UMK ja Euroviisut 2025

• 75 482
  • 877

PasiAnssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Wycombe Wanderers
Kyllä mä oon edelleen sitä mieltä että täältä jatkoajasta pitäisi kerätä pooli valitsemaan noi 7 biisiä satojen joukosta nykyisen sijaan. Miettikää miten kovia biisejä sieltä valikoituisi.

Joka vuosi oltaisiin top 10 sijoilla euroviisuissa. Tai ainakin joka toinen vuosi.
Ei mitään turhanpäiväisiä valintaraateja tai edes mitään UMK:ta joka vie vitusti valtion budjettia. @FASlapsi voisi diktaattorin omaisesti vaan päättää yksinään kuka lähtee edustamaan ja millä kappaleella. Voitto tulisi joka kerta varmasti, kuuluuhan hän Mensaan.

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Betfairin kertoimista kaapattu:

1. One Morning Left - 2,16
2. Erika Vikman - 2,54
3. Goldielocks - 3,25
4. Viivi - 4,20
5. Neea River 5,50
6. Costee 21,0
7. Nelli Matula 29,0

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
Tänä vuonna voi olla yllättävän tasainen UMK luvassa ja tässä kohtaa ainoa varma asia on se, että Suomi ei tule millään todennäköisyydellä voittamaan tänäkään vuonna Euroviisuja. Puppylla taitaa näistä suurin todennäköisyys päästä top-10, mutta ei mitenkään voi voittaa.

NEEA RIVER: Nightmares (Finaali sijat 20-26)
Nelli Matula: Hitaammin hautaan (Semit / Finaali sijat 23-26)
costee: Sekaisin (Semit)
VIIVI: Aina (Semit / Finaali 23-26)
One Morning Left: Puppy (Finaali 5-26)
Goldielocks: Made Of (Finaali 15-26)
Erika Vikman: ICH KOMME (Finaali 10-20)

Suosikkijoukkue
Pelicans ennen Ylliä ja Yllin jälkeen
Mä kun tykkään käydä lukemassa biisin saamia tubekommentteja heti julkaisun jälkeen niin pelottavan moni jostain syystä pitää tästä Vikmanin biisistä - miten?

Siis vaikka mun mielestä Puppy on kaukana OML:n parhaasta tuotannosta niin Ich kommen on oltava karseimpia biisejä mitä Erika on tehnyt. MITÄ jengi näkee tossa?? Jos Vikman lähetetään Sveitsiin niin eipähän tarvi pitää ääniä päällä Suomen esityksen kohdalla plus sitä myötähäpeän määrää...

Sata kertaa sadasta mieluummin OML Sveitsiin jos noiden väliltä on aivan pakko valita.

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Miten biisi voikin olla näin kamala… Muita viisubiisejä kuulematta Vikman menisi mulla heittämällä viimeiseksi.

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyllä mä oon edelleen sitä mieltä että täältä jatkoajasta pitäisi kerätä pooli valitsemaan noi 7 biisiä satojen joukosta nykyisen sijaan. Miettikää miten kovia biisejä sieltä valikoituisi.

Joka vuosi oltaisiin top 10 sijoilla euroviisuissa. Tai ainakin joka toinen vuosi.
Asiantuntevia musaihmisiä tällä palstalla kyllä riittää laidasta laitaan ja joka genren ystäviä, etteikö jokin hyvin tasokas esim. kymmenen hengen raati voisi saada todella kovaa tulosta aikaan.

Tänä vuonna voi olla yllättävän tasainen UMK luvassa ja tässä kohtaa ainoa varma asia on se, että Suomi ei tule millään todennäköisyydellä voittamaan tänäkään vuonna Euroviisuja. Puppylla taitaa näistä suurin todennäköisyys päästä top-10, mutta ei mitenkään voi voittaa.

NEEA RIVER: Nightmares (Finaali sijat 20-26)
Nelli Matula: Hitaammin hautaan (Semit / Finaali sijat 23-26)
costee: Sekaisin (Semit)
VIIVI: Aina (Semit / Finaali 23-26)
One Morning Left: Puppy (Finaali 5-26)
Goldielocks: Made Of (Finaali 15-26)
Erika Vikman, ICH KOMME (Finaali 10-20)
Hyvää analyysia. Toki on mielestäni edelleen syytä pitää mielessä, että jos lätkän keväisissä mömmömmeissä onnistuneen- tai ei onnistuneen turnauksen ratkaisee niin monen mielestä puolivälierä ja mitalipeleihin pääsy, lienee Suomen pitkä historia viisuissa huomioiden nimenomaan finaaliin pääsyn olevan onnistunut ja "plusmerkkinen" suoritus.

Viimeksi muokattu:

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mä kun tykkään käydä lukemassa biisin saamia tubekommentteja heti julkaisun jälkeen niin pelottavan moni jostain syystä pitää tästä Vikmanin biisistä - miten?
Vikmanin fanit asialla kenties? "Fandomien" voima on nykyisenä someaikana noussut koko ajan merkittävämpään asemaan huomiotaloudessa. 110 tuhatta IG-seuraajaa muuten Vikmanilla esim., mikä on suomalaisittain todella kova luku. Kaukana takana mm. eräs "ilmiöksi" palstameemiksi asti tituleeraamani vasemmistopoliitikko.

Erittäin mielenkiintoista, miten kisa ehdokkaiden välillä lähtee nyt toden teolla käyntiin. Jossain määrin kieltämättä harmittaa, että finalistien "livekunto" selviää vasta Tampereella, mitään semifinaaleja kun nykyisessä UMK-formaatissa ei ole ja mittelö käytäneenkin ennen kaikkea somealustoilla.

John Lidgett

Jäsen
Suosikkijoukkue
KouPa ( Kouvolan Paska)
Huhhuh, onpahan aivan karmea taso tämän vuoden kisassa. YLE:ltä melkoinen pohjanoteeraus. Tässäkö oli kaikkien tuonne lähetettyjen biisien creme de la creme? Jos nyt livessä ei tapahdu jotain dramaattista, niin kyllä se vaan pitää Puppylla viisuihin lähteä. Raadeilta kyyti tulee olemaan taas kylmää finaalissa, mutta tuolla nyt ainakin päästäisiin semeistä eteenpäin yleisöäänillä. Pienen menestysmahdollisuuden näen myös Viivillä, jos naulaa biisinsä livenä täydellisesti.

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@Ann Arbor hyvä pointti toi tunnettavuus. Laitan nyt sormeni ristiin että Erika ei ratsasta Sveitsiin pelkällä nimellä. Tuo biisi ei ole sen arvoinen.
Nähtäväksi jää. Mitään kovin isoja äänimääriähän UMK-finaalissa ei itse asiassa ole annettu. Viime vuonna esim. "No Rules" voitti selvällä erolla seuraavaan, mutta sai ääniä ainoastaan 72 506, nousten raatien viimeiseltä sijalta voittajaksi, eli mikäli Vikmanin HC-fanit äänestävät puhelin sauhuten (Maksullisten puhelinäänten määräähän ei UMK:ssa ole ymmärtääkseni rajoitettu tänäkään vuonna.), niin en ihmettelisi, vaikka Erika Sveitsiin lähtisi.

Suosikkijoukkue
Änärin suomalaiset
Mun mielestä tuo Erika oli aivan hyvä. Joko Vikman, OML tai Goldielocks viisuihin. Muut hmv-osastoa.

TAPPI32

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pisteet kyllä Vikmanille rohkeudesta, ei lähdetty ollenkaan perinteiselle diskoiskelmä-linjalle. Tuo ICH KOMME olisi voinnut olla parhaimmillaan iso täysosuma, mutta nyt ei valitettavasti ihan täysin maaliin mennyt. Pisteet kuitenkin tosiaan yrityksestä.

Itse en silmiäni häpeäisi päästä Vikmanin kohdalla, jos viisuihin vielä päätyisikin. Aika paljon paremmin tuo tuntuu ulkomaalaisille uppoavan Youtuben kommenttikentässä kuin esim. Puppy.

Coldielocks olisi kuitenkin itselleni ihan mieluisa valinta Suomen edustajaksi. Tyylikäs, moderni ja kansainvälinen pop-kipale, joka saanut hyvin kehuja niin Suomesta kuin ulkomailtakin.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jessus, että Vikmanin biisi oli pettymys. Suorastaan kamala. Vanhempi ja nähdympi kuin Danny ja Frederik yhteensä. Luotetaanko tässä siihen entisen yrityksen tavoin, että paidan alla on valuuttaa. Kyllä sitä on noissa riennoissa muillakin.

Bitte gehen Sie weg!

Viimeksi muokattu:

SgtMarkov

Jäsen
No ei ollut huono veto Erikalta. Ennakkoon pelotti että sieltä tulee joku Dannylle tehty voihkintaveto mutta yllätti positiivisesti. Tai no, alku oli vähän cringe-osastoa mutta kertsissä lähti ihan hyvin. Tällä kertaa ei ihan riittänyt kärkeen.

Mutta toivottavasti Kultakutri lähtee kisaamaan. Ensinnäkin siksi koska se oli näistä finalisteista paras, ja toiseksi koska UMK on pedannut voittoa Erikalle ja saisivat nenilleen kun valitsivat osittain ihan silkkaa vesipaskaa finaaliin.

Lopullinen järjestys

1. Goldielocks - Made Of
2. Nelli Matula - Hitaammin hautaan
3. Erika Vikman - ICH KOMME
4. VIIVI - Aina
5. NEEA RIVER - Nightmares
6. One Morning Left - Puppy
7. costee - Sekaisin

Pitää vielä viikonlopun aikana kuunnella nämä huonoimmasta parhaimpaan oman rankingin mukaan. Näkee sitten onko fiilikset muuttuneet isommin mihinkään suuntaan.

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Oli tämä ainakin erilaista ja odottamatonta. En oikein osaa sanoa onko tuo edes oikea biisi vai jotain muuta.. Mikähän kisassa on esiintymisjärjestys? Jos sama kuin julkaisujärjestys niin tähän pyrot ja iso show, niin äänestyksestä tulee hyvin helposti viime vuoden uusinta..

En vielä yhdellä kuuntelulla kehtaa täysin tuomita ICH KOMMEa, mutta jotenkin hämmentynyt fiilis tästä jäi

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
No olipahan ainakin todella erilainen biisi Vikmanilta, kuten edellä jo mainittiinkin.. kyllä kuulee, että biisin on tehnyt Chisu, koska tuo on juuri hänen sitä psykedeelisen omituista tyyliään. Viisuissa ei vain ole mahdollista odottaa, että ihminen kuuntelee tuon puolen tusinaa kertaa, ja että kyllä se siitä sitten avautuu. Eli jo siksi tuo ei ole lähettämiskelpoinen viisuihin. Lisäksi kyllähän tuo viimeinen minuutti lässäyttää koko biisin, vaikka ajatus on varmaan ollut päinvastainen, koska ei se oikein edes ole enää mitään varsinaista "musiikkia"

Eli toisin sanoen kyllä se Goldielocks on nyt se meidän jokerikortti viisuihin

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Suoraan play offeihin:
One Morning Left
Erika Vikman

Sääleihin:
Goldielocks
Neea River
Viivi

Jää runkosarjaan:
Costee

Karsintoihin:
Nelli Matula

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Eipä tuosta Erikan biisistä jäänyt oikein muuta mieleen kuin musavideon tyrkyllä olleet rinnat. Pettynyt olen ja ich nicht komme.

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Tässä olisi oma järjestys kun ajattelee noita Euroviisuina eikä "normaaleina" singleinä. Viimevuosien Euroviisuihin OML taitaa olla ainoa jolla on potentiaalia kerätä enemmänkin ääniä. Goldielocks voisi olla yllättäjä. Erikan biisi oli kova pettymys vaikka täälläkin sitä taustatiimiä hehkutettiin. Nightmares olisi voinut kans sopia kisoihin ellei Ruotsilta tulisi lähes joka vuosi samanlainen renkutus.

1. One Morning Left - Puppy
2. Goldielocks - Made Of
-
-
3. Erika Vikman - ICH KOMME
4. NEEA RIVER - Nightmares
5. Nelli Matula - Hitaammin hautaan
6. VIIVI - Aina
-
-
7. costee - Sekaisin

Viikolla tulikin hyvä kommentti radiossa noista costeen, Viivin ja Nelli Matulan biiseistä että niillä ei varmaan edes haluta Euroviisuihin vaan tehtiin tuommoiset radiosoittosinglet että saadan nimeä enemmän esille.

axe

Jäsen
Ei ollut hyvä Vikmankaan. Ja ei kai kukaan vapaamielisinkään tai teinipoikaisimpikaan pysty olemaan eri mieltä, että noi tulemiset ja silleen olemiset ja loven haluamiset on pelkästään vaivaannuttavaa kamaa. Raptori teki sen paljon paremmin.

Ainahan se on ollut ihansama kuka sinne isoihin kisoihin menee, mutta nyt ehkä vielä enemmän. Mulle riittää nää ensiesittelyt ja seuraavaksi kuullaan ja katotaan karsintakisassa se show ja livetouhu muutenkin, niin kai siitä jotain sillon jo erottuu. Mutta ihan hirveesti ei tarvi taisteluun nousta jonkun tietyn puolesta. Goldielocks mulle ykkönen kuitenkin... no, itse asiassa aika selkeästi jopa.

Tulostilanne:
Goldielocks 2 kuuntelua
Viivi, OML, Erika Vikman 1 kuuntelu
Neea, Nelli, costee, ½ kuuntelua

Edit: Oho, siellä oli Matulakin.

No ei se nyt kyllä lähtenyt, ei sitten ollenkaan. Vaikka en mikään fani ole niin onhan se selvä, että Vikman ja taustatiiminsä pystyy todistetusti paljon parempaankin. Miksi nyt tuutattiin ulos näin onneton tekele?

Se on kato nyt kun lähdettiin vaihtamaan taustatiimiä ja otettiin jotkut nobodyt biisintekijöiksi, niin tässä on tulos.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy