Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 853 449
  • 11 238
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Olenko ainoa jatkoaikalainen joka odottaa enemmän Teemu Selänteen paluuesiintymistä kuin Mikael Granlundin debyyttiä?
Muutama Jokerifani saattaa olla sielunkumppanisi.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Koska Corey Elkins pelaa ensimmäisen ottelunsa SM-liigassa?
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Koska suomalainen moninlnkertainen paralympiavoittaja voittaa jonkun surffarin vuoden urheilija-äänestyksessä?
Sitten kun palkinnon moraalinen voittaja, ja hieno mies, pääsee surffari-Robinin tavoin Harkimon ja/tai Kummolan saunakaverilistalle.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
En tiedä onko tämä edes tyhmä kysymys, mutta ylihintaista kaljaa tässä nauttiessani mietin, että mikä baari tarjoaa nykyhintoihin nähden halpaa olutta tai muita mietoja Suomenmaassa, jos otetaan pois laskuista kaikenlaiset etuudet ja alkupäivän happy hourit? Jokusen kerran olen käynyt helsinkiläisessä Lepakkomiehessä ja siellä on suht edulliset miedot, mutta miten muualla?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Jokusen kerran olen käynyt helsinkiläisessä Lepakkomiehessä ja siellä on suht edulliset miedot, mutta miten muualla?
Helsingin Hämeentiellä pönöttävässä ravintolassa nimeltä Saba myydään puoli litraa kolmosta hintaan 1,99 €. Käsittääkseni ihan kiinteä hinta, ei mikään happy hour.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
En tiedä onko tämä edes tyhmä kysymys, mutta ylihintaista kaljaa tässä nauttiessani mietin, että mikä baari tarjoaa nykyhintoihin nähden halpaa olutta tai muita mietoja Suomenmaassa, jos otetaan pois laskuista kaikenlaiset etuudet ja alkupäivän happy hourit?

Roskapankissa oli ainakin ennen kiinteä 2,00€ tuoppihinta, kauhean tasalaatuista ei olut ollut mutta näytti kelpaavan...
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Itkeekö hallinto- ja kuntaministeri Henna Virkkunen (kok.) joka päivä itsensä uneen ja hereille, kun hän on jatkuvasti niin surullisen ja surkean näköinen? Vai eikö Kanervan Ike ymmärrä antaa, oletettavan toistuvista tekstiviestipyynnöistä huolimatta, heppa-Hennalle haastattelua tämän väitöskirjaa varten?
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Älkää hei pliis mainitko edes sanoja HIFK ja Marko Anttila samassa yhteydessä. On niin kuvottava rottanaama, että en ottaisi IFK:hon, vaikka tekisi saatana 120 pistettä yhdessä kaudessa. Kuuluu ehdottomasti listalle "pelaajat joita en koskaan halua IFK:hon".

Yuppi viime torstain kierroksen otteluseurantaketjussa kirjoitti:
Vaikka olisi kuinka pelimies niin ei koskaan tuota vitun frankensteinia Lukkoon...

Mitä pahaa Anttila on tehnyt?
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Tämä on täällä varmaan jo joskus ollut, mutta edelleenkään ei ole selvinnyt syytä siihen, miksi vuosituhannen vaihtumista juhlittiin vuosi liian aikaisin? Tai minun järjenkäytön mukaan järjestysluvuissa uudelle vuosituhannelle siirrytään tuhannen viimeisen vuoden jälkeen, eikä viimeisen vuoden alkaessa.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Miksi Suomessa sanotaan huomenta eikä hyvää aamua?
 

Hiker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jalkapallo, jääkiekko, yleisurheilu
Tämä on täällä varmaan jo joskus ollut, mutta edelleenkään ei ole selvinnyt syytä siihen, miksi vuosituhannen vaihtumista juhlittiin vuosi liian aikaisin? Tai minun järjenkäytön mukaan järjestysluvuissa uudelle vuosituhannelle siirrytään tuhannen viimeisen vuoden jälkeen, eikä viimeisen vuoden alkaessa.

Menisi varmaan avautumisketjun puolelle, mutta järjenkäyttösi vaikuttaa järkevältä tässä kohtaan.

Jos ihminen täyttää kaksikymmentä vuotta, on hän silloin elänyt kaksikymmentä vuotta, mutta oliko ajanlaskun ensimmäinen vuosi nollas vai ensimmäinen? Varmaan ensimmäinen, ja tämä tosiaan avautui mulle nyt. Olen aiemmin pitänyt asiasta tätä mieltä olevia pässeinä, mutta olinkin luultavasti itse.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Menisi varmaan avautumisketjun puolelle, mutta järjenkäyttösi vaikuttaa järkevältä tässä kohtaan.

Jos ihminen täyttää kaksikymmentä vuotta, on hän silloin elänyt kaksikymmentä vuotta, mutta oliko ajanlaskun ensimmäinen vuosi nollas vai ensimmäinen? Varmaan ensimmäinen, ja tämä tosiaan avautui mulle nyt. Olen aiemmin pitänyt asiasta tätä mieltä olevia pässeinä, mutta olinkin luultavasti itse.

Kyllä se tosiaan niin on, että vuotta nolla ei ole ajanlaskussa olemassa. Lisätietoa aina luotettavasta Wikipediasta: Vuosi 0 – Wikipedia
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Kyllä se tosiaan niin on, että vuotta nolla ei ole ajanlaskussa olemassa. Lisätietoa aina luotettavasta Wikipediasta: Vuosi 0 – Wikipedia

Kiitos tästä. Avasi paljon. Kyllä maailma on aivan uskomattoman täynnä typeryyttä. Eli ilmeisesti siis olen väärässä, jos sanon vuosikymmentä olevan jäljellä vajaa 8 vuotta.
 

Hiker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jalkapallo, jääkiekko, yleisurheilu
Kiitos tästä. Avasi paljon. Kyllä maailma on aivan uskomattoman täynnä typeryyttä. Eli ilmeisesti siis olen väärässä, jos sanon vuosikymmentä olevan jäljellä vajaa 8 vuotta.

Täh?

Oikeassahan sinä tuon logiikan mukaan olisit. Tätä vuosikymmentä on jäljellä loppuvuosi 2013 ja vuodet -14, -15, -16, -17, -18, -19 ja -20. Tekee yhteensä seitsemän täyttä vuotta ja yhden vajaan vuoden.

Siis jos tuon Snaksterin linkittämän wikipedia-sivun logiikan mukaan edetään.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Täh?

Oikeassahan sinä tuon logiikan mukaan olisit. Tätä vuosikymmentä on jäljellä loppuvuosi 2013 ja vuodet -14, -15, -16, -17, -18, -19 ja -20. Tekee yhteensä seitsemän täyttä vuotta ja yhden vajaan vuoden.

Siis jos tuon Snaksterin linkittämän wikipedia-sivun logiikan mukaan edetään.

Kyllä minä ymmärsin, että jostain ihmeen syystä vuosien ollessa kyseessä ne luvut lasketaan nimenomaisesti 0-9. Mielestäni se on aivan käsittämätöntä ja siksi maailman tyhmyyttä ihmettelin. Tiedän kyllä, että periaatteessa olen oikeassa. Ja vaikken olisi edes periaatteessa oikeassa, niin silti olisin oikeassa. Eihän nyt oikeasti kukaan voi päättää, että ei mennä järjestyksessä. Minä olisin yhtä tyhmä, jos sanoisin että minun seuraava vuoteni on 2732. Kumpaakaan ei pystyisi järjellä selittämään. Nyt joku röhöttää haudassaan niin että luut kalisee. "Pirullinen jekku tuli tehtyä ainoana laskutaitoisena."

Edit. Lainaus vielä tekstistä

"Vuosikymmeniä, -satoja ja -tuhansia ei kuitenkaan tavallisesti nimetä järjestysnumeroin, vaan vuosiluvun alkunumerojen mukaan. Niinpä esimerkiksi 1900-luku käsittää vuodet 1900-1999 ja 2000-luku vuosituhatta tarkoitettaessa vuodet 2000-2999. Tämän terminologian mukaisesti vuosituhat siis vaihtui vuoden 2000 alkaessa, mitä juhlittiinkin ympäri maailman näyttävästi. Myös esimerkiksi vuosi 2010 lasketaan kuuluvaksi 2010-luvulle, ei 2000-vuosikymmenelle."
 
Viimeksi muokattu:

Hiker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jalkapallo, jääkiekko, yleisurheilu
Kyllä minä ymmärsin, että jostain ihmeen syystä vuosien ollessa kyseessä ne luvut lasketaan nimenomaisesti 0-9. Mielestäni se on aivan käsittämätöntä ja siksi maailman tyhmyyttä ihmettelin. Tiedän kyllä, että periaatteessa olen oikeassa.

Aivan. Viittasin tuohon wikipedia-sivuun, että logiikka olisi se, että vuodet lasketaan 1-10, mikä nollannen vuoden puuttuessa on se oikea tapa, eikä se mikä on yleinen tapa (0-9). Eli tällöin olet oikeassa, mutta yleisen tavan mukaan väärässä.

Vaikeaksi selittämiseksi meni, mutta olet oikeassa ja olen oikeassa.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Miten sen bensakapulan (ööö, mikäseon, se millä tungetaan bensaa tankkin, sanasokeus iski ja olen laiska, nosekumminkinsebensapistoolihaulikkokivääri) saa ns. "lukkoon" siten, ettei tarvitse itse pitää kiinni siitä kapulasta bensaa tankatessa? Olen koittanut monesti ymmärtää tuota lukitusjärjestelmää, mutta en ole ymmärtänyt enkä osannut.

Kysymyksen lisäksi oli muotoilunsakin puolesta aika tyhmä, tämä kirjoitus siis.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Miten sen bensakapulan (ööö, mikäseon, se millä tungetaan bensaa tankkin, sanasokeus iski ja olen laiska, nosekumminkinsebensapistoolihaulikkokivääri) saa ns. "lukkoon" siten, ettei tarvitse itse pitää kiinni siitä kapulasta bensaa tankatessa? Olen koittanut monesti ymmärtää tuota lukitusjärjestelmää, mutta en ole ymmärtänyt enkä osannut.

Kysymyksen lisäksi oli muotoilunsakin puolesta aika tyhmä, tämä kirjoitus siis.

Bensapistooli varmaan on aika hyvä nimike sille. Tosin nyt kun sanoit, niin bensahaulikkokivääri kuulostaa omaan korvaan kivalta.

Itse kysymykseen vastaan epävarmaa tietoa, että olen kuullut joidenkin käyttävän popniittiä siihen. En tiedä tarkalleen systeemiä, mutta luultavasti joihinkin reikiin tökätään poppari, tai joku muu samantyylinen esine, naula tai vastaava.
 

-RVL-

Jäsen
Miten sen bensakapulan (ööö, mikäseon, se millä tungetaan bensaa tankkin, sanasokeus iski ja olen laiska, nosekumminkinsebensapistoolihaulikkokivääri) saa ns. "lukkoon" siten, ettei tarvitse itse pitää kiinni siitä kapulasta bensaa tankatessa? Olen koittanut monesti ymmärtää tuota lukitusjärjestelmää, mutta en ole ymmärtänyt enkä osannut.

Kysymyksen lisäksi oli muotoilunsakin puolesta aika tyhmä, tämä kirjoitus siis.

Ainakin joissain tankkauspistooleiden liipaisimissa on sellainen väkänen tai koukku, jonka saa viriteltyä kädensijassa olevaan sokkaan.

Yhdelläkään vakituisesti käyttämälläni kylmä-asemalla en kyllä toimivia systeemejä ole enää juurikaan nähnyt. Sitten vaan omat viritykset käyttöön.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös