Kysymys kuuluu : Kun haluan päivittää liittymäni tähän 8 megan tarjoussysteemiin, tuleeko kuukausihinnaksi mainostettu 23€ vai normaalihinta 38€?
Periaatteessa et ole oikeutettu alennukseen, koska todennäköisesti mainoksessa lukee myös: Vain uusille asiakkaille, ja sitten tuo irtisanomishässäkkä. Vaikkei uusista asiakkaista mainita, voi firma myös järkeillä, että kun nostat nopeutta, irtisanot vanhasi ja avaat kokonaan uuden, jolloin et ole oikeutettu tuohon tarjoukseen.
Mutta. Käytännössä olen huomannut hieman eri asioita. Jos et ole kiinni määräaikaisuudessa, voit suoraan vähän vihjaista, että se taitaa yhteistyö loppua firman kanssa jos ei kohtuullista tarjousta lyödä pöytään. Myöskin jos teet tilauksen esim. netistä, on hyvin mahdollista, että tarjous meneekin läpi. Welho antoi joskus Mix-paketin ilmaiseksi pariksi kuukaudeksi. Soitin sitten puolentoista kuukauden jälkeen ja ilmoitin, että lopetan paketin ja samalla lasken nettini nopeutta (oli myös joku tarjous loppumassa ja olin tiputtamassa 40-megaista kymppiin). Sieltä sitten sanottiin, etten ole oikeutettu uuden asiakkaan etuihin, mutta voivat tarjota 110-megaista vanhaan hintaa. Sanoin, että en missään nimessä tarvitse nopeampaa nettiä, vaan ennemminkin haluan laskea hintaa.
No siinä samalla sitten koneen ääressä olin Welhon sivuilla netissä. Siellä sain tehtyä uuden, toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen 200-megaisesta yhteydestä, jonka ensimmäinen puolivuotinen tulee hintaan 19,90 €/kk (joka oli siis tämä uusille asiakkaille suunnattu tarjous). Täytin kaikki sivut sitten loppuun ja sanoin myyjälle, että juuri tein sopimuksen teidän sivuillanne, omalla asiakaskirjautumisellani, 200-megaisesta. Nainen meni aika hiljaiseksi ja päivitteli kuinka siellä on varmaan joku virhe. No, sopimus oli tehty ja nyt on vielä nelisen kuukautta jäljellä tuota tarjousta. Pitää vain taas muistaa purkaa se ennen puolta vuotta ja yrittää uudelleen, muuten tulee se ensimmäinen normihintainen lasku aika kalliiksi, 54,90 €. Jos vaikka 110-megaista ensi kerralla.
Nämä siis Welholla, en muista tiedä.