Tyttöystävä tuli taloon

  • 33 709
  • 70

Morgoth

Jäsen
Tuon kiireen ymmärtäisi paljon paremmin, jos lapset menisivät samaan aikaan nukkumaan kuin aikuiset, mutta näin ei kuitenkaan ole.

Toisaalta työt ja neljän lapsen arjen pyörittäminen, niin ehkä sitä ei ole sosiaallisimmillaan juuri silloin, kun saa 'omaa aikaa' sitten lopulta tai ensimmäisenä mielessä kavereille soittaminen. Itselläni ei nyt noin paljon ole lapsia, mutta joskus sitä on vain aika väsynyt päivän päätteeksi, että tuntuu ettei jaksaisi edes vaimon kanssa jutella, mutta minä olenkin ehkä vähän enemmän erakko kuin hirveän sosiaalinen.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Kohta hän jo soittikin takaisin, että tyttöystävä veti herneet palkoineen nenään. Oli kuulemma ainoa yhteinen vapaapäivä koko kuussa.

Jos toinen tai molemmat tekee vuorotyötä, ei ole lainkaan mahdotonta, että joskus menee useampikin päivä putkeen, ettei toista näe lainkaan (paitsi kun se nukkuu), vaikka saman katon alla asuisikin, ja yhteisiä vapaapäiviä oikeasti saattaa joskus osua vain se yksi kuukauteen. Eli tuon asian suhteen ymmärrän kiukustumisen paremmin kuin hyvin: jos kuukauteen osuu vain yksi yhteinen vapaapäivä, miksei menoja kavereiden kanssa voi sopia jollekin sellaiselle päivälle, kun itsellä on vapaata ja tyttöystävä on töissä? Vastaavassa tilanteessa olisin vittuuntunut itsekin, ja tiedän, että oma avomieskin olisi vittuuntunut, jos vastaavasti minä edes harkitsisin sopivani jotain menoa kuukauden ainoalle yhteiselle vapaapäivälle.

Kuten yllä olevasta käy ilmi, meillä nuo vapaat menee ajoittain reippaastikin ristiin. Siksi lähtökohtana onkin, että kavereita saa toki tavata, mutta on suotavaa ainakin yrittää ajoittaa tapaamiset niin, etteivät ne kovin paljoa vähennä jo valmiiksi vähäistä yhteistä vapaa-aikaa. Esimerkiksi tyttöjen iltoja tulee useimmin vietettyä perjantaisin, jolloin mies on käytännössä poikkeuksetta töissä vähintään puolille öin.

Terveisin,
ravintolapäällikön avovaimo
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Niin, itse tein tuolloin kesällä reissuhommia eli olin maanantaista perjantaihin kaukana kotoa. Edessä oli viikon loma, jolloin olisin ehtinyt raksalla tekemään vaikka mitä. Tosin juuri ennen sitä tekemään pääsyä olisin tarvinnut apua muutaman tunnin ajan. Siksi tilanne harmitti.

Ymmärsin kyllä tilanteen ja ilmoitin, että ei näin pienen asian vuoksi kannata alkaa naisensa kanssa tappelemaan. Siltikin tuntuu oudolta, että toisesta ei kuulu enää mitään. Ja silloinkin kun kuuluu joutuu itse ensin soittamaan. En tiedä onko syy kaverissani vai hänen tyttöystävässään, ja oikeastaan pian ei enää edes kiinnosta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
On kaverista sentään mitään kuulunut, ei tilanne mikään ihan täysi katastrofi ainakaan vielä ole.

Sain juuri tekstiviestin missä tiedusteltiin halukkuuttani lähteä pubiin, koska tytön kanssa on täysi sota päällä. Heh, totta kai lähden kuuntelemaan mistä on kyse.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Sain juuri tekstiviestin missä tiedusteltiin halukkuuttani lähteä pubiin, koska tytön kanssa on täysi sota päällä. Heh, totta kai lähden kuuntelemaan mistä on kyse.

Näinhän siinä helposti käy :) Äitini sanoi joskus, että ihmistä ei tosissaan voi tuntea, ennen kuin on asunut tämän kanssa ja tottahan se on. Oma kämppäkaverini muuttaa tuossa ensi kuun puolella asumaan yhteen muijakaverinsa kanssa. Mikäs siinä, kiva juttu, mutta itse veikkaan että tapaus päättyy hirvikolariin ja liekkeihin. Jaa miksi?

- Suhdetta on tähän asti vedetty etäperiaatteella soitellen iltaisin, koska pariskunta asuu eri puolilla Suomea.
- Kun tapaamisia on ollut, ne ovat olleet vain parin päivän mittaisia ja yleensä tuonakin aikana on ehditty jo vaihtamaan äänekkäämpiä sanoja.
- Tyttöystävä muuttaa vanhempiensa luota ensi kertaa pois, suoraan vieraaseen kaupunkiin ja vailla mitään suunnitelmaa. Mihin töihin? "No ruvetaan ettimään ja jos ei tärppää niin hakee opiskelemaan." Opiskelemaan mitä? "Kattoo sit, ei tiedä vielä."

Näin lujille suunnitelmille kelpaa rakentaa tulevaisuutta!
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tossun alla on kiva olla.

Ei helvetissä. Etenkin jos suhteen alussa antaa periksi asioista, niin se ajaa koko homman ennemmin tai myöhemmin sellaiseen umpikujaan, ettei siitä pääse pois kuin lähtemällä lätkimään.

Ennemmin sitä "yksin" elää hauskaa elämää, vapaana tekemään mitä haluaa, koska haluaa ja kenen kanssa haluaa kuin jonkun kanssa alistuen milloin mihinkin mielialojen vaihteluihin tai muuhun spedeilyyn.

Maailma on täynnään toinen toistaan hienompia ihmisiä. Miksi kenenkään pitäisi jäädä suhteeseen, jossa ei ole oman itsensä herra?
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Miespuolisena heterona on todettava, että on niitä tossuttavia äijiäkin olemassa.

Meidän noin 15-henkinen kaveriporukka on pitänyt yhtä lukiosta lähtien. Kesällä grillaillaan jne. ja vietetään vappuja ja uusia vuosia yhdessä. Osa on pariutunut ja tuonut puoliskojaan mukana. Osa on joskus seurustellut hetken aikaa keskenään ja jotkut ovat viettäneet vaihtarivuosia ym. ulkomailla. Mutta porukka on suurinpiirtein pysynyt kasassa. Ryhmä on sukupuolijakaumaltaan melkolailla 50-50.

Reilu vuosi sitten yksi ryhmän naispuoleisista jäsenistä ryhtyi seurustelemaan erään opiskelukaverinsa kanssa, joka oli sitten ehkä maailman mustasukkaisin äijä ja täys nössö. Neiti ei päässyt kaveriporukkansa kanssa mihinkään, ei edes pelkästään naisten kanssa, saatikka sitten porukkaa, missä oli sinkkumiehiä mukana.

Tämä naishenkilö oli luonteeltaan avoin ja räväkkä, mutta väitän, että parisuhteissa täysin uskollinen.

9kk sitä kesti. Muijaa ei näkynyt missään, oli muka koko ajan opiskelukiireitä jne. Jätti jopa väliin yhden kaverin läksiäiset, vaikka tämä lähti vuodeksi ulkomaille.

Sitten kun parisuhde loppui, yllättäen siihen, että muijalla meni hermot kotona nyhväämiseen, on homma jatkunut samaan tahtiin kuin aina ennenkin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei helvetissä. Etenkin jos suhteen alussa antaa periksi asioista, niin se ajaa koko homman ennemmin tai myöhemmin sellaiseen umpikujaan, ettei siitä pääse pois kuin lähtemällä lätkimään.

Ennemmin sitä "yksin" elää hauskaa elämää, vapaana tekemään mitä haluaa, koska haluaa ja kenen kanssa haluaa kuin jonkun kanssa alistuen milloin mihinkin mielialojen vaihteluihin tai muuhun spedeilyyn.

Maailma on täynnään toinen toistaan hienompia ihmisiä. Miksi kenenkään pitäisi jäädä suhteeseen, jossa ei ole oman itsensä herra?

Ei parisuhteessa voi olla itsensä herra, parisuhteessa on kaksi osapuolta.

Parisuhteessa pitää tehdä jatkuvasti kompromisseja, sopia asioita, puolin ja toisin. Jos tämä ajattelumalli ei sovi, niin ei kannata alkaa parisuhteeseen.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Miespuolisena heterona on todettava, että on niitä tossuttavia äijiäkin olemassa.

Meidän noin 15-henkinen kaveriporukka on pitänyt yhtä lukiosta lähtien. Kesällä grillaillaan jne. ja vietetään vappuja ja uusia vuosia yhdessä. Osa on pariutunut ja tuonut puoliskojaan mukana. Osa on joskus seurustellut hetken aikaa keskenään ja jotkut ovat viettäneet vaihtarivuosia ym. ulkomailla. Mutta porukka on suurinpiirtein pysynyt kasassa. Ryhmä on sukupuolijakaumaltaan melkolailla 50-50.

Reilu vuosi sitten yksi ryhmän naispuoleisista jäsenistä ryhtyi seurustelemaan erään opiskelukaverinsa kanssa, joka oli sitten ehkä maailman mustasukkaisin äijä ja täys nössö. Neiti ei päässyt kaveriporukkansa kanssa mihinkään, ei edes pelkästään naisten kanssa, saatikka sitten porukkaa, missä oli sinkkumiehiä mukana.

Tämä naishenkilö oli luonteeltaan avoin ja räväkkä, mutta väitän, että parisuhteissa täysin uskollinen.

9kk sitä kesti. Muijaa ei näkynyt missään, oli muka koko ajan opiskelukiireitä jne. Jätti jopa väliin yhden kaverin läksiäiset, vaikka tämä lähti vuodeksi ulkomaille.

Sitten kun parisuhde loppui, yllättäen siihen, että muijalla meni hermot kotona nyhväämiseen, on homma jatkunut samaan tahtiin kuin aina ennenkin.

Järkyttävän surullinen tarina, oisitte leiponut sitä äijää pataan.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Nyt kirjaimellisesti tyttöystävä tulee taloon. Eli ensi viikonloppuna on parisuhde tullut siihen tilanteeseen, että tyttöystäväni muuttaa minun luokseni asumaan. Tämähän sinänsä on oikein iloinen perhetapahtuma.

Asunto on minun omistuksissani (omistusasunto) ja kysyisinkin, että tarvitseeko minun tehdä mitään ilmoitusta mihinkään suuntaan siitä, että asunnossa jatkossa majailee myös muitakin. Tietysti isännöitsijälle ilmoittelen, mutta onko muuta huomioitavaa? Tyttö tekee omasta puolestaan osoitteenmuutoksen.

Nyt sitten vähenee kaikki ylimääräinen härväys minunkin kämpässäni... That's the price you must pay.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tämä nousikin sopivasti esille. Kaveri mistä ketjunavausviesti kertoo on nykyään onnellisesti sinkku. Erittäin myrskyisä ero, mutta siitä toivuttuaan on jotain pientä säätöä ollut ja nykyään maistuu taas vähän järkevämpi elämä.

Justin, se on ihan normaalia lopettaa kämpässäsi härvääminen, mutta älä helvetti lopeta sitä siellä kämpän ulkopuolella.

En tiedä ikääsi, mutta omistuskämppä antaa olettaa sitä jonkun verran olevan. Voi siis olla myöskin olla, että tämä ei ole ensimmäinen avoliittosi. Jos ei ole, niin sitten ei kai ole hätää. Jos taas on, niin tarkkaile omia tekemisiäsi. Kyllä niille tytöille voi sanoa menevänsä milloin minnekin ja tulevansa vaikka huomenna.

Siihen ne sanovat "entäs jos mäkin tekisin näin ja näin ja näin." Siihen vastataan: "No tee." Tyttöjen kyvyttömyys mennä kaiken maailman kalastusreissuille ei voi tarkoittaa, että miehet eivät saisi mennä.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
...

Justin, se on ihan normaalia lopettaa kämpässäsi härvääminen, mutta älä helvetti lopeta sitä siellä kämpän ulkopuolella.

En tiedä ikääsi, mutta omistuskämppä antaa olettaa sitä jonkun verran olevan. Voi siis olla myöskin olla, että tämä ei ole ensimmäinen avoliittosi. Jos ei ole, niin sitten ei kai ole hätää. Jos taas on, niin tarkkaile omia tekemisiäsi. Kyllä niille tytöille voi sanoa menevänsä milloin minnekin ja tulevansa vaikka huomenna.

Siihen ne sanovat "entäs jos mäkin tekisin näin ja näin ja näin." Siihen vastataan: "No tee." Tyttöjen kyvyttömyys mennä kaiken maailman kalastusreissuille ei voi tarkoittaa, että miehet eivät saisi mennä.

Nämä ovat ihan tuttuja asioita. Mä olen aika taitava puljaamaan noissa parisuhdeasioissa, enkä tosiaan ole ekaa kertaa nyt yhdessä asumassa. Ikää on sellaisen nuoren aikuisen verran, joten kaikenlaista on tullut nähtyä.

Tuo sinun pari viimeistä lausetta ovat niin totta. Monet naiset kiukuttelevat siitä, kun itselläsi on niin paljon tekemistä ja he eivät itse osaa (tai halua) mennä. Mä olen aina antanut tytölle mahdollisuuden tehdä just niitä asioista, mistä se itse tykkää. Olin mä sitten mukana tai en. Se tietysti tarkoittaa sitä, että itse myös saan mennä. Näin se homma on aina itselläni toiminut.

Onhan se aina iso muutos parisuhteessa muuttaa yhteen ja nyt on ekan kerran se tilanne, että toinen muuttaa toisen luo. Ei haeta sitä yhteistä uutta asuntoa. Eli mun täytyy oppia siihen, että en enää itse tee kotona kaikkea :-)
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tyttöjen kyvyttömyys mennä kaiken maailman kalastusreissuille ei voi tarkoittaa, että miehet eivät saisi mennä.
Entpä jos tyttökaverit ottavat vastaevidenssiä esille ja laittavat Jaakko Tepon "Tuupovaaran yössä" -kappaleen sanat esille... Siellä sanoituksen viimeisessä kappaleessa on sitten yhteenveto kalareissuista.

Nooh, asiaahan se pernaveikko kirjoitti.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Jos taas on, niin tarkkaile omia tekemisiäsi. Kyllä niille tytöille voi sanoa menevänsä milloin minnekin ja tulevansa vaikka huomenna.

Siihen ne sanovat "entäs jos mäkin tekisin näin ja näin ja näin." Siihen vastataan: "No tee." Tyttöjen kyvyttömyys mennä kaiken maailman kalastusreissuille ei voi tarkoittaa, että miehet eivät saisi mennä.

Tuo on niin totta. Kyllä tytöllä pitää olla omaa halua tehdä kavereidensa kanssa asioita ja jos tytöllä ei ole kavereita, tai muuten vaan tykkää "jämähtää" kotiin, kun muutatte yhteen, niin silloin pitäisi hieman hälytyskellot soida.

Meidän talossa oli heti alkuun sovittuna "näkemättömyyspäivät" tarkoitti sitä että kummatkaan ei näe toisiaan sinä päivänä. Että saa aikaa omille kavereille ja omalle rauhalle. Näitä oli suunnilleen 2 viikossa. Kun muutettiin yhteen, päivät väheni yhteen viikossa, mutta tuosta pidettiin pitkälle kiinni. No nykyisin naimisissa ollessa, on vaan viikonloppuja jolloin emäntä menee siskonsa luo yökylään, meikäläinen on rallissa koko päivän jne. Eli nykyisin tuo siis soljuu ilman erityistä sopimista. Eikä tämä tarkoita että me oltais jotenkin erkaannuttu vuosien saatossa, ei todellakaan.

Suosittelen tuota muillekkin. Joillekin naisille on vaikeata tajuta, että jos pidetään päivä eroa, niin on kiva taas nähdä sen jälkeen. Kokemusta on. Sain aikanaan tappelut aikaseks exän kanssa, kun yhtenä(!) päivänä en tullutkaan naisen luo vaan olin kavereiden kaa. Totesin aika nopeasti että tästä ei tuu mitään. Naiset ei myöskään välttämättä tajua, että se yksinolo tekee kaikille välillä ihan hyvää. Tuona "näkemättömyyspäivänä" voi vaikka lukea kirjaa ja miettiä omia asioita.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Monet naiset kiukuttelevat siitä, kun itselläsi on niin paljon tekemistä ja he eivät itse osaa (tai halua) mennä.

Te miehet muuten olette vähintään yhtä taitavia tuossa. Moni teistä nostaa kamalan haloon, jos kerran lähtee akkaporukassa liikenteeseen, ja kehtaa vielä juhlia aamuun asti.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Te miehet muuten olette vähintään yhtä taitavia tuossa. Moni teistä nostaa kamalan haloon, jos kerran lähtee akkaporukassa liikenteeseen, ja kehtaa vielä juhlia aamuun asti.
Ei voi pitää paikkaansa, eihän tommosta tapahdu ku elokuvissa...

Simon taasen on tässä viimeisen kuukauden aikana pohdiskellut ankarasti sitä, että pitäisi yleisesti ottaen olla saatanan paljon tylympi naisille. Vaikka sitten vähän hienovaraisemmin, eli äärimmäisen sarkastisen ja ilkeähkön huumorin keinoin. Piilovittuilua aimo annoksin. Voisi olla ehkä sitten helpompaa tylyttää, jos näyttäisi tulevan henkisesti turpaan suhteessa. Tai sitten vaan antaa kaiken paskan olla ja vedellä kännejä koko ajan, sillähän kaikki aina ratkeaa.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Simon taasen on tässä viimeisen kuukauden aikana pohdiskellut ankarasti sitä, että pitäisi yleisesti ottaen olla saatanan paljon tylympi naisille.

Eräs tietty palstan turkulaisvahvistus varmasti neuvoo tässä mielellään.

Tai sitten vaan antaa kaiken paskan olla ja vedellä kännejä koko ajan, sillähän kaikki aina ratkeaa.

Tälle varaukseton peukku. Kas noin: b.
 

Viljuri

Jäsen
Te miehet muuten olette vähintään yhtä taitavia tuossa. Moni teistä nostaa kamalan haloon, jos kerran lähtee akkaporukassa liikenteeseen, ja kehtaa vielä juhlia aamuun asti.

Tälle on myös hyvät syynsä, kiistämättömästä sosiaalisesta lahjakkuudestaan huolimatta naisenpuolet hyvin harvoin osaavat läträtä aamuun asti, jo senkin takia, että miten heidän suurempi rasvaprosenttinsa vaikuttaa alkoholin imeytymiseen elimistöön, mikä taas vaikuttaa alkoholin palamiseen, mikä taas alkoholiannos alkoholiannokselta altistaa onnettomuuksille näillä reissuilla.

Luottamus on aina hyvästä, mutta keskushermosto on keskushermosto. :)
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Te miehet muuten olette vähintään yhtä taitavia tuossa. Moni teistä nostaa kamalan haloon, jos kerran lähtee akkaporukassa liikenteeseen, ja kehtaa vielä juhlia aamuun asti.
Olenkin usein ihmetellyt, miten niin monet naiset jaksavat sellaisia miehiä, jotka haloita tuonlaisista asioista nostelevat. Itse en ole koskaan estänyt millään tavalla kulloinkin voimassaollutta naistani menemästä minnekään. Exät ovat saaneet rauhassa soitella heille jos huvittaa jne. Kaikilla on vapautensa valita mitä tekevät, ei siihen toisilla ole valtaa, eikä pidäkään olla. Toinen on kyllä toiselle kiva jos haluaa, ilman pakkoa. Ja toinen kyllä sallii toiselle kaverikänni-illat jos toisesta välittää eikä yritä yhtään toista omistaa. Säännöistä voi toki sopia ja keskustella. Pakottamiset ja haloot ovat sitten ihan toinen asia.

Olen jopa toisinaan ostanut kannustusmielessä alkoholia sisältäneen alkoholijuomapullon, että menisi nyt sinne tyttökavereidensa luo ja ryyppäisi aamuun asti, vaan eiväthän ne osanneet. Join sitten kerrankin itse puolen vuoden päästä ne hänelle ostamani viinastuotteet ja laitoin tyttökaverin vaihtoon. Tyhjän pullon jätin kämppäänsä, saihan se siitä varmaan 0,1 euroa. Säästäväisenä ihmisenä varmaan ilahtui huomaavaisuudestani.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Luottamus on aina hyvästä, mutta keskushermosto on keskushermosto. :)

Mutta toisaalta useimmilla naisilla on miehiä rutkasti suurempi kyky olla vetämättä niin käsittämättömiä lärvejä, ettei kenkiä itse jalasta saada =) Syy: me todella tiedämme, milloin on syytä vetää väliin jotain muuta kuin tiukkaa viinaa.

Tarkemmin ajateltuna, tunnen tasan yhden pariskunnan, jossa naisen ryyppyreissut lähtevät useammin lapasesta kuin miehen. Sen sijaan tunnen useita naisia, jotka voivat juhlia aamuun asti häpäisemättä itseään ja menettämättä muistiaan, mutta joiden ukonturjakkeet kotiutuvat ryyppyreissuilta alta puolen yön aivan käsittämättömässä pätkässä paidanrintamus kaljassa / napsuissa / oksennusroiskeissa / you name it.

Etenkin turkulaiset huomio: yllä oleva ei tarkoita sitä, etteikö muunkinlaisia pariskuntia olisi, enkä suinkaan väitä, että koko maailma pyörisi juuri kuten omassa tuttavapiirissäni.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Te miehet muuten olette vähintään yhtä taitavia tuossa. Moni teistä nostaa kamalan haloon, jos kerran lähtee akkaporukassa liikenteeseen, ja kehtaa vielä juhlia aamuun asti.

Nostaa vai? Mä, ja monet mun kaverit, ovat vaan iloisia, kun naiset vähän käyvät jossain. Toki se yleensä meinaa sitten sitä, että äijät viettää keskenään saunailtaa :-)

Oma tyttöystäväni saa mun puolesta käydä ulkona ihan vapaasti. Se on sitä henkistä tuulettumista. En tietenkään tarkoita, että se on ainoa keino tuulettua.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Asunto on minun omistuksissani (omistusasunto) ja kysyisinkin, että tarvitseeko minun tehdä mitään ilmoitusta mihinkään suuntaan siitä, että asunnossa jatkossa majailee myös muitakin. Tietysti isännöitsijälle ilmoittelen, mutta onko muuta huomioitavaa? Tyttö tekee omasta puolestaan osoitteenmuutoksen.
Mikäli tyttöystävä maksaa vuokraa, tulisi vuokratulot ilmoittaa verottajalle. Esimerkiksi opintotukea haettaessa tällaiset järjestelyt saattavat olla melko vaikeita. Toki opintotukea ei todennäköisesti makseta muutenkaan, koska tulosi ovat liian suuret.

Jonkunlainen kahdenkeskinen alivuokralaissopimus on hyvä kirjoittaa, vaikka kyseessä onkin tyttöystävä ja nyt vaikuttaa kaikki muuten hyvältä. Sopimuksesta tulisi käydä ilmi ainakin vuokran suuruus, maksupäivämäärä ja irtisanomispykälät, käytännössä siis kuukauden irtisanomisaika.

Huoltoyhtiölle myös ilmoitus tyttöystävästä, jolloin hän saa esimerkiksi ovet avattua jos avaimet jää kotiin.
 

herttakurko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikäli tyttöystävä maksaa vuokraa, tulisi vuokratulot ilmoittaa verottajalle. Esimerkiksi opintotukea haettaessa tällaiset järjestelyt saattavat olla melko vaikeita. Toki opintotukea ei todennäköisesti makseta muutenkaan, koska tulosi ovat liian suuret.

(avo)Puolison(kaan) tulot eivät ole vaikuttaneet opintotuen asumislisään enää vuoden vaihteen jälkeen.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Tuppaa olemaan ainakin meillä juuri niin päin, että tämä kolmijalkainen on se osapuoli, joka haluaisi olla joka hetken yhdessä. Muun muassa pitäisi olla mukana myös kaikissa miesten saunailloissa ja muissa, mutta monasti olen pitkäänkin joutunut vääntämään, etten aio tulla "pilaamaan" iltaa.
Miehet ne aina jaksavat syyttää ongelmistaan naisia.

Nuo ovat juuri niitä miehiä, jotka pilaavat miesten reissut raahaamalla akkansa mukaan.

"Joo, ei haittaa. Ihan kiva että tulitte yhdessä..."
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös