Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 851 246
  • 11 238

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Juhlahuuma näköjään päällä vielä Porissa. Unohda tuo B-mestaruus jo, Raanta on torjumassa seuraavaa B-kultaa parasta aikaa. Ugh!

Tottakai on vielä juhlahuuma päällä! Tuonne juhannukseen asti ajattelin humputella Ässäpipo silmillä :) Varmaan juhlisit itsekin, jos se olisi sinulle mahdollista.

Mutta et silti vastannut kysymykseeni, joten odotan edelleen vastausta joltain asianosaiselta. Itse asiassa ihanan katkera kommentointisi paljastaa sisälläsi kytevän kateuden liekin, joten täytyykin tähän loppuun asettaa retorinen kysymys: Vituttaako? :D
 

änähaim

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jäi vähän itsellekin epäselväksi, että olenko kamala rasisti, vai enkö ole? Vai olenko aina vaan Jyp-otteluissa kamala rasisti, mutta Tappara-otteluissa puolestaan en ole kamala rasisti? Toivon että joku voisi selittää tämän minulle ja vääntää vaikka rautalangasta, jos ei muuten.

Kysy sitä vain itseltäsi, saat parhaan vastauksen. Olin porin seisomakatsomossa seuraamassa peliä ja oman tulkintani mukaan yleisö matki apinan ääntelyä. Kaikki voi siitä tehdä oman päätelmän oliko rasistinen vai ei, kun kohde oli Abid.

Sinänsä asia ei liikauta minua yhtään, jopa hieman nauratti silloin. Naurattaa myös tuo asenteesi millä tulet asiaa esittämään. Voihan pedofiilikin sanoa olleensa puuhamaassa jakamassa namia hyvää hyvyyttään, näin huonona vertauskuvana. Tosiaan, mulle on ihan sama vaikka olisit kalju ja hakkaisit tummia miehiä huvikseen...
 
Itseäni askarruttaa kotikunnan vaihto. Pitäisi saada siirrettyä kirjat kesän ajaksi toisaalle ja siis tarkoituksena on syksyllä palata jälleen samaan osoitteeseen opintojen takia. Tällöinkin kirjat pitää terveyssyistä siirtää takaisin nykyiselle asuinpaikkakunnalle.

Tilapäinen muutto on maistraatin mukaan ainoa oikea valinta yli 3 kuukauden tilapäiseen asumiseen muualla, mutta siinä vain osoite muuttuu, kotikunta pysyy samana.

Vakituinen muutto tietysti toimisi tilanteessani. Mietityttää vain, voiko tuosta tulla jotain sanktiota tms. kun muutan sitten kuitenkin kesän jälkeen takaisin tismalleen samaan osoitteeseen. Maistraatin sivuilla kun sanotaan, että tee vakituinen muutto silloin, kun et enää palaa takaisin. Tekisin siis kaksi vakituista muuttoa neljän kuukauden sisällä osoitteesta A osoitteeseen B josta jälleen takaisin osoitteeseen A. Valvooko näitä edes kukaan niin tarkkaan?

Mitähän kannattaisi tehdä? Vai pitäisikö minun vain tehdä kaksi vakituista muuttoa ja lopettaa liian monimutkainen ajattelu?
 

änähaim

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitähän kannattaisi tehdä? Vai pitäisikö minun vain tehdä kaksi vakituista muuttoa ja lopettaa liian monimutkainen ajattelu?

Olen muuttanut useasti paikkakunnalta toiselle. En usko olevan väliä kumman valitset, ottaisin kuitenkin vakituisen. En ole varma, mutta terveyskeskus asioissa voi olla mutkia jos ei ole paikkakunnalta. Myöskin matkakortti oli kalliimpi jos kirjat eivät olleet pääkaupunkiseudulla, näin siis vuosia takaperin.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Mitähän kannattaisi tehdä? Vai pitäisikö minun vain tehdä kaksi vakituista muuttoa ja lopettaa liian monimutkainen ajattelu?

Syynä on ilmeisesti terveydenhoito niin tässä pieni pala koskien helsinkiläisiä, mutta pätee samalla tavalla muihinkin kuntiin ainakin pääosin: "Uusi terveydenhuoltolaki tuli voimaan 1.5.2011. Laki mahdollistaa terveyskeskuspalvelujen käytön oman kunnan ulkopuolella, jos henkilö asuu tai oleskelee toisella paikkakunnalla säännöllisesti tai pidempiaikaisesti esimerkiksi työn, opiskelun, vapaa-ajan vieton tai läheisen asumisen vuoksi."

Ymmärtäisin niin, ettei sinun tarvitsisi tehdä ollenkaan maistraattiin ilmoitusta, pelkästään postille riittää mikäli haluat postit saada uuteen osoitteeseen. Saat hoitoa myös tulevalla paikkakunnallasi.

Lisää tietoa tästä linkistä: Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveysvirasto

Linkitetään myös terveydenhoitolain 6§: tästä Finlexiin.
 
Tuo terveydenhoito vaikuttaa erityisesti juuri siihen, että pitää kesäpaikasta siirtää kirjat takaisin opiskelupaikkakunnalle. Perusterveydenhoitoa varten voin hyödyntää YTHS:n palveluja, mutta tarvitsemani erikoissairaanhoito lienee kai eri asia. Mutta sitten on muitakin syitä kotikunnan vaihtoon, kuten matkakortti, joka on miltei elinehto kesätyöskentelylle.

Helpointahan olisi tehdä vakituinen muutto kesäpaikkakunnalle ja tehdä syksyllä uusi vakituinen muutto takaisin opiskelupaikkakunnan vuokra-asuntoon, johon minulla on siis vielä sopimus syksyllekin.

Lähinnä oli tarkoitus kysyä, onko tuo vakituinen muutto mahdollista tehdä kuvaamallani tavalla. Eli valvotaankohan tällaisia kuinka tarkkaan ja onko jotenkin lainvastaista, kun ei tehnytkään tilapäistä muuttoa, joka olisi tilapäisasumisen kohdalla maistraatin mukaan oikea tapa (ei kuitenkaan kannaltani).
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Lähinnä oli tarkoitus kysyä, onko tuo vakituinen muutto mahdollista tehdä kuvaamallani tavalla. Eli valvotaankohan tällaisia kuinka tarkkaan ja onko jotenkin lainvastaista, kun ei tehnytkään tilapäistä muuttoa, joka olisi tilapäisasumisen kohdalla maistraatin mukaan oikea tapa (ei kuitenkaan kannaltani).
Tee juuri niin. Muutat kokonaan ja vakituisesti. Ei sinun ole pakko kenellekään kertoa, että aiot muuttaa takaisin, mitä se muille kuuluu.
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Lähinnä oli tarkoitus kysyä, onko tuo vakituinen muutto mahdollista tehdä kuvaamallani tavalla. Eli valvotaankohan tällaisia kuinka tarkkaan ja onko jotenkin lainvastaista, kun ei tehnytkään tilapäistä muuttoa, joka olisi tilapäisasumisen kohdalla maistraatin mukaan oikea tapa (ei kuitenkaan kannaltani).
Suomen kansalaisen oikeus valita asuinpaikkansa taataan perustuslain 9 §:ssa. Sen kun muutat niin paljon kuin perse kestää.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Junttiketjusta:

Eräästä nimimerkistä täällä Jatkoajassa olen kyllä saanut todella juntin vaikutelman. Uskon myös, etten ole ainut joka ajattelee näin kyseisestä nimimerkistä. Tämä kyseinen nimimerkki, ainakin kirjoituksiensa perusteella, täyttää melkeinpä kaikki junttiuden kriteerit.

Tietääkö kukaan vieläkään, kuka hän on?
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Meidän kerrostalon alaovet menevät lukkoon aina iltakuudelta. Kuka ne pistää lukkoon? En ole ikinä nähnyt tätä henkilöä, joka tarkalleen klo 18 kykenee kenenkään näkemättä tämän synkronisoidusti tekemään. (En usko jumalaan enkä mekaniikkaan, ainoastaan tonttuihin ja don Tamia)
 

Nötkötti

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Meidän kerrostalon alaovet menevät lukkoon aina iltakuudelta. Kuka ne pistää lukkoon? En ole ikinä nähnyt tätä henkilöä, joka tarkalleen klo 18 kykenee kenenkään näkemättä tämän synkronisoidusti tekemään. (En usko jumalaan enkä mekaniikkaan, ainoastaan tonttuihin ja don Tamia)

Minä ihmettelen oman asuintaloni kohdalla ihan samaa. Ikinä en ole sitä mysteeri-olentoa nähnyt joka ne lukkoon laittaa, ja vielä ilman elektronisia härpäkkeitä. Paitsi että meidän ovet menee kiinni 20:00.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olen kuullut että kaupungeissa on sähkö- ja lennätinverkkoja, joiden avulla pystytään ihmisen luomia koneita käyttämään ilman mies- tai hevosvoimaa. Ilmeisesti jonkilaista narunkaltaista johdinta tämän voiman välittämiseen käytetään. Johdin ei ole kovin paksu, ja olen kuullut että se voidaan pujottaa esimerkiksi oven rakenteeseen sähkötoimista lukkoa ohjaamaan ilman että se juuri mistään kohdin näkyviin pilkistää.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Olen kuullut että kaupungeissa on sähkö- ja lennätinverkkoja, joiden avulla pystytään ihmisen luomia koneita käyttämään ilman mies- tai hevosvoimaa. Ilmeisesti jonkilaista narunkaltaista johdinta tämän voiman välittämiseen käytetään. Johdin ei ole kovin paksu, ja olen kuullut että se voidaan pujottaa esimerkiksi oven rakenteeseen sähkötoimista lukkoa ohjaamaan ilman että se juuri mistään kohdin näkyviin pilkistää.

Meillä Jyväskylässä ei tätä elektrisiteettiä vielä ole, mutta lennätin löytyy kyllä kauppakulman porvarilta, jota voi käyttää aina markkinoille mentäessä kolmen pennin korvausta vastaan. Siis porvaria, ei lennätintä.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Olen kuullut että kaupungeissa on sähkö- ja lennätinverkkoja, joiden avulla pystytään ihmisen luomia koneita käyttämään ilman mies- tai hevosvoimaa.

Meillä päin on jo melko yleisestikin käytössä aurinkokellosta jatkokehitelty niin sanottu "aikarauta" ja siitä jatkokehitetty sovellus, jota nyt kutsun tässä yhteydessä "kellokytkimeksi". Kuuleman mukaan tuo "kellokytkin" yhdistettynä tuollaiseen langalliseen elektroniverkkiin, saa aikaan ihmeitä.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kysy sitä vain itseltäsi, saat parhaan vastauksen. Olin porin seisomakatsomossa seuraamassa peliä ja oman tulkintani mukaan yleisö matki apinan ääntelyä. Kaikki voi siitä tehdä oman päätelmän oliko rasistinen vai ei, kun kohde oli Abid.

Sinänsä asia ei liikauta minua yhtään, jopa hieman nauratti silloin. Naurattaa myös tuo asenteesi millä tulet asiaa esittämään. Voihan pedofiilikin sanoa olleensa puuhamaassa jakamassa namia hyvää hyvyyttään, näin huonona vertauskuvana. Tosiaan, mulle on ihan sama vaikka olisit kalju ja hakkaisit tummia miehiä huvikseen...

Sinä et nyt vastaa kysymykseen, vaan tulet latelemaan ala-arvoisia henkilökohtaisuuksia minua kohtaan. Miksi vastata viestiin ollenkaan, jos ei aio itse asiaan kertoa mitään uutta? Tuntuuko vieläkin noin pahalta? Miksi Abidille huudettu "Ugh!" on rasistinen, mutta Kankaanperälle huudettu "Ugh!" ei ole? Ja jos Kankaanperällekin huudettu "Ugh!" on rasistinen, niin miksi se on sitä? Tätä kysyin, mutta sinä tulet höpöttämään jotain outoa pedofiliasta, joka ei käsittääkseni liity asiaan mitenkään. Minä en hakkaa tummia, vaaleita, tai minkään muunkaan värisiä ihmisiä huvikseni, mutta arvostaisin sitä että vastaisit kysymykseen jaarittelematta turhanpäiväisyyksiä. Tai sitten jättäisit vastaamatta kokonaan.

Ei näköjään löydy Jypin kannattajilta vastausta tähän hyvin yksinkertaiseen asiaan, vaikka kovasti oltiin rasismia huutamassa ottelusarjan aikana. Asia meni juuri niinkuin uskoinkin sen menevän. Koittakaahan jatkossa pitää nuo rasismi- ja pedofiili-höpinät siellä paksuissa mahoissanne. Sitten jos on jotain syytä niin asioihin pitää toki puuttua välittömästi. Mutta tuollainen turha syyttely ja leimaaminen on suorastaan alhaista touhua. Hävetkää!
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Puhuttiin tänään töissä näistä mediahuorista ja kelailin, että mihin se Satu Lappi katosi mediasta? Jostain olen antanut itseni ymmärtää, että se sen frendi alkoi duunaan jotain susien kanssa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Onko sellaista ketjua, jossa valotetaan, miksi joku on valinnut sellaisen nickin kuin on valinnut. Voi sitä joku muukin valottaa. "Nickini synty".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös