Sampolle kävi kuten jokainen sarjaa seuraava osasi arvella käyvän. Kiinni jäi. Teini-Niko antoi "rakkaan ystävänsä" maistaa – illan jaksosta Ullaa ja Isabellaa lainatakseni – omaa lääkettään. Hienosti sai Niko järjestettyä Pepin aitiopaikalle oven taakse, kun maksullinen nainen ja Sampo selvittelivät viimeistä kertaa asioitaan.
Ehdin jo luulla, että naikkonen olisi tiennyt Sampon järjestelyjen likaisuudessa, mutta näin ei siis ollutkaan. Sampo oli selittänytkin jutun polttarikälliksi. Huonoa tuuria, että Niko "maksettuunsa" Helsingin isoilla kaduilla törmäsi ja pääsi järjestelemään vastaiskun.
Virnuilijan juoni kääntyi siis lopulta itseään vastaan pahemmin kuin mies osasi arvellakaan. Edu Kettusen sanoin: "Minä olin lentäjän poika, lähes sankari siis itsekin..."
On mielenkiintoista nähdä, mihin suuntaan Sampon pyörät tästä kääntyvät. Uhkaavat merkit ovat ilmassa. Mies on menettänyt viimeisetkin mahdollisuutensa siihen ainoaan, joka jotain merkitsee. Perhekuvioissakin on vielä myllerrystä. Ei lupaavalta näytä. Näinkö mies tätä enää kestää? "Epäillä tuota soppii", ennustan itse savolaisittain.
Jos Isabella (ja/tai Helena) saa tästä kuulla, työpaikan lähtökin on todennäköinen. Siinä olisivat isä ja poika molemmat, työnsä menettäneinä.
Sampo saattaisi tarttua isänsä viitoittamana pulloonkin. Taannoin hän jo "väläytteli" tyhjentämällä Amandan viinivarastoja suruunsa.
Sampolta on yhtä kaikki takuulla luvassa mielenkiintoinen loppukevät. Jotain järisyttävää varmasti tapahtuu. Nuppi ei enää varmasti kestä entistäkään vähää.
Entä Katariina? Ossi vei buranat, mutta ehtiikö hän palauttaa ne ennen odottavaa leikkausta? Vaarallisesti valelääkärin kädet jo vapisivat. Noilla vieroitusoireilla ei leikkaus onnistuisi. Katariina selittänee tilanteen vakavuuden, joten Ossi saattaa kyllä lääkkeet palauttaa.
Mutta olisiko tässä kuitenkin eräänlainen käännekohta? Katariina ei saisi lääkkeitään ja joutuisi suorittamaan leikkauksen. Epäonnistuisi siinä, josta alkava selvitysten vyyhti paljastaisi, että työnhakupapereissa tuli huijattua.
Nähtäväksi jää. Valelääkäriys tulee joka tapauksessa vielä paljastumaan.
Ulla ja Isabella puolestaan tosiaan aikoivat maistattaa Helenalle "omaa lääkettään". Jotain isoa tulemme nämä naiset tuntien näkemään.
Jännitystä pidättää.