.... Ei minua peliä katsoessa kiinnosta tippaakaan pelaajan poliittiset kannat....
Tässä kohtaa me eroamme. Minä en voi sille mitään, että Stalinia tai Hitleriä ihannoiva urheilija inhottaa minua, olkoon hän kuinka hyvä tahansa.
.... Ei minua peliä katsoessa kiinnosta tippaakaan pelaajan poliittiset kannat....
Kuten varmasti tiedät, niin näitä supertähtiä seurataan laajasti myös kaukalon ulkopuolella, varmasti täysin harkitusti nämä pellet poseeraavat maastokuvioissaan ja Putin-paidoissaan mediassa.
Tuskinpa tämä sinullekaan yllätys on.
...Osaan tehdä eron niiden välille ja tässä kohdassa ilmeisesti tosiaan eroamme.
Kyllä minäkin osaan erotella sen, kuka futisjengini pukkarissa kannattaa Kokoomusta ja kuka Vihreitä. Asia on yhdentekevä, politiikkaa ei sekoiteta jalkapallo-harrastukseen. Mutta tätä asiaa yksinkertaistat kovasti, en ihan ymmärrä miksi vähättelet asiaa, etenkin kun Venäjän eliitin, Kremlin ja maan huippu-urheilun välinen yhteys on ihan selvä ja käskyt tulevat tasan yhdestä suunnasta.
Eroat minun lisäkseni monesta muustakin, mm. näistä venäläissankareista, jotka eivät näe asiakseen käyttäytyä nuorisoidolille sopivalla tavalla. Ymmärtäisin jonkun yksittäisen "pojatonpoikia" -tyyppisen huumorin asian suhteen, mutta säännöllinen poseeraaminen Josef Stalinin kuvan vierellä tai Venäjän armeijan toimintaa Krimillä ihannoivissa t-paidoissa menee mielestäni hyvän maun tuolle puolen.
Olen aina vierastanut ajatusta, että urheilijoiden pitäisi olla siviilielämän puolella jotain idoleita lapsille ja tarjota jotain oikeita käytösmalleja...
Paljonkohan Venäjälle "maksaisi" sanktio, että tulevaa Sotshin F1-sirkusta ei vietäisikään sinne? Kallis rata vailla käyttöä. Jos F1-sirkus sinne menee ja tilanne on edelleen sama tai jännite on edelleen päällä, menettää länsi kasvonsa lopullisesti.
Bernie vie sirkuksensa vaikka Pohjois-Koreaan jos tarpeeksi maksetaan joten tuo ei liene mikään vaihtoehto.
Alkaa näyttämään, että jotain perää kirjoituksessani on. On aivan eri asia puhua Etelä-Afrikasta kuin tällä hetkellä olevasta kriisistä.Kyllähän Bernie ajatti Formula 1:siä apartheid-Etelä-Afrikassakin, joten eiköhän yksi sotaa käyvä diktatuurikin mene siinä samassa. On täysin selvää, että rahaa palvovat ihmiset vastustavat kaikkia pakotteita ja pakkotoimia, sillä se saattaa tarkoittaa heille vain muutaman miljoonan voittoa kymmenien miljoonien voittojen sijaan.
Voisi melkein itse protestiksi jättää ton ryslandian F1-kisan katsomatta.
Yhdysvaltalaisen Financial Times -lehden mukaan Venäjän vastaiselle pakotelistalle on esitetty vuoden 2018 jalkapallon MM-kisoja. EU ei ole lisäämässä Venäjällä pelattavia MM-kisoja vielä tällä viikolla pakotelistalle, mutta ajatus on saanut suurta kannatusta mm. virolaisilta ja liettualaisilta.
Pakotelistalle pohditaan myös suuren luokan urheilutapahtumia kuten formula ykkösten MM-osakilpailuja ja jalkapallon europelejä.
Eiköhän tämä mene niin, että turistit kuitenkin vielä sotivat koska eivät ole missään nimessä Putinin komennon alla eikös niin.
Ukraina: Putin ja Porošenko sopivat pysyvästä tulitauosta - Ukrainan sota - Ulkomaat - Helsingin Sanomat
Eiköhän tämä mene niin, että turistit kuitenkin vielä sotivat koska eivät ole missään nimessä Putinin komennon alla eikös niin.
Minua on koko ajan hämmnetänyt, että millä lihaksilla Putin neuvottelee tulitauosta, jos ja kun Venäjä on täysin ulkopuolinen koko konfliktiin.Ukraina: Putin ja PoroÅ¡enko sopivat pysyvästä tulitauosta - Ukrainan sota - Ulkomaat - Helsingin Sanomat
Ukraina: Putin ja Porošenko sopivat pysyvästä tulitauosta - Ukrainan sota - Ulkomaat - Helsingin Sanomat
Johan se on tämänkin sodan aikana nähty lukemattomia kertoja että ryssä pettää aina. Toki voi olla että tulitauko pitää, mutta ei tuo kuitenkaan russakkaa heidän mielestä mihinkään sinänsä sido.
Mielestäni nykytilanteessa on suorastaan naurettavaa että edes enää mietitään mitään formuloita ja fudiskisoja Venäjälle. Pitäisi olla kaikille selvää että ne on jo peruttu, vai haluaako joku hymistellä vielä ryssille?
Tässä taitaa piillä juuri se Venäjän valttikortti, he tietävät että länsi on vaan niin totaalisen munaton ja mukavuudenhaluinen että saavat tehdä loppujen lopuksi ihan mitä haluavat. Ainakin niin kauan kun eivät julista avointa sotaa jollekin.
Unglaublich.
Miksi Venäjän federaatio kiistää tulitauon kun se ei ole oman ilmoituksensa mukaisesti edes mukana virallisesti koko sodassa?
Tarve olisi kunnon aseile ja oikeille pakotteille.