Davis tappeli muistaakseni Matti Forssin(!) kanssa tyyliin -87, ja ulosajojen jälkeen yhteen oli otettu / yritetty ottaa vielä jomman kumman joukkueen pukukopissa. Joku huoltaja taisi päästä väliin, tämä oli jonkinmoinen kohujuttu aikoinaan.
Joo. Kausi oli 1986-87. Ensin Davis jyräsi Lukon päädyssä Antti Tuomenoksan yli, Tuomenoksa lensi pää edellä päin laitaa mutta ei onneksi loukannut. Kuumaverinen, ja tuollakin hetkellä liigan jäähypörssissä kohtalaisen korkealla 10-minuuttistensa ansiosta keikkunut Jarmo Myllys meni oitis Davisia tönimään jolloin Davis pamautti Jamon jäähän.
Kauempaa tilannetta seurannut Forss tuli paikalle ja löi poikittaisella Davisia niskaan, jonka jälkeen kanadalainen sekosi täysin. Rupesi huitomaan mailallaan kuin golfkentällä yrittäen osua kaikkeen mikä näkökenttään osui. Lopulta Davis saateltiin suihkuun, johon pitkän torikokouksen jälkeen ohjattiin myös jo jäähypenkillä tovin istunut Matti Forsskin.
Pukukoppitapahtumista on yhtä monta versiota kuin on kertojaakin. Davisin versio oli seuraava:
"Sain kovan iskun jäällä niskaani ja pukukopissa pyysin huoltajaltamme jääpussia. Hän ei kuitenkaan puhu eikä ymmärrä englantia, joten lähdin itse etsimään jäätä. En tiennyt että Forss lensi myös suihkuun, ja kun näin avonaisesta ovesta Matin istuvan Lukon kopissa, menin kysymään häneltä miksi hän löi minua mailalla?"
Lukon pukukopissa oli Matti Forssin lisäksi huoltaja Seppo Hurme sekä selkäleikkauksesta toipuva Brad Palmer. Hurmeen versio asiasta oli seuraava:
"Olimme pukukopissa kolmistaan, kun yhtäkkiä ovi repäistiin auki ja Mal Davis ryntäsi maila kädessä koppiin, löi minua nyrkillä kasvoihin ja kävi Forssiin käsiksi. Matti puolusti itseään, ja eniten minua pelotti selkäleikkauksesta toipuvan Palmerin puolesta, joka meni Davisin ja Forssin väliin."
Joka tapauksessa pelaajat sopivat myöhemmin riitansa ja kehittivät yhdessä seurojen kanssa siistityn version, joka sitten kerrottiin Liigan kurinpitäjille. Siihen aikaan syylliset tuotiin oikein naamatusten kurinpitäjien eteen, ja tietysti mukana ollut Kalervo Kummola piti kovin merkillisenä sitä että ensiksi kovin erilaiset selonteot tapahtumasta olivat muuttuneet yhtä pitäviksi. Virallisessa selonteossa ei esim. Hurmetta oltukaan lyöty.
Forss sai yhden ottelun pelikiellon ja Davis 3-4 neljä peliä. "Se oli väsyneiden miesten pukukoppijumppaa", kuten Masa jälkikäteen kuvaili.