Puulaaki-Karaoke
...tai ehkä oikeammin karaoke ammattialoittain. Tapahtumapaikkana joku ajan patinoima lähiöräkälä (vaihtuu viikottain). Kilpailemassa viiden eri ammattialan edustajat, jotka esittävät jotenkin alaansa liittyviä kappaleita. Juontajana Mikko Alatalo.
"Hyvää iltaa. Tänään meillä on seuraavat kilpailijat: Tullimies Räty laulaa Et voi tulla rajan taa, kalastaja Linkkula esittää kappaleen Haaveissa vainko oot mun, palomies Miettinen vetää biisin Ken vois liekin sammuttaa, kirurgi Jokisen valinta on Avaa sydämesi mulle ja Nystén ilmatieteen laitokselta tulkitsee Myrskyn jälkeen."
Lisähupia kilpailuun tuo kännikerroin. Jos tuomaristo antaa vaikkapa yhteensä 30 pinnaa ja laulaja puhaltaa 2,5 promillea, tulee lopputulokseksi 75 pistettä. On tarkkaa hommaa saada kerroin mahdollisimman kovaksi suorituksen kärsimättä. Selvin päinkin saa toki laulaa, mutta silloin kerroin on nolla eli pinnoja ei heru.
Rinnakkaisformaattina voisi olla sama kilpailu yhdistysten välillä. Samassa kisassa olisi esimerkiksi Pirkanmaan dementikkoyhdistyksen täti veisaamassa Minä olen muistanut, Parkanon AA-killan edustaja hoilaamassa Ei tippa tapa ja hiihtoliiton tyyppi esittämässä Suoraan suoneen.