UMK ja Euroviisut 2022

  • 144 981
  • 1 505

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Siis miten melkein kaikki tämän vuoden biisit on enemmän tai vähemmän paskoja? Hyviä on vain Suomi, Norja, Tshekki ja Viro.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Mikään muu maa ei ole ikinä ollut niin lapsellinen kuin Suomi, Suomessa otetaan hömppäkisat vieläkin liian tosissaan. The Rasmus? Hävettää....
Vielä joitain viikkoja sitten samaisessa ketjussa taivasteltiin, kuinka hävettää lähettää niin paskaa tuonne kuin The Rasmus. Nyt sitten pitäisi hävetä, kun lähetetään viisuihin jotain niin hyvää kuin The Rasmus.

Kyllä täällä syyt häpeämiselle keksitään. Itse en ulkomailla vieraillessani ole Lordin voiton jälkeen kehdannut häpeältäni edes sanoa olevani kotoisin Suomesta.
 

Jerppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Uusia biisejä on tullut, ei enää paljoa jäljellä niin kaikki onkin sitten julkaistu:

Kreikka



Kivankuuloinen balladi!

Itävalta



Tälläistä tämän vuoden Euroviisut ovat kaivanneet, kunnon bängerihitti.

Sveitsi



Sveitsiin pakko kommentoida että aikamoinen tasonpudotus kahdesta edellisestä viisuedustajasta (Luca Hänni, Gjon's Tears). Liekkö pääsee edes finaaliin tällä tyhjänpäiväisellä biisillään.

Belgia



Ihan kivan menevä poppibiisi.
 

Jerppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sitten onkin tapahtunut kaikenlaisia biisien muokkauksia ja huhuissa on että Malta vaihtaa biisiään, mitä järkeä näissäkin on ylipäätään?

Tshekin biisin muokkaus:



Laulu kuulostaa karmeammalta (toki äänimiksauksessa on häikkää) mutta silti kuulostaa huonommalta mitä alkuperäinen tekele. Miksi piti muuttaa?

Pohjois-Makedonia:



Loppupuoli kuulostaa erilaiselta mitä alkuperäisessä, mutta tämä biisi ei siltikään ole ainakaan minun mieleen.

Moldova:




Moldovan renkutus on saatu entistä "rokimmaksi". Ihan hirveä. :D
 

sladdi#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sininen Suosikkijuoma: Ilmanen
Huominen Mellun eli Melodifestivalenin finaali ja koko skaba on jäänyt täällä kyllä hämmentävän vähälle huomiolle. Kokonaisuutena skaban voisi jälleen kerran tiivistää Mellujen mukaiseen teemaan: "Helvetin hienosti tuotettua laiskaa poppia Ruotsista".

Melluthan käynnistyi tänä vuonna neljällä 7 kilpailijan alkuerällä, joista jokaisesta meni yksi kilpailija jatkoon heti kärkeen perinteisellä äänestyksellä ja toinen hämmentävällä ikäkausiin jaetulla sydänäänestyksellä, joissa Mellu sovelluksen rekisteröityneet eri ikäluokat (ja puhelinäänet yhtenä ikäkautena) pääsivät valkkaamaan vähän euroviisutyyliin 12 ja kojon välillä pojoja artisteille. Toki tämä ei skulannut ekassa lähetyksessä ja silloin vedettiin kaksi kierrosta perinteistä äänestystä.

Sydänäänestyksen kagonen ja kolkki pääsivät mukaan tylsästi nimettyyn semifinaaliin (mulle aina ehana "Andra chansen"). Eli alkueristä 4 x 2 esiintyjää finaaliin ja 4 x 2 Andra chanseniin. Andra chansen oli jaettu hämmentävästi kahteen neljän artistin erään, joista molemmista kaksi pääsi myös mukaan finaaliin. Finaalissa siis peräti 12 esiintyjää mukana tänä vuonna.

Ylehän on lähettänyt osana jotain vitun pohjoismaista yleisradioyhteistyötä nämä kaikki alkueristä lähtien ja hemmetin hyvä niin. Finaalihan siis nähtävissä ykösellä 2215-0015. Voittaja Euroviisuihin 2022. No mitä huomenna kannattaa seurata Yleltä:

Voittajaehdokkaat:


1. Liamoo - Bluffin

Tokan karsinnan 1. - suora finaalipaikka

#Saattaa tulla kakkoseksi Euroviisuissa Ukrainan jälkeen#

Biisi, jonka uskon Euroviisuihin jos valitaan, sijoittuvan parhaiten näistä vaihtoehdoista. Jotenkin tässä on Måns tikku-ukkoineen tuotu tähän noloon nykyisyyteen missä me elellään. Heittämällä koko skaban paras biisi. Hyvin tuotettua laiskaa poppia:





2. Klara Hammarström - Run To The Hills

Neljännen karsinnan 1. - suora finaalipaikka

Ihan kuin olisin joskus kuullut tän nimisen kipaleen ennenkin.. Ja paremman vielä? No se siitä ja Klara on varmasti soiva peli ilman liekkimekkoaan. Ai että setää lämmittää khyl ajatus. Ja kipaleessakin on jotain koukkua. Nettinörtit eli perus jatkoaikalaiset diggaa varmasti mekosta. Ei muuta kuin Nessua ja Niveaa valmiiksi ja Klaraa kannustamaan! Hyvin tuotettua laiskaa poppia:





3. Cornelia Jakobs - Hold Me Closer

#Saattaa tulla kakkoseksi Euroviisuissa Ukrainan jälkeen#

Ensimmäisen karsinnan 1. - suora finaalipaikka

Laiska slovari. 13 tusinassa. Euroviisuissa hyvin menestynyt Bye, Bye, Beibi on kääntynyt heti kärkeen sanoituksessa raikkaaseen Beibi, Bye, Bye muotoon. Siitä plussaa. Menestyy viisuissa hyvin jos valitaan. Betsaajien ylivoimainen suosikki. Hyvin tuotettua laiskaa poppia:





4. Anders Bagge - Bigger Than The Universe

Kolmannen karsinnan 1. - suora finaalipaikka

Viisukamaa. Setä heittää ihan kuunneltavan kipaleen. Hyvin tuotettua laiskaa poppia:





Bubbling Under:


5. Tone Sekelius - My Way

Toisen karsinnan 4. - paikka Andra chanseniin. Andra chansenin ekasta erästä tokana jatkoon.

Finaalin ässäkortti. Mies? Nainen? Joku 73 tuntemattomasta välimuodosta? Mitäs vitun väliä sillä on. Alkuerässä oli pulassa ja "mukana vain tuomassa tätä päivää", mutta vittu mikä kasvu Andra chanseniin jossa pesi lattiaa kaikenmaailman ankeuttajilla!!! Hemmetin kova diivamainen päräytys. Mä en tuomitse - sen tekee ehkä joku ihan muu. Toivottavasti ei. Hyvin tuotettua laiskaa poppia:




6. Theoz - Som du vill

Ensimmäisen karsinnan jaettu 3/4. - paikka Andra chanseniin. Andra chansenin tokasta erästä ekana jatkoon.

Kaikkien 7-vuotiaiden ja sitäkautta myös tiktok yms pedareiden suosikki. Artistikin on jotain ton ikänen. Biisihän on just ihan kiva ja ite ainakin toivon tällä hetkellä ala-asteen ekoja luokkia taivaltavan likkani kattelevan mieluummin tätä kuin trendaavimpia videoita Ukrainasta. Varmaan kiva poika ja kuulemma kovin suosittu junnujen keskuudessa. Hyvin tuotettua laiskaa poppia:
https://www.youtube.com/watch?v=WAk--GrYtwg


Ei taida riittää (Entiset Melluvoittajat ja muut):

7. John Lundvik - Änglavakt

Tokan karsinnan 2. - suora finaalipaikka

Kultapoika laulelee ilmeisesti ekaa slovariaan ja biisiään kauniilla ruotsinkielellä. Mummot diggaa. Ja kaikki tottakai. Kuka ny ei diggais? Melluvoittaja 2019 ja Euroviisujen 5. Ei pahat pohjat. Hyvin tuotettua laiskaa poppia:
John Lundvik - Änglavakt

8. Cazzi Opeia - I Can't Get Enough

Kolmannen karsinnan 4. paikka - Andra chanseniin. Andra chansenin tokasta erästä tokana jatkoon.

Olisi finaalin friikein ellei Tone hoitaisi sitä. Biisi on ihan jepa, mutta ei riitä sitten millään tässä seurassa. Hyvin tuotettua laiskaa poppia:
Cazzi Opeia - I Can't Get Enough


9. Anna Bergendahl - Higher Power

Neljännen karsinnan 3. paikka - Andra chanseniin. Andra chansenin ekasta erästä ekana jatkoon.

Peruskiva. Tässä hämää eniten se että miten vitussa noin nuori ruotsalainen böönä voi näyttää edelleen kropaltaan ihan hiton kuumalta, mutta naamarypyillään vähintään 50 vuotiaalta mummolta. Jumalauta tää oli kuuma 2010 voittaessaan Mellut ja tehdessään historiaa kun jäi euroviisujen semeissä sijalle 11 ja on edelleen ainoa ruotsalainen euroviisuedustaja ikinä, joka ei ole ollut finaalissa mukana. Hyvin tuotettua laiskaa poppia:
Anna Bergendahl - Higher Power

10. Faith Kakembo - Freedom

Kolmannen karsinnan 2. - suora finaalipaikka kalkkiviivoilla

Viime vuonna Ruotsi kokeili, miten mennään yhellä kärjellä. Musiikilliset ansiot vittuhun ja BLM on se ainoa anti. Tänä vuonna vielä väsyneempi versio tästä. Ei auta - ei jatkoon. Hyvin tuotettua paskaa BLM-poppia:


11. Robin Bengtsson - Innocent Love

Ensimmäisen karsinnan 2. - suora finaalipaikka

Ihan paskaa. Melluvoittaja 2017. Euroviisujen 5. Ei pahat pohjat. Vittu tää on tylsä. Välinpitämätöntä jotenkin tuotettua laiskaa poppia:
Robin Bengtsson - Innocent Love

12. Medina - In i dimman

Neljännen karsinnan 2. - suora finaalipaikka

Ihan totaalista paskaa. Mä en tiedä miten tämä voi olla suosittu ollut Ruotsissa. Mä en ymmärrä vaan jotain. Sovitaan näin. Biisi on hämärä sekasotku jotain pashetta. No näillä mennään. Paskaa hipidihapidipoppia:
MEDINA - In i dimman




Omat pojot twelve viiva kojo
12 Liamoo - Bluffin
10 Tone Sekelius - My Way
8 Cazzi Opeia - I Can't Get Enough
7 Theoz - Som du vill
6 Cornelia Jakobs - Hold Me Closer
5 Klara Hammarström - Run To The Hills
4 Anders Bagge - Bigger Than The Universe
3 Anna Bergendahl - Higher Power
2 John Lundvik - Änglavakt
1 Faith Kakembo - Freedom
Kojot: vittu nää loput kaksi on paskaa...

Betsaajien tsäänssit (rossina):
1. Cornelia Jakobs 54
2. Anders Bagge 24
3. Klara Hammarström 12
4. Liamoo 4
5. Medina 2
6. Tone Sekelius 2
7. Cazzi Opeia 1
8. John Lundvik 1
9. Faith Kakembo 1
10. Robin Bengtsson <1
11. Anna Bergendahl <1
12. Theoz <1


Linkit Youtubeen ja silleesti.
 
Viimeksi muokattu:

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Ruotsi 1,5/10… Menetin toivoni. Vika mahdollisuus, että tulisi jotain hyvää. Nyt on vain neljä hyvää! Norja, Tshekki, Viro ja Suomi.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Omasta mielestäni ihan hyvä tuo Cornelia Jakobs. Tulee mieleen vähän nämä ranskalaiset esiintyjät, jotka ovat aina kärkikahinoissa. Tänä vuonna tosin on aika kovia balladeja tulossa muiltakin mailta ja nämä tulevat syömään toistensa ääniä. Rock-osastolla Suomi vie omasta mielestäni muita rockia muistuttavia esityksiä 100-0 ja Rasmuksen fanipohja hoitaa loput äänet. Ei käy kuten viime vuonna kun Måneskin tuli pilaamaan suomen kisat;) Eli siis Suomi voittaa ja viisut2023 Tampereelle!
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Tänään pitäisi tulla viimeiset biisit (Portugali aivan näin hetkinä sekä Armenia myöhemmin) ja sitten on viisut kasassa. Kasataan vähän omia suosikkeja.


1. Ruotsi / Cornelia - Hold Me Closer

Aivan fantastinen moderni popballaadi, jota on tullut kuunneltua paljon. Erittäin hyvä ja Cornelian vakuuttava esitys ja persoonallinen lauluääni kyllä vie biisin omiin ulottuvuuksiin. Medina olisi ollut mielenkiintoinen ja epäruotsimainen valinta, mutta erittäin hyvä valinta oli Cornelia. Ehdottomasti oma suosikkini

2. Italia / Mahdmood & Blanco - Brividi

San Remon selkeä voittaja. Italia on menestynyt viime vuosina ja Italia menestyy tänäkin vuonna. Mitäs tuohon lisäämään laadukas kappale.


3. Espanja / Chanel -SloMo

Uskon, että Espanjalla tulee iso parannus pisteissä edelliseen vuoteen ja vuosiin. Laadukas moderni kappale hyvällä esiintyjällä. Nää yleensä menestyy viisuissa.

4. Norja / Subwoolfer - Give That Wolf a Banana

Hauska kappale, joka on aika varmasti Ylvis, mutta ehkei kuitenkaan. Mysteeri on on kuitenkiin iso osa tätä kappaletta, joka on laadukas ja mieleenjäävä.

5. Tsekki / We Are Domi / Lights Off

Tykkään tästäkin, tässä on Calvin Harris viboja ja sellasta lähinostalgiaa itselle. Vähän huolettaa, miten livenä toimii. No katsellaan tai kuullaan.


Positiiviset fiilikset on kanssa seuraavista kappaleista: UK, Sveitsi, Moldova, Alankomaat, Viro, Australia

Aikamoni biisi siis, menee harmaalle massalle, mutta nostetaan maita kenen biisistä itsellä on negatiivisia fiiliksiä: Suomi, Saksa, Latvia ja Israel.


Pakko kyllä sanoa, että edustan varmaa omalta musiikkimaultani varmaan vähemmistöä Jatkoajassa ja on aina hauska lukea esim kuinka Cornelia oli paskaa, vaikka itse pidin siitä kovasti. Noh nää on näitä.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Jatkoajassa ja on aina hauska lukea esim kuinka Cornelia oli paskaa, vaikka itse pidin siitä kovasti. Noh nää on näit
Sepä se, eikä Cornelian biisi ole paska. On laiskaa kritiikkiä sanoa biisiä paskaksi yksilöimättä mikä tekee kyseisestä biisistä "paskan".

En voi sanoa seuranneeni Melodifestivalenia joka vuosi, mutta kuulemistani "Hold Me Closer" on paras Euphorian jälkeen esitetyistä biiseistä. Se on moderni poppisballadi, jonka esittäjäksi voisi kuvitella Adelen. Sävellys on taitavasti tehty. Hieno buildup ennen voimakasta kertosäkeistöä.

Esittäjänsä näköinen ja kuuloinen, koska sanat ja sävellys ovat esittäjän kynästä. Ei siis perinteinen ruotsalaisen viisumankelin läpi kompressoitu esitys.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Annoin biiseille pisteitä 0-10 ja keskiarvoksi tuli 2,1… Toki saattaa vielä hieman nousta tai jopa laskea. Vain Suomi sai kympin ja inhokkini on tällä hetkellä Serbia.

Edit. Tosiaan Azerbaidžanin biisihän vielä puuttuu
 
Viimeksi muokattu:

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyllä minä tykkäsin Corneliasta ja biisistään. Oli itse asiassa ainoa tykkäämiseni arvoinen esitys koko melluissa, eli olin kerrankin alusta asti voittajan puolella! Kaikki muut olivat joko huonoja, ärsyttäviä tai ihan liian geneerisiä ruotsalaisia viisukappaleita.

Joutuisiko jopa ekaa kertaa elämässään vähän kannattamaan Ruotsia viisuissa...

Muiden maiden kappaleita en ole vielä katsonut. Eikös Yleltä tule tänäkin vuonna katsaus niihin? Viime vuonna tuo oli ainakin oikein loistava ohjelma, kun Nami-Nami Marco suolasi lähes kaikki biisit ja koreografiat todella tylysti. Jos vaikka taas säästelisi ensivaikutelmat tuon ohjelman katsomiseen.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pakko kyllä sanoa, että edustan varmaa omalta musiikkimaultani varmaan vähemmistöä Jatkoajassa ja on aina hauska lukea esim kuinka Cornelia oli paskaa, vaikka itse pidin siitä kovasti. Noh nää on näitä.
Omasta mielestäni se on paskaa, koska balladit uppoavat meikäläiseen äärimmäisen harvoin. Yksinkertaisesti tylsä biisi, kun omaan musiikkimakuun ei noin rauhallinen meno kolahda.

Ja tästä syystä useimmissa viisuissa useimmat biisit eivät kolahda, kun balladeja sun muita rauhallisen temmon biisejä siellä on yleensä mukana varsin paljon.
 

444

Jäsen
Onhan tuo Ruotsin viisuveisu ihan heittämällä paras tämänvuotisista. Siis niistä, jotka olen kuunnellut. Eli parempi kuin Suomen. Ei siis tarvitse viedä ensi vuonna kisoja Tampereelle.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Onhan tuo Ruotsin viisuveisu ihan heittämällä paras tämänvuotisista. Siis niistä, jotka olen kuunnellut. Eli parempi kuin Suomen. Ei siis tarvitse viedä ensi vuonna kisoja Tampereelle.

Ei tuo Cornelia huono ollut mutta itse olen jo korvia myöten täynnä tuontyylistä musiikkia, top-10 sijoilla kuitenkin.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Cornelian ongelmana on ettei säkeistöissä ole musiikillista sisältöä eikä äänessä sointia. Muutenhan kertsi on hyvä, joskin helvetin geneerinen, aihio. Tota ei vaan kovin kauaa jaksa kuunnella. Lisäksi siis aitoja epäpuhtauksia laulussa eikä ääni jaksanut koko biisiä mutta toisaalta sama vika oli meidänkin miehellä.

Tosin ihan yleinen juttu noissa biiseissä on että on tehty tiukka tausta joka ei elä. Laulumelodiat ei toimi, erikseen eikä taustojen kanssa, etenkään säkeistöissä eikä taustat tue lauluja mitenkään. Vähän sellaista keksitään biitti ja hoilataan jotain päälle. Toki ilmiöön liittyy vahvasti että yritetään tunkea kaikki temput nippuun. Vähän kuin Huppu 5-v, että kun tykkään mansikoista, suklaasta, päärynäjäätelöstä, ranskalaisista, nauravista nakeista, hedelmäkarkeista jne niin varmasti tulee hyvä kun ne kaikki laittaa samaan kulhoon. Nam.

Bluffin oli paras niistä jotka jaksoin kuunnella mutta siinäkin on aika liuta ongelmia:
-alkuun yritys luoda laulumelodiaa jolle tausta ei anna tilaa
-tietty katkonaisuus
-miksi vaihdat falsetista rintaääneen kesken fraasin? Ei vittu toimi, pysy falsetissa
-kertsin taustalaulut (/"kaiut") on helvetin kornit
-materiaali loppuu kesken, toisteisuus ei ole pelkästään hyvästä
-loppuosan "jeah" ja muut ei toimi noin, sellaiset kyllä saisi toimivatkin luotua
-viimeinen fraasi. Kamala. Falsettiin ylös tai sitten yritä osua joihinkin säveliin mutta ei tollanen toimi keskialueella varmaan koskaan

En ymmärrä mikä länsinaapurissa on vikana.
 
Viimeksi muokattu:

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Itse näkisin (tai kuulisin), että kyllä sille on ihan syynsä, miksi Cornelia voitti mellot ja on tod.näk viisuissa top3:ssa.
Biisi on upea ja oli jo ekassa semifinaalissa selvää, että tämä on Ruotsin edustaja. Jos melloissa olisi tullut vielä parempi poppiballadi, niin siinä olisi voinut raahata itse Adelen suoraan roskikseen.

Tälläiset balladit on aina vähän vaikeita ja sen takia juuri arvostankin Cornelian biisiä. Jos nyt ihan vertaa meidän kotimaisiin artisteihin, niin kuinka moni täältä oltaisiin voitu heittää Cornelian saappaisiin? Joku Anna Puu tai Sanni? Joo ei ikinä tulisi mitään tuollaista lopputulosta. Puhumattakaan meidän UMK balladi viritelmistä, jotka tuo saa nyt näyttämään ihan vitsiltä.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse näkisin (tai kuulisin), että kyllä sille on ihan syynsä, miksi Cornelia voitti mellot ja on tod.näk viisuissa top3:ssa.
Biisi on upea ja oli jo ekassa semifinaalissa selvää, että tämä on Ruotsin edustaja. Jos melloissa olisi tullut vielä parempi poppiballadi, niin siinä olisi voinut raahata itse Adelen suoraan roskikseen.

Tälläiset balladit on aina vähän vaikeita ja sen takia juuri arvostankin Cornelian biisiä. Jos nyt ihan vertaa meidän kotimaisiin artisteihin, niin kuinka moni täältä oltaisiin voitu heittää Cornelian saappaisiin? Joku Anna Puu tai Sanni? Joo ei ikinä tulisi mitään tuollaista lopputulosta. Puhumattakaan meidän UMK balladi viritelmistä, jotka tuo saa nyt näyttämään ihan vitsiltä.
Sille on tottakai syynsä koska biisi kuulostaa juuri siltä mitä se on: äärimmäisen laskelmoitu tuote musiikillisesti heikkolahjaiselle yleisölle, jota se yleisö jolle tätä tehdään yleisesti on - tavallista radiokuuntelijaa. Ei sille yleisölle tarvitse tehdä säkeistöä, se ei muista sitä. Ei sille yleisölle tarvitse tarjota mitään uutta, se ei halua sitä. Tämäkin on juuri se överikermainen balladi joka on kuultu jo tuhansilla eri nimillä vuosikymmeten ajan mutta mitään uutta tai oikeastaan sisältöäkään se ei ole enää aikoihin tarjonnut. Tälle yleisölle ei myöskään ole väliä laulun epävireisyydessä, se ei kuule sitä. Tai edes sillä soiko ääni, ei tavallinen radiokuuntelija sitäkään kuule.

Cornelian ääni ei ole kovin notkea, päin vastoin. Alku on varsin kiusallista kuultavaa kun ääneltä toiselle siirtyminen ei ensinnäkään oikein onnistu, intonaatiosta ei voi puhua eikä sävellajia oikein hahmota koska, no, on vähän laajennuttu kahdestatoista sävelestä. Mikrotonaalisuus on tuskin tarkoituksellista.

Suomesta löytyy kyllä ihmisiä jotka osaa laulaa, johonkin Voice of Finlandiinkaan on tuskin päässyt mukaan yhtäkään laulajaa mukaan joka ei tuota hoitaisi jos biisi lyötäisiin käteen. Uskallan sanoa vaikken ohjelmaa ole katsonut, on mulla kuitenkin jotain käsitystä aiheesta vaikka talouden lauluasiantuntija en olekaan. Mutta Suomessa kun tehdään laskelmoitua radiokamaa niin tulos on joku Cicciolina. Että tässä on se ero miksi Ruotsi kuitenkin tällä alalla menestyy.

Mutta siis tätä tekemällä kyllä menestyy, se on vähän kun Toton keikalla kun Joseph Williams (tai Steve Lukather) kysyy: "Do you wanna hear THAT song?!" niin se porukka joka huutaa joo on isompi kun se joka toteaa ettei varsinaisesti tarvis.

Mellujen ongelma on lähinnä siinä että kun kaikki on tätä samaa. Esim. Suomen UMK on yleensä kiinnostavampi vaikka taso voikin olla heikko, keskenään erityylisiä biisejä kuitenkin tarjolla. Mutta joo, Mellut myös tietoisesti on enemmän juurikin Euroviisukarsinta, UMK:n liittyy muutakin.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Sille on tottakai syynsä koska biisi kuulostaa juuri siltä mitä se on: äärimmäisen laskelmoitu tuote musiikillisesti heikkolahjaiselle yleisölle, jota se yleisö jolle tätä tehdään yleisesti on - tavallista radiokuuntelijaa. Ei sille yleisölle tarvitse tehdä säkeistöä, se ei muista sitä. Ei sille yleisölle tarvitse tarjota mitään uutta, se ei halua sitä. Tämäkin on juuri se överikermainen balladi joka on kuultu jo tuhansilla eri nimillä vuosikymmeten ajan mutta mitään uutta tai oikeastaan sisältöäkään se ei ole enää aikoihin tarjonnut. Tälle yleisölle ei myöskään ole väliä laulun epävireisyydessä, se ei kuule sitä. Tai edes sillä soiko ääni, ei tavallinen radiokuuntelija sitäkään kuule.

Cornelian ääni ei ole kovin notkea, päin vastoin. Alku on varsin kiusallista kuultavaa kun ääneltä toiselle siirtyminen ei ensinnäkään oikein onnistu, intonaatiosta ei voi puhua eikä sävellajia oikein hahmota koska, no, on vähän laajennuttu kahdestatoista sävelestä. Mikrotonaalisuus on tuskin tarkoituksellista.

Suomesta löytyy kyllä ihmisiä jotka osaa laulaa, johonkin Voice of Finlandiinkaan on tuskin päässyt mukaan yhtäkään laulajaa mukaan joka ei tuota hoitaisi jos biisi lyötäisiin käteen. Uskallan sanoa vaikken ohjelmaa ole katsonut, on mulla kuitenkin jotain käsitystä aiheesta vaikka talouden lauluasiantuntija en olekaan. Mutta Suomessa kun tehdään laskelmoitua radiokamaa niin tulos on joku Cicciolina. Että tässä on se ero miksi Ruotsi kuitenkin tällä alalla menestyy.

Mutta siis tätä tekemällä kyllä menestyy, se on vähän kun Toton keikalla kun Joseph Williams (tai Steve Lukather) kysyy: "Do you wanna hear THAT song?!" niin se porukka joka huutaa joo on isompi kun se joka toteaa ettei varsinaisesti tarvis.

Mellujen ongelma on lähinnä siinä että kun kaikki on tätä samaa. Esim. Suomen UMK on yleensä kiinnostavampi vaikka taso voikin olla heikko, keskenään erityylisiä biisejä kuitenkin tarjolla. Mutta joo, Mellut myös tietoisesti on enemmän juurikin Euroviisukarsinta, UMK:n liittyy muutakin.

Tottakai viisuissa yritetään tehdä biisejä yhteen muottiin, mutta en tiedä millä korvilla arvioit tuota Cornelian vetoa. Ihan kuin se olisi jokin c-luokan suoritus, mitä se ei todellakaan ole.

Älä ylianalysoi on hyvä oppi, kun kuunnellaan musiikkia.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tottakai viisuissa yritetään tehdä biisejä yhteen muottiin, mutta en tiedä millä korvilla arvioit tuota Cornelian vetoa. Ihan kuin se olisi jokin c-luokan suoritus, mitä se ei todellakaan ole.

Älä ylianalysoi on hyvä oppi, kun kuunnellaan musiikkia.
Ammattimuusikon korvilla. Kisoissa saa analysoida mutta toi tulee aika luonnostaan ulos jos vähän keskittyy kuuntelemaan, ei siihen mitään ylianalysointia tarvitse. Ei se veto nyt sinänsä kummoinen ole, nähty vaan aika monta kertaa. Ja mä en ole mitenkään hirveän kriittinen kuuntelija jos muusikoiden kesken istutaan. Se eka säkeistö vaan on tosi kiusallinen. Ei yhtä kiusallinen kun Kerkko Koskinen tullessaan laulamaan mutta on silti.
 

ColCbj

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Sierre
Cornelian ääni ei ole kovin notkea, päin vastoin. Alku on varsin kiusallista kuultavaa kun ääneltä toiselle siirtyminen ei ensinnäkään oikein onnistu, intonaatiosta ei voi puhua eikä sävellajia oikein hahmota koska, no, on vähän laajennuttu kahdestatoista sävelestä. Mikrotonaalisuus on tuskin tarkoituksellista.
Juuri näin. Ääni kuulostaa todella ohuelta ja kompressoidulta rohinalta. Termiä vocally agile ei voi tämän Cornelian kohdalla käyttää. Siirtyminen ääneltä toiselle on helvetin kankeaa ja katkonaista. Tietysti tätä ei suurin osa kuule niin kuin sanoit, joten sillähän ei siinä mielessä ole väliä. Itse en ole edes ammattimuusikko, vaan harrastelija.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös