Tätä ihmettelen. Katsotaan jotain arvioita ja katsotaan sen mukaan. Todella ihmeellistä toimintaa, että oma kokemus perustuu joihinkin arvosteluihin. Eikö enää itse kyetä katsomaan ja sen perusteella annetaan tuotokselle aikaa tai se ihan oma arvio?
Aika hyvin omat mieltymykset menee käsi kädessä imdb:n kanssa. Tarjontaa on yksinkertaisesti niin paljon, ettei kaikkea ehdi edes halutessaan katsomaan perheellinen työssä käyvä mies. En esimerkiksi muista, että olisin pystynyt katsomaan loppuun yhtäkään alle kahdeksan arvosanan sarjaa. Aina se katsominen tyssää juonen hitauteen tai epäjohdonmukaisuuksiin. Taitaa olla kahden käden sormilla ne sarja laskettavissa, jotka olen loppuun asti katsonut. Aloitettuja varmaan kymmenkertainen määrä. Voisi siis sanoa, että olen melko vaativa varsinkin sarjojen suhteen. Joskus saattaa jopa vituttaa, että käyttää useita tunteja sarjaan todetakseen ettei tälle vain lämpene.
Leffostakin tulee katsottua imdb arvostelut ennen katsomista, mutta olen vähemmän vaativa näissä, koska maksimissaan pari tuntia kulutan vapaa-aikaani katsomiseen. Harvemmin tulee alle kutosen leffoja katsottua, ellei aihepiiri ole poikkeuksellisen kiinnostava. Aika pitkälti leffoissakin imdb:n arvostelut menee yksi yhteen omien mieltymysten kanssa. Poikkeuksena Spidermanit tai Avengersit joita ei vain pysty katsomaan alusta loppuun. Imdb on erinomainen apu vaativalle leffan katsojalle.