Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 851 291
  • 11 238

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Pitää, siinä pitäisi lukea Ralph a.k.a XXXX

Näin juuri. Ei tuollaista voi itsestäänselvyytenä millään pitää palstalla, jonne on viimeisen reilun 12 vuoden aikana rekisteröitynyt 12 029 nimimerkkiä. Harva täällä niin uniikki ja ikimuistettava kirjoittaja on, vaikka itse niin luulisikin. No, jos ego sattuu paisumaan liiaksi ja karkaamaan kuumailmapallona korkeuksiin, niin avuliaat palstaveljet kyllä mielellään avustavat ja puhkovat sen sanan säilillään alas maan kamaralle. Tikaria ja puukkoa on toki tarjolla pyytämättäkin.

Minä kyllä muistin, että Ralph oli nimimerkkiään vaihtanut, koska asiaa on aiemminkin jauhettu jossain ketjussa, mutta enpä minäkään muistanut mikä se aikaisemmin oli ollut.

Paljonhan Ralph/GaDa on toki kirjoittanut, kun kymppitonnin raja on mennyt rikki kolmessa vuodessa ja sijoitus on tällä hetkellä #31, eli pian on 12000 nimimerkkiä jäänyt taakse.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Nimimerkkini on Ralph ja kaikki jotka eivät sitä ymmärrä, voivat kääntää kasvojaan tekstistäni kymmenisen senttiä sivummalle.

Jos tässä on sellainen äiti-lapsi suhteeseen verrattava tilanne. Äiti käyttää rakkaasta lapsestaan ristimänimeä vaikka lapsi on nimensä vaihtanut.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mistä sait tuon tiedon, että pian on 12000 nimimerkkiä takana?
Käyttäjälistassa näkyy, että rekisteröityjä käyttäjiä on 12029. Kun järjestää käyttäjät viestien mukaan, niin huomataan, että Ralphilla on 31. eniten viestejä. Eiköhän siellä kohta ole 12 000 nimimerkkiä takana.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Milloin Ralph ohittaa Schollin viesteissä? Itse luulen että tämä maaginen ohitus tapahtuu ennen SM-liigakauden 2016 alkua.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Milloin Ralph ohittaa Schollin viesteissä? Itse luulen että tämä maaginen ohitus tapahtuu ennen SM-liigakauden 2016 alkua.

Tasaisen vauhdin taulukolla siihen menee 1536,8 vuorokautta eli tapahtuma on Torstai iltana 10. elokuuta 2017. Saas nähdä kuin käy, nyt jo jännittää.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tasaisen vauhdin taulukolla siihen menee 1536,8 vuorokautta eli tapahtuma on Torstai iltana 10. elokuuta 2017. Saas nähdä kuin käy, nyt jo jännittää.
Et tainnut huomioida sitä seikkaa, että vaikka scholl kokee vääryyttä ja joutuu pelikieltoon niin kyllä hän niissä pelikieltojen väleissä silti kirjoittaa usein liudan viestejä. Näinpä saattaa kyseinen ohitustapahtuma siirtyä vuoden 2018 puolelle. Paitsi toki jos Ralphin trollaus lähtee lapasesta ja hänkin alkaa joutua pelikieltoon, jolloin ohitus siirtyy entistä kauemmaksi.
 
Viimeksi muokattu:

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ainakaan mies/kuukunen ei schollia ihan heti ohita, ellei tapahdu ratkaisevaa comebackia pääkaupunkiseudun kupeesta, perse auki ja huutaen.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Tuleeko kenelläkään mieleen Ralph-nimimerkistä Simpsonit-sarjan paksu, keltainen ja pyöreäpäinen poika, joka syö omaa räkäänsä?
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tuleeko irstaan kuuloinen, nussimista tarkoittava ilmaisu "jörniminen" Jörn Donnerista ja siitä, että naiset pitävät hänestä koska hänellä on niin iso kulli?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tuleeko irstaan kuuloinen, nussimista tarkoittava ilmaisu "jörniminen" Jörn Donnerista ja siitä, että naiset pitävät hänestä koska hänellä on niin iso kulli?

Ehkä ennemminkin siitä, että Jörnillä oli tapana jörniä elokuvissaan. Mutta väittäisin kyllä, että ainakaan suurin osa naisista ei pidä Donnerista - kullin koosta riippumatta. Villeissä ja vapaissa takavuosien tais... siis taiteilijapiireissä asia toki saattoi olla toisin. Vaan enpä ollut näkemässä tapahtumia, enkä kyllä sukupuolielintäänkään. Olen kyllä tutustunut pintapuolisesti tuohon suureen ihmiskuntaa kuohuttavaan mysteeriin, jossa väitellään siitä näkyikö kuuluisassa siluettikohtauksessa oikea vai tekoelin.

Mutta kannattaako jörniminen aina?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tuleeko irstaan kuuloinen, nussimista tarkoittava ilmaisu "jörniminen" Jörn Donnerista ja siitä, että naiset pitävät hänestä koska hänellä on niin iso kulli?
Epäilen että jörniminen juontuu Jörnin jörnimisestä. Kova jätkä pitää olla, että saa nimestään väännetyn verbin kieleemme (elvistellä, jeesustella, penailla, jörniä...)
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä on laulu-keskustelu?

Tuli vaan mieleen tuosta yhdestä vapaan puolen otsikosta, jolle pitäisi antaa joku palkinto kaikessa virheiden sävyttämässä vaikeaselkoisuudessaan. Googlettamalla selvisi, että kyseessä on joku nörttien suosikkikirjasarja, joten ehkä en vaan ymmärrä nörttien ilmaisutapaa.
 

Ralph

Jäsen
Tuleeko kenelläkään mieleen Ralph-nimimerkistä Simpsonit-sarjan paksu, keltainen ja pyöreäpäinen poika, joka syö omaa räkäänsä?

Itselläni tulee, sehän on minun esikuvani ja hänestä olen nimimerkkini myös kaivanut. Tämä pätkä Ralphista kuvastaa minun olemassaoloa Jatkoajassa.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Onko jollekin joskus oikeasti käynyt niin, että on koneen ääressä juonut kahvia, lukenut/nähnyt jotain hassua, ja pärskäyttänyt kahvit suustaan näppikselle?

Tätä on varmasti kysytty aiemminkin, mutta en muista, koska ja missä, ja koska asia kiinnostaa, niin kysyn tätä (taas).
 

Balrog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Erilliset saarekkeet
Oliko 50-luvun lopussa ja 60-luvun alussa Joensuun varuskunnassa sellainen systeemi että jotkut aliupseerit olivat omin päin keksineet sellaisen järjestelyn että ruokalassa viimeisenä ruokailunsa lopettanut pöytä siivosi ruokalan ja tiskasi kaikkien pöytien astiat joka johti siihen että pöydässä olevat miehet hoputtivat toisiaan syömään mahdollisimman nopeasti. Pitikö myös jossain vaiheessa mennä maahan makaamaan siten että tankki ajoi päälle ja sotilaat makasivat siten pienessä tankin ja maan väliin jääneessä raossa ?
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Pitikö myös jossain vaiheessa mennä maahan makaamaan siten että tankki ajoi päälle ja sotilaat makasivat siten pienessä tankin ja maan väliin jääneessä raossa ?
Tuo harjoitus tehtiin minunkin armeija-aikana vuonna -89. Plutoona maahan makaamaan ja tankki ajoi koko letkan yli.
 

Joppe K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kiekko-Vantaa
Pitikö myös jossain vaiheessa mennä maahan makaamaan siten että tankki ajoi päälle ja sotilaat makasivat siten pienessä tankin ja maan väliin jääneessä raossa ?

Itse palvelin Mikkelissä Savon Prikaatissa 1984 ja siellä myös toteutettiin harjoituksissa sama. Tosin sillä poikkeuksella, että annettiin 15 min. aikaa tankin tuloon ja jos halusi, tuon ajan sai käyttää poteron kaivamiseen. Sen jälkeen tankki saapui paikalle ja ajoi koko joukon yli. Laiskimmat luottivat, että tankki menee yli ongelmitta ilman kaivamista ja taas pelokkaimmat kaivoivat kunnon montun, jossa sitten makoilivat.

Samassa harjoituksessa oli sitten myös variaatio, jossa piti maata tankin telaketjun ajolinjalla, niin ettei nähnyt tankin saapumista, ainoastaan kuuli ja tunsi pelkästään sen lähestymisen. Siitä piti sitten pyörähtää alta pois, kun kouluttaja napautti puukepillä kypärään. Jostain syystä tuntui, että tankki olisi ollut todella lähellä, kun sai luvan pyörähtää alta pois. Mutta todellisuudessa tuota matkaa oli useita metrejä, kun suorituksen jälkeen näki tilanteen.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Onko jollekin joskus oikeasti käynyt niin, että on koneen ääressä juonut kahvia, lukenut/nähnyt jotain hassua, ja pärskäyttänyt kahvit suustaan näppikselle?

Tätä on varmasti kysytty aiemminkin, mutta en muista, koska ja missä, ja koska asia kiinnostaa, niin kysyn tätä (taas).


Tahtoisin myös kuulla vastauksen. Vai liekö pelkkää kaupunkilegendaa? Löytyskö Youtubesta? Kielikuvana tuo on hieno ja... kuvaava.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse palvelin Mikkelissä Savon Prikaatissa 1984 ja siellä myös toteutettiin harjoituksissa sama. Tosin sillä poikkeuksella, että annettiin 15 min. aikaa tankin tuloon ja jos halusi, tuon ajan sai käyttää poteron kaivamiseen. Sen jälkeen tankki saapui paikalle ja ajoi koko joukon yli.
Joensuussa en ole palvellut, mutta ainakin Vekaranjärvellä vuonna 2000 ampumaleirillä mentiin maahan pötköttämään ja tankki jyrisi yli ketjut kilkattaen.

Kaikki ei uskaltanut tähän vapaaehtoiseen kokeiluun osallistua, mutta vittuako siinä pelkäämään kun näki että hyvin siihen mahtuu makoilemaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös