Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Työtään ne vaan tekee.....

• 4 782
  • 41
scholl kirjoitti:
Olet varmaan kirjoittanut huumorimielellä tämän viestin, mutten malta silti tuoda esille sellaista yksityiskohtaa, että onhan tuo naurettavan alhainen palkka, jos on kyse OTK:sta.

Voi olla, että palkkaus kohoaa korkeammallekin kuin tuo 4000€ kokemuksen myötä. Pointti nyt oli kuitenkin se, että kysymys ei kuitenkaan ole mistään hätävara-ammatista.

Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
scholl kirjoitti:
Olet varmaan kirjoittanut huumorimielellä tämän viestin, mutten malta silti tuoda esille sellaista yksityiskohtaa, että onhan tuo naurettavan alhainen palkka, jos on kyse OTK:sta.

Juuri tästä on kysymys, ihminen joka on älykäs ja oppinut hakeutuu tuollaiseen virkaan, vaikka voisi ryhtyä vaikkapa Hifk toimitusjohtajaksi. Suuri kysymys, MIKSI!

kissankarva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viime aikoina on haukuttu puhelinmyyjiä, vartijoita, portsareita ja lappuliisoja, naurettu karvakäsien kebabeille ja nyt ulosottomiehille, aletaanko seuraavaksi vinkua pölynimurikauppiaista? Ja insinöörit ne vasta määlyä sakkia onkin.

Ääliöitä ja tumpeloita löytyy joka helvetin ammattikunnasta, en mäkään pidä kaikkia kokkeja ameeboina ja tunareina vaikka olenkin joskus saanut ravintolassa pahaa ruokaa.

No niin, no. Tosiaan, työtään ne vaan tekee. Jos joku on niin tyhmä että elää reilusti yli varojensa eikä tajua asiaa mitenkään selvitellä, siltä saakin mun puolesta viedä sen Markantalosta osamaksulla haetun puolen seinän kokoisen taulu-tv:n pois. Se on voi voi.

P S tiedän että tämä ketju on vitsi !

JanJ

Jäsen
Katsokaapa Noormarkussa asuvaa avustavaa ulosottomiestä Malenia. Ajaa avomersulla, asuu yli 300 neliön omakotitalossa jne. Arvatkaa mistä ne on saatu? Ostettu pakkohuutokaupasta, hänen toimiessa ainoana tarjoajana.

Räikein Karpossakin esitetty esimerkki oli että eräs omakotitalo ulosmitattiin, ja avustava ulosottomies huusi sen itselleen 5000 eurolla. Tilaisuudessa oli paikalla avustava ulosottomies itse sekä pankin edustaja. Pankki otti kuluja..... 5000 euroa. Ulosmitattava velka lyheni 0 euroa. Toimenpide todettiin lailliseksi.

Eli on silläkin puolella vitunmoisia käärmeitä.

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hupaisa yksityiskohta menneiltä ajoilta: Ulosottoa kutsuttiin silloin ryöstöksi ja ulosottomiestä ryöstäjäksi. Kotipuolessa vaikutti aikoinaan ryöstäjä-Armas niminen henkilö.

Itse ulosottomiehistä olen samaa mieltä kuin useampi aikaisempi kirjoittaja: Tarpeellisia pitämään yllä kansalaisten maksumoraalia.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
kissankarva kirjoitti:
P S tiedän että tämä ketju on vitsi !

Tiedät vai? Aika mielenkiintoista, mutta ehkä ei niin yllättävää tällä Turenki-Tallinna akselilla, joka hallitsee pikkuhiljaa JA:n keskusteluja.

Pahoittelen, että otin jutun tosissani ja luulin, että keskustelimme ihan oikeasti ulosottomiehen ammatista.

Rööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hiljaa mäessä, veinillä on missio

No totta vitussa ulosottomiehet tulee ampua aamun koitteessa, jos yksi heistä on mennyt syömään veinin maggarat, ja toinen kenties tarjonnut omaansa, niin nykyiselle kuin entisellekin eukolle. Kehua retostellut sitten vielä kylillä, rietas. Ei sellaista peliä kunnon kokki kestä - kosto olkoon suloinen!

Ei tartte kyllä mitään…

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Vai että ulosottomiehiksi vain rumat ja koulukiusatut ja ammattia halveksitaan. Ja näin sanoo mies joka on töissä alalla, joka on luultavasti ainoa ala johon ei vaadita minkääntason koulutusta. BS sanon minä.

Itselläni on nuoruuden tyhmyyksistä velkoja ulosotossa ja niitä kiltisti makselen. Ei ole kertaakaan ulosottomies minua rautahanskalla kohdellut. Meillä on ollut vain sellainen yksinkertainen tapa hoitaa tämä asia, veinikretskillekin tiedoksi "minä maksan omat mokani"-periaate. Summa oli muutama vuosi sitten viisinumeroinen, nyt enään nelinumeroinen ja alkaa kolmosta pienemmällä. Valoa tunnelin päässä, ellen sanoisi?

Ja kyllä, olen edelleen alalla johon ei tarvita minkäänasteista tutkintoa, olen ruma ja vielä koulukiusattukin. Kyllä, olen ravintola-alalla

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
scholl kirjoitti:

Oikeustieteiden kandidaateilla on varmasti poikeuksellisen suuri palkkahaitari. Julkiselle sektorille haetaan säännöllisesti lakimiehiä, joiden palkka ikälisäjärjestelmään perustuen on vähemmän kokemusta omaavalle n. 2000€/kk ja täysillä lisillä n. 2500€/kk. Hyvin on tuntuneet paikat täyttyvän.

En sitten tiedä kumpia hakijoita tuollainen tehtävä enemmän houkuttelee - vasta valmistuneita, joiden palkka on alarajalla, vai kokeneita jotka tienaavat maksimin? Itsehän en juristinpaikkoja katsele, kunhan sivusta olen seurannut...

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sv veinikretski kirjoitti:
Kokin ammattia ei voi verrata millään muotoa ulos-ottomiehen ammattiin, on kysymys luovasta ammatista jossa ihminen tekee käsillään jotakin, esimerkiksi puusepät ym.

Ha, mitä paskaa!!! Ulosottomiehen ammatti on mitä luovin ja kässilläänhän sen perheen sinne hankeen heittä, että ihan samanlaista kun kokin homma siinä suhteessa. Asetu nyt milessäsi hetkeksi ulosottomiehen housuihin. Luovuutta se vaatii. Ei sitä köyhää perhettä kannata koskatahansa kotoaan ajaa, vaan pitää seurata esim sääennusteita. Ei semmoinen parin asteen kuiva pakkaskeli mistään kotoisin ole. Häätö pitää ajoittaa myrskyävään räntäsateeseen, niin johan tuntuu kohteen luissa ja ytimissä. Työt on pakko jarjestellä huolellisesti, jotta toimenpiteillään saa aikaan maksimaalista tuskaa. Pitää tuntea kohde henkilöt sekä heidän tavaransa läpikotaisin, jotta saa mahdollisimman pienellä velalla optimaalista tuhoa aikaiseksi. Kyllä tehtävän menestyksekäs hoitaminen vaatii suurta paneutumista.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Vakio kirjoitti:
Niin ja en ole ulosottomies enkä edes tunne yhtään ulosottomiestä. Uskoakseni siellä on kuitenkin hommissa aivan yhtä täyspäisiä ihmisiä kuin vaikkapa kokitkin ovat.
Ehkä vähän OT:tä mutta itse en ole kovin montaa täyspäistä kokkia nähnyt. Juu oli aikaisemmin useamman vuoden ravintola-alalla sekä keittiösä että salissa.

Niin ja aiheeseen.
Yhdyn moneen mielipiteseen siitä että ulosottomiehet tekee tärkeätä homma. Ei pidä kuitenkaan sekoittaa ulosottomiestä/virastoa perintätoimistoon.

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sv veinikretski kirjoitti:
Juuri tästä on kysymys, ihminen joka on älykäs ja oppinut hakeutuu tuollaiseen virkaan!
Tietääkö kukaan oikeasti ulosottomiehen kelpoisuusvaatimuksia ? Mun villi veikkaukseni olisi, että kansakoulu riittää eikä hommaan todellakaan tarvita mitään OTK tutkintoa ?

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
bozik kirjoitti:
Tietääkö kukaan oikeasti ulosottomiehen kelpoisuusvaatimuksia ? Mun villi veikkaukseni olisi, että kansakoulu riittää eikä hommaan todellakaan tarvita mitään OTK tutkintoa ?

Joissakin kaupungeissa vaaditaan tuon kansakoulun lisäksi, ent.sm-liigakiekkoilijan tahi potkupalloilijan status. Mitä tulee kyseisiin ulosottohenkilöihin ihmisinä, uskoisin heidän olevan kohtalaisen inhimillisiä, tuon -90 luvun alun laman jälkeen. Kuulopuheina olen antanut itselleni kertoa, että ovat hyvinkin halukkaita, kaikenmaailman sopimuksiin asiakkaidensa kanssa, jotta asiat rullaisivat.

Olkku kirjoitti:
Joissakin kaupungeissa vaaditaan tuon kansakoulun lisäksi, ent.sm-liigakiekkoilijan tahi potkupalloilijan status.

Erotellaan nyt kuitenkin avustavat ulosottomiehet ja muut oikeista Ulosottomiehistä, eli kaupunginvoudeista. Niillä kun on melkoisen iso ero.

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
JanJ kirjoitti:
Katsokaapa Noormarkussa asuvaa avustavaa ulosottomiestä Malenia. Ajaa avomersulla, asuu yli 300 neliön omakotitalossa jne. Arvatkaa mistä ne on saatu? Ostettu pakkohuutokaupasta, hänen toimiessa ainoana tarjoajana.

Räikein Karpossakin esitetty esimerkki oli että eräs omakotitalo ulosmitattiin, ja avustava ulosottomies huusi sen itselleen 5000 eurolla. Tilaisuudessa oli paikalla avustava ulosottomies itse sekä pankin edustaja. Pankki otti kuluja..... 5000 euroa. Ulosmitattava velka lyheni 0 euroa. Toimenpide todettiin lailliseksi.

Eli on silläkin puolella vitunmoisia käärmeitä.
Maailma muuttuu, lait ja oikeus kans. Hyödyn tavoittelun ja sopimattoman menettelyn kielto tulivat voimaan 2003. Enää tällainen ei ole mahdollista.

Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Tästähän tuli hyvä ja kattava keskustelu ulos-ottomiehistä ja yleensäkkin kyseisestä asiasta, mielestäni todellakin ulos-ottomiehet ovat ihan hyvää ja työteliästä porukkaa, se mikä on mielestäni hyvä että kannanotot ovat positiivisia ja puoltavia. Elikkä systeemi toimii ja se myöskin hyväksytään.

Mikäli ketjun olisi aukaisut puoltavilla lausunnoilla olisi se siihen jäänytkin, nyt on käsitelty niin puolelta kuin vastaan asioita. Lisäksi se on myöskin mielestäni hyvä asia että ihmiset ylleensä pääsevät hivuttamaan meikäläistä ja pääsevät näin niinkuin itsekkin puhaltamaan vähän höyryjä ulos sisuksistaan.

Me yhdeksänkymmenen luvun " yrittäjälapset" olemme kyllä olleet suurelta osilta oppimassa tätäkin puolta ja olemme myöskin oppirahamme maksaneet, ja osa makselee niitä edelleen. Osalta ei pidä poistaa enää mitään, he ovat mullan alla.

Mitä tulee ulos-ottomiehiin niin tehköön työtään rauhassa ja joko kouluttamattomina tai koulutettuina, se että kokin hommista on sanottu että kaikki on hivenen hulluja niin pitää täysin paikkansa, osa on kyllä kovastikkin hulluja.

Lähdenkin tästä tauluteeveen ostoon. ;)

Ps. "Vain pelkuri maksaa velkansa, ja vain raukka turvautuu jarruun ! "

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy