Aika moni oli kommentoinut, että tuo Vikmanin biisi paranee kun sitä kuuntelee uudestaan. Kävin testaamassa, ja totta se perkele on. Chisun kädenjälki sieltä puskee aika vahvasti pintaan, tiiä mitä Jori Sjöroos tuonne on sekaan tunkenut mutta on sekin sen verran ovela janari koukuttavia biisejä tekemään että varmaan jotain hyvää settiä sekin on tuonne sekaan survonut. Ekalla kerralla "mä oon Erika" ja se kertsin ich komme kuulosti jotenkin tyhmältä ja lapselliselta, mutta itse asiassa tuo ich komme -kuoro kertsissä on aika eeppinen. Tulee Chisun Baden-badenin lisäksi mieleen se yks The Crashin biisi noista kertsin melodiatouhuista jotenkin mieleen, mikähän sen nimi on, "you shine like a star" tai jotain semmosta.
Ja biisin loppu on aika hauska, siis se ihan loppu sen nopeutetun ich komme-nostatuksen jälkeen ja keskellä viimeisen kertsin huudatusta, kun se vaan vittu loppuu niinku The Sopranosin finaali ihan veitsellä leikaten kesken meiningin. Mukava tommonen halolla päähän lyönti, että mitä tässä nyt kävi, tuliko joku tekninen vika vai loppuko se muka tollee vain. Kyllä se loppui. Ich komme.
Käsittääkseni Erika Vikmanilla on jo jonkinlaista uugee-suosiota kaikkein kovimpien, kansainvälisten Euroviisu-hinaajien keskuudessa siltä joltain vuodelta kun sen piti tulla (höhö, tulla, ich komme) Suomea edustamaan, mutta hävisi jollain tavalla kitkerästi Suomen finaalissa, ja sitten tulikin (höhöhö, tuli, komme) korona ja peruutti koko kisat. En mä tiedä onko sillä mitään sen suurempaa merkitystä mihinkään suuntaan varsinaisissa tuloksissa - ellei sitten näitä hessuja ole siellä pahoissa ilkeissä raadeissakin - mutta voisi kuvitella että tommoset seikat saattaisi nostaa Suomen kiinnostavuutta ennen skaboja, ja ehkä toisi jokusen extra-pisteenkin sitten yleisöltä. Jos tässä nyt oikeesti on joku tämmönen juttu, että biisiä pitää kuunnella enemmän jotta se aukeaa ja toimii, ei oo hyvä semmosen satunnaiskatsojan puolesta, mutta voi olla erittäin hyvä juttu kiihkoisempien euroviisu-kekkuleiden ja raadin tyyppien suuntaan.
Kyllä tässä on potentiaalia. Riippuen lava-showsta, Erikan meiningistä pitkin viisuviikkoa ja muiden maiden tekeleistä, tää vois ehkä sittenkin olla ihan top5-hommiakin parhaimmillaan. Ich komme.