Juulian ovat monet julistaneet kuolleeksi. Itse en tähän usko, sillä hänhän oli pöydän alla piilossa... (hymiö).
Ainoa muuttuva asia on tosiaan Kentaurin lavaste, koska sehän on nimeä myöten Kenin ajalta ja on aika paljastaa uusi nimi ja lavaste. Onnelan hengessä siitä tulee Jennilä.
Maailma loppuisi.Entäs jos Ismo kuoli?
Ainoa muuttuva asia on tosiaan Kentaurin lavaste, koska sehän on nimeä myöten Kenin ajalta ja on aika paljastaa uusi nimi ja lavaste. Onnelan hengessä siitä tulee Jennilä.
Uskomatonta edes spekuloida kuka tuolla mahdollisesti kuoli.
On täysin selvää, että suuria muutoksia ei nähdä eli sarja jatkuu normaalisti ensi syksynä ja vain Juulia kuoli.
Räjähdys oli hieno, mutta itse jakso aika köyhä.
Olen itse erittäin pettynyt jos tuo räjähdys ei surmaa isoa (tai no kohtuullista) määrää hahmoja. Koko idea tuosta posahduksesta vesittyisi täysin jos ei uskalleta uhrata ja toimia edes jollain tasolla realistisesti. Olkoon se realismi sitten Salkkarirealismia, mutta ei perkele tuommoisesta voi koko kööri selvitä!
Melrose Placemainen loppu. Yksi tuon sarjan tuotantokausistahan loppui niin että koko asuintalo räjähti. Muistaakseni tuossa ei kuollut montaa tyyppiä. Voi olla että muistan väärinkin.
Hienoa että päästään (toivottavasti) eroon Kentaurista.
Uskon, että Eero palaa järkiinsä sen verran, että kerkeää paljastamaan missä Paula on tahi jopa käy itse kaivamassa hänet esiin.
Itse asiassa ei kerennyt. Loppuskenessä Eero ojentuu Lassea kohti, ja kuiskaa hänen korvaansa: "Paula on piilotettu---" (tai suunnilleen noin). Sen jälkeen kuva siirtyy epäonniseen töhötarjoilijaan lauseen jäädessä oikein alleviivaavasti kesken. Tällähän ei haeta mitään muuta kuin yhtä jännitysmomenttia lisää syksyn avausjaksoon. Todennäköisesti Lasse selviää posauksesta melko kepein vammoin, mutta Eerolle käy huonommin. Ja vieläpä niin, että miehen puhekyky tai muisti kyrvähtää ainakin hetkellisesti. Näin Lasse joutuu kärvistelemään haavoittuneen Eeron kanssa niin kauan, että tämä pystyy paljastamaan Paulan sijainnin.Tai sittenhän Eero kerkesi jo nyt paljastamaan Lasselle missä Paula on, koska hän selitti sitä juuri ennenkuin räjähdys tapahtui.. Ja tämän jälkeen tietysti Eero kuolee mikäli näin on, ja Lasse ritarillisesti pelastaa Paulan haudasta ja palaa hänen kanssaan yhteen.
Eerolle käy huonommin. Ja vieläpä niin, että miehen puhekyky tai muisti kyrvähtää ainakin hetkellisesti. Näin Lasse joutuu kärvistelemään haavoittuneen Eeron kanssa niin kauan, että tämä pystyy paljastamaan Paulan sijainnin.
Ja vieläpä niin, että Eero palaa järkiinsä ja tulee kovat omantunnon tuskat, kun saa kuulla, mitä on Paulalle tehnyt, mutta ei ainakaan heti muista, mihin hän Paulan piilotti.
Mistä kaikki muuten tiesi tulla Kentauriin? Ei kai ainakaan Eerolle kukaan kertonut, että paikka on vaihtunut.
Eikös tuo arkku ollut kuitenkin tehty pääpiirteittäin vanerista (runkoa lukuunottamatta)? Silloinhan jo pelkästään maanpaino romahduittaisin ohuehkon vanerilevyn joka oli arkun kantena sikäli ihan suhteellisen normaaliin hautasyyvyyteen Eero arkun laski. Toisaalta, eikös silloin olisi myös pitänyt tulla Aaro alhaalta vastaan kun siinä Aaron haudan piti olla? Noh, realismi ei nyt ihan täysin koske Salkkari-maailmaa.Laittoiko muuten Eero siihen arkkuun jonkin näköistä ilmaputkea? Jos ei laittanut, niin uskoisin, että tuollaisesta pienestä arkusta on happi loppu alle 10 minuutin. Ja näin ollen Paula olisi kuollut jo ennen kuin Eero ehti Kentauriin. Tai jo ennen kuin sai arkun kokonaan peitettyä. Vesipullon se antoi mukaan.
Olisihan se hienoa, että kässäritiimi uskaltaisi tehdä välillä rajujakin ratkaisuja. Jos sarjassa olisi yhtään realismin poikasta edes, niin kyllähän tuossa useampi uhri pitäisi tulla. Toivottavasti tässä ei kuitenkaan tehdä niin, että kuolonuhreja on maksimissaan yksi ja muut selviävät ruhjeilla.