Ohjelmaa enemmän katsoneille:
Onko tässä ohjelmassa enemmän sääntö kuin poikkeus, että sulhanen on yleensä tällainen hissukka, joka ottaa elätettäväkseen naisen, jolla on useita lapsia jo edellisistä suhteista ja sitten vedetään happily ever after??
Katsonut nyt kaksi viimeisintä jaksoa ja tämähän oli ihan saman tarinan toisintoa:
- ahkera, töissäkäyvä mies. Ei mikään rakettitieteilijä, mutta ihan ok tulot, joilla pärjää. Ensin oli kalastaja, nyt tässä viimeisimmässä jaksossa jonkin sortin mekaanikko ja autonkorjaaja.
- ylipainoinen nainen, tatuoitu ja tupakoiva nainen, lapsia edellisistä suhteista. Mahdollisesti jotain sutinaa tämän uuden miehen tapaamishetkellä, siis omien (vanhojen?) hoitojensa kanssa.
- Nainen tehnyt aloitteen, ja "rakastunut" tähän hissukkaan.
- Jaksossa näytetään seikkaperäisesti, miten onnellinen sulhanen maksaa häät, kampaukset, sormukset, meikit, vaatteet ja muut perheen juoksevat kulut, jonka jälkeen kiiruhtaa kotiin huolehtimaan lapsista, jotka eivät ole hänen omiaan. Illalla mahdollisesti siivousta luvassa.
Itse koen tämän jotenkin todella ahdistavaksi, siitä sattuneesta syystä, että olen itse menossa kesällä 2015 naimisiin. En tietenkään tarkoita, että oma suhteeni olisi samankaltainen, mutta varmasti moni ymmärtää, mitä ajan takaa..
Jotenkin kun asia on omaa sydäntä lähellä, niin vituttaa katsella näitä alttarille talutettavia uhrilampaita, jotka nainen päättäväisesti sinne taluttaa.
Tässä viimeisimmässä jaksossa olikin morsiamen suusta hyvä kommentti: älä sinä huoli meikeistä jne, minä maksan ne kyllä, kunhan annat ensin rahaa.