Työn touhussa.

  • 1 036
  • 5

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Onko teille,arvon Jatkoaikalaiset sattunut töissä sellaisia mokia,jotka hävettävät/vituttavat teitä vielä piiiiitkään.Ajattelin avata tälläisesta aiheesta uuden ketjun,sillä minulle tapahtui juuri edellämainittu moka viime perjantaina töissä

Toimimme ison yrityksen sisällä omana kokonaisuutena.Tilanne on meille mitä mainioin,sillä kilpailijoita ei juurikaan ole,ja mainontaan ei tarvitse panostaa.Tällöin jää Eskoja ryypp...rypsiöljyyn.

Asiaan.Ajan työkseni trukkia ja vaikka olenkin yrittäjä,teen kuitenkin täsmälleen samoja hommia kun meidän työntekijämmekin.Pidän itseäni melko hyvänä kuskina,sillä olen ajanut niillä vempeleillä jo monta vuotta ja hommat ovat hoituneet loistavasti.

Tässä tuleekin sitten jo ongelmia,sillä olen sellainen ihminen,että tietyn periodin jälkeen,mikäli hommat todellakin ovat sujuneet sutjakkaasti,rupean kuvittelemaan itsestäni liikoja.Huristelen siellä tehtaalla kuin Mika Häkkinen aika-ajoissa ja mutkat vetelen kolmella pyörällä.

Huonoina puolina pidän tässä cruisailu-hommassa ainoastaan henkistä painetta,joka välillä pukkaa päälle kybällä.Siitä kuitenkin selviää yleensä hakkaamalla pahvilaatikoita varastossa,tai potkimalla työntekijöitä.;)

No niin.Mennään sitten siihen perjantaihin,jonka haluaisin unohtaa,mutta luotan kuitenkin teihin,että pidätte tämän salaisuutena.Viime perjantaina minulla oli(TAAS)sellainen yli-ihminen fiilis päällä.Tunsin olevani vähintään Niki Laudan veroinen kuski.Vaikka linjoja oli melko paljon päällä,niin minua se ei haitannut pätkääkään.Työn lomassa väläyttelin valoja naisille,sillä luulen myöskin,että olen todella vetävä kundi......jos nyt joku sattuu kiinostumaan tälläisesta kaljamahaisesta friikistä.

Yhdellä linjalla tehtiin massaa,joka puristettiin sellaiseen suoleen.Niistä tulee sellaisia makkaran näköisiä pötkylöitä,metrin pituisia.Nämä John Holmesit laitetaan sen jälkeen sellaiseen metallihyllykköön,johon niitä mahtuu 110-kappaletta.

Näitä hyllykköjä on kahta eri kokoa,leveää ja hieman kapeampaa.Hyllyköt ovat helvetin liukkaita,joten niiden kanssa saa olla tosi tarkkana.Kuljetuksen aikana olinkin tarkkana kuin porkkana,mutta perille päästyäni alkoivat vaikeudet.Tilan puutteen takia hyllyköt nostetaan päällekkäin,ja minä aloinkin nostamaan tätä makkarahyllykköä sen toisen päälle.Silloin huomasin,että alempana oleva hyllykkö oli kapeampi kuin tämä,jota olin nostamassa.Niinpä aloinkin pakittamaan vaihtaakseni järjestystä.

Silloin tämä hyllykkö,jota olin nostamassa,hipaisi sitä alempaa.Haarukassa oleva hyllykkö rupesi heilumaan kuin Stevie Wonder(Where is my makkara).Katselin heilumista lumoutuneena.Samalla,minä tunnustan,rupesin rukoilemaan,että tämä hyllykkö EI tulisi alas.Vitut siitä rukoilemisesta(kiitti Jagr68)mitään apua ollut.Hyllykkö jaksoi heilua siellä haarukassa hetken.Tämän jälkeen SE päätti hypätä huit vittuun sieltä.Niiden makkaroiden yhteispaino on n.800kg,joten tiesin että hommia tulee piisaamaan.Pari päivää tämän jälkeen kaavin ne makkarat,jotka olivat levinneet kuin elanto,purkuhäkkiin.Hommia piisasi about viideksi tunniksi.VITTU KUN OLI KIVAA!!!!!!!

Omia kokemuksianne olisi kiva lukea,joten kirjoitelkaa tohon perään.(Tämä on käsky)

Ps:Niitä makkaroita ei voinut siivota heti,sillä mazza:D oli tulikuumaa.

Ps2:Vakio ja kumppanit:Olin sevinpäin.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Yhdessä duunissa tuli tehtyä kerran sekundatavaraa oikein urakalla. Olin tuontantolinjan etumiehenä ja yhtenä tehtävänäni oli lisätä ajoittain jauhemaista ainetta pieneen säiliöön tyhjentämällä 25 kg:n muovisäkki.

Kuinkas sitten sattuikaan. Olin taas menossa avaamaan säkkiä ja etsin että missäs helkutissa ne sakset on joilla olen säkin kyljen repäissyt yleensä auki. Huomasin säiliössä vilahtavan jotain oranssia. Fiskarsit oli tipahtanut sinne ja jauhetta annosteleva ruuvi oli vääntänyt sakset sinkilälle ja tukkinut lähes kokonaan säilön. Miltei puolen päivän tuotanto sekundaksi. Ei juurikaan naurattanut.

Tämän hetkisessä työssäni ajan myös jonkun verran haarukkatrukkia ja työntömastotrukkia. Lukuisia läheltä-piti tilanteita on ollut ja lavat ovat uhkaavasti huojuneet korkeuksissa mutta toistaiseksi on tavarat pysyneet piikeissä. *koputtaa puuta*.

Ei tällaiset pikkumokat niin vaarallisia ole, vaikka tapahtumahetkellä potuttaakin ankarasti. Etenkin kun muistellaan (tosi)tarinaa kirurgista joka unohti sakset potilaan vatsaan.:)
 
Viimeksi muokattu:

Spencer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Auschwitz Motorsport
Trukit ovat muuten perkeleen keksintö. Itse olen jymäyttänyt isomman trukin kyljelleen lumihankeen ajeltuani hetken ns. urheilullisesti, sisätrukilla olen ajanut sähkökaappin sekä sarvet ylhäällä lähes työnjöhtajan Mersuun. Sekä täyttä höökiä päin talon kokoista roskista. Eikä yksikään ollut tahallinen temppu.
Tähän voisi lisätä vielä useita säkkien puhkomisia jne, mutta antaa olla. Se on varmaan sama vaikutus näissä trukeissa kuin erinäisissä firman autoissa, pakko ajaa aina täysiä joka helvetin koloon.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Joo, trukki on kyllä perkeleestä. Itselle ei "pahoja" ole sattunut, mitä nyt joitain pieniä rupia seiniin piikeillä ja pari kertaa tonnin painoinen sellupaali on tullut puristimista alas. Paras tapaus lienee erään jampan trukintankkausoperazioone. Kaveri ajoi löpötankin viereen vanhahkolla dieseltrukilla. No aikansa se siinä pällisteli, avasi korkin ja alkoi tankkaamaan. Yllättäen, "tankkiin" ei menny kuin pari litraa, siitäpä jamppa ajatteli että "toi trukin löpömittari lie rikki". No sitten koppiin, kääntö avaimesta ja "PAM". Kaamea savu joka paikassa, trukki ei onneksi tulessa. Sitten poika lähti pomon puheille, no tietty trukki hinattiin huoltoon. Huoltomies alkoi availemaan paikkoja, kunnes hänen suustaan kuului ihmettelevällä äänellä: "Mitä vit**a?". Asiaa alettiin selvittelemään ja kaveri joka trukkia oli tankkaamassa kävi huollossa näyttämässä mihin sitä löpöä työnti. Noniin, ei liene yllätys, koneen öljytilaan tietenkin. LOL
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Tiputin firman kännykkäni vessanpönttöön.

Ei ollu kiva selitellä, että miksi ei enää toimi. Puhumattakaan sen ylöskaivamisesta :eek:
 

ace

Jäsen
Trukki tuntuu olevan aika yleinen koheltamisväline. Itsekin olen saanut trukinhyttiin 5,5 metristä lavallisen ranskanperunoita päälleni. Oli varmaan koominen näky kun kömmin sieltä hytistä ulos. Olen myös onnistunut pysäyttämään viikon ajaksi firman tuotannon lähes kokonaan törmättyäni trukilla 4 miljoonan markan painokoneeseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös