Paljon on työtä tehtävä, että on mitään toivoa TOP20-ottelijoita vastaan, mutta eiköhän tällä esityksellä ansaittu jo lippu isompaan iltamaan.
Kyllä mä näen Makulla jo nyt edellytyksiä top20-ukkoja vastaan, toki siinäkin joukossa on aika laaja repertuaari osaamista ja erikoisosaamiset vaihtelee.
Fishgoldin pysty oli myös suht varovaista. Lyhyempi ukko ei löytänyt sitä etäisyyttä ja aika monessa osumassa jäi tehot kokonaan pois, kun joutui kurottamaan lyöntiin. Toisaalta taas oli jo aina lyönnin jälkeen menossa karkuun, eikä vastaiskuille jäänyt mahdollisuuksia. Loistavaa etäisyydenhallintaa Makulta ja aloitteellisempaa vastustajaa vastaan uskon, että myös vihulla olisi kotelo paukkunut.
Myös ottelutaktiikka oli todella hyvin rakennettu. Pystyssä keskittyi kontrolloimaan, eikä peruspainijan tapaan shootannut vain jalkoihin jokaisella mahdollisella hetkellä. Sitten kun jalkoihin lähdettiin, mentiin kunnolla ja kaveri maihin. Maku on featherin parhaita alasviejiä ja koko UFC:n tasolla todella korkealla.
Jos palataan noihin top20-ottelijoihin, niin minä uskon, että juuri Makun tyylillä voi tarjota hyvänkin haasteen aika montaa top20-ukkoa vastaan ja useamman kaatamiseen on eväät. Aiemmin Maku on huudellut Cub Swansonin perään ja tuo olisi nyt kiinnostava matsi nähdä. Sopiva tasonnosto, mutta näkisin tuon Swansonin edellisten otteluiden perusteella aika 50/50-otteluna. Muita kiinnostavia matseja olisi top15:ssä Shane Burgos, Darren Elkins tai Calvin Kattar.
Noita rankingeja on jos jonkunlaisia, itse pidän Tapologyn versiota ihan pätevänä. Siellä Maku on nyt 22. sijalla ja top20:een mahtuu Makun hajaäänillä voittanut Arnold Allen, eikä tuossa ottelussa marginaalit olleet ainakaan isoja.