Mainos

Ulkopaikkakuntalaiset

• 981
  • 10

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Minua on ihmetyttänyt se miksi helsinkiläinen kannattaa Tepsiä tai miksi turkulainen Jokereita? Miksi valita joukkue toiselta paikkakunnalta. Yleensäkin kiinnostaisi kuulla, jos ole alkanut kannattaa kannattamaan jotain joukkuetta toisen joukkueen kannatusalueelta.

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Miksi minä kannatan Kärppiä, vaikka asuinpaikkani sijaitsee 550km päässä Oulusta? Eihän nämä asiat niin mustavalkoisia ole, että asuinpaikka jotenkin määrittäisi sen, mitä joukkuetta kannattaa.

Eiköhän ratkaisevat tekijät ole riipu muista tekijöistä. Esim. siitä, millä tavalla ylipäätänsä lajista ajattelee, miten kukin seura edustaa itse kunkin arvostamia asioita lajissa. Sitten tietysti ensikokemukset lajista voivat vaikuttaa asiaan, samoin jopa yksittäiset pelaajat ja fanius heitä kohtaan.

No vastataan samantien omaan kysymykseeni siltä osin, että minun kohdallani asuinpaikalla ei ole mitään merkitystä siihen, ettenkö olisi Kärppä-fani sydämestäni. Pikkupoikana näin ensimmäisen jääkiekko-ottelun Kärpät-Ilves ja homma oli selvää kauraa sen jälkeen.

Sinällänsä hyvä aihe ja on mielenkiintoista lukea ihmisten ajatuksia tästä.

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ainakin minulla asiaan vaikuttaa synnyinseutuni Ässien vaikutusalueella. Sittemmin erinäiset tekijät ovat heitelleet miestä niin Tampereen, Turun kuin pääkaupunkiseudunkin suunnalle, eikä totisesti ole ikinä tullut mieleenikään kannattaa mitään muuta kuin Ässiä.

Eiköhän asia ole monella muullakin aika samalla tavalla. Sitä syntyy jossain ja saa vaikuttimet paikallisesta kiekkokulttuurista. Opiskelu, työ yms. saavat ihmiset muuttamaan muualle, mutta ei se tarkoita sitä että juuriaan pitäisi unohtaa.

St. James

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NUFC, AIK
Enpä tiedä... Miksiköhän turkulainen kannattaa Arsenalia? Sehän on aika kaukana Turuust... Sama kai ketä kannattaa ja millä perusteilla. Onhan semmosia paikkakuntia, joissa ei ole liigajoukkuetta, eikä oikeen lähistölläkään, eikö niitten asukkaat sais kannattaa mitään?;) Jostain se vaan tulee, minäkin olen innokas Newcastle Unitedin kannattaja ollut reilusti yli 10 vuotta, enkä ole Lontoota lähempänä käynyt...

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
Olenhan minäkin nykyään Lahtelainen ja kannatan Tepsiä ja Tutoa ;).. että ei se paikkakunta niin välttämättä ratkaise.
(10 vuotta tepsifanina)

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Samaa asiaa ihmetteli tyttöystävän isä kun aikoinaan muutin Helsinkiin töiden perässä. Itseäni se ärsytti suunnattomasti, miksi ihmeessä minun pitäisi sijaintini mukaan valita suosikkijoukkue? Äijä oli vain sitä mieltä että jos asuu HKI:ssä, pitää kannustaa HIFK:ta tai Jokereita..ei millään voinut ymmärtää miksi kannatan palloseuraa vaikka en edes asu Turussa..

Demon Allbran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Asun Turussa ja kannatan Jokereita.

Olen asunut Helsingissä vain pari kuukautta juuri synnyttyäni, mutta koska asuin välillä 6 vuotta Hollannissa, en ole koskaan tuntenut itseäni turkulaiseksi. Kun ekan kerran kuulin jääkiekosta joskus -89 (:)), päätin ruveta kannattamaan HIFKiä. :o Onneksi vuotta myöhemmin vaihdoin Siihen oikeaan. :D Tepsistä en ole koskaan pitänyt, mutta varsinainen inhoaminen kai alkoi, kun koulussa huomasi, millaisia tepsiläiset on. ;)

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Enpä ole koskaan Hämeenlinnassa asunut. Parikymppiseksi toki siinä aika lähellä. Kerho-fanius alkoi ollessani metrin mittainen jollain divarikaudella, kun kävin katsomassa pelin HPK-Kiekko-Reipas. On sitä joskus ihmetelty, että miksi Kerhoa kannatan, kun asia on täällä Tampereella tullut puheeksi. Jostain syystä Tappara-fanit suhtautuvat asiaan paljon myönteisemmin kuin Ilves-fanit.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jees, itsekään en ole ikinä asunut Hämeenlinnassa, parikymppiseksi asti vartuin HML.n ja Lahden välimaastossa. HPK.ta aloin kannattaa heti sen noustessa liigaan. Nyt olen vuoden asunut Tampereen Herwannassa, mutten ole missään vaiheessa harkinnutkaan kannattavani Tapparaa tai Ipaa...

Lukkolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lukkoa kanntan vaikka olen keski-suomesta syy miksi rupesin lukkoa kannattamaan oli peter briza ja kausi oli 91-92

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy