Ultimate Fighting Championship ja muut kamppailulajit

  • 924 999
  • 5 077

kerpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pride FC, Iron Maiden
Vääryys! Helvetti, mitä tuomarointia Machida vs Shogun -matsissa. Tasainen matsi oli, ei siinä mitään, mutta kyllä nyt Shogunia kohdeltiin väärin. Rua potki parin ensimmäisen erän aikana Machidalta jalat alta ja sai koko ajan parempia osumia sisään. En vaan pysty ymmärtämään, millä ilveellä Lyotolle saatiin 3 erää, kun kaikki tuomarit olivat pistäneet 48-47 erät Machidalle.
Ehkä Machida Karateen kuuluu tekniikoita, joita ei tavallinen pulliainen edes näe. Onneksi UFC:n useasti kehutut tuomarit huomasivat ne. Tuomio oli totaalinen clusterfuck . Ei edes vetojen kuseminen harmita, verrattuna siihen, kuinka Shogunia kohdeltiin. Ainoat positiiviset seikat matsista oli se, että Shogun on palannut tasolleen, sekä se, että Machida itsekin tuntui tajuavan ettei esitys ollut voiton arvoinen ja välittömästi suostuisi rematchiin.

Fightmetric statsit: http://fightmetric.com/fights/Machida-Shogun.html
Vaikeaa on tuon(kin) perusteella nähdä Machidaa voittajana.

Vituttaa tuollainen tuomarispedeily.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Vääryys! Helvetti, mitä tuomarointia Machida vs Shogun -matsissa. Tasainen matsi oli, ei siinä mitään, mutta kyllä nyt Shogunia kohdeltiin väärin. Rua potki parin ensimmäisen erän aikana Machidalta jalat alta ja sai koko ajan parempia osumia sisään. En vaan pysty ymmärtämään, millä ilveellä Lyotolle saatiin 3 erää, kun kaikki tuomarit olivat pistäneet 48-47 erät Machidalle.

Helvetin iso pettymys koko title fight, itellä oli ainakin odotukset tosi kovat tälle matsille. Mulla oli 48-47 jommalle kummalle tuo ottelu, mutta vähän kyllä epäilin, että Shogun vie tuon ottelun noilla low kickeillään, mutta tällä kertaa tuomaristo ei arvostanut liiemmin noita lukuisia low kickejä.
Shogun keskittyi lähinnä potkimaan jalkoja alta ja Machida ei löytänyt oikein vastausta Shogunin potkuille. Shogun olisi varmasti voittanut tuon decisionin, jos olisi potkinut/lyönyt enemmän päähän. Sinäänsä ihan jees, että Musashi-linjalle lähtenyt Shogun ei voittanut ottelua. Itse en liiemmälti tuota low kick taktiikkaa arvosta, mutta ymmärrän kyllä, että helvetin monen mielestä Shogun vei ottelun :)

Revanssi on varmaan tiedossa 3-4kk päästä, sillä UFC:lla ei ole tällä hetkellä heittää ketään Machidaa vastaan titteliotteluun. Toivottavasti siinä ottelussa saadan selvempi voittaja, jotta koko seuraava vuosi ei mene väittelyyn Machidan ja Ruan paremmuudesta :)

Ärsyttikö ketään muuta Joe Roganin aivan päivänselvä puolueellisuus tuossa ottelukommentoinnissa? Molemmat osuvat, mutta lähes joka kerta Rogan mainitsee vain, että Shogun osuu.. Tuli ihan mieleen Akiyama vs. Belcher ottelun kommentointi.

Yleisesti ottaen koko lähetys oli hieman nihkeä. Jackson 6 paunaa ylipainoisena ottelemassa, pari tylsää lightweight matsia ja turhan nopeasti keskeytetty heavyweight ottelu (jonka tulos tuskin olisi mihinkään suuntaan muuttunut). Spikeltä tullut lähetys oli oikeastaan lopulta kiinnostavampi kuin ppv, jos jätetään laskuista tuo Machida vs Rua titteliottelu.
 

He70150Ro

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kalimaaros, Kalikka
Ärsyttikö ketään muuta Joe Roganin aivan päivänselvä puolueellisuus tuossa ottelukommentoinnissa? Molemmat osuvat, mutta lähes joka kerta Rogan mainitsee vain, että Shogun osuu.. Tuli ihan mieleen Akiyama vs. Belcher ottelun kommentointi.

No jaa kyllähän tuossa matsissa Shogun oli se, joka osui perille asti. Machida kävi pari kertaa päälle, muttei saanut mitään ihmeellistä perille asti ja jo naamojen perusteella olisin laittanut toisenlaisen lopputuloksen. Ei pelkästään shogunin murjomien jalkojen ja keskikehon perusteella.
 

NIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fucking Horseshit
Ärsyttikö ketään muuta Joe Roganin aivan päivänselvä puolueellisuus tuossa ottelukommentoinnissa? Molemmat osuvat, mutta lähes joka kerta Rogan mainitsee vain, että Shogun osuu..

Kieltämättä sama tuli mieleen ja vaikutti varmasti aika paljon myös omaan mielikuvaan ottelun kulusta. Pitää katsoa jossain vaiheessa ottelu uudestaan rogan-suodatin päällä. :)

Ensimmäistä kertaa muuten Machida näytti vastustajaansa hitaammalta. Etenkin kahdessa viimeisessä erässä, kun jalka alkoi olla paskana, mutta ei alkuerissäkään Machidan liikkeessä ollut sitä keveyttä ja tyylikästä hämäys-hämäys-potku -ideaa, mitä hän aiempia vastustajiaan vastaan oli pystynyt hyvin hyödyntämään. Tästä tietysti kunnia Shogunin tiimille, joka oli kehittänyt erinomaisesti toimivan taktiikan Lyotoa vastaan.

Uusintaottelu tammikuulle vaan.

Mitä raskaan sarjan otteluun tulee, Mazagatti keskeytti ottelun tosiaan ennen aikojaan, tosin voittajasta ei ollut tuossa vaiheessa epäselvyyttä, sen verran dominoiva Velazquez oli tuohon mennessä ollut. Rothwell näytti todella hitaalta. Dana kuittasi Mazagattin toiminnan aika hyvin lehdistötilaisuudessa: "You know what I think about Mazagatti: I don't think that guy should be allowed to watch MMA, let alone to referee it!"
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
No jaa kyllähän tuossa matsissa Shogun oli se, joka osui perille asti. Machida kävi pari kertaa päälle, muttei saanut mitään ihmeellistä perille asti ja jo naamojen perusteella olisin laittanut toisenlaisen lopputuloksen. Ei pelkästään shogunin murjomien jalkojen ja keskikehon perusteella.

http://fightmetric.com/fights/Machida-Shogun.html

Tuolta voit katsoa itsekkin tilastot. Kroppaosumat Machidalle, päähän osuneet iskut näköjään Rualle, vaikka lähetystä katsottaessa näytti siltä, että sieltä ei edes noin montaa yritystä tullut. Ainoa missä eroa tuli on nimenomaan nuo low kickit, joten väite siitä, että Machida ei saanut mitää perille on aikamoita liioittelua.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
http://fightmetric.com/fights/Machida-Shogun.html

Tuolta voit katsoa itsekkin tilastot. Kroppaosumat Machidalle, päähän osuneet iskut näköjään Rualle, vaikka lähetystä katsottaessa näytti siltä, että sieltä ei edes noin montaa yritystä tullut. Ainoa missä eroa tuli on nimenomaan nuo low kickit, joten väite siitä, että Machida ei saanut mitää perille on aikamoita liioittelua.

Ihan fightmetrics mallia Silmämuna Mk 1971 kertoi tuon viiden erän aikana, että Shogun Rua vei Machidalta jalat alta vieden Machidalta ainakin mahdollisuudet käyttää liikkuvuuttaan ja nopeuttaan Shogunin pudottamiseksi. En tiedä, tiesikö Machida tämän tuomarointisysteemin niin hyvin jo entuudestaan ja passaili tarkoituksella ettei tule ainakaan finalisoiduksi, vai miten lie, mutta kyllähän tämän ottelun lopputulos niin järjetön ryöstö oli, ettei mitään järkeä. Bufferin ilmoitellessa "all judges 48-47" ehdin hehkutella jo Shogunin voittoa, mutta paskan kynttilät. Vituttaa.

Velasquez oli erittäin vakuuttava Big Beniä vastaan. Matsihan oli jo ennakkoon läpihuutojuttu, mutta tuollainen koko erän jatkunut dominointi todella vakuuttavaa. Big Benille pisteet, että kesti toiseen erään saakka, jossa Mazzagatti keskeytti väärällä hetkellä. Eipä se ottelun lopputulosta olisi todennäköisesti muuttanut yhtään mihinkään suuntaan, mutta paska maku lopetustavasta jäi.

Kolmas hyvä ottelu oli Tibaun ja Neerin välinen nahina. Neer sai Tibaun väsytettyä, muttei saanut kunnon yliotetta ja dominoitua, joten hävisi takedowneilla. Melkoista takedown-myllyä pari ekaa erää kyllä olikin, mutta mielestäni myös hyvästä puolustamisesta pitäisi antaa pisteitä, koskapa Tibau ei saanut takedownien jälkeen kertaakaan oikein mitään aikaan ja Neerin kääntämä kilpparikin kääntyi lopulta Neerin omaksi eduksi.
 

He70150Ro

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kalimaaros, Kalikka
http://fightmetric.com/fights/Machida-Shogun.html

Tuolta voit katsoa itsekkin tilastot. Kroppaosumat Machidalle, päähän osuneet iskut näköjään Rualle, vaikka lähetystä katsottaessa näytti siltä, että sieltä ei edes noin montaa yritystä tullut. Ainoa missä eroa tuli on nimenomaan nuo low kickit, joten väite siitä, että Machida ei saanut mitää perille on aikamoita liioittelua.

Joo kyllä minä se statsit olen kattonut. Kai sinä katsoit matsin jälkeen ne ottelijat. Minun pointti oli tosiaan se, että sillä on aika paljon merkitystä kuinka kovasti se isku osuu. Machida oli pulassa Shogunin kanssa, koska ei onnistunut aikauttamaan Shogunia ja vetämään vastaiskuina karatefilosofian mukaisia "täydellisiä" lyöntejä. Päinvastoin tässä matsissa Shogun oli loppua kohti se joka pääsi rankaisemaan vastaiskuilla ja sieltä tulikin kovia pommeja. Luulen, että Machida joutui sitten hyökkäämään turhauduttuaan siihen, että Shogun meinasi potkia jalat ja kyljen todella remonttiin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihan käsittämätön lopputulos tuolle ottelulle! En kyllä voi ymmärtää kuinka tuomarit voivat arpoa tuosta voittajaksi Machidan. Ensimmäinen ja toinen erä meni minusta selkeästi Shogunille, kolmas sen hyvän lopun ansiosta Machidalle, neljäs oli niin tasainen että olisi voinut mennä kummalle tahansa, mutta viides oli taas mielestäni Shogunin erä. Ei voi kyllä käsittää...
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Joo kyllä minä se statsit olen kattonut. Kai sinä katsoit matsin jälkeen ne ottelijat. Minun pointti oli tosiaan se, että sillä on aika paljon merkitystä kuinka kovasti se isku osuu. Machida oli pulassa Shogunin kanssa, koska ei onnistunut aikauttamaan Shogunia ja vetämään vastaiskuina karatefilosofian mukaisia "täydellisiä" lyöntejä. Päinvastoin tässä matsissa Shogun oli loppua kohti se joka pääsi rankaisemaan vastaiskuilla ja sieltä tulikin kovia pommeja. Luulen, että Machida joutui sitten hyökkäämään turhauduttuaan siihen, että Shogun meinasi potkia jalat ja kyljen todella remonttiin.

Ei kun mää laitoin silmät kiinni, kun pelotti niin kovasti. Kyllä sieltä tuli Machidaltakin niitä kovia iskuja, mutta eihän Rogan niitä huomioinut missään vaiheessa. Se nyt tuskin on jäänyt kenellekkään epäselväksi, että Joe Rogan on Rua-fani jo Pride ajoilta.
Enempää en tästä asiasta jaksa vääntää. Dana Whitekin ehti jo ilmoittaa, että uusintaottelu on tuloillaan, kun kerta molemmat siihen heti suostuivat.
 

He70150Ro

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kalimaaros, Kalikka
Ei kun mää laitoin silmät kiinni, kun pelotti niin kovasti. Kyllä sieltä tuli Machidaltakin niitä kovia iskuja, mutta eihän Rogan niitä huomioinut missään vaiheessa. Se nyt tuskin on jäänyt kenellekkään epäselväksi, että Joe Rogan on Rua-fani jo Pride ajoilta.
Enempää en tästä asiasta jaksa vääntää. Dana Whitekin ehti jo ilmoittaa, että uusintaottelu on tuloillaan, kun kerta molemmat siihen heti suostuivat.

On se ollut sitten jännää. Noo mullekin riittää se, että molemmat ovat suostuneet uusintaan ja toivottasti järjestyy mahdollisimman nopeasti.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Minäkin yhdyn ihmettelijöihin, mutta toisaalta nostan hattua Machidalle, kun ilmeisesti oli lupaamassa uusinnan pian. Olihan tuo itsekin hiukan yllättynyt tai ainakin vilpittömän ilahtunut lopputuloksesta, tuulettelut olivat sen mukaiset.
 

NIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fucking Horseshit
Käytännössä uusintamatsi tullaan näkemään aikaisintaan UFC 109:ssä helmikuun 6. 2010, koskapa joulukuun 107 tulee liian pian ja siellä on BJ Pennin titteliottelu ja tammikuun 108:ssa Anderson Silva kohtaa Vitor Belfortin. Olisi huonoa markkinointia laittaa monta titteliottelua yhteen tapahtumaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Pari huomiota Velasquezin ja Rothwellin ottelusta, kun sen juuri mulkaisin:

- Rothwellin kulmamiehenä oli Morgan Freeman.

- Cainin laskettiin lyöneen 251(!) kertaa edellisessä matsissaan kuuppaan, Kongo siis vastassa.

- Edelliseen liittyen, kaverin kannattaisi kiinnittää huomiota lopettamiseen. 251 lyöntiä päähän, eikä lopetusta... Sama tässä matsissa. Olikohan puolenkymmentä kertaa Benin kaula tarjolla rnc:tä varten, mutta ei maistunut. Lyönnitkään eivät kovin kummoisilta näyttäneet, vaikka nyt sentään tuli vähän jo tulosta vastustajan naamaan.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Käytännössä uusintamatsi tullaan näkemään aikaisintaan UFC 109:ssä helmikuun 6. 2010, koskapa joulukuun 107 tulee liian pian ja siellä on BJ Pennin titteliottelu ja tammikuun 108:ssa Anderson Silva kohtaa Vitor Belfortin. Olisi huonoa markkinointia laittaa monta titteliottelua yhteen tapahtumaan.

EIkös UFC100:ssakin ollut pari titteliottelua? Toki se oli erikoinen juhlatapahtuma, mutta kuitenkin.

Itse olen sitä mieltä että parasta mitä Machida voisi nyt tehdä olisi antaa vyö Shogunille. Sillä hän saavuttaisi fanien sympatiat ja kaikkien lajia seuraavien arvostuksen. Ei hän siinä paljoa menettäisi kun uusinta on kohta tulossa kuitenkin, eli vyö menisi joka tapauksessa kohta, tai sitten hän saisi otettua omansa takaisin eikä kellään olisi mitään mutisemista.
 

Orbus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Noo joo, olipa huono eventti. Kaiken lisäksi kyllähän se ryöstö oli, pari erää oli tasaista ja itse olisin ne toisinpäin laittanut, mutta taisi mestarin asema painaa enemmän, kun oikeus (ja minä olen Machida fani). Uudestaan katsottuna ryöstö ei ollut niin kova, kun aluksi näytti, mutta väärin meni kuitenkin. Viime keväänä taisin mainita Shogunin, lohikäärmeen pahimmaksi uhkaajaksi ja näinhän se näyttäisi olevan, vaikka uskoisin, että tyyli on nyt analysoitu ja heikkoudet löydetty, ei tule "Dragonilla" helppoa olemaan muidenkaan kanssa jatkoassa... uusinta matsia vaan kehiin.

No parin viikon päsätä olisi Feodoria tarjolla, siinä viellä nakkikiska heijari Feodoria leukaan ja untenmaille, niin onpa ottelut mennyt perseeleen...
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät & NHL
Olihan tuo järkyttävä tuomarivirhe tuo pääottelun tuomaripäätös. Mielipiteitä, kun on lueskellut ympäri nettiä, niin kyllä Machidaa ottelun voittajana pitää todella pieni vähemmistö.

Siinä mielessä ymmärrän, että tuollainen tuomiokin on mahdollinen, kun Dana White puhui, että Shogun voitti hänen mielestään tietyt erät. Shogun taas puhuu voittaneensa omasta mielestään osittain eri erät mitä White sanoi ja itse olen voitetuista eristä eri mieltä kummankin kanssa. Eli mielipide-eroja syntyy kuka voitti minkäkin erän, mutta se että kaikki kolme tuomaria saa ottelun Machidalle 48-47 on kyllä farssi. Omasta mielestä Shogun voitti 1. erän ja kaksi viimeistä. Toinen erä oli niin tasainen, etten osaa sanoa ja kolmannen antaisin Machidalle.

Se mikä tässä ärsyttää eniten on kun ääliöt pitkin nettiä huutaa, että UFC kusettaa ja kaikki on UFC:n vika. Kuitenkin arvostelutuomareiden ja kehätuomareiden valintaan ei ole Danalla mitään sanottavaa. Harvassa urheilussa organisaation puhuva pää sanoo asiat yhtä suoraan mitä Dana ja siitä ainakin minä pidän. Sanoi suoraan, että Shogunin olisi pitänyt voittaa ja haukkui Velasquez - Rothwell ottelun tuominneen Mazzagatinkin suorin sanoin pystyyn liian aikaisesta lopetuksesta.

Toivottavasti Machidan seuraava ottelu on rematch Shogunia vastaan. Nyt vaan Shogunin pitää opetella uusia jippoja seuraavaan otteluun, muuten voi käydä kylmät. Tässä ottelussa olisi pitänyt Shogunin hyökätä kaksi viimeistä erää aggressiivisemmin ja hakea tyrmäystä, kun oli saanut Machidan jalat potkittua pois ja näin ollen heikennettyä hänen vastaiskujen vaarallisuutta.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Siinä mielessä ymmärrän, että tuollainen tuomiokin on mahdollinen, kun Dana White puhui, että Shogun voitti hänen mielestään tietyt erät.

Yksi tuomari (Peoples?) antoi Shogunille erät 1 ja 5 ja loput kaksi erät 4 ja 5. UFC:n erittäin selkeitä arvostelusääntöjä lukemalla on kyllä päivänselvää, että ainakaan niitä kriteereitä noudattamalla Machidasta ei olisi mitenkään pitänyt pystyä leipomaan voittajaa. Minulle oli ainakin täysin uutta, että "octagon control" on myös sitä, että Machida peruuttelee häkin seiniin ja päättää, missä kohti haluaa ottaa pataansa.

Sanoi suoraan, että Shogunin olisi pitänyt voittaa ja haukkui Velasquez - Rothwell ottelun tuominneen Mazzagatinkin suorin sanoin pystyyn liian aikaisesta lopetuksesta.

Minä olisin haukkunut Mazzagattin liian myöhäisestä lopetuksesta; Mazzagatti ei ollut selvästi hajulla, mitä ekan erän lopulla tapahtui. Ainakin Rothwell näytti olevan taju kankaalla loppusekuntien myllytyksessä, mutta ilmeisesti käden reaktionomainen liike vissiin sitten hämäsi. Olihan tuossa matsissa kyllä myös Rothwellin kulmaukselta melkomoista touhua pistää ukko toiseen erään enää tapettavaksi, kun vähänkään katsoo, miten pahasti jyrän alle Big Ben jo ensimmäisessä erässä jäi.

Keskeytyskohta toisessa erässä oli täysin väärä, koska juuri siinä kohti Rothwell oli suhteellisen selväpäisen näköisenä ihan omin avuin nousemassa tolpilleen, kun ei Velasquezin iskut näyttäneet tuon enempää kuitenkaan painavan. Lesnar nauraa tuommoiset iskut nurin, repii Velasquezin pään irti ja nakkaa sen ringsidelle.

Toivottavasti Machidan seuraava ottelu on rematch Shogunia vastaan.

On. Tämän taisi jo Dana itsekin todeta, että herrojen seuraava matsi on rematch toisiaan vastaan, varsinkin kun Machidakin siihen oli suostumassa jo välittömästi matsin jälkeen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Lesnar nauraa tuommoiset iskut nurin, repii Velasquezin pään irti ja nakkaa sen ringsidelle.
Minä en ole Lesnarin otteita kovin paljon seurannut, joten kysyn nyt viisaammilta, mikä on hänen iskujen kestävyys? On Brockia testattu kunnolla? En jaksa muistaa, miten Couture-matsi eteni, Miriä vastaan iskuja ei ainakaan tullut. Tosin eipä nuo Velasquezin nyrkit ole liiemmin kauhua kylväneet, eikä Lesnar varmasti tule 250 iskua muutankaan ottamaan naamaansa, mutta tulipa vain mieleeni.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Minä en ole Lesnarin otteita kovin paljon seurannut, joten kysyn nyt viisaammilta, mikä on hänen iskujen kestävyys? On Brockia testattu kunnolla? En jaksa muistaa, miten Couture-matsi eteni, Miriä vastaan iskuja ei ainakaan tullut. Tosin eipä nuo Velasquezin nyrkit ole liiemmin kauhua kylväneet, eikä Lesnar varmasti tule 250 iskua muutankaan ottamaan naamaansa, mutta tulipa vain mieleeni.

Lesnarin iskunkestävyys on vielä kunnolla testaamatta. Frank Mirin polvi kävi naamassa ja pahat kielet väittävätkin, että Lesnar väkisinmakasi Mirin miesten uudelleenkohtaamisessa toisessa erässä juuri tuon polviosuman johdosta ts. sai osumasta huolimatta takedownin, mutta ei tehnyt muutamaan sekuntiin päällä mitään, koska oli käväisemässä muissa maailmoissa. Shane Carwinin pitäisi olla kovanyrkkinen mies, mutta tuskinpa Lesnaria testaamaan päästään. Jos Velasquez on oikeasti kykenemätön lopettamaan otteluitaan (Kongo, Rothwell) niin kivulias ilta tulee Lesnarin kanssa ja sieltä matosta kannattaa ainakin pysyä poissa.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Yksi tuomari (Peoples?) antoi Shogunille erät 1 ja 5 ja loput kaksi erät 4 ja 5. UFC:n erittäin selkeitä arvostelusääntöjä lukemalla on kyllä päivänselvää, että ainakaan niitä kriteereitä noudattamalla Machidasta ei olisi mitenkään pitänyt pystyä leipomaan voittajaa. Minulle oli ainakin täysin uutta, että "octagon control" on myös sitä, että Machida peruuttelee häkin seiniin ja päättää, missä kohti haluaa ottaa pataansa.

Väärin. Peoples ja toinen tuomari antoivat Machidalle erät 1-3. Doc Hamilton taas antoi erät 2-4 Machidalle. Tämä siis sen lähteen mukaan minkä olen itse nähnyt.

Cecil Peoples oli jo ehtiny avata sanaisen arkkunsa ja valottanut vähän tuota päätöstä.

""You have to keep in mind we always the favor the fighter who is trying to finish the fight, and leg kicks certainly don't do that."

"When both fighters are engaged in a striking match what I always look for is the fighter who is being judicious, picking his spots, being accurate and landing the cleaner strikes which ultimately is what Lyoto did more effectively than Rua. Lyoto made Shogun come after him, he determined where the fight took place which in my opinion constitutes as effective Octagon control."
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Väärin. Peoples ja toinen tuomari antoivat Machidalle erät 1-3. Doc Hamilton taas antoi erät 2-4 Machidalle. Tämä siis sen lähteen mukaan minkä olen itse nähnyt.

No niin eli se oli Hamilton eikä Peoples... Mutta kyllä tuo Peoples on todella kassalla:

"You have to keep in mind we always the favor the fighter who is trying to finish the fight, and leg kicks certainly don't do that."

Ahaa. Tämä oli uutta minulle, joku olisi varmaan voinut kertoa tämän saman myös Ernesto Hoostille ja Bas Ruttenille aikanaan. Totta kolikossa on kyllä toinen puoli, nimittäin tuollainen erätolkulla kestävä hidas jalkojen mureuttaminen oli Shogunin game plan; viedään Machidalta liikkuvuus pois, Machida kun on tuossa välttelyssä melkomoinen guru. Harmi, että fiksusti ja aktiivisesti ottelemalla pärjää huonommin, kuin fiksusti ja passiivisesti hiippailemalla. Tulee tylsiä matseja jatkossa, jos vyö kauan vielä Machidalla pysyy, jos jonkun pitäisi pystyä hakkaamaan (tai lukottamaan) Machida keskeytyskuntoon ennen kuin vyö siirtyy.

"When both fighters are engaged in a striking match what I always look for is the fighter who is being judicious, picking his spots, being accurate and landing the cleaner strikes which ultimately is what Lyoto did more effectively than Rua. Lyoto made Shogun come after him, he determined where the fight took place which in my opinion constitutes as effective Octagon control."

Niin, eli passailu, peruuttelu ja tappelunvältteleminen on sitten sitä kuuluisaa "octagon controlia". Ihan hämmentävä tulkinta, jos minulta kysytään. Siksi en varmaan olekaan tuolla UFC:ssa arvioimassa ottelijoiden suorituksia.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Ahaa. Tämä oli uutta minulle, joku olisi varmaan voinut kertoa tämän saman myös Ernesto Hoostille ja Bas Ruttenille aikanaan. Totta kolikossa on kyllä toinen puoli, nimittäin tuollainen erätolkulla kestävä hidas jalkojen mureuttaminen oli Shogunin game plan; viedään Machidalta liikkuvuus pois, Machida kun on tuossa välttelyssä melkomoinen guru. Harmi, että fiksusti ja aktiivisesti ottelemalla pärjää huonommin, kuin fiksusti ja passiivisesti hiippailemalla. Tulee tylsiä matseja jatkossa, jos vyö kauan vielä Machidalla pysyy, jos jonkun pitäisi pystyä hakkaamaan (tai lukottamaan) Machida keskeytyskuntoon ennen kuin vyö siirtyy.

Ernesto Hoost ei tainnut UFC:ssä otella ja harvemmin noita jalkapotkuista johtuvia keskeytyksiä nähdään huippuottelijoiden kohtaamisissa (ellei sitten toisen jalka mene rikki torjuttaessa tyyliin Hoost vs. Hunt, jossa Hoostin torjunta rikkoi Huntin jalan). K-1:ssä ja Pridessähän on/oli täysin eri säännöt. Priden säännöillä Shogun olisi voittanut päivän selvästi tuon ottelun. Priden säännöillä Shogunin taktiikka oli loistava. UFC:n säännöillä, tuo jatkuva jalkojen potkiminen olisi pitänyt pystyä hyödyntämään paremmin, koska kahden selvän erän voittaminen ei riitä viisi eräisessä ottelussa jenkkilän sääntökirjan mukaan.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Ernesto Hoost ei tainnut UFC:ssä otella ja harvemmin noita jalkapotkuista johtuvia keskeytyksiä nähdään huippuottelijoiden kohtaamisissa (ellei sitten toisen jalka mene rikki torjuttaessa tyyliin Hoost vs. Hunt, jossa Hoostin torjunta rikkoi Huntin jalan).

Pointtini olikin todeta Cecil Peoplesin kommenttiin, että onhan noita alapotkuilla lopetuksia nähty muissa sarjoissa ts. kyllä niillä pystyy matsin lopettamaan. UFC:n titteliottelujen 5 x 5 min. ei vain ole nähtävästi oikea paikka alapotkuille. Passiivista pönöttelyä vaikka sitten mieluummin?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös