Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 855 271
  • 11 238

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Olenko vieläkin humalassa, vai näinkö juuri 2kpl busseja raitiovaunupysäkillä?

Kyseleepi tietämätön.

edit. Ja vastaus ensimmäiseen kysymykseen on: Kyllä olen.


Oikein, itse en ole enää humalassa, mutta voisin hyvien tapojen vastaisesti juoda pari kaljaa heti aamusta.
Muistaakseni joitakin spåria on korvattu busseilla. Ainakin 8 ajaa vain Salmisaaresta Oopperatalolle ja siitä eteenpäin on bussi 8X, joka käyttää spårapysäkkejä ainakin osittain. Kolmosella taitaa olla sama homma jossain Kallion huudeilla.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Ainakin 8 ajaa vain Salmisaaresta Oopperatalolle ja siitä eteenpäin on bussi 8X, joka käyttää spårapysäkkejä ainakin osittain.

Koko 8-linja on tämän viikonlopun bussien varassa, kun Meklulla siirrellään kiskoja oikein urakalla. Toivottavasti saavat maanantai-aamuun mennessä valmiiksi.

Edit: näemmä bussilla mennään melkein kuun loppuun asti.
 
Viimeksi muokattu:

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Tuota. Asun nyt ensimmäistä kertaa sellaisessa talossa, jossa on nimet ovissa ja ulko-oven vieressä taulussa. Mitenköhän tämmöisiä vaihdetaan? Ilmoitetaan jollekulle? Laitetaan kylmästi itse? Miksi kirjoittaisin oman nimeni enkä jotain hauskempaa sekä omaan että erityisesti myös naapurien kohdalle?
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Tuota. Asun nyt ensimmäistä kertaa sellaisessa talossa, jossa on nimet ovissa ja ulko-oven vieressä taulussa. Mitenköhän tämmöisiä vaihdetaan? Ilmoitetaan jollekulle? Laitetaan kylmästi itse? Miksi kirjoittaisin oman nimeni enkä jotain hauskempaa sekä omaan että erityisesti myös naapurien kohdalle?

Otapa yhteys taloyhtiöön/talonmieheen. Kyllä ne/se sieltä sen tulee hoitamaan.
Myös paikalliset 10-12-vuotiaat pojankoltiaiset ovat harrastaneet varsinkin sen taulun uuteen uskoon päivittämistä.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pari tyhmää kysymystä...

Miksi sotainvaliideille edelleen kerätään rahaa? Itse olen ymmärtänyt, että heitä tukevilla säätiöillä on varsin paljon rahaa, mutta silti edelleen kerätään lisää rahaa.

Ja mitäs sitten käy, kun suurin osa heistä lopulta kuolee? Kuka nuo rahat saa pitää?

Lisähuomautuksena itse arvostan suuresti kaikkia sodassa olleita ja kiitos heille, että saamme elää vapaassa Suomessa.
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pari tyhmää kysymystä...

Miksi sotainvaliideille edelleen kerätään rahaa? Itse olen ymmärtänyt, että heitä tukevilla säätiöillä on varsin paljon rahaa, mutta silti edelleen kerätään lisää rahaa.

Ja mitäs sitten käy, kun suurin osa heistä lopulta kuolee? Kuka nuo rahat saa pitää?

Lisähuomautuksena itse arvostan suuresti kaikkia sodassa olleita ja kiitos heille, että saamme elää vapaassa Suomessa.

Jos säätiöiden vastaavilla ihmisillä on rahapula? Eikö kaikkien keräyksistä joku vedä välistä? Itsekin olen sotainvaliideille rahaa useinkin lahjoittanut. Tosin aika vähissä alkaa ilmeisesti nuo invalidit olemaan?
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Muutamilla tutuilla on flunssa päällä. Mistä sen erottaa, onko kyseessä possutautia vai ihan tavallinen flu? Joo..kukaan ei sano nöf-nöf, eikä niillä kasva kärsä eikä saparo.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Muutamilla tutuilla on flunssa päällä. Mistä sen erottaa, onko kyseessä possutautia vai ihan tavallinen flu? Joo..kukaan ei sano nöf-nöf, eikä niillä kasva kärsä eikä saparo.

Sikainfluenssan oireita.

Oireista voi sanoa sen verran, että merkillepantavaa on nopea kuumeen kohoaminen yli 38 asteeseen, tähän liittyy siten lihaskipuja tms. oireita.

vlad.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Muutamilla tutuilla on flunssa päällä. Mistä sen erottaa, onko kyseessä possutautia vai ihan tavallinen flu?

Jokunen vuosi sitten mulla oli joku influenssa ja silloin ei todellakaan niiskuteltu muiden joukossa. Joka pirun paikkaa särki aivan helvetisti, silmiin sattui valo niin paljon, että ei voinut kuin olla ja maata pimeässä...Kovan kuumeen takia ei aina ollut tietoa, että mikä maa, mikä valuutta...
Kyllä ne influenssalaiset tipahtaa ihan kunnolla, eikä ole niiskuttelemassa siellä duunissa.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Miksi sotainvaliideille edelleen kerätään rahaa? Itse olen ymmärtänyt, että heitä tukevilla säätiöillä on varsin paljon rahaa, mutta silti edelleen kerätään lisää rahaa.

Ja mitäs sitten käy, kun suurin osa heistä lopulta kuolee? Kuka nuo rahat saa pitää?

Lisähuomautuksena itse arvostan suuresti kaikkia sodassa olleita ja kiitos heille, että saamme elää vapaassa Suomessa.

Alla olevasta linkistä löytyy tietoa. Se on selvää, että viimeisestäkin sotainvalidista ja hänen puolisostaan täytyy pitää huolta loppuun asti.

http://www.sotainvalidit.fi/
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä ne influenssalaiset tipahtaa ihan kunnolla, eikä ole niiskuttelemassa siellä duunissa.
Paitsi, että H1N1:n yhteydessä on useamman kertaa todettu sen nykymuodossaan olevan niin lievä, että suurella osalla ei sitä flunssasta erota. Joten nykyisellään ei sitä tiedä, kumpaa sairastaa.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Tällainen on askarruttanut mieltäni. Jos heitän 60km/h tunnissa liikkuvan junan katolta kiven menosuuntaan vaikkapa 20km/h nopeudella niin liikkuuko se kivi sivulla olevan tarkkailijan (ei siis junassa vaan pysähtyneenä katsomaan sivusta) nähden 80km/h?
 

d2uce

Jäsen
Onko kukaan avannut jatkoaikaan oneliner-ketjua ja saanut siitä syystä pelikieltoa?

Ei tule ainakaan mieleen. Ajattelitko avata?

Tuskin siitä pelikieltoa saa, koska täällä on muutama chat-ketjukin saanut rehottaa vapaana.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Ei tule ainakaan mieleen. Ajattelitko avata?

Tuskin siitä pelikieltoa saa, koska täällä on muutama chat-ketjukin saanut rehottaa vapaana.

Ajattelin. Mutta en avaa, koska vastikään lusin viikon, vaan jätän sen jollekulle rohkeammalle. Kyllähän oneliner-ketjulle olisi kysyntää, niin monissa ketjuissa niitä näkee - ja aina tulee sanktioita.
 

Teho Ton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tällainen on askarruttanut mieltäni. Jos heitän 60km/h tunnissa liikkuvan junan katolta kiven menosuuntaan vaikkapa 20km/h nopeudella niin liikkuuko se kivi sivulla olevan tarkkailijan (ei siis junassa vaan pysähtyneenä katsomaan sivusta) nähden 80km/h?

Eiköhän se kivi liiku sen 20km/h jos kiven nopeus on 20km/h. Loogisesti ajateltuna.
 

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuota. Asun nyt ensimmäistä kertaa sellaisessa talossa, jossa on nimet ovissa ja ulko-oven vieressä taulussa. Mitenköhän tämmöisiä vaihdetaan? Ilmoitetaan jollekulle? Laitetaan kylmästi itse? Miksi kirjoittaisin oman nimeni enkä jotain hauskempaa sekä omaan että erityisesti myös naapurien kohdalle?

Ei niistä tarvitse ilmoittaa mihinkään. Talonkirjastahan sen näkee kuka talossa asuu ja huoltomies tämän mukaan nimiä päivittää.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tuskin siitä pelikieltoa saa, koska täällä on muutama chat-ketjukin saanut rehottaa vapaana.

Niin, ei kenties pelikieltoa mutta voipi olla, että moderaattorit pistäisivät ketjun lukkoon juuri sen tähden koska täällä on näitä chat-ketjuja jo useampikin kappale. Miksi siis tarvita yhtä lisää?

vlad.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Niin, ei kenties pelikieltoa mutta voipi olla, että moderaattorit pistäisivät ketjun lukkoon juuri sen tähden koska täällä on näitä chat-ketjuja jo useampikin kappale. Miksi siis tarvita yhtä lisää?

Siis pointtina oli oneliner-ketju, johon siis kirjoitetaan / siirretään onelinerit pois muista ketjuista. Ei siinä suinkaan tsättäiltäisi, vaan sen alle koottaisiin otsikon mukaiset viestit. Itse kirjoittaisin mielelläni useammin "Samaa mieltä" 42 605 merkkiä (*) pitkän lainatun tekstin perään, mutta penaltia siitä vain napsuisi.

(*) lonkalta heitetty lukema, ei perustu tilastoihin
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös