Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 855 024
  • 11 238

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Siis pointtina oli oneliner-ketju, johon siis kirjoitetaan / siirretään onelinerit pois muista ketjuista. Ei siinä suinkaan tsättäiltäisi, vaan sen alle koottaisiin otsikon mukaiset viestit. Itse kirjoittaisin mielelläni useammin "Samaa mieltä" 42 605 merkkiä (*) pitkän lainatun tekstin perään, mutta penaltia siitä vain napsuisi.

Voisin myös veikata, että ketju muuttuisi jossain vaiheessa chattaamiseksi, jollei se pysyisi lukittuna kaikilta muilta kuin moderaattoreilta?

Ja kukahan jaksaisi ryhtyä siirtelemään niitä kenties useita kymmeniä one-linereitä tähän yhteen ketjuun mahdollisista kymmenistä/sadoista muista ketjuista? Moderaattoritko? Tuskin, koska heillä varmaan on oltava muutakin elämää kuin Jatkoaika.

Niin ja edelleen, jollei todellakaan ole mitään sanottavaa niin ne sormet voi pitää kurissakin. Enkä nyt tarkoita etteikö joskus voi kirjoittaa one-linerin tai lyhyen mutta asiapitoisen viestin mutta jos niitä tulee kirjoittaneeksi useita päivässä niin tuolloin kannattaa katsoa peiliin. Jos elämä on siitä kiinni, että on päästävä sanomaan "samaa mieltä"/"eri mieltä" niin ok! mutta tuolloin on myös kärsittävä seuraukset.

Enkä itsekään ole täydellinen mutta koetan kuitenkin miettiä onko viestini tarpeellinen, onko sillä mitään annettavaa palstalaisille, etenkin jos se on lyhyt tyyliin *peukku*, jätän kirjoittamisen mitä suurimmalla todennäköisyydellä ajatuksen asteelle.

Ja ei, en todellakaan näe tarvetta ehdottamallesi ketjulle. Ennemminkin näen tarvetta terveelle järjelle ja harkinnalle. Mutta minähän olenkin turhan nipottaja!

vlad.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Miksi näin? Eihän se kiven nopeus ole mitenkään verrannollinen junan nopeuteen vaan laskettava erikseen. Jos pudotan 60km/h ajavan junan katolta kiven maahan, liikkuuko se kivi 60km/h nopeudella itsessään?

Kivi liikkuu koko ajan 60km/h. Mikäli ei liikkuisi, kivi olisi paikallaan, eikä se koskaan pääsisi Tampereelta Helsinkiin. Jos heität kiven menosuuntaan, se saavuttaa junan veturia eli liikkuu junaa nopeammin. Jos junan menosuuntaan heittämäsi kiven nopeus olisi vain 20km/h, nakkaamasi kivi lentäisikin itseasiassa taaksepäin 40:n kilometrin tuntinopeudella.

Jos tiputat junan katolta kiven maahan, se liikkuu irroittamishetkellä kuuttakymppiä eteenpäin. Tämän takia sinun on otettava ennakkoa jos haluat tiputtaa kiven jonkun päähän. Eteenpäin suuntautuva liike kuitenkin alkaa hidastumaan heti irroittamishetken jälkeen, koska mikään voima ei enää ylläpidä/lisää kiven vauhtia. Sen sijaan kivi liikkuu alaspäin kiihtyvällä vauhdilla kunnes saavuttaa maan.
 

Teho Ton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kivi liikkuu koko ajan 60km/h. Mikäli ei liikkuisi, kivi olisi paikallaan, eikä se koskaan pääsisi Tampereelta Helsinkiin. Jos heität kiven menosuuntaan, se saavuttaa junan veturia eli liikkuu junaa nopeammin. Jos junan menosuuntaan heittämäsi kiven nopeus olisi vain 20km/h, nakkaamasi kivi lentäisikin itseasiassa taaksepäin 40:n kilometrin tuntinopeudella

Mutta siis itse kiven liikkumisnopeus. Eiköhän juna kuitenkin liiku keskiarvonopeudellaan kiven maksiminopeutta vauhdikkaammin?
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos vaimo kertoo kännissä tunnontuskissaan suudelleensa kihkeästi naisen kanssa, miten siihen pitäisi suhtautaua? Tapahtui tänä iltana kaverin tyttöystävän kaverin kanssa sillä välin kun olin itse tiskillä tilaamassa. Eivät siis tunteneet toisiaan, mutta kahdestaan tanssiminen oli ilmeisesti johtanut vähän pitemmälle. Itse en osaa jostain syystä osaa olla kauhean vihainen, mutta pitätäisikö olla?

Ei missään tapauksessa pidä olla vihainen vaan iloinen vaimon puolesta, että osaa nauttia muustakin elämästä kuin kirkon hyväksymästä. Jatkossa yrität tietenkin päästä itse mukaan.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Mutta siis itse kiven liikkumisnopeus. Eiköhän juna kuitenkin liiku keskiarvonopeudellaan kiven maksiminopeutta vauhdikkaammin?

Mitä oikein tarkoitat junan keskiarvonopeudella? Kivi, joka on liikkuvassa junassa paikallaan, liikkuu eteenpäin aivan yhtä suurella nopudella kuin junakin. Jos heität kiveä eteenpäin, kivi liikkuu hetkellisesti junaa nopeammin. Jos heität kiven veturin katolta asemalle ennen kuin juna on asemalle pysähtynyt, kivi on taittanut matkan junaakin nopeammin. Silloin kiven nopeuden keskiarvokin on ollut suurempi.
 

Teho Ton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mitä oikein tarkoitat junan keskiarvonopeudella? Kivi, joka on liikkuvassa junassa paikallaan, liikkuu eteenpäin aivan yhtä suurella nopudella kuin junakin. Jos heität kiveä eteenpäin, kivi liikkuu hetkellisesti junaa nopeammin. Jos heität kiven veturin katolta asemalle ennen kuin juna on asemalle pysähtynyt, kivi on taittanut matkan junaakin nopeammin. Silloin kiven nopeuden keskiarvokin on ollut suurempi.

En tarkoittanutkaan hetkellisesti, vaan kiven keskiarvonopeutta itsessään.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Ja vielä tuohon kiven heittenlyyn palatakseni: Mitäpä jos heitän sen kiven samaa vauhtia mitä se juna kulkee elikkä 60km/h? Entäpä nopeammin, vaikka 100km/h? Mitä muuten esimerkiksi poliisin tutka näyttäisi jos se mittaisi noitten kivien nopeudet esimerkiksi metrin kädestä lähdettyä(Eli eivät vielä ole ehtineet hidastua)?. Ja poliisi olisi taas siis itse junan ulkopuolella ja paikallaan.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ja vielä tuohon kiven heittenlyyn palatakseni: Mitäpä jos heitän sen kiven samaa vauhtia mitä se juna kulkee elikkä 60km/h? Entäpä nopeammin, vaikka 100km/h? Mitä muuten esimerkiksi poliisin tutka näyttäisi jos se mittaisi noitten kivien nopeudet esimerkiksi metrin kädestä lähdettyä(Eli eivät vielä ole ehtineet hidastua)?. Ja poliisi olisi taas siis itse junan ulkopuolella ja paikallaan.
Kun pidät sitä kiveä junassa kädessäsi, se liikkuu junan ulkopuolella olevaan ja paikallaan pysyvään tarkkailijaan nähden sen 60 km/h.

- Jos pudotat, etkä heitä kiveä, se liikkuu tarkkailijaan nähden eteenpäin sen samat 60 km/h. Junaan nähden taas se ei mene eteenpäin ollenkaan.

- Jos heität kiven eteenpäin junaan nähden 60 km/h, se menee ulkopuoliseen tarkkailijaan nähden eteenpäin 120 km/h.

- Jos haluat, että ulkopuoliseen tarkkailijaan nähden kivi etenisi 100 km/h, sinun tulee junan kyydissä ollessasi heittää se 40 km/h vauhdilla eteenpäin.

- Jos haluat, että kivi liikkuisi ulkopuoliseen tarkkailijaan nähden 20 km/h eteenpäin, sinun pitäisi itse asiassa viskata kivi junan kyydistä taaksepäin 40 km/h vauhdilla.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Tämä selvä. Kiitokset vastauksista.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kun jotain ihmistä harmittaa oikein kovasti, niin miksi sanotaan että sitä vituttaa kuin pientä oravaa. Miksi pientä oravaa? Miksei esim isoa oravaa, tai pientä sikaa, tai keskikokoista jänistä?
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Kun jotain ihmistä harmittaa oikein kovasti, niin miksi sanotaan että sitä vituttaa kuin pientä oravaa. Miksi pientä oravaa? Miksei esim isoa oravaa, tai pientä sikaa, tai keskikokoista jänistä?

Alkuperäisen sanonnan mukaan vituttaa kuin pientä oravaa, kun käpy on jäässä.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Yhden version mukaan vituttaa kuin kynnetöntä oravaa jäisellä oksalla. Tässä ei siis viitata oravan kokoon ja toisaalta tuo kynnettömyyden mainitseminen käy ilmeiseksi asiayhteydessä.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kun jotain ihmistä harmittaa oikein kovasti, niin miksi sanotaan että sitä vituttaa kuin pientä oravaa. Miksi pientä oravaa? Miksei esim isoa oravaa, tai pientä sikaa, tai keskikokoista jänistä?

Itse olen kuullut nykyään käytettävän: "Vituttaa kuin pientä MAAoravaa".
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Tietääkö joku, mitä ovat salamat taivaalla jotka eivät aiheuta minkäänlaista pauketta,rätinää tai muutenkaan mitään ääntä ?

Eilen illalla näin varmaan lähemmäs 50 erittäin kirkasta ja pitkää salamaa yötaivasta vasten, mutta ääntä niistä ei lähtenyt yhtään.

Vai johtuuko tämä vain siitä, että yöllä syksyllä salamat näkyvät kauemmas ja ääni ei vaan yllä katsojan korvaan ?
Kaunista katseltavaa kuitenkin.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Tietääkö joku, mitä ovat salamat taivaalla jotka eivät aiheuta minkäänlaista pauketta,rätinää tai muutenkaan mitään ääntä ?

Eilen illalla näin varmaan lähemmäs 50 erittäin kirkasta ja pitkää salamaa yötaivasta vasten, mutta ääntä niistä ei lähtenyt yhtään.

Vai johtuuko tämä vain siitä, että yöllä syksyllä salamat näkyvät kauemmas ja ääni ei vaan yllä katsojan korvaan ?
Kaunista katseltavaa kuitenkin.

Niitä kutsutaan elosalamoiksi, tai Kalevantuliksi. Oikein olet päätellyt, ukkonen on niin kukana, että ääni ei kuulu, mutta pimeässä salamat näkyvät.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Sairaanhoitajatuttavani mukaan jatkuvasti.

Niin ja osa raahautuu sitten töihin koska ovat niin tärkeitä työpaikalle, yhteiskunnalle etc. Onpa minua kerran jos toisenkin "hoitanut" lääkäri, jonka oikea paikka olisi ollut kotona flunssaa potemassa.

Ok! toki jonot ovat kauheat, paine työpaikalla kova, eikä sen tähden poissaoloja välttämättä katsota kovinkaan hyvällä. Näin potilaan näkökulmasta katsoen, homma ei tunnu kovinkaan mieluisalta jos yhden tapaamisen aikana (se noin vartti) lääkäri niistää hyvin usein, aivastelee tuhottomasti ja on silminnähden flunssaisen oloinen.

vlad.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Millainen ihminen haluaa tehdä semmoisen ostoksen, että voi sitten tarkkailla, kun urpot elävät jossakin ja vaikkapa ryyppäävät? Eikö se ole sama mennä vaikka Onnelaan, tai johonkin, katsomaan. Tai mitä jännää siinä on? En minä halveksi, ihmettelen vain niin kovasti. Vähän niin kuin Jokereiden kannattamistakin, että miten sitä joku voi kannattaa semmoista seuraa.

Täh.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös