Salkkareiden kässäritiimiltä ei voi vaatia liikoja, mutta Joonatanin hahmo on kaukana viihdyttävästä lepijäbästä. Olen ikävä kyllä seurannut salkkareita alusta saakka ja Joonatan ei kuulu kärkirosteriin. Nykyisellään perseelleen mennyt torturevarastaminen ei missään muotoa tehnyt roinasta hauskaa saati viihdyttävää. Rasittavin piirre lienee tuossa vittuilussa kun verisukulainen vääntää pitsaa ja horkkapää vittuilee. Jotenkin ehkä ei jatkoon moinen kuvio.
Jossain määrin olen kanssasi samaa mieltä. Joonatanin parhaat vuodet ovat selkeästi olleet mielestäni suhde Julian kanssa ja sinä aikana tapahtunut pillereiden popsiminen. Nykyään Joonatan on enemmän sellainen hahmo, joka enemmänkin aiheuttaa myötähäpeää/ärtymystä kuin hauskoja kohtauksia. Toki niitäkin välillä on, mutta verrattaen harmittavan vähän. Voihan se toki olla, että hahmo tuosta vielä kehittyy paremmaksi. Kässäritiimistä, kun ei ikinä tiedä.
Pitkäikäisiä hahmoja tosin on mielestäni muutenkin hankalampi arvioida. Helpompi on kehua ja lytätä niitä hahmoja, jotka tekevät lyhyen visiitin (~1-3 kautta). Mun mielestä parhaimmat hahmot löytyvät sarjan alkuajoilta ja selkeästi suurin osa on näitä, jotka ovat olleet mukana useamman vuoden. Näistä "uusista" ja uusista hahmoista ei kovin montaa sellaista hahmoa löydy, jotka mahduttaisin omalla listallani top kympin sakkiin. Toki on totta, että joidenkin hahmojen ja näyttelijöiden kohdalla aika on kullannut muistoja, mutta sellaista se vain on.
Jos jotain top 10 listausta pitäisi tehdä, niin laittaisin sen jotenkin näin:
1. Kari Taalasmaa (Tommi Taurula)
2. Aki Nikkinen (Sami Uotila)
3. Ulla Taalasmaa (Maija-Liisa Peuhu)
4. Seppo Taalasmaa (Jarmo Koski)
5. Ismo Laitela (Esko Kovero)
6. Jukka Salin (Jouko Keskinen)
7. Aaro/Eero Vaalanne (Teemu Lehtilä)
8. Markus Ekholm (Andrei Sandberg)
9. Sebastian Vuorela (Jarkko Nyman)
10. Toni Veijalainen (Kristo Salminen)
Jotain tuon suuntaista se ehkä olisi. Tuossakin olevien hahmojen paikat vaihtelisivat varmasti, jos enemmän muistelisin hahmoja. Mutta kuitenkin. Suurin osa hahmoista on lähempänä sarjan alkuaikoja kuin nykyhetkeä. Näilläkin pitkäaikaisilla hahmoilla on niitä hyviä ja huonoja hetkiä. Eikä noista kaikki edes olleet kovinkaan pitkään salkkareissa, mutta olivat silti sarjan kärkikastia hahmojen osalta. Esimerkiksi Ismo, onhan se nykyään kaukana niistä parhaimmista ajoistaan, mutta ansaitsee silti paikkansa top 5 hahmoissa.
"Uusista" hahmoista oikeastaan vain Sebastian ja Aaro/Eero ovat sellaisia, jotka top kymppiin laittaisin. Ei noita "ikimuistoisia" hahmoja tunnu tällä hetkellä Salkkareihin tulevan, ainakaan mun papereissa. Nuorista hahmoista harva on sellaisia, jotka nousevat kunnolla esiin ja sitä kautta jäisivät "ikimuistoisiksi."