Olipas kiva nähdä ATK:sta koko UFC 2011 prelimseja ja early prelimseja myöten. Kaksi kertaa olen ollut paikan päällä ja molemmilla kerroilla nämä Main Cardin ulkopuoliset matsit ovat olleet mielenkiintoisempia kuin itse Main Card. Niin oli nytkin, ja sen takia olisi helvetin kiva nähdä ATK:sta aina Cardin kaikki matsit.
Early Perelimseisä jäi mieleen Perun takedown-ihme Barzola, joka "heitteli" voiton brassi-Benitezistä ihan mielenkiinoisessa matsissa. Prelimseissä sitten jokainen matsi oli todella viihdyttävä. Erityisesti jäi mieleen UFC-debyyttinsä tehneen Coulterin taistelu yllättävän nopeaa ja teknistä Shermania vastaan. Sherman potki Coulterin jalat paskaksi jo ensimmäisessä erässä, mutta hyvin Coulter jatkoi vielä melkein pari erää ilman jalkoja, kunnes tuli noutaja. Oma suosikkini Knight otti sitten hienon voiton Kellystä ehkäpä Eventin viihdyttävimmässä iskujenvaihtomatsissa. Alvarez-Pourier kohtaaminen oli siinä mielessä mielenkiintoinen, että Alvarez matsasi ensimmäisen kerran McGregor-nöyrytyksen jälkeen. Ihmetellä täytyy a) miten nopeasti UFC:ssä tippuu huipulta alas (edellinen matsi titteliottelu, nyt ei edes Main Cardissa) sekä b) että Alvarez on todellakin ollut mestari. Otteli jotenkin oudon jäykästi, kunnes tarpeeksi iskuja saatuaan pisti ilmeisesti intuition-moodin päälle ja kehitti ihan hienon ottelun, joka tosin päättyi kahteen laittomaan polvipotkuun. Harmi sinänsä, matsi alkoi olla ihan tasainen.
Main Cardissa noi matsit toisaan ovat usein a) joko ihan liian lyhyitä (esim. McGregorin useimmat titteliottelut, Miocic-DosSantos), b) liian taktisia (esim. Wonderboy vs Woodley) tai c) liian epätaisaisia (Jrezerczyk tjsp vs Andrade). Sen takia Edgar -Rodriquez oli viihdyttävin näistä neljästä Main Card matsist. Itse olin satavarma, että Rodriquez veisi matsin, mutta olinpas taas väärässä. Edgarin mattotyöskentely oli kyllä helvetin vakuuttavaa.
Maia vs Masvidal jäi kyllä vituttamaan, kun Maia pyrki ainoastaan mattopainiin, eikä sanut oikeasstaan pahaa damagea aikaan, tosin dominoi kyllä matossa. Silti, toivoin tasaisessa matsissa Masvidalia värikkäämpänä matsajaana voittajaksi, mutta ei kai tuo Maian voitti mikään hirveä vääryys ollut.