Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 854 615
  • 11 238

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mikä on tämä Omnomnom kun joku on ilmeisesti hyvää? Tuo tulee jatkuvasti vastaan, ihme mongerrus.
Mitä on tapahtunut Nam(i) namille? Hä?
Nam nam!
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Kuinka vaikeaa on oppia soittamaan kitaraa?
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Kehtaako junassa juoda omalla paikalla repusta omia kaljoja?

Kait tuo on ihan itestään kiinni mitä kehtaa julkisesti tehdä. Ite jos joisin niin vetäisin jotain väkeviä, niin ettei kukaan näe itse juoma toimitusta. Ei vaan oo pokkaa jotain kaljaa kintata junassa. Eiku perkele kyllähän mä kerran join kaljaa junassa, oltiin risteilyllä tintattu koko viikonloppu ja junalla sit Helsinki-Rovaniemi - eihän sitä selvinpäin/rapulassa jaksa kukaan.

En usko et ihmistä heitetään uloskaan junasta humalan takia (onko niillä oikeuttakaan?), kunhan käyttäytyy fiksusti.
 

Krupieeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Kuinka vaikeaa on oppia soittamaan kitaraa?

Sain joku aika sitten akustisen kitaran sukulaisen jäämistöstä. Aiempaa soittokokemusta ei ollut yhtään, mutta kyllähän siitä jo parin kuukauden jälkeen saa jotain järkeviä ääniä pihalle. Ei tässä nyt mikään Eric Clapton ole, mutta ei se ole tarkoituskaan. Päivittäin on tullut hetki näppäiltyä ja rämpyteltyä, siinä sitä on kehittynyt. Kirjastosta joku alkeiskirja ja Youtube on täynnä ilmaisia hyviä opetusvideoita. Sormet on alkuun vähän kipeät ennen kuin ne turtuu ja toisaalta oppii ettei kieliä tarvitse painaa kiukulla. Jos ja kun sointuja haluaa rämpytellä, niin maailma on onneksi täynnä ihanan yksinkertaisia kolmen soinnun ihmeitä. Vaikkapa tämä CCR:n Bad Moon Rising, johon linkin takaa ultimate-guitar.comista löytyvät soinnut.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo viime syksystä lähtien olen jokusen kerran kaukoliikenteen junilla matkustellut ja muutaman kerran olen juonut kaljaa siinä omalla paikalla. Joskus kyllä saa hieman närkästyneitä katseita aina kun tölkki suhahtaa auki. Joillekin taas junakaljat tuntuu olevan jo ihan käsite. Toki olen ravintolavaunussakin muutaman kerran istunut. Mietin tässä josko parin päivän päästä matkustaisin yöjunalla niin siellä saisi hieman paremmin unta jos jokusen kaljan siinä joisi, ja vaikka ei unta saisikaan, menisi ainakin se matka leppoisammin. Viimeksi tosin yöjunalla matkustaessani se juna oli niin täynnä, että viereen tultiin istumaan. Silloin ei oikein kaljaa viitsi kitata.

Juodaanhan monesti lentokoneissakin ainakin pitemmillä matkoilla alkoholia, tosin tarjoiltuna.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Juodaanhan monesti lentokoneissakin ainakin pitemmillä matkoilla alkoholia, tosin tarjoiltuna.

Näinhän se menee. Silloin kun joku tarjoilee ja pyytää maksun niin se on ihan ok. Kuten ravintolavaunussa on ihan ok vetää sitä kaljaa. Sit jos juot omia kaljoja ihan missä vaan niin se on jotenki paheksuttavaa.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En ole nyt vuoteen kaukoliikenteen junilla kulkenut, mutta ainakin vielä jokunen vuosi sitten kiersi vaunuissa tarjoilukärryt. Noista sai ostaa kahvia yms. sekä olutta. Joskus tuli tuo hinnoissaan oleva olut ostettua, ja sehän kaadettiin muovituoppiin. Tuon ostetun oluen juotuani täytin tuopin aina omilla oluillani. Kukaan ei vaikuttanut paheksuvan. En tiedä vieläkö noista kärryistä olutta myydään.

Ravintolavaunut ovat usein jo keskellä päivää rasittavia paikkoja. Porukka kauheassa jurrissa ja mölisee. Ei sinne tee mieli mennä ainakaan sitä ensimmäistä olutta juomaan. 30-50 vuotiaat bisnestädit ovat pahimpia. Siinä saattaa tällaisen herkän runopojan posket punoittaa, kun niitä juttuja kuuntelee.
 
Viimeksi muokattu:

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Itsekin olen toiminut samoin kuin -FNM- pari kertaa, eli ostanut sellaisesta kärrystä tölkin olutta ja sitten siihen muovituoppiin kippaillut omia juomia. Kuitenkin olen aina käyttäytynyt siististi ja asiallisesti, joten ei siitä muille sinäsä ole ollut harmia. Toisekseen tulee helposti huono olo junassa, joten olut parantaa oloa ja jotenkin hieman rentouttaa junalla matkustamista. En tiedä mistä tämä johtuu, lähijunassa tätä ongelmaa ei ole, vaikka siellä matkustan mieluummin jurrissa aivan muista syistä. Tätä metodia tuntuu noudattavan 75% muistakin matkustajista.
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Mistä tuo "Isäni on kannattanut [joukkue tähän] 70-luvulta lähtien..." -juttu on lähtöisin? Siis tämä tällainen. Noihin törmäsi aiemmin täälläkin varsin useasti.

Linkki vie Jatkoajan keskustelupalstalle.
 

Puoliveltto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sharks.
En muista, olenko jo kysynyt tätä, mutta mitä tarkoittaa lyhenne "FTW"? Jossain forumilla törmäsin tuohon ja alkoi vituttaa, kun en ymmärtänyt mitään.

Yksi selitys tuolle on Fuck The World, liittyen mitä ilmeisimmin joihinkin moottoripyöräjengikuvioihin.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Alkuperäiseltä futisforumilta, jo aika monen vuoden takaa. Alunperin joukkueena Liverpool (ja inhokkina ManU).

heh, on kyllä hieman vanhempi juttu kuin nettiajan foormuläppä... ajalta ennen nettiä (siis kivikaudelta, ei ollu edes kännyköitä, josko edes lankapuhelinta)
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
heh, on kyllä hieman vanhempi juttu kuin nettiajan foormuläppä... ajalta ennen nettiä (siis kivikaudelta, ei ollu edes kännyköitä, josko edes lankapuhelinta)
Rohkenen kyllä epäillä tätä. Varmaan ennenkin on kerrottu kaikenlaisia tarinoita joissa on vedottu isän kannattamaan urheiluseuraan ja faniksi kasvamiseen, mutta jos väität että kyseinen viesti, jota on siis tapana toistaa tarkalleen tuossa muodossa sanasta sanaan, onkin alunperin peräisin jostain mansen kaduilta 60-luvulta, niin sitä en kyllä niele ilman vahvoja perusteluja.

***

FTW:lle yllä esitetyn lisäksi pätevä versio on "for the win". Ja jotkut käyttää sitä kyllä vain WTF:n sekamelska-muotona...
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
En nyt lähde sanomaan, että tämä olisi juuri Tampereelta lähtöisin mutta olen kyllä lapsesta asti kuullut samaa tarinaa Tampereella. Varmasti samalla kaavalla on menty myös esim. Helsingissä ja Turussa. Ihmettelen, että miten tämä liittyisi internetiin.

Kiva kuulla, että seuraava sanasta sanaan toistuva mantra on lähtöisin jo niin kaukaa ja syntynyt samansisältöisenä monessakin eri paikassa.

Isäni on kannattanut Liverpoolia 70-luvulta lähtien, joten syntyessäni minulle ei annettu paljoa valinnan varaa. Ensimmäisen Pool-paitani muistaakseni sain jo kaksi vuotiaana eli isäni vain kylmäverisesti päätti, että sinä kannatat Liverpoolia. En edes uskalla ajatella mitä olisi käynyt, jos olisin murrosiässä alkanut glooryhuntata esimerkiksi Manua.

Todellinen fanius alkoi minulla viisi kuusi vuotta sitten. Kuten sanoin niin Liverpool on ollut suosikkini jo pikkupojasta lähtien, mutta ei se ollut samanlaista kuin tänä päivänä. Kannattaminen on muuttunut rakkaudeksi ja intohimoksi. Nuoresta iästä huolimatta olen ehtinyt seurata joukkuetta kuitenkin jo aika kauan, mutta vuosi vuodelta mielenkiintoni ja rakkauteni seuraa kohtana vain voimistuu. Kyllä voi sanoa, että LFC on iso osa elämääni, jota ilman en osaa, enkä halua elää.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Kiva kuulla, että seuraava sanasta sanaan toistuva mantra on lähtöisin jo niin kaukaa ja syntynyt samansisältöisenä monessakin eri paikassa.


no juurikin lähes sanasta sanaan tätä läppää on heitetty jo ainakin 70 -luvulla Tampereella joukkueina toki Ilves, Tappara ja KooVee

tuossa muodossa sanasta sanaan, onkin alunperin peräisin jostain mansen kaduilta 60-luvulta, niin sitä en kyllä niele ilman vahvoja perusteluja.

Vahva perustelu: itse kuultu kaukalonlaita keskusteluissa... Löytynee varmaan kirjotettunakin jostain sen aikasesta paikallisaviisista, jos lähtis kaivamaan...
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
no juurikin lähes sanasta sanaan tätä läppää on heitetty jo ainakin 70 -luvulla Tampereella joukkueina toki Ilves, Tappara ja KooVee

Mullahan ei oo mitään hajuja tämän syntyperistä, mutta jotenki huvittavaa toisten usko ettei mitään ole voitu keksiä ennen internetiä. Eli siis todennäköisintä on et joku futisnörtti on netin saatuaan keksinyt tuon läpän ja näpytellyt sen jolleki keskustelupalstalle..
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Millainen on hipsterinoloinen mies?

"Hipsteri on slangisana kuvaamaan nuorta vastikään aloilleen asettunutta keskiluokkaista aikuista, joka on kiinnostunut valtavirrasta poikkeavasta muodista ja kulttuurista."

Lainattu Urbaanista sanakirjasta
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös