Mainos

Työministeriö

• 984
  • 14

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tuolla toisaalla Teemu kyselee, miten töitä saisi kätsysti
ja vain 1.64% väestöstä uskoo työvoimaministeriön palveluihin.
Hallinto maksaa meille n. 400 miljoonaa vanhaa markkaa
vuodessa.

Kannattaisiko moinen hallinto lopettaa Suomesta ja käyttää
rahat vaikkapa pienituloisimman neljänneksen veronalennuksiin.

Maailmanrauhan ajaminen todettiin jo toimimattomaksi, joten
vieläkä kannattaa jatkaa työllistämistoimia, joihin vain
1.64% uskoo.

Jos verokiila pienimmissä tuloryhmissä pienenisi, tulisi varmaan
kaikkeen aputyöhön enemmän hakijoita ja uraputkiohjusten
ei tarttisi tehdä näitäkin hommia iltahommina.

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Toisaalta, jos ihmiset lopettaisivat nirsoilemasta, niin työttömyysprosentti laskisi huomattavasti. Nykytilanteessahan lakaisukoneenkuljettajan ei tarvitse ottaa siivoojan tehtävää vastaan, jos ei ole "omaa alaa." Olen sanonut tämän jo aiemmin, ja olen edelleen sitä mieltä, että töitä löytyy aivan varmasti, jos ei ole liian kriittinen tämän suhteen. Toisaalta myös työttömyyskorvaus on aivan liian suuri, eli töihin ei senkään puolesta kannata mennä.

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Master God
Toisaalta myös työttömyyskorvaus on aivan liian suuri, eli töihin ei senkään puolesta kannata mennä.

Enpä sanoisi, että työttömyyskorvaus on liian suuri (ainakaan peruspäiväraha ja työmarkkinatuki) vaan järjestelmä on sellainen, ettei varsinkaan lyhytaikaisiin töihin kannata mennä karenssien takia. Vika on siis järjestelmässä, eikä korvauksessa.

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
tällä hetkellä tulee 22 euroo/päivä työmarkkinatukee..kyllä se mun mielestä aika hyvin motivoi työnhakuun kun tuolla summalla ei juuri mitään ylimääräistä juhlita, jos tahtoo harrastaa jotain urheilua.

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Alkup kysymys

Koski hallinnon lopettamista.

Työttömyyskorvaukset ja näennäiskoulutus maksaa ehkä
n. 15 mrd mk vuodessa, joten sen voisi hoitaa KELAn
kautta yhtä hyvin, koska KELAsta joutuu moni kuitenkin
hakemaan lisää toimeentulon eväitä. Sitten vaan kaikki
tukielementit yhdelle viivalle summaksi ja verot sen mukaan
ja vertailu vaikka trukkikuskiin/lakasukoneen kuljettajaan.

Mutta mitä lisäarvoa tuottaa työvoimahallinto, kun yritykset
tunnetusti kuitenkin hoitaa rekrytointinsa itse.

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No toisaalta, eipä opintotuella juhlita, työttömyyskorvaus on juhlaa siihen verrattuna, töitä åitää tehdä, jotta elää.

Osa työttömistä osaa käyttää järjestelmää hyväkseen ja elää mukavasti, koska tavoitteena eivät ole suuret tulot vaan vapaa-aika.

Töitä saa kun hakee aktiivisesti, tosin ei välttämättä alalta jolle on suuntautunut. Täytyy myös muistaa paikkakuntakohtaiset erot työnsaannissa, pk-seudulla töitä riittää, mutta pienemmillä paikkakunnilla tuskin yhtä helposti.

Jos kyseinen hallinto lopetettaisiin, rahat tulisi suunnata järkevämpään kuin veron alennuksiin.

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Itse en ole työkkäristä saanut kyllä kertaakaan työpaikkaa, ehkä yksi kesätyö joskus vuonna 1000, mutta silloin ei ollut työttömyyttä.... voi niitä aikoja, hän sanoi värisevällä äänellä....

Mielestäni työtä saa, kun osaa olla vakuuttava ja osaa tuoda oman asiansa hyvin esille siis hyvät puolet ja huonot puolet...

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Annuli
Itse en ole työkkäristä saanut kyllä kertaakaan työpaikkaa, ehkä yksi kesätyö joskus vuonna 1000, mutta silloin ei ollut työttömyyttä.... voi niitä aikoja, hän sanoi värisevällä äänellä....

Mielestäni työtä saa, kun osaa olla vakuuttava ja osaa tuoda oman asiansa hyvin esille siis hyvät puolet ja huonot puolet...

Niin tai saattaa päätyä tutkijaksi...

Mutta muuten aivan oikeassa olet.

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Mikäs tutkijan ollessa...ainakin saa raataa ja ahertaa oikein kunnolla... ja tämänkin paikan sain, kun tein oikein hyvän vaikutuksen ja kerroin oikein hienosti, kuinka hyvä sitten olen... tai sitten en... eipä tainut raukoilla olla valinnanvaraa, tämä ei oikein ole ihmisten unelma-ammatti, muualla tienaa sentään puolet enemmän vähintään.

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Annuli
Mikäs tutkijan ollessa...ainakin saa raataa ja ahertaa oikein kunnolla... ja tämänkin paikan sain, kun tein oikein hyvän vaikutuksen ja kerroin oikein hienosti, kuinka hyvä sitten olen... tai sitten en... eipä tainut raukoilla olla valinnanvaraa, tämä ei oikein ole ihmisten unelma-ammatti, muualla tienaa sentään puolet enemmän vähintään.

Niin tienaa ainakin kyseisellä alalla, mutta tutkijan työhän on suoranainen kutsumus ammatti ;), pakollisena pahana monelle seuraa opetus työ.

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Niin, no voihan sitä olla montaa mieltä, josko tutkijan homma edes on työtä... opettaminen taas on... yritä nyt takoa jonkun "evvk"-tyypin kalloon edes jotain tai edes saamaan se olemaan hetken hiljaa... siinä on yrittämistä... Mutta on se hienoa ja palkitsevaakin joskus harvoin eli jouluna, kun on pitkä loma...

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Annuli
Niin, no voihan sitä olla montaa mieltä, josko tutkijan homma edes on työtä... opettaminen taas on... yritä nyt takoa jonkun "evvk"-tyypin kalloon edes jotain tai edes saamaan se olemaan hetken hiljaa... siinä on yrittämistä... Mutta on se hienoa ja palkitsevaakin joskus harvoin eli jouluna, kun on pitkä loma...

Kyllähän me kypsät aikuiset olemme hiljaa, tai sitten jätämme sivistyneesti luennot väliin hyvien syiden takia. Tutkijan homma työtä, ehkä, toisinaan ei riippuu miten hommaan paneutuu. Toisille saattaa olla työtä toisille elämän tapa.

Toivottavasti ei tuleva tutkija mutta koskaan sitä ei tiedä ;)

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Totta, mulle kumpaakin... nyt pääsenkin loppuillaksi harjoittamaan oppeja puupäisiin oppilaisiin. Onneksi ei ole peli-ilta, muutoin elämä olisi yhtä tuskaa. On se kumma, kun työnteko häiritsee muutoin niin vilkasta ja viriiliä omaa elämää... Pitäisikö luopua kokonaan ja siirtyä rakkaan työministeriön listoille...

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Annuli
Totta, mulle kumpaakin... nyt pääsenkin loppuillaksi harjoittamaan oppeja puupäisiin oppilaisiin. Onneksi ei ole peli-ilta, muutoin elämä olisi yhtä tuskaa. On se kumma, kun työnteko häiritsee muutoin niin vilkasta ja viriiliä omaa elämää... Pitäisikö luopua kokonaan ja siirtyä rakkaan työministeriön listoille...

Pitää itse vielä takoa omaan puu päähänsä oppia ja käydä tutkijan plantun juttusilla nopeasti, antamassa palautetta arvostelusta ;)

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suhteillahan nuo pääosin irtoaa, vaikka itse sainkin pari vuotta sitten työpaikan työvoimatoimiston kautta. Kaikki muut kyseisessä firmassa olivatkin sitten tuleet jonkun tutun kautta, eikä työkkäristä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy