Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 854 735
  • 11 238

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Kuka kumma mahtoi olla Ronnie James Dio? Tuntuu, että koko palsta liputtaa tänään keskisalossa, mutta itse kuulen miehestä ensimmäistä kertaa.

Joo osaan käyttää Googlea, mutta joku selittäköön tyhmälle, mitä käsittämättömän poikkeuksellista ukko onnistui elämänsä aikana saamaan aikaan?
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Taannoisella Slovakian reissulla mieleeni nousi pari kysymystä koskien matkustajalentokoneita.

1. Mikä on lentonopeudeltaan hitain nykyisin käytössä oleva matkustajakone (vähintään 100-paikkainen ja mielellään enintään 20-vuotias)?

2. Harrastavatko taitolentäjät myös tällaisia matkustajakoneita, ja jos harrastavat, niin missä kulkee se raja, jolloin kone on liian iso?

3. Millä lentoyhtiöllä on suurin fleetti?
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Kuka kumma mahtoi olla Ronnie James Dio? Tuntuu, että koko palsta liputtaa tänään keskisalossa, mutta itse kuulen miehestä ensimmäistä kertaa.

Joo osaan käyttää Googlea, mutta joku selittäköön tyhmälle, mitä käsittämättömän poikkeuksellista ukko onnistui elämänsä aikana saamaan aikaan?

Jos esimerkiksi seuraavat bändit (Rainbow, Black Sabbath ja DIO) ovat tyystin outoja, tuskin kannattaa nähdä vaivaa selittää. Kyllä se Google kertonee asian parhaiten noilla pohjatiedoilla. Kenties kannattaa kokeilla myös Youtubea.

Sen verran voin kyllä kertoa, että kyseessä on yksi raskaan musiikin pioneereista, jossa riitti virtaa vielä vanhoillakin päivillä. Lauluääni oli myös yksi parhaista.
 

Rocco

Jäsen
3. Millä lentoyhtiöllä on suurin fleetti?
Jenkkeihin menee selkeästi isoimmat.

Deltalla on 743 konetta ja on selkeä ykkönen. Hieman yllättäen toiseksi suurin on rahtiyhtiö FedEx, 661 konetta. Deltan jälkeen suurimmat matkustajayhtiöt ovat American Airlines (615), Southwest Airlines (547), United Airlines (359), US Airways (343), Continental Airlines (338), Air Canada (335), China Southern Airlines (320), Lufthansa (317), UTair Aviation (313), SkyWest Airlines (286) ja Air France (247). Finnairilla on 64.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Aivan juu =)
Kiitos kysymästä, ei tosiaankaan ole. Välimatka tuppaa vaan hajottamaan ajoittain.
Kuten mahdollisesti muistat, se en ollut minä joka alkoi parkua täällä eroaan. Se oli joku muu ;)
Se olikin huikeaa kun uuden miehen nimimerkki tiedotettiin jo ns. tilanteen ollessa päällä. Eiköhän julle tarkoittanut kysyä, että onhan jatkoaika.com jälleen ensimmäinen media, jossa seuraavan nimimerkin sainaamisesta tiedotetaan?

kentsu kirjoitti:
Kokeile mielummin jotain suiponmuotoista välinettä, kiekko saattaa tuottaa tuskaa.
Alkaa tämänkin asian taustat aueta.
 

Hirmumyrsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei Mitään Käyttöä Jätkät ja Märkä Uni Rosterit
Huolimatta muusta mahdollisen kiintoisista keskusteluista on pakko kysyä tyhmä kysymys:

Alustan; tienvarsiin on taas kerran ainakin Raumalla ja Eurajoella sekä 8 tiellä Rauma-Pori välillä ilmaantunut mainoksia joissa kerrotaan, että "Jeesus tulee oletko valmis?" ja sitten on toinenkin versio jossa oli jopa vielä uhkaavampi sävy tyliin "Usko jeesukseen vain siten pelastut".

Kysymys jota olen monilta ennenkin kysynyt mutta kukaan ei ole osannut vastata;

-Ketkä näitä mainoksia oikein levittää, tekevätkö sen luvallisesti ja tajuoavatko mitä ovat tekemässä? Ja kiitos Jeesus-hihhulit on kuultu mutta ei perus Jeesus-fanit tälläistä tee, kyseessä täytyy olla jokin special-fokus-group/street-team tyyppinen ratkaisu. Jehovat ja mormonit on käynyt mielessä, niillä ainakin riittää muitakin fiksaatioita. Tietoa kenelläkään?

-Voidaanko nämä mainokset tulkita laittomaksi uhkaukseksi? Kuulostaa nimittäin hyvin paljon siltä, että tämä kaveri on tulossa paukuttaamaan porukkaa turpaan?

-Ja vielä yksi, mainoksia on näkynyt aiemminkin mutta pääesiintyjä on näkemättä? Pitäisikö (tai siis...voisiko) nämä tulkita valhelliseksi mainonnaksi?
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Se olikin huikeaa kun uuden miehen nimimerkki tiedotettiin jo ns. tilanteen ollessa päällä. Eiköhän julle tarkoittanut kysyä, että onhan jatkoaika.com jälleen ensimmäinen media, jossa seuraavan nimimerkin sainaamisesta tiedotetaan?

Väärinkäsitysten välttämiseksi on näemmä tarpeen toistaa, että mulla ja Passengerilla ei ole suhdetta, eikä ole koskaan ollutkaan.

Mikäli siellä Turkkusessa ei vielä asiaa tiedetty, niin voin kertoa, että Porin asukasluku on suurempi kuin 1.

Sulle jäi vissiin jotain traumoja eksäni lässytyksistä. Suosittelen kääntymään ammattiauttajan puoleen.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Azul kirjoitti:
Väärinkäsitysten välttämiseksi on näemmä tarpeen toistaa, että mulla ja Passengerilla ei ole suhdetta, eikä ole koskaan ollutkaan.
Täh, on oltava, muuten ammattiauttajani on laskuttanut turhaan!

Azul kirjoitti:
Mikäli siellä Turkkusessa ei vielä asiaa tiedetty, niin voin kertoa, että Porin asukasluku on suurempi kuin 1.
Valitettavasti, vaikka valtava loikka kansakunnalle kohti ideaalivaltiota tuokin olisi.

Kerro toki mullekin mikä sulle aukeaa?
En uskalla, ettei hyvä ketju mene (enempää) piloille.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Valitettavasti, vaikka valtava loikka kansakunnalle kohti ideaalivaltiota tuokin olisi.

Tästä voidaan kyllä olla yhtä mieltä. Ehdotan jakoa yksi arvottava porilainen jää Poriin, oma porilaiseni tulee tänne Helsinkiin, ja muut porilaiset keräävät kimpsunsa ja kampsunsa, ja suunnistavat Turkkuseen viihdyttämään sinua.
 

shineman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HaMu -12
Kuka kumma mahtoi olla Ronnie James Dio? Tuntuu, että koko palsta liputtaa tänään keskisalossa, mutta itse kuulen miehestä ensimmäistä kertaa.

Joo osaan käyttää Googlea, mutta joku selittäköön tyhmälle, mitä käsittämättömän poikkeuksellista ukko onnistui elämänsä aikana saamaan aikaan?

Tämä on kyllä oikeassa ketjussa, todella tyhmä kysymys.
Mutta vastataan kysymykseen; laulaja. Tuo selittäminen jääköön, ota selvää!
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Parikin retorista kysymystä:

Ketäköhän mahtaa olla ensimmäisenä keksinyt vääntää arabiankielisestä tervehdyksestä Ahlan-wa-Sahlan suomenkielisen version Ähläm Sähläm?

Asia tosiaan "avautui" minulle n. 15min sitten ja toi välittömästi mieleeni erään toisen mieltäni jo pitkään askarruttaneen asian.

Noissa Välimeren maissahan katukaupustelijat osaavat ainakin jonkinlaisen tervehdyksen vähintään kaikilla pohjoismaisilla kielillä, saksaksi ja englanniksi. Suomeksihan yleisin taitaa olla se: "Terve, terve, mitä kuuluu?". Ketäköhän älypää on mahtanut joskus kolmekymmentä vuotta sitten opettaa siihen vielä sen jatkon: "Kukkuluuruu!"?

Voin niin hyvin kuvitella sen isomahaisen, pahalta haisevan, punanenäisen, paksuniskaisen, safaripaitaisen, vyölaukkuisen, sukka-sandaalisen, känni-krapulaisen suomalaisturistin heittämässä paikallisille kaupustelijoille tuon jatkon joskus 70-80 -lukujen taitteessa. Saa nähdä, tuleeko tästä suomalaisten vastineesta espanjalaisille vielä yhtä suurta hittiä vuosien varrella: "Hola, hola, una bacardicola!".
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
"Terve, terve, mitä kuuluu?"

Olisko 5-6-vuotta sitten muistaakseni Bulgariassa oli joku opettanut paikallisille, että "Hyvää päivää johtaja..", mutta parhaat naurut sain Afrikassa viimetalvena, kun niillä oli tapana kysyä, että "mistä olet" ja kun ei kiinnostanut se jargonia, niin jatkokysymys kuului, että "Nokialta?"

Jos multa joku karvaranne kysyis, että miten kannattais tervehtiä, niin toistaessaan tätä opettamaani hokemaa, saisi ainakin muutaman kerran selkäänsä...
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Jos multa joku karvaranne kysyis, että miten kannattais tervehtiä, niin toistaessaan tätä opettamaani hokemaa, saisi ainakin muutaman kerran selkäänsä...
Etköhän sinäkin ainakin yhden lausahduksen opettaisi ihan mielelläsi? "Turku on Suomen persereikä!" on jo melkoinen klassikko esim. Youtubessa.

Versio 1
Versio 2
Versio 3
Versio 4
Versio 5
Versio 6
Versio 7

...mutta minä rakastan Turussa!

EDIT: sorry, käsitin ensin ton sun lauseesi ihan väärin. Ajattelin, että harjoitellessaan jotain tyhmää lausetta, sinä antaisit mokkakikkelille selkään. Mistä tuollainenkin ajatuskatkos nyt sitten tuli? Noh, Turkuhan on Suomen persereikä ja minä olen se tuote, joka tulee ylpeänä Turusta!

Minkä lauseen muuten opettaisit noille karvakäsille?
 
Viimeksi muokattu:

Krupieeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
1. Mikä on lentonopeudeltaan hitain nykyisin käytössä oleva matkustajakone (vähintään 100-paikkainen ja mielellään enintään 20-vuotias)?

Onko selvinnyt jotain muuta kautta? Aikamoinen rajaus tuo 100 paikkaa ja enintään 20-vuotias. Tuntuma on, että yli 100 paikkaiset lentokoneet ovat pääsääntöisesti suihkukoneita. Se rajaa aika paljon valmistajien määrää ja vielä tuossa koko luokassa. Lisäksi, kun ottaa huomioon suurten koneiden pitkän elinkaaren niin lukumäärä on aika rajattu. Hyvänä esimerkkinä vaikka MD-8x -sarja, jonka juuret ovat 70-luvulla tai MD-11 joka oli DC-10:n modernisoitu versio. DC-10:hän lensi ensilentonsa vuonna 1970. Tai jumbojet (747) ensilento vuonna 1969 jne.

Potkurikoneiden joukossa on sitten selkeästi hitaampia koneita. Esim. ATR-72-500, johon mahtuu maksimissaan 78 henkilöä lentää maksimissaan 511 km/h. Ensi lento 1988 ja Finnair otti ensimmäisenä lentoliikenteeseen vuonna 1989 - taisi olla KarAirin värien alla tosin. Nyrkkisääntönä lienee, että koneen koon kasvaessa myös nopeuksia joudutaan nostamaan.

Airliners.net
tarjoaa hyvää faktaa lentokoneista ja malleista. Sieltä vaan penkomaan hakuehtoihin sopivia kandidaatteja.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Alustan; tienvarsiin on taas kerran ainakin Raumalla ja Eurajoella sekä 8 tiellä Rauma-Pori välillä ilmaantunut mainoksia joissa kerrotaan, että "Jeesus tulee oletko valmis?" ja sitten on toinenkin versio jossa oli jopa vielä uhkaavampi sävy tyliin "Usko jeesukseen vain siten pelastut".

-Voidaanko nämä mainokset tulkita laittomaksi uhkaukseksi?

Ainakin ne mainokset ovat hyvin todennäköisesti luvatta siellä. ELY-keskukselta tuskin liikenisi moisille "mainoksille" lupaa, eli laittomasti ne siellä ovat - siis jos sijaitsevat tiealueella. Ota yhteytta paikalliseen ELY-keskukseen ja reklamoi, sitä kautta kylttien omistajaa aletaan jäljittää ja jos omistajaa ei löydy, ne poistetaan hoitourakoitsijan toimesta.

Ja kaiketi tulkinnanvapaus koskee melkein mitä vain henkilökohtaisella tasolla, mutta tuskin raastuvassa menisi läpi. Lakimiehet ovat viinaan menevää sakkia, ja ajan myötä ryyppääminen pehmentää pään ja osa laantuu uskovaiseksi.
 

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukka Seppäsen pelipaikaton fantasia
Miksi motoristit morjestavat toisiaan? Pitäisiköhän autoilijoidenkin alkaa tekemään samoin..
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Miksi motoristit morjestavat toisiaan? Pitäisiköhän autoilijoidenkin alkaa tekemään samoin..

Kai siinä jotain historian siipien havinaa on. Itse ainakin muistan kuinka 70-luvun alkupuolella moottoripyörät, ja varsinkin isommat olivat aikamoista ylellisyyttä. Niissä kun maksoi jo perushinnan ja verotuksen lisäksi erittäin kalliit vakuutusmaksut. Samaten varaosat ja muut tykötarpeet olivat sikakalliita. Siksipä niitä ei edes kovin paljon Suomessa näkynyt.

Itse sain kevarin v.74 ja silloin kyllä tuntui ihan jees-meiningiltä kun isojenkin pyörien kuskit morjenstivat meitä piikkiläisiä.

Eli kai se on jonkinlaista yhteenkuuluvaisuuden tunnetta, ainakin ollut. Tosin tämä nykypäivän pilalle hemmoteltu kusipäänuoriso yrittää vesittää tuotakin kaahaamalla järjettömästi. Silloin joskus mp oli nuoren miehen paras ja luotettavin ystävä. Jallun ohella.
 

Simba

Jäsen
Kai se on sitä, kun pyörän selässä ollaan niin villejä ja vapaita ja maailma on avoinna, niin se on se yhteenkuuluvuuden tunne.

Tapa on kyllä vähentynyt, kun pyörät ovat yleistyneet. Erityisesti keski-iällä moottoripyöräily harrastuksen aloittaneet jättävät usein morjestamatta, ilmeisesti eivät tunne tapaa. Itse tulee kyllä morjestettua, kun pyörällä ajan. Isäni tuon tavan joskus kauan sitten esitteli, kun kyytiin pääsin, ja olihan sitä siitä lähtien kyydissä olessa pakko aina moikata. Itse sitten ajaessa on tullut jatkettua perinnettä. Tarkkaa syytä tapaan en kyllä tiedä, mutta arvelisin samaa kuin edelliset kirjoittajat.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Miksi motoristit morjestavat toisiaan? Pitäisiköhän autoilijoidenkin alkaa tekemään samoin..

Kai se on tosiaan vaan se yhteenkuuluvuuden tunne. "Kohtaloveljiä" sanon. Lisäksi rekkakuskit ja bussikuskit morjestavat toisilleen ja uskon että samoista syistä. Lisäksi myös karavaanarit morjestavat toisilleen, täytyyhän piristää toisen päivää. Ne kun tietää miltä tuntuu vetää alitehoisella japanin ihmeellä sitä jäähallin kokoista ja eltaantuneen kusen hajuista uretaanikoppia perässä. Letka pidentyy perässä. Tööttäillään. Höyry nousee koneesta, perhana, lämmöt tapissa. Ajat sivuun. Ihmiset nostavat nopeuttaan hymy huulilla, kun olet poissa tieltä. Nostat konepellin. Pyyhit otsasta hikeä. Olet karavaanari.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Miksi motoristit morjestavat toisiaan?

YYA-sopimus kaiketi. Jos jollekkin tapahtuu jotain, niin pyöräilijät jeesaa toisiaan pulassa ja aina ollaan frendejä. Näin sen itse joskus ymmärsin. Tästä yhtälöstä voi ( ainakin ennen) pois lukea HD-miehet, jotka eivät ( ainakaan ennen) vinosilmille moikanneet/ jeesanneet.

En tiedä, että miten käytäntö nykyään todellisuudessa menee ja miten nykynuoriso asian on sisäistänyt.
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
YYA-sopimus kaiketi. Jos jollekkin tapahtuu jotain, niin pyöräilijät jeesaa toisiaan pulassa ja aina ollaan frendejä. Näin sen itse joskus ymmärsin. Tästä yhtälöstä voi ( ainakin ennen) pois lukea HD-miehet, jotka eivät ( ainakaan ennen) vinosilmille moikanneet/ jeesanneet.

En tiedä, että miten käytäntö nykyään todellisuudessa menee ja miten nykynuoriso asian on sisäistänyt.

Näinhän se menee kuten jere#3 asian ilmaisee, ainakin itse jos on ajelemassa, tulee moikattua kaikille muille paitsi liivihemmoille, ne kun eivät kättään nostele.
Jos on joskus itse pysähtyneenä ollut tienvarrella niin lähes aina on toinen motoristi pysähtynyt joko kysymään onko kaikki ok tai sitten muuten vaan pitämään taukoa ja juttelemaan.
Tänä päivänä HD-miehetkin jo moikkaavat, suurinosa kun tuntuu olevan niitä 50:n villityksissä mopon hankkineita heeboja.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tänä päivänä HD-miehetkin jo moikkaavat, suurinosa kun tuntuu olevan niitä 50:n villityksissä mopon hankkineita heeboja.
Eikös kaikki Enkelit ja Bandiitit ole nykyisin joko lusimassa tai kirkkomaalla...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös