Viestin lähetti korkki
Kyllä noille Irlannin pojille on noussut varmaan pissaa pikkuisen päähän... "Emme soita pellolla". Voi vittu mitä pellejä,
Tuskin U2 yhtyeen jäsenillä on mitään Suomea ja sen peltoja vastaan, mutta kyseessä taitaa olla enemmänkin Delta arenan kapasiteetti, joka on luokkaa 30 000 katsojaa. Olympiastadion vetää kuitenkin keikkakäytössä jopa yli 50 000 katsojaa, joten ero on melkoinen. Paul McGuinness ja keikkajärjestäjät eivät siis lähde tuon kokoiselle venuelle U2:sta bookkaamaan, mikä on täysin ymmärrettävää.
Tämä Juvonen toisaalta on ottanut edelleenkin, vuosien jälkeen gloriaa itselleen siitä, että hankki U2:n stadikalle -97. Miksi mies ei onnistunut saamaan bändiä viime kiertueelle, jossa bändi kiersi halleja? Hartwall-arena olisi ehdottomasti ollut hyvä paikka U2:llekin. Oliko Juvonen ajan hermolla tuolloin? Olen varma, että Juvonen on itse keksinyt tämän "pelto" jutun vain pyrkiäkseen osoittamaan kuinka vaikeaa bändiä on Suomeen. Mikään virallinen taho U2 yhtyeen puolelta ei varmasti ole kutsunut Poria tai sen Areenaa pelloksi, joten älä turhaan Korkki loukkaannu kotimaisemien loukkaamisesta.
Toisaalta pidän mahdollisena myös kahden eri jutun muokkausta keskenään Hesarissa tai Juvosen mielessä. Aiemmin loppusyksystähän Juvonen kertoi kuinka hän on kartoittanut Suomesta jokaisen suuremman mahdollisen esiintymispaikan ja PELLON. Taisi mies siis itse kutsua Delta-areenaakin pelloksi. Toisaalta eihän nimitys pelto ole lainkaan huono tuolle areenalle, johon järjestetään 10 vuoden välein erosramazotti esiintymään, mutta se onkin jo toinen tarina.
Mielenkiintoista on toki sekin, ettei yhtye soita lainkaan esimerkiksi Tukholmassa. Toisaalta pääseehän sitä Göteborgiinkin nykyään ihan kätevästi.