Ulkomaat: Missä olet käynyt?

  • 2 850
  • 64

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Hmmm... paljon on moni maailmaa ehtinyt nähdä mutta toisin on vladin laita, eli ei ole vlad kovinkaan monessa maassa päässyt käymään, muutamassa kuitenkin:

Venäjällä on tullut useammankin kerran käytyä ja muuallakin kuin Viipurissa, eli Pietari on nähty, joka muuten on hyvin kiehtova kaupunki yksin historiansa ja menneisyytensä tähden - kaupunki on tullut nähtyä useammankin kerran mutten vieläkään voi väittää tuntevani sen kuin hyvin pinnallisesti.

Yhdysvalloissa on tullut majailtua useampaan kertaan. New York on nähty ja koettu, ja epäilemättä vielä joku päivä sinne uudelleen menen - niin mielenkiintoinen kyseinen kaupunki, joka ei koskaan nuku, on.
Detroit on myös koettu ja jopa maailmankuulu Joe Louis Arena nähtyä sisältäpäin, samaan aikaan kaukalossa viiletti minua "häiritsemässä" jokin puna-valko-paitainen joukkue...
Samaisella reissulla tuli nähdyksi myös Ann Arbor ja melkoinen osa Michiganista Detroitin ympäristössä, ja suuren sillan toisella puolen Windsor Kanadan maaperällä tuli tutuksi. Myös junareissu Windsorista Torontoon oli miellyttävä ja kaupunkina Toronto oli todella upea, ja sinne haluan matkata vielä uudelleen.

Kaistaleen Englantia ja Lontootakin olen nähnyt... tosin hyvin vähäisen.

Ja, piruuttani mainitsen myös Eestin (Tallinna) sekä Ruotsin jossa on tullut käytyä jopa kahdesti.

Matkalle lähtisin heti... jos vaan rahaa ois...

vlad #16.
 

Demon Allbran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: olen itteki käyny sentää jossai

Viestin lähetti masaman
Miten o Demon Allbran ja Girlzilla!?? minkälaista on ollu tuolla ulkomailla??

Mikset kysy Oloneuvokselta? :)

Ulkomailla on ollut erittäin kivaa. Suurin osa matkoista tuli kuitenkin tehtyä jo 80-luvulla, kun olin n. 5-vuotias, joten muistot ovat osittain himmeitä. Paras ulkomaanmatka oli ehkäpä kuitenkin rippikoululeiri Israelissa, jolloin sai viettää laatuaikaa 15-vuotiaiden bikiniblondien kanssa... Oih.

Anteeksi.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä oon tosiaan nuoreen ikääni verrattuna matkustellu ihan suhteellisen paljon. Kivaahan se on, pirun kivaa.
Kyllä se tosiaan "avartaa näkemystä"...:)
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Mitäs niitä onkaan... Neuvostoliitto (Leningrad, silloin kuin se oli vielä sen niminen), Viro (kuului silloin suureen ja mahtavaan Neuvostoliittoon), Viro (itsenäisenä), Ruotsi, Latvia (Riika), Tanska, Ranska (Pariisi), Englanti (Lontoo), Espanja (Teneriffa), Marokko (Agadir), Portugali (Algarve), Italia (Rimini), San Marino, Vatikaani, Kreikka (Kreeta/Rhodos), Turkki (Marmaris), Kypros.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
1. Ruotsi x n (Tukholma, Göteborg, Åre etc. )
2. Norja (Oslo, Trondheim)
3. Tanska x 5 (Kööpenhamina)
4. Viron neuvostotasavalta x2 (Tallinna)
5. Viro x2 (Tallinna)
6. Saksa x4 (Berliini, Hampuri, Köln, Stuttgart, München, Hannover, Chemniz, Dresden, Lyypekki, Koblenz)
7. Puola (Gdansk, Wrocklav)
8. Tsekkoslovakia x2 (Praha)
9. Tsekki x2 (Praha)
10. Itävalta x2 (Wien, Saltzburg, Innsbruck)
11. Italia x2 (Rooma, Venetsia)
12. Monaco
13. Ranska (Nizza, Grenoble, Albertville)
14. Espanja x4 (Gran Canaria, Teneriffa)
15. Liechtenstein (Vaduz)
16. Vatikaani
17. Sveitsi x2 (Zürich, Bern, Geneve)
18. Luxemburg
19. Hollanti (Amsterdam)
20. Belgia x3 (Bryssel)
21. Iso-Britannia x6 (Lontoo + pikkupaikkoja)
22. Kreikka (Kos)
23. Turkki (Bodrum)
24. USA x6 (New York, Phoenix (America West Arena!), Dallas (Reunion Arena!), San Diego, San Francisco)
25. Meksiko (Tijuana)
26. Korea x6 (Seoul)
27. Japani x3 (Tokio, Kioto, Osaka, Nagano)
28. Kiina (Peking)
29. Unkari (Budapest)

Jokunen paikka on vielä näkemättä, mutta katsotaan mestaruus ensin:-)
 

juntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jees se threadi on otsakkeella matkakohteenne, jos jotakuta kiinnostaa tehdä linkki.


Omat kohteeni voin laittaa tähän uudestaankin. Minä matkustelen hirveästi, välillä rupeaa oikein vituttamaan.

Olen käynyt kaikki Länsi-euroopan maat, Venäjän, Ukrainan, Valko-venäjän, Tsekin,Slovakian, Liettuan, latvian puolan,viron, bulgarian, Jugoslavian, Slovenian, Turkin, Israelin, Kyproksen nuo euroopasta.

Aasiassa olen ollut, Venäjällä, Mongooliassa, Kiinassa, Japanissa, Thaimaassa, Malesiassa, Vietnamissa, Hongkongissa, Taiwanilla ja Singaporessa.

Jenkeissä ja Kanadassa, meksikossa, Brasseissa, Venzuelassa, argentiinassa ja Chilessä Amerikan maista.

Etelä-afrikassa, Keniassa Egyptissä ja Marokossa olen käynyt Afrikassa.


Työmatkoilla yleensä, mutta pari kunnon lomaakin on tullut tehtyä.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
No tässä muutama.

Ruotsi n 30 kertaa
Norja 4 kertaa
Tanska 3 kertaa
Saksa
Belgia
Tsekki
Viro 4 kertaa
Ranska 5 kertaa
Espanja 7 kertaa
Thaimaa
Yhdysvallat (MSG,Continental Airlines Arena,Fleet Center,Philadelphian kummatkin hallit tuli nähtyä pelin muodossa)

Sitten on näitä Sveitsiä sun muita mihin esim kone laskeutuu jos mennään Ranskan Alpeille...Matkailu avartaa!
 
Muutakin on kierretty kuin veroa...

Vähän tässä joutuu häpeään näin kovasti reissaalleessa seurassa, mutta seuraavat on tullut käytyä:

-Ranska, Pariisi ympäristöineen 10pv:n ajan 16-vuotiaana
-Saksa, Hampuri,Frankfurt,Fulda ja lukuisia pikkukyliä kuukauden mittaisella työreissulla 1995
-Neuvostoliitto, Leningrad ja Neuvosto-Viro
-Norja
-Ruotsi, keikoilla on tullut käytyä n.50 kertaa ympäriinsä välillä Lund-Kalix
-Viro,keikoilla Tallinnassa ja Otepäässä, ördäämässa Tallinnassa.
 

pikkukisu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Liverpool
Näitä jonkun verran onkin jo kertynyt..

Ruotsi, siellä sun täällä
Eesti, Tallinna, Saaremaa
Venäjä, Viipuri
Tanska, Legoland :D
Saksa, Lyypekki ja vähän ympäriinsä
Itävalta, Wien
Italia, San Remo
Monaco, Monte Carlo
Israel, Koko maa ristiin rastiin
Syyria, Damaskos
Espanja,Lanzarote
Kreikka, Rhodos ja toisella reissulla Rannikkoa ristiin rastiin
Makedonia, ympäri maata
Kiina, Peking
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Joopa, itse olen ollut seuraavissa paikoissa:

Neuvostoliitossa (Viipuri, -89)
Norjassa (Muutaman tunnin automatka Jäämeren rannoille, kun olimme Inarissa lomalla -92)
Kyproksella (Pafos, -89)
Kreikassa (Pythagorion, -90)
Turkissa (Yksi päivä Kreikanmatkan aikana, -90. Viikko Alanyassa -96)
Portugalissa (Albufeira ja Lissabon -92)
Virossa (Etelä-Virossa, pieni Rannun kunta -97)
Tanskassa (Ympäri Tanskaa -95)
Englannissa (Isle of Wight ja Lontoo -93)
Ruotsissa varmaankin 7 kertaa
Helsingissä (20 kertaa)
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Voihan hemmetti! Kun kattelin Oloneuvoksen listaa, niin täytyy kysyä, että onko sulla joskus ollu aikomuksena matkustaa "maailman ympäri 80 päivässä":) Jätkähän on käynyt joka puolella maailmaa, vain Somalia puuttuu listastasi:)
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Jaaha:
Norja
Venäjä
Tanska
Saksa
Belgia
Itävalta
Sveitsi
Ranska
Kypros
Espanja*2
Oman
Sri Lanka
Indonesia
Thaimaa
Australia
Ruotsi
Viro
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viestin lähetti Ikijokeri
Voihan hemmetti! Kun kattelin Oloneuvoksen listaa, niin täytyy kysyä, että onko sulla joskus ollu aikomuksena matkustaa "maailman ympäri 80 päivässä":) Jätkähän on käynyt joka puolella maailmaa, vain Somalia puuttuu listastasi:)

Somaliaan ei tarvitse mennä, kun ovat pahukset lähteneet oikein joukolla Turkuun maleksimaan tai ajamaan pimeää taksia. :mad:

Kyllähän tuo on joskus mielessä käynyt, vaan on isolle miehelle turhan rankkaa tuo istuminen koneessa pitkillä lennoilla, koneitten jalkatiloissa kun ei juuri ole hurraamista. Nykyisin ei perheellisenä oikein enää viitsi lähteä mihinkään pitemmälle, joten Austraalia ja Uusi-Seelanti ynnä Tyynenmeren saaret saavat odottaa, mutta ajatuksena on ollut sillä suunnalla vielä käydä.
 

Miguel

Jäsen
Ikään nähden on Zillan ja Demonin tavoin tullut matkustettua aika paljon, ja vanhemmathan ne ovat kaikki matkat maksaneet. Todennäköisesti tulevat pidemmät menevät kuitenkin ainakin osittain omasta pussista. Tykkään erittäin paljon rantalomailusta, mutta myös kaupunkilomat kelpaavat. Matkustaminen avartaa ja saa paljon hienoja kokemuksia.

Ja ne maat:
Ruotsi - useampi kerta
Viro - Tallinnassa noin 10 kertaa)
Venäjä - Viipurissa sukulaisten kanssa isoisän lapsuuden kotiseudulla
Ruotsin lisäksi seuraavat tulivat mennessä autolla pitkin Eurooppaa (7-vuotiaana, himmeitä muistikuvia):
Tanska - mm. Legoland
Saksa
Hollanti
Belgia
Luxemburg
Ranska - mm. EuroDisney ja Asterix-maa
---------------
Espanja x2 - Costa del Sol ja Playa del Ingles
Gibraltar - kuuluu Englannille, muuten en ole Englannin alueella käynyt
Tunisia x2 - mielestäni heikomman puoleinen rantalomakohde
Turkki - Alanya, toistaiseksi mukavin matkani
Puola - rippileirillä
USA x2 - tätini asuu nykyisin Coloradossa, joten siellä, Floridassa (DisneyWorld, Orlando) ja New Yorkissa sekä New Jerseyssä
Thaimaa - Phuket, mukavan eksoottinen paikka
Arabiemiraateissa olen käynyt lentokentällä.

Siinä ne taisivat olla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös