tosi jees, mutta jos lähtee tissit ja pornoilu edellä niin ei pidä ihmetellä jos tissit ja pornoilu tulee ekana esille. Vähän niinku että miksi aina puhutaan vaan Pate Laineen lämäristä.

Jos mietin vaikka Bessiä (kuten usein teen) niin vaikka hänkin on perin uhkea niin enemmän mentiin silloin biisi edellä mielestäni.

Viivi ja Goldi edelleen mulla kärjessä liveen asti.
Tissit on tissit ja on ihan sama, jos niitä kauhistellaan, ihmetellään, ihaillaan, paheksutaan, häpeillään tai himoitaan. Tissit ne on silti.
 

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vikman on pettymys mulle, tuo biisi ei nyt vaan lähtenyt vaikka kuuntelin sen useamman kerran.

Eli Goldielocksin joukoissa seison minä.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Aika moni oli kommentoinut, että tuo Vikmanin biisi paranee kun sitä kuuntelee uudestaan. Kävin testaamassa, ja totta se perkele on. Chisun kädenjälki sieltä puskee aika vahvasti pintaan, tiiä mitä Jori Sjöroos tuonne on sekaan tunkenut mutta on sekin sen verran ovela janari koukuttavia biisejä tekemään että varmaan jotain hyvää settiä sekin on tuonne sekaan survonut. Ekalla kerralla "mä oon Erika" ja se kertsin ich komme kuulosti jotenkin tyhmältä ja lapselliselta, mutta itse asiassa tuo ich komme -kuoro kertsissä on aika eeppinen. Tulee Chisun Baden-badenin lisäksi mieleen se yks The Crashin biisi noista kertsin melodiatouhuista jotenkin mieleen, mikähän sen nimi on, "you shine like a star" tai jotain semmosta.

Ja biisin loppu on aika hauska, siis se ihan loppu sen nopeutetun ich komme-nostatuksen jälkeen ja keskellä viimeisen kertsin huudatusta, kun se vaan vittu loppuu niinku The Sopranosin finaali ihan veitsellä leikaten kesken meiningin. Mukava tommonen halolla päähän lyönti, että mitä tässä nyt kävi, tuliko joku tekninen vika vai loppuko se muka tollee vain. Kyllä se loppui. Ich komme.

Käsittääkseni Erika Vikmanilla on jo jonkinlaista uugee-suosiota kaikkein kovimpien, kansainvälisten Euroviisu-hinaajien keskuudessa siltä joltain vuodelta kun sen piti tulla (höhö, tulla, ich komme) Suomea edustamaan, mutta hävisi jollain tavalla kitkerästi Suomen finaalissa, ja sitten tulikin (höhöhö, tuli, komme) korona ja peruutti koko kisat. En mä tiedä onko sillä mitään sen suurempaa merkitystä mihinkään suuntaan varsinaisissa tuloksissa - ellei sitten näitä hessuja ole siellä pahoissa ilkeissä raadeissakin - mutta voisi kuvitella että tommoset seikat saattaisi nostaa Suomen kiinnostavuutta ennen skaboja, ja ehkä toisi jokusen extra-pisteenkin sitten yleisöltä. Jos tässä nyt oikeesti on joku tämmönen juttu, että biisiä pitää kuunnella enemmän jotta se aukeaa ja toimii, ei oo hyvä semmosen satunnaiskatsojan puolesta, mutta voi olla erittäin hyvä juttu kiihkoisempien euroviisu-kekkuleiden ja raadin tyyppien suuntaan.

Kyllä tässä on potentiaalia. Riippuen lava-showsta, Erikan meiningistä pitkin viisuviikkoa ja muiden maiden tekeleistä, tää vois ehkä sittenkin olla ihan top5-hommiakin parhaimmillaan. Ich komme.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sulla on nyt puurot ja vellit vähän sekaisin.
Ei kyllä ole.
Sen kuittaaminen pelkällä "tää on taas tätä Vikmanin perustisseilyä"-tyylisillä heitoilla on kuulostaa vaan vähän laiskalta ja helpolta kortilta, etenkin kun biisillä ei ole hirveästi mitään tekemistä noiden muijan aiempien julkaisuiden kanssa, ainakaan omaan korvaan.
Mitä ihmettä, käytännössä täällä on jotain viisi sivullista pelkästään biisiarvioita klo 00.00 alkaen. Kommentit voisi olla vaikka radiolähetyksestä. Muutama hassu viesti jotain muuta, esim itse kommentoin Erikan karismattomuutta ja seksittömyyttä kun joku ne mainitsi sivulauseessa ja olin eri mieltä.
Saat tykätä biisistä, mutta turha rakentaa jotain olkiukkoa, tai varsinkaan syytellä sitten muita jostain "rakentelusta".
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Mitä ihmettä, käytännössä täällä on jotain viisi sivullista pelkästään biisiarvioita klo 00.00 alkaen. Kommentit voisi olla vaikka radiolähetyksestä. Muutama hassu viesti jotain muuta, esim itse kommentoin Erikan karismattomuutta ja seksittömyyttä kun joku ne mainitsi sivulauseessa ja olin eri mieltä.
Saat tykätä biisistä, mutta turha rakentaa jotain olkiukkoa, tai varsinkaan syytellä sitten muita jostain "rakentelusta".
Mitäs itse tykkäsit tuosta biisistä vai tykkäsitkö ollenkaan?
 

Siwankassa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Hyvin nousee katsojamäärät Vikmanin musiikkivideossa. 14h julkaisusta ja lähes 175k katselukertaa. Goldielocksin biisi on noin puoltoista vrk vanha ja vähän yli 200k katselukertaa.

Eiköhän tämä kisa käydä näiden kahden ja OML kesken. Live ratkaisee.

En usko että Neea River, Nelli Matula, Viivi tai varsinkaan costee kisaa umk:n voitosta.
 

Tuamas

Jäsen
Jos Suomesta Tullaan Euroviisuihin, menestymisessä iso rooli on sillä mistä kohtaa biisi leikataan kertauksiin.

Onhan tuossa näin uudelleen kuunneltuna melkoista anthem-potentiaalia, voi jopa nousta ihan ilmiöksi asti ja menestyä.

Mielenkiintoiset livet tulee ja jokavuotisista rutkutuksista huolimatta taas on tällaiseksi kisaksi kova kattaus tarjolla, jossa on liven sekä shown tasosta riippuen neljä potentiaalista viisufinalistia tarjolla (OML, Vikman, Goldielocks ja VIIVI).

Saa nähdä onko tänäkin vuonna raadeilla ja yleisöllä yhtä räikeä näkemysero kuin aikaisempina vuosina.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös