Tämä rahan aiheuttama kuilu tulee myös tekemään sen, että englantilaisjoukkueet tulevat yhä enemmän hallitsemaan myös Euroopassa.
Koko viesti on asiaa. Muutama ajatus.
Mestarienliigassa on menestyneet viime vuodet englantilaiset jengit. Se on fakta. Ja vaikea nähdä, että Cityn osalta tilanne muuttuu. Mä uskon, että Pool konttaa kun Jykä lähtee ainakin jonkun verran. Chelsea on todella epävarmassa tilanteessa. Maukka, Tottenham ja Arsenal on aikaepävaikata jengiä. Joku niistä noussee uudelle tasolle tässä lähivuosina.
Eipä tässä ollut mulla muuta pointtia, että voimasuhteet vaihtuu aika tiuhaan. Musta eletään mielenkiintoisianaikoja. Englannissa West Ham ja Lestö on ottanut kiinni top 6 seuroja. Aston Villa ja Newcastle haluaa sinne myös. Pool ja City on kyllä Valjussa ihan omaa luokkaa tällä hetkellä. Mutta nämä voimasuhteet muuttuu aina viidenkin vuoden sisällä.
Espanjassa on kanssa ihan mielenkiintoinen tilanne. Realilla pitäisi olla periaatteessa yksinvaltiuus, mutta ei se siltä näytä. Hekin horjuvat. Barca voi nousta samoille leveleille, kuin aikaisemmin. La liga on oikeesti aika mielenkiintoinen ensimmäisen seitsemän jengin osalta. Ne on osottanut pärjäävänsä Euroopassakin. Varsinkin Torstailiigassa on kulkenut. Ja nytkin kaksi jengiä välierissä.
Mun mielestä tässä on kaksi maailman parasta liigaa tällä hetkellä. 2 jengiä kummastakin nyt välierissä. Kun mietin myös Euroopan majuja, niin Englannilla ja Espanjalla taitaa olla valoisimmat tulevaisuudet. Huikee kasa nuoria talentteja.
Serie A on musta kanssa mielenkiintoisessa tilanteessa, kun Juve on aika sekaisessa tilanteessa. Se on vaan hyvä, jos Milanin jengit nostaa omaa tasoaan sekä Napoli, Lazio ja Roma nousee ihan mestariksi asti.
Ranska on nyt Ranska. Ligue 1 on vähän vitsi. Siistiä kuitenkin, että joku muu kuin PSG voittaa sen joskus (Lille).
Mistä mä oon huolissani niin Bundesliigasta. Saksasta ei tule samalla tavalla talentteja tällä hetkellä, kuten englantilaisia ja espanjalaisia. Bundesliigassa on oikeasti yksi hyvä jengi ja loput tasoa ok. Eikö Dorre, RB Leipzig ja Leverkusen ole huonoja jengejä, mutta ei myöskään kukaan uhkaa Bayernia. Ja noin yleisesti Euromenestys on ollut surkeita saksalaisilla jengeillä. Bayernilla on muutama chämppäri, mutta torstailiigaan ei oo riittänyt motivaatiota selkeästi jengeillä. Mutta joo en näe, että tää asia muuttuu hirveästi.
Chämppäri-voittaja on siis Espanjasta tai Englannista, mutta Eurooppaliigassa on tällä hetkellä mukana 2 saksalista jengiä ja 6 muusta maasta jengei. Se on musta aika hyvä asia. Kilpailun ja sarjojen kannalta. Uskon, että Englantilaiset menestyy jatkossakin Chämppärissä, mutta on mielenkiintoista nähdä mitä käy Eurooppaliigassa sekä Konferenssiliigassa näiden voimasuhteiden osalta.