TV-sarjaketju – kotimaiset sarjat

  • 59 126
  • 170

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Seuraako joku muu "Karpon parhaat" sarjaa? Linkki sarjan esittelysivulle Varmaan joku silti täälläkin katsoo, koska Finnpanelin mukaan ohjelmalla on 600 000 katsojaa.

Karpojournalistista voidaan olla tietysti montaakin mieltä, mutta mun mielestä on ensinnäkin ihan hauska nähdä noita vanhoja pätkiä + mielenkiintoista nähdä mitä jaksoissa esiintyneille ihmisille / asioille kuuluu nyt. Etenkin eilinen tulvajakso oli oikein mielenkiintoinen.
Miten Suomi voi näyttää noin itäblokilta vielä vuonna -84?

2 jaksoa on nyt esitetty ja ohjelma jatkuu ilmeisesti syksyyn saakka. Sisältöä kesälauantaihin!
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä mä nuo molemmat jaksot olen katsonut. Tuohon aikaan oli vielä muuta ajankulua kuin telkkarin katselu joten en ole näitä ennen edes nähnyt, tosin kyllä 25 vuodessa ehtii jo aika paljon nähdystäkin unohtumaan.

Paitsi että minä yleensäkin tykkäsin Karpon ohjelmista siihen saakka kunnes Sampo Karpo alkoi niitä tekemään, niin näissä vanhoissa jaksoissa on hienoa juuri tuo että näkee miten paljon Suomi on muuttunut noista ajoista.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Ihmebantu

Tänään vuorossa "Studio Julmahuvin tekijöiden sketsisarja" osa 2. Jugistylehän tuli kovalla kohulla ja meni hiljaisuuden vallitessa. Entäs Ihmebantu? Aika vähän tästä on kohinaa pidetty ja ymmärtääkseni kyseessä ei ihan perinteinen sketsisarja olekaan. Ikärajaksikin on paiskattu K-15.

”7-osainen häiriintynyt "komediasarja" synkän huumorin ystäville. Ihmebantu yösukeltaa huumorin simpukoita. Ihmebantu on surrealistinen puolituntinen aikuiseen makuun. Ihmebantu on pelottava komediaohjelma. Ihmebantu on vaikea juttu. Se on outo homma.”

Linkki Ylen esittelysivulle

En oikein tiedä mitä odottaa. Katson kumminkin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En oikein tiedä mitä odottaa. Katson kumminkin.
Tekijäkaarti oli niin lupaava, että odotin hyvää. Ja olihan se ihan hyvä. Todella härski kyllä paikoin ja ensimmäinen sketsi oli aika hämmentävä, toivottavasti kuitenkin tajusin sen oikein, eikä siinä tehty mitään sairasta pedo-pilaa. Muuten täytyy silti sanoa, että riittävän outoa huumoria mun makuuni. Julmahuvi paistoi taksimiehissä aika paljon lävitse, mutta hyvä se silti oli. Vemparen on aika härski, mutta kieltämättä hyvin tehty. Paras oli mielestäni se Korpelan monologi ulkonäöstä, Badding sai kovan tuomion. 15 askelta miehen sydämeen sai myös parit naurut aikaiseksi.

Ei nyt mitään tajunnan räjäyttävää vielä, mutta mielestäni parasta kotimaista huumoria sitten Pulkkisen. Areenalta tuon voi katsoa Yle passin kanssa.
 

Fingerpori

Jäsen
Suosikkijoukkue
kärpät
Tekijäkaarti oli niin lupaava, että odotin hyvää. Ja olihan se ihan hyvä. Todella härski kyllä paikoin ja ensimmäinen sketsi oli aika hämmentävä, toivottavasti kuitenkin tajusin sen oikein, eikä siinä tehty mitään sairasta pedo-pilaa. Muuten täytyy silti sanoa, että riittävän outoa huumoria mun makuuni. Julmahuvi paistoi taksimiehissä aika paljon lävitse, mutta hyvä se silti oli. Vemparen on aika härski, mutta kieltämättä hyvin tehty. Paras oli mielestäni se Korpelan monologi ulkonäöstä, Badding sai kovan tuomion. 15 askelta miehen sydämeen sai myös parit naurut aikaiseksi.

Ei nyt mitään tajunnan räjäyttävää vielä, mutta mielestäni parasta kotimaista huumoria sitten Pulkkisen. Areenalta tuon voi katsoa Yle passin kanssa.

Mulle sarjan avaus upposi kuin veitsi voihin! Julmahuvihuumoriin oli lisätty iso annos härskiyttä josta Vemparen oli paras esimerkki. Korpelan monologi ulkonäöstä oli erittäin hyvä ja se Badding tylytys oli pakko poimia allekirjoitukseksi. Innolla odotan jo seuraavaa jaksoa...samaa "saastaa" lisää kiitos!
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Oli ihan tavattoman hyvä tämä Ihmebantu! Ei mitään kaatuilu-, pieru- tai hokemahuumoria vaan kunnon kieroutunutta kamaa. Tämmösestä mä tykkään kovasti! Toivottavasti taso säilyy...ja myös Jani Volanen näkyy jatkossa vähän enemmän.

Tätäkään taideteosta ei olisi voitu tehdä missään muualla kuin Suomessa. Varmaan menee aika monelta ohi/yli.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Varmaan menee aika monelta ohi/yli.
No, täällä meni kyllä ohi tai yli tai sitten niitä molempia. Olen kyllä Julmahuvin ystävä, mutta tässä tunnuttiin nyt yrittävän jotain liiankin outoa ja erikoista ja jollain tapaa ylittää se hulluus mikä Julmahuveja johdatti vähän turhankin itsetarkoituksellisesti. Eli yliyritettyä huumoria omasta mielestäni. Tosin en ehkä pystynyt keskittymään riittävän tarkkaan kun oli pikkusen muuta hälyä. Mm. jakson alku meni ihan ohi, että mistä oli kyse.

No, en nyt silti lopullisesti tyrmää, oli tuossa jotain potentiaalia ja tekijätiimi on perusteiltaan kyllä rautaista. Jos nyt ajatellaan JugiStylejä ja muita roskia mitä on tullut tuutista, niin on tässä toivoa vielä olemassa.

Katsotaan miten jatkossa.

Korpelan monologi ulkonäöstä oli erittäin hyvä ja se Badding tylytys oli pakko poimia allekirjoitukseksi.
Tuo kyseinen sketsi juuri mietitytti ehkä eniten. Kai siinä tahdottiin provosoida tarkoituksellisesti oikein raskaimmalla kädellä, mutta esim. tuo Baddingiin kohdistuva heitto oli aika todella tyly, itse kun kyseisen herran musiikista diggailen aika lailla ja arvostan miestä artistina ja musiikillisena vaikuttajan, niin toivon, että tuo todella kuului vitsiin eikä ollut kyseisen tiimin piilotettua henkilökohtaista halveksuntaa kyseistä ikonia ja muutamia muitakin henkilöitä kohtaan.

Ehkä siis tuon sketsin tarkoitus olikin juuri aiheuttaa epätietoisuutta katsojiin, että mitä osapuolia siinä oikein piikitellään lopulta. Ihan en ole varma vaan tajusinko ideaa ja toisaalta oliko sitä lopulta olemassakaan.
 
Viimeksi muokattu:

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Oli ihan tavattoman hyvä tämä Ihmebantu!

Oli todellakin, tykkäsin tästä. Pitkästä aikaa oivaltavaa huumoria suomalaisilta tekijöiltä. Paikoittain kyllä sen verran vaikeaselkoista, että vaatii hieman keskittymistä. Korpelan monologi oli ihan yliveto.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmebantu

Tuo kyseinen sketsi juuri mietitytti ehkä eniten. Kai siinä tahdottiin provosoida tarkoituksellisesti oikein raskaimmalla kädellä, mutta esim. tuo Baddingiin kohdistuva heitto oli aika todella tyly, itse kun kyseisen herran musiikista diggailen aika lailla ja arvostan miestä artistina ja musiikillisena vaikuttajan, niin toivon, että tuo todella kuului vitsiin eikä ollut kyseisen tiimin piilotettua henkilökohtaista halveksuntaa kyseistä ikonia ja muutamia muitakin henkilöitä kohtaan.
Korpelan monologi oli välitöntä klassikkoainesta. Kokonaisuutena huikea sketsi, joka sisälsi useita loistavia heittoja - mm. Badding-kuitti tiputti välittömästi. Kannattaa ehkä miettiä omaa suhtautumistaan huumoriin, jos komediasarjassa tehty heitto jonkun suosikkimuusikon ulkonäköön saa tollaisen reaktion aikaan. Kun aletaan miettiä mahdollista henkilökohtaista halveksuntaa, aletaan liikkua jo todella syvissä vesissä. Ihmebantu on fiktiivinen viihdeohjelma, joten kyseisen monologin ei kannata ehkä ajatella edustavan Tommi Korpelan tai Jani Volasen henkilökohtaista näkemystä. Vaikka pitää kyllä sanoa, että sketsi toimi ainakin itselleni pitkälti juuri sen takia, että valtaosan heitoista pystyi nin helposti allekirjoittamaan.

Ensimmäinen jakso oli ainakin jo lähes erinomainen. Korpelan monologi oli ehdoton ykkönen, mutta sen lisäksi myös etenkin ensimmäinen musavideo ja Vemparen olivat listavia. 15 askelta oli vähän perinteisempää huumoroa, mutta toimi hyvin.

Ohjelma on toteutettu erittäin laadukkaasti. Selvää on , että tällainen huumori ei kaikkiin uppoa eikä se ainakaan kovin helppoa ole. Hassu hattu- ja peruukkihuumori on kuitenkin paljon helpompi saada toimimaan noin yleisellä tasolla. Lisäksi ohjelma vaatii "sketsien" pituuden ja osittaisen vaikeaselkoisuude takia tarkkaa seuraamista. Jos ohjelmaa seuraa vähän puolittain tai ympärillä on liikaa häiriötekijöitä, on ymmärrettävää, että se menee ohi/yli.

Innolla odotan tulevia jaksoja. Toivottavasti taso pysyy samalla tasolla myös jatkossa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Korpelan monologi oli välitöntä klassikkoainesta. Kokonaisuutena huikea sketsi, joka sisälsi useita loistavia heittoja - mm. Badding-kuitti tiputti välittömästi. Kannattaa ehkä miettiä omaa suhtautumistaan huumoriin, jos komediasarjassa tehty heitto jonkun suosikkimuusikon ulkonäköön saa tollaisen reaktion aikaan. Kun aletaan miettiä mahdollista henkilökohtaista halveksuntaa, aletaan liikkua jo todella syvissä vesissä.
Tässä on lyhyen elämän aikana tullut katseltua jos minkämoista huumoriohjelmaa, eikä monissa niistä ole pilkkakirvestäkään vältetty, eikä sitä tarvitsekaan aina välttää, koska se nyt on kiinteä osa huumoria. Usein kuitenkin tekijöiltä löytyy sitä tarpeellista itseironiaakin, mikä on välttämätöntä jos tekee sitä kipeätäkin huumoria. Pitää olla kykyä nauraa itselleen ja tietyllä tapaa altistaa itseänsäkin parjaamiselle, tästä yhtenä erityisen hyvänä esimerkkinä vaikkapa Lapinlahden Linnut jotka on kyllä morkanneet vaikka ketä uransa aikana, mutta muistavat myös kohdistaa itseensä kuittailua.

Huumorin varjolla on kuitenkin aina helppo piilottaa omaa henkilökohtaista antipatiaa ja vihaakin jotain asiaa kohtaan. Jatkoaikakaan ei ole tästä mitenkään poikkeus, kaikenlaisen näennäisen huumorinheiton varjolla täälläkin vittuillaan ihmisille ihan huolella rivien välistä. Toki myös ihan suoraan ilmaistaan inhoakin, ei sillä.

Puhdas ääliömäisyys ansaitseekin hiukan tai vähän enemmänkin ivaamista, mutta taas puhtaasti ulkomuotoon kohdistuva irvailu on yleensä hivenen outoa, mutta tässä tosin usein ehkä painaa henkilökohtaiset syytkin.

Kirjoitin ehkä itse hiukan vakavaan ja tosikkomaiseen sävyyn tuon viestin, myönnetään. Ehkä olo ei ollut ihan vastaanottavaisimmalla päällä muutenkaan kyseisen ohjelman aikaan, sikälikin katselisin tuon jakson ja etenkin tuon esillä olleen sketsin melkeinpä mielellään uudelleenkin vähän orientoituneemmassa mielentilassa.

Mikään toivoton tapaushan tuo ei kokonaisuudessaan ollut, mutta kärsi omasta mielestäni liiasta sekavuudesta ja hyppelystä. Esim. ne ihmeelliset väläykset sketsien välissä ei oikein löytänyt paikkaansa ja tuntuivat jotenkin väkinäisiltä outoiluilta ja itsetarkoituksellisilta shokkiefekteiltä.

Ja pidän itse kyllä haasteellisesta huumorista, mikä ei ole mitään valmiiksipureskeltua hömppää. Toki myös sieltäkin puolelta löytyy niitä suosikkeja.

No, odotellaan tulevaa jaksoa. Ei se Julmahuvikaan aikanaan ensimmäisen parin jakson aikana säväyttänyt ja sitten olikin menoa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No, odotellaan tulevaa jaksoa. Ei se Julmahuvikaan aikanaan ensimmäisen parin jakson aikana säväyttänyt ja sitten olikin menoa.
En ole tässä välissä tuota sarjaa ehtinyt seurailla, koska en ole tv:n ääreen päässyt kertaakaan. Tänään kuitenkin katsoin ja nyt toimi jo paremmin. Edelleen nuo ihmeelliset psykedeeliset sirinät ja särinät ja fläsärit ihmetyttää, kun niillä ei tunnu olevan oikein mitään tekemistä minkään kanssa. Noh. Jutut itsessään taas nauratti, mm. se voittamishalun opetus oli ihan helmi, Volasen avautuminen mummoista ja Korpelan monologi myös laatua. Ehkä tuolle huumorille on tässä välissä ehtinyt jotenkin sulaa, tai sitten tosiaan se sen hetkinen olotila vaikuttaa. Nyt naurahtelin muutamia kertoja ääneen ja sitä ei ole kovin usein tuoreiden huumorisarjojen tiimoilta tapahtunut vuosiin.

Harmittaa nyt hiukan, että on missannut jaksoja, mutta eiköhän noita jotain kautta tule nähtyä vielä.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Hassu hattu- ja peruukkihuumori on kuitenkin paljon helpompi saada toimimaan noin yleisellä tasolla. Lisäksi ohjelma vaatii "sketsien" pituuden ja osittaisen vaikeaselkoisuude takia tarkkaa seuraamista. Jos ohjelmaa seuraa vähän puolittain tai ympärillä on liikaa häiriötekijöitä, on ymmärrettävää, että se menee ohi/yli.
Edellisestä jaksosta - siitä kakkajaksosta - löytyi sitten sellainen helmi ettei ikinä. En muista koskaan revenneeni millekään sketsille toistuvasti näin.

http://www.youtube.com/watch?v=snwMnyoXd64

Linkin takaa paljastuu minutin klippi pari viikkoa sitten esitetyn Ihmebantu-sarjan sketsi. "Anteeksi, ohjaaja antaa viime hetken ohjeet".

Mä olen pitänyt Ihmebantusta tosi kovasti, sekä pitkistä- että lyhyemmistä pätkistä.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Pirunpelto

Onkos kenelläkään muuten tietoa, että koska Pirunpellon "kakkoskausi" tulee ulos? Linkissähän lukee, että kuvataan kesällä 2009, mutta esitysajasta ei taida olla tietoa?
 

Killeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onkos kenelläkään muuten tietoa, että koska Pirunpellon "kakkoskausi" tulee ulos? Linkissähän lukee, että kuvataan kesällä 2009, mutta esitysajasta ei taida olla tietoa?

Viime kesänä kuvaukset loppuivat heinäkuussa ja sarja tuli ulos muistaakseni vuoden vaihteessa. Olisiko samanlaisella aikataululla tänäkin vuonna liikkeellä. Arvaus ei tieto.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Tuossa reippaan puolen tunnin kuluttua alkaa 12-osainen sarja nimeltään Kallio
Mitään ihan kipeitä odotuksia ei sarjaa kohtaan ole, mutta ans kattoo. Pääosissa Irina Pulkka, Mari Perankoski ja Tommi Liski sekä Tommi Korpela ja Bubi-huuhkaja. Irina Pulkka? Bubi-huuhkaja?
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Mitään ihan kipeitä odotuksia ei sarjaa kohtaan ole, mutta ans kattoo.
No tämähän yllätti varsin positiivisesti! Mä tykkäsin. Kyllä sen hyvin huomasi että tekijät ovat samat kuin Remontti-sarjassa (oliko sen nimi edes Remontti?)
 

Kaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hawks, SaiPa
Helppo elämä palasi sunnuntaina tauolta toisen tuotantokauden merkeissä. Uuden kauden avaus oli ihan hyvää tykitystä eikä ainakaan pettänyt omia (kovia) odotuksiani. Mielenkiintoinen käsikirjoitus, erinomaiset hahmot ja hyvin luotu tunnelma tekevät Helposta elämästä heittämällä parhaan kotimaisen tv-sarjan tällä hetkellä, IMO. Näyttelijäsuorituksetkaan eivät ole sieltä huonoimmasta päästä.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Helppo elämä palasi sunnuntaina tauolta toisen tuotantokauden merkeissä. Uuden kauden avaus oli ihan hyvää tykitystä eikä ainakaan pettänyt omia (kovia) odotuksiani.
Aijai, mulla on vielä boksilla odottamassa. Hyvä ettet laittanut juonipaljastuksia, jäi kumminkin jänskään paikkaan viime tuotantokauden päätteeksi.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Jep, näitä olen kaivannut. Keskiviikkona klo 22.00 alkaa taas pyöriä nelosella Kylmäverisesti sinun sarjan uusinnat. Like a lot!
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Jep, näitä olen kaivannut. Keskiviikkona klo 22.00 alkaa taas pyöriä nelosella Kylmäverisesti sinun sarjan uusinnat. Like a lot!
No nii minäkin. Sen verran hyvä sarja - ainakin kun pääsee kunnolla vauhtiin - että luulisi kelpaavan ulkomaan molottajillekin. Ehkä Nordic-maiden lisäksi voisi upota saksalaisille sekä tietty Itä-Euroopan sukulaiskansoille.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jep, näitä olen kaivannut. Keskiviikkona klo 22.00 alkaa taas pyöriä nelosella Kylmäverisesti sinun sarjan uusinnat. Like a lot!
Hienoa! Kolmoskausi on näkemättä tuosta aivan loistavasta sarjasta.

Hemmetin hyviä näyttelijäsuorituksia ja ydinkaarti Ville Virtanen, Antti Reini, Leena Uotila ja Outi Mäenpää sekä Kari Väänänen tekevät roolinsa rautaisella ammattitaidolla ja hyviä vierailijoitakin löytyy. Pidin esim. jaksosta, jossa Risto Tuorila on päästään vinksahtanut mies, joka tunkeutuu koululle käsiaseen kanssa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kylmäverisesti sinun

Kyllä, aivan mahtava sarja kyseessä. Omistan kaikki kolme tuotantokautta, mutta en ihan hetkeen ole niitä katsellut, itse asiassa taitavat olla mutsilla lainassa. Noh, nythän sitä voi taas katsella töllöstäkin. Pari kertaa olen kaikki jaksot katsonut, mutta ainakaan ekan jakson perusteella eivät ne mitenkään liian tuoreessa muistissa ole ja ihan hyväkin niin. Anyhow, jos joku on tähän mennessä onnistunut missaamaan ko. sarjan, on nyt viimeistään aika korjata se virhe.

Mielestäni sarja lähtee liikkeelle vähän nihkeästi, mutta vastaavasti paranee sitten loppua kohden jatkuvasti. Pari vaisumpaa jaksoa sinne mahtuu joihinkin väleihin, mutta pääasiassa todella viihdyttävää katsottavaa.

Hemmetin hyviä näyttelijäsuorituksia...

Noiden mainitsemiesi nimien lisäksi pitää nostaa esiin Esko Nikkari. Äijä ei suuressa roolissa ole, mutta silti on jollain lailla kantava voima ohjelmassa.
 

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jurismia

Aikas hauska Kummeli-tyyppien tähdittämä oikeussali-aiheinen tv-sarja. Yksi jakso on tullut jo ja tänään tulee toinen. Ekalla kerralla meni kohtia vähän "ohi", mutta toisella katsomalla ohjelma nauratti jo ihan eri tavalla. Ja nyt katson jo kolmannen kerran! Hauskaa viihdettä, odotukset ovat korkealla tämänkin illan jakson suhteen. Asianajajat Kolli ja Lyhkänen...Kerrassaan loistavia asianajajia...Heh. Kannattaa katsoa!
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Aikas hauska Kummeli-tyyppien tähdittämä oikeussali-aiheinen tv-sarja... Kannattaa katsoa!

Näin ne mielipiteet vaihtelee. Mua ei tämä "Vanaja-trilogian" kolmas sarja huvittanut oikein ollenkaan, silloin kun sen ekalla kerralla katsoin. Taso laski mielestäni kuin lehmän häntä: ykkönen "Lihaksia ja luoteja" oli helvetin hyvä, toinen "Lääkärit tulessa" vielä menetteli jotenkuten mutta tämä kolmas oli sitten sitä itseään.

Tämä muuten lienee jo toinen uusintakierros kyseiselle oikeussali-sarjalle. Kumma juttu että "Lihaksia ja luoteja" ei mielestäni uusittu kertaakaan, "Lääkärit tulessa" sen sijaan taisi tullakin jossain vaiheessa uusintana.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Helppo elämä

Seuraako kukaan kyseistä sarjaa? Selkeästi parhaita suomalaissarjoja mitä on televisiosta elämäni aikana tullut. Tämänpäiväinen jakso oli jälleen rautaa. Näyttelijät vetävät kaikki helvetin hyvin. Käsikirjoitus ja toteutus on erittäin onnistunutta ja verrattavissa hyvin ulkomaalaisiin tuotantoihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös