Ja valmentajan tehtävä on valita paras mahdollinen joukkue parhaista pelaajista. Jos ei tähän kykene, silloin on ammattitaidossa puutetta.Ei U20 maajoukkueen tehtävä ole tukea yksittäisen pelaajan urakehitystä.
Ja valmentajan tehtävä on valita paras mahdollinen joukkue parhaista pelaajista. Jos ei tähän kykene, silloin on ammattitaidossa puutetta.
Jos katsotaan liigakautta, joukkueessa on viisi (5) huonompaa pistemiestä kuin Lambert. Lambert oli myös kolmanneksi paras pistemies hyökkääjistä tärkeimmässä näyttöturnauksessa eli WJS:ssä. Puutteita pelaajassa varmasti on, mutta potentiaali tiedetään. Tällaisia pelaajia Suomessakaan ei ihan joka oksalla kasva. Voidaan verrata vaikka Aatu Rätyyn, joka Kärpistä päästyään oli heti liekeissä. En ainakaan itse valitsisi pelaajaa, joka uskollisesti luistelee päädystä päätyyn, mutta jolta puuttuu kyky ratkaista otteluita.
Ymmärrän hyvin, että jos materiaali on tasapaksua, silloin otetaan tiukan pelikurin pelaajia pelkästään. Mutta jos on valittavana huippulahjakkuuksia, silloin heidän kanssaan tullaan toimeen. Muistetaanpa vaikka Puljua, joka kiersi jokaisen juniorikisan ennen änäriä eikä tosiaan ollut ihan valmis pelaaja. Keskinkertaisilla pelaajilla saadaan varmasti keskinkertainen tulos, joskus jopa hiukan yläkanttiinkin, mutta huippulahjakkuuksilla mennään joko päätyyn tai metsään. Itse olen riskin kannalla.
Jottei totuus unohtuisi, Lambert pelasi piste/ottelutahtia U18 MM-kisoissa tänä vuonna ja oli kohtuutehoilla myös vuoden takaisessa U20 MM-kisoissa. Lambertille voidaan sorvata rooli vaikka kolmosketjuun ja annetaan kaverin itse näyttää, mihin kykenee. Jos peli ei kulje, silloin minuutit vähenevät ja päinvastoin.
Ja valmentajan tehtävä on valita paras mahdollinen joukkue parhaista pelaajista. Jos ei tähän kykene, silloin on ammattitaidossa puutetta.
Sama Jalonen jätti Ristolaisen kutsumatta kesällä Olympialeirille ihan samasta syystä kuin Pennanen ei valinnut nyt Lambertia. Molemmat haluaa aina kasata parhaan mahdollisen joukkueen.Mikähän siinäkin on, että Suurista Suurin, Jukka Jalonen ei moiseen alentunut.
Pelaajan käytöksen arvioinnissakin tehot ratkaisevat. Huono käytös yhdistettynä hyvään peliesitykseen laskee kummasti osallistumiskynnystä joukkueeseen. Mainittu Patrik Laine ei ollut mikään partiopoika juniorina, mutta eipä tuota kukaan muistellut, kun maaleja tuli solkenaan.Sama Jalonen jätti Ristolaisen kutsumatta kesällä Olympialeirille ihan samasta syystä kuin Pennanen ei valinnut nyt Lambertia. Molemmat haluaa aina kasata parhaan mahdollisen joukkueen.
Ainakin Jalonen arvostaa yli kaiken pelaajan sitoutuneisuutta joukkueeseen ja eiköhän Pennanen ole aika saman kaliiberin ajattelija.
Lambert antoi tästä äsken taas kovan näytön kun maalin jälkeen meni joukkuekaverin maalin juhlimisen sijaan näyttämään keskaria tuomarille kun häntä taklattiin ennen maalia.
Kakkossentteri oli Helenius, 3 Kapanen, 4 Päivärinta. Kun olisi mahdollista pitää Hirvosta ja Rätyä senttereinä niin toinen ton tasosista pelaajista heitetään laituriks. Pennanen nyt pilaa joukkueen mahdollisuudet menestyä ihan itse. Ikäluokathan 03-02 ovat hyviäHyvältähän tuo joukkueen rosteri näyttää. Ennustamiset nyt on ihan pölhö-kustaa hommia, ja ne voi jättää omaan arvoonsa.
Milläs tavalla toi pennanen pilaa?Kakkossentteri oli Helenius, 3 Kapanen, 4 Päivärinta. Kun olisi mahdollista pitää Hirvosta ja Rätyä senttereinä niin toinen ton tasosista pelaajista heitetään laituriks. Pennanen nyt pilaa joukkueen mahdollisuudet menestyä ihan itse. Ikäluokathan 03-02 ovat hyviä
Kato noita kokoonpanoja. Meillä olis all-star tason sentterit Hirvonen ja Räty, mut pennanen laittaa toisen noista laitaan ja peluuttaa Heleniusta kakkosen keskellä, Helenius ei todellakaan ole se optionaalisin valinta kärkiketjun sentteriksi, jonka pitäisi osata tehdä peliä. Toki tämän vuoden mm-joukkue tulee näyttämään ihan eriltä kun toi rosteri mikä oli tänään Venäjää vastaan, paljon puuttu avainpelaajia. Mutta ei Leijonilla ole varaa peluuttaa Hirvosta/Rätyä laiturina kun ei meillä ole muita laatusenttereitä. Toki tää on vaan mun mielipide.Milläs tavalla toi pennanen pilaa?
Noh, melko ohuehkot on Hirvosen näytöt keskikaistalta viimeisen kahden kauden ajalta mitä miestä seurannut, menee laidassa ihan hyvin. Kovista senttereistä on kieltämättä vähän pulaa tänä vuonna ja mietityttää varsinkin pienikokoisen Mäenpään pärjääminen kisoissa, vaikka liigasta hyvät näytöt onkin. Räty ja Helenius lisäksi suht varmoja nimiä, Lambert, Päivärinta ja Kapanen sitten varmaan kamppailevat viimeisestä paikasta. Toki voikin olla että juuri Mäenpäähän ei luoteta, että hoitaisi keskikaistaa, ja Hirvonen nähdäänkin lopulta itse kisoissa keskikaistalla.Kato noita kokoonpanoja. Meillä olis all-star tason sentterit Hirvonen ja Räty, mut pennanen laittaa toisen noista laitaan ja peluuttaa Heleniusta kakkosen keskellä, Helenius ei todellakaan ole se optionaalisin valinta kärkiketjun sentteriksi, jonka pitäisi osata tehdä peliä. Toki tämän vuoden mm-joukkue tulee näyttämään ihan eriltä kun toi rosteri mikä oli tänään Venäjää vastaan, paljon puuttu avainpelaajia. Mutta ei Leijonilla ole varaa peluuttaa Hirvosta/Rätyä laiturina kun ei meillä ole muita laatusenttereitä. Toki tää on vaan mun mielipide.
Lambert tänään ykkösketjussa. Näytönpaikka.
Aatu 0+3, Jokohan kisapassi on leimattu? Ei vaan, hyvä kun ykkösketju sentään osui. En ota kantaa peliä näkemättä sen enempää.Ketjukaverit tehoili, mutta Lambert jäi kiikareille.
Miltähän peli näytti? 0-3 voitto Ruotsista harvemmin tulee huonosti pelaamalla.
Kahta peliä kun yhtäaikaa seuraa niin kaikkea en nähnyt. Peli tuntui Suomen osalta ainakin hyvin puolustusorientoituneelta. Lambert näkyi numerolla 13 eikä erottunut sen kummemmin kuin ketjun muutkan osat. Hirvonen ehkä eniten esillä ja Puutio takana ylivoimassa.Aatu 0+3, Jokohan kisapassi on leimattu? Ei vaan, hyvä kun ykkösketju sentään osui. En ota kantaa peliä näkemättä sen enempää.