scholl kirjoitti:
Aivan. Trikot-Sponsoreista Champions League säännöissä on käsittääkseni sanottu ainoastaan se, ettei molemmilla joukkueilla saa olla sama mainos. Jonkin verran ongelmia aiheutui siitä, että AC Milanilla, FC Bayernilla ja PSG:llä oli aikoinaan kaikilla pääsponsorina Opel. Muistaakseni ongelma saatiin jo sillä ratkaistuksi, jos toisen paidassa luki Astra.
Tämän kauden avauskierroksellahan Arsenalin ja HSV:n (molemmilla Fly Emirates sponsorina) kohdatessa oli juuri tällainen tilanne, silloin vierasjoukkueella eli lontoolaisilla luki paidassaan "Dubai".
scholl kirjoitti:
Miksi muuten AS Roomalla ei ole lainkaan pääsponsoria tällä hetkellä? Hyppäsikö se pois viime hetkillä tuon Italian hankalan sopupelitilanteen takia vai mistä tässä on nyt kyse?
Olen muuten monesti miettinyt juuri AS Roman sponsoritilannetta, heillähän tuntuu vähän väliä olevan tyhjät paidat käytössään. Esim. ennen Mazdaa oli muistaakseni kausi ilman paitamainosta, sittemmin Mazdan jälkeen oli tovi ilman mitään ja nyt viimekautisen sponsorin jälkeen ovat taas tyhjillä liikenteessä.
Kun kyseessä ei taida olla mikään periaatepäätös (tyyliin Barça ennen Unicef-lätyköitä), tuntuu oudolta, ettei yksi Serie A:n suurimmista jengeistä ota ns. omiaan pois myymällä paitansa mainospaikkaa johonkin suuntaan. Vaikea kuvitella, että kukaan ei tosiaan olisi halukas maksamaan Serie A:n kaltaisesta näkyvyydestä. Nyt tilanne voi toki olla toinen tämän saapasmaassa velloneen skandaalin vuoksi, mutta kun tilanne on AS Roman osalta ollut samanlainen kohtuullisen säännöllisesti jo ennen tätä viimeisintä jupakkaa.
Kai heillä syynsä on, omasta mielestäni vain kannattaisi ottaa ne vähätkin hilut pois joltain firmalta, etenkin kun kyseessä saattaisi parhaassa tapauksessa ola aika arvokaskin sopimus. Mutta kai siellä osataan nämä asiat laskeskella ilman minun neuvojani.
Kun nyt sponsoreista tuli puhe, niin mahtaakohan tämä nykysuuntaus olla kovin terve jalkapallon kannalta? Lisääntyvien vedonlyöntiepäselvyyksien ja sopupelien aikana kun yhä useampia seuroja sponsoroi nimenomaan nämä sports bettingiin orientoituneet firmat.
Milanilla vaihtui Opelin logot BWiniin, Valioliigassa ainakin Blackburn, Aston Villa ja Tottenham siirtyivät täksi kaudeksi alan firmojen "asiakkaiksi". En ole jeesustelija tai koe tilannetta ahdistavaksi henkiselle tasapainolleni, mutta onpahan vaan pistänyt silmään tämä vedonlyöntifirmojen näkyvä esiinmarssi huippufutiksen sponsorimarkkinoilla. Toisaalta hyvin ymmärrettävää, onhan ala nyt suurempaa kuin koskaan ja rahaa liikkuu enemmän kuin ikinä ennen, toisaalta siis näiden hämäräpuuhien vuoksi hieman arvelluttava suuntaus.