TV-sarja: Salatut elämät

  • 7 933 846
  • 24 808
Kun noista mokailuista oli puhe, niin mieleeni juolahti, että mihin on Samin opinnot jäännyt. Ei mielestäni ainakaan paljon ole yliopistolla ravannut Helin lähdön jälkeen. Onkohan kässäriryhmä unohtanut tuon vai minulta jäänyt vain huomioimatta Samin nykyinen opiskelu?
Sami onkin jäänyt täytehahmoksi jota kuvataan vain silloin, kun Pihliksen tytöt tarvitsevat homoystävän rohkaisua.
 

Oskar15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Florida Panthers
Onko nuo Snow Teamin Macbookit olleet kertaakaan päällä? En mielestäni ole nähnyt omppuvaloa palamassa koskaan.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Edelleen huvittaa Nurmeksen mies ja Sofia. Molemmat saapuneet perähikiöistä hetki sitten ja puhuvat kuin vanhat stadilaiset ikään. Sofian nyt jotenkin ymmärtääkin, mutta tuo Joonatan on aika hauska tapaus. Ei se murre nyt noin äkkiä keneltäkään voi kadota.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sofia saattaakin muuten olla Ässien kannattaja. Tuskin silti mikään fanaatikko, kun ei näkynyt fanirekvisiittaakaan huoneessa.

Vai ymmärtääkö tuossa sarjassa yleensä kukaan jääkiekosta mitään? Seppo on ainakin joskus katsellut HIFK:n matsia telkusta. Ja potkupalloa katselivat Ismon kanssa silloin kun KuPS kusi pitkävedot.
 

Lugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kehtasikin Sofia kutsua kotipaikkakuntaani pieneksi. :D
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oli muuten kiva kontrasti Noran ja Karitan kesken. Noralla hieno iltapuvun tyyppinen ratkaisu ja Karita tulee paikalle flanellipaidassa. Helmi kommenttia vielä mä oon enemmän olut miehiä ja paska homma. Hehhee.
 

Ruutu8

Jäsen
Oli ilmeisesti Seppo heittänyt kovat löylyt, kun Ispi n.3 sekuntia lauteilla istuneena oli jo aivan vichyssä... Huvittaa kyllä suuresti näitten "maalaisten" vääntämä slangi. Tai ehkä Nurmeksessakin puhutaan sittenkin mä ja sä?
Kartsalta taas lentävä lause ku Elina vähä kiusoitteli sitä; "Vie nyt se turri helvettiin siitä!" =)
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Taisi muuten olla "maajussi-Teemu" kioskilla.
 

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Taisi muuten olla "maajussi-Teemu" kioskilla.

Niin minustakin oli.

Ei siinä ole mitään ihmeellistä, että puhuu mä ja sä. Murteet tarttuu aivan älyttömän äkkiä. Oikein "dominoivan" murteenpuhujan kanssa monille riittää yksi puhelinsoitto, että puheeseen tarttuu toista murretta aika paljonkin. Sama koskee sanoja, äänenpainoja yms. Niitä vain tarttuu toisilta ihmisiltä ja usein hyvin nopeasti. Sanoisin, että tuollaiselle nuorukaiselle saattaa hyvinkin riittää viikko siihen, että hänen puheensa muistuttaa pitkälti jotain muuta kuin omaa murretta. Tätä edesauttaa se, jos ihmisellä on halu oppia uusi murre. Uskoisin, että näillä "farmareilla" se on aika kova, kun ovat muuttaneet stadiin ja haluavat pyöriä oikeissa "piireissä". Joku maalaismurteen puhuminen tuskin edesauttaisi sitä.

Tässäkin on ihmiskohtaisia eroja ja ihan silkkana mutuna heittäisin, että toiset murteet säilyy puheessa toisia paremmin. Esim. E-Pohjanmaan murretta ei tahdo saada ihmisestä kitkettyä sitten millään.

Enemmän mua on ihmetyttänyt, kun nämä Lapista tulleet ovat puhuneet alusta asti aivan muuta kuin sitä kieltä, mitä heidän olisi olettanut puhuvan.
 

tutzba

Jäsen
Jeesus kun on alkanut vituttamaan tuo Ismo. Silloin kun kaveri vielä pyöri itsesäälissä kun pelasi rahansa, niin mies oli hauska. Nyt kun on saanut asiat kuntoon ja vittuilee kaikille, niin saisi ampua itsensä!

On se rankaa kun tv-ohjelma ottaa koville.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei siinä ole mitään ihmeellistä, että puhuu mä ja sä. Murteet tarttuu aivan älyttömän äkkiä. Oikein "dominoivan" murteenpuhujan kanssa monille riittää yksi puhelinsoitto, että puheeseen tarttuu toista murretta aika paljonkin. Sama koskee sanoja, äänenpainoja yms.
Jaa, eipä minulle tartu. Olen pääkaupunkiseudulla asunut nyt noin kolmisen vuotta kohta ja puhe on ihan yhtä lappeenrantalaista kuin aina ennenkin. Mä ja sä ei livahda mukaan kuin vitsillä, vahingossa ei koskaan. Harvemmin muitakaan täkäläisiä sanoja. Eikä kukaan ole sanonut, että puheenparteni olisi muuttunut mihinkään suuntaan.

Yksilöllistä toki. Itse olen sen verran orientoitunut sinne, mistä olen tullut ja myös helvetin ylpeä juuristani, joten se voi vaikuttaa että murre säilyy. Identiteettijuttu, enkä esitä mitään muuta kuin mitä olen.

Miten tämä sitten liittyy Salkkareihin. En tiedä. Kuha mie vaan sanoin, nii!
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Toi murteiden uupuminen/korvautuminen kirjakielellä/stadin slangilla kertoo vain sarjan amatöörimäisyydestä. Jo aikaisemmin oon kiinnittänyt huomiota lapista tulleisiin hahmoihin, joita kuitenkin on todella monta. Sitten Nakkilassa varttunut Sofia ja Nurmeksessa koko ikänsä asunut nevahöörd. Pistää suorastaan vituttaan. Sama kun teekuppiin ollaan kaatavinaan vettä vaikka sitä menee sinne 1cm verran, jne jne jne jne.

Huvittavaa oli kyllä ismon kärvistely saunassa. Au au au. Ja natsismi kaupassaan. Aijaijaijaijaijaijaijajija NYT alkoi särkee päätä, siispä... Ismo on kyllä muuttunut täysin siitä nöyrästä ihmisestä joka se vielä hetki sitten oli. En näe kyllä asiaa mitenkään negatiivisena sarjan seuraamisen kannalta.
 

JTK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Kama
Sunnuntaina tapahtuu Kankaanpäässä! Täällä on joulunavaus ja pääesiintyjänä ei olekaan joulupukki vaan itse Ulla Taalasmaa! Nyt jo on fiilikset korkealla, mitenkähän sitten sunnuntaina.
Olen yrittänyt täällä Kankaanpäässä Ullaa pongatakin(tännehän se lähti sisarensa tms. luo) mutta ei ole näkynyt. Nyt se sitten sunnuntaina tapahtuu...

hohhoijaa

JK
 
Yksilöllistä toki. Itse olen sen verran orientoitunut sinne, mistä olen tullut ja myös helvetin ylpeä juuristani, joten se voi vaikuttaa että murre säilyy. Identiteettijuttu, enkä esitä mitään muuta kuin mitä olen.

Miten tämä sitten liittyy Salkkareihin. En tiedä. Kuha mie vaan sanoin, nii!
Sama. Murteesta ei todellakaan pääse eroon jos ei sitä erikseen halua. Voihan toki olla, että noita maakunnista muuttaneita nuoria saatetaan helposti kiusata murteen takia, mutta vittuako siitä välittämään. Ja stadin slangihan on muutenkin ihan saatanan hirveää.

Lähettäänkö pellaammaan jalakapallua, kysyisin.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Kehtasikin Sofia kutsua kotipaikkakuntaani pieneksi. :D

Nauroin muuten eilisessä jaksossa aivan kipeänä tätä Sofian kommenttia; "mä olen asunut Porissa, tai siis sellasessa Porin lähellä sijaitsevassa pikkupaikassa, tuskin sä edes tiedät sitä". Sohvihan kommentoi jo jossain aiemmassakin jaksossa suunnilleen näin; "ihanaa asua Helsingissä, siellä vanhassa paikassa ei ollut kuin ne samat naamat ja sama kylänraitti"

Miten korneilta tuollaiset kommentit kuulostavatkaan. Veikkaanpa että Sofian näyttelijä on tuskin ikinä edes käynyt Nakkilassa, joten ainakin minun korvaani on tahattoman koomista että roolihahmo sitten kommentoi noin..
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Onko nyt niin että Ispe on Juulian iskä ja se täti (en muista nimeä) jota Juulia ehdisteli äiskä? Jos kyseessä olisi joku (eurooppalainen) jännityssarja asia ei olisi näin yksinkertainen, mutta kun kyseessä on saippuasarja niin asia voi hyvinkin olla näin. Niin yritin siis sanoa että vihjailut siihen suuntaan etä Ispe olsisi Juulian isä oli aika vahvoja mutta saattakin olla että käsikirjoitajat on keksinyt jonkun yllätävän käänteen tähän homman.
 

julle-jr

Jäsen
Miten korneilta tuollaiset kommentit kuulostavatkaan. Veikkaanpa että Sofian näyttelijä on tuskin ikinä edes käynyt Nakkilassa, joten ainakin minun korvaani on tahattoman koomista että roolihahmo sitten kommentoi noin..
Harvoin näyttelijät ovat omassa elämässään tehneet kaikki asiat, joita tekevät tai joista puhuvat näytellessään. Esimerkiksi Uma Thurman tuskin on touhunnut ihan samoja juttuja joita Kill Billissä oli.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Koska on selvää, että Juulian long lost -äityli asuu (tottakai) Pihlajakadulla, niin vaihtoehtoja ei ole kovin monta. Paula, Tanja tai Maarit ovat nähdäkseni ainoita, jotka sopivat ikänsä puolesta tuohon muottiin. En usko, että Juulian isää löytyy koskaan.

Maarit se ei voi olla. Ei vaan tunnu sopivalta. On ollut kuvioissa liian kauan, jotta tämän kaltainen kuvio olisi uskottava, tai edes salkkari -uskottava. Paulan ja Tanjan välillä valintani kohdistuu Tanjaan siksi, että Lassen ja Paulan liitto ei kestäisi tämän kaltaista uutista olettaen, että Lasse ei olisi hylätyn lapsen isä. Ja ilmeisesti tarkoitus käsikirjoittajien puolelta on pitää heidät yhdessä.

Näin ollen, Lapin horoperse on Juulian äiti. Tai sitten unohdin jonkun iältään tuohon muottiin sopivan. Vaikka toisaalta, tämän sarjan realismikuvioilla se voi olla kuka tahansa Lellusta Amiin.

Joo, noin sen vaan täytyy olla.

*edit* On se sitten kumpi tahansa,
Paula tai Tanja, niin se on joka tapauksessa persiistä. Molemmat ärsyttävät pelkällä olemuksellaan ruudun tällä puolen ja ottaa pannuun jo valmiiksi tämän äiti X: n lisääntyvä ruutuaika tämän asian tiimoilta.

Vaikka Paulan poissulkevat perusteluni vähän ontuvatkin, niin miettikääpä itse, että kumpi noista (ja toinenhan se aivan varmasti noista kahdesta on) sopisi paremmin tuohon hylkääjä-äidin rooliin. Kaikki salaisuutensa jo retostelemaan ehtinyt ja satamiljoonaa kertaa asiansa tössimään ehtinyt mielenterveyspotilas vai vielä edes jonkin verran katsojalle vieras lapin syöjätär?

Pysyn kannassani, Tanja on tämä äiti X.
 
Viimeksi muokattu:

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä on Pihlajakadun ihmisillä helppoa.
Koko heidän elämä, kuolema ja kaikki mitä sen välillä tapahtuu löytyy yhden kerrostalon rapun ihmisistä ja tapahtumista. Ei tarvitse pitkälle lähteä. Käsikirjoittaako tätä sarjaa 16-vuotiaat teinit?
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Itsehän veikkaan, että juuri tämä adoptioista vastannut henkilö on Juulian äiti ja isä löytyy Pihlajakadulta ja kantaa nimeä Laitela, Ismo Laitela. Yhden yön juttu, joka on päätetty pitää salassa Ismon avioliiton ollessa vielä päällä.

Eilinen jakso oli erinomainen kiitos Ismon ja Sepon. Etenkin Ismon "Arrivederci" oli mahtavuutta.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Siis Anneli Mansikkahan oli aikoinaan myös Roosan ja Jarin vihkipappi? Ja muistaakseni Ismo ja Jaana joutuivat selvittelemään näitä sotkuja. Eli Ispe duunasi silloin tämän naispapin? Eipä olisi ollut ensimmäinen pappi The Ismolle. Kun muistaa sarjan aikakäsitteet, niin vaikuttaisi että Ispe voisi olla Julian faija. Todennäköisesti myös Romeon ja Rafaelin, koska ne tais olla jotain orpoja. Villinä korttina heitetään vielä, että Ismo on myös Maaritin faija.

Tarkkailkaa seuraavaa toistuvaa sapluunaa. Kari tulee keittiöön, murahtaa jotain ja nappaa joko leivänpalan, pullan tai kaljaa, murahtaa uudestaan poistuessaan ja kohtaus on plakkarissa. Hollywoodissa on käsikirjoittajien lakko, nyt on pakko pistää kädet ristiin ja toivoa, ettei vaan koskaan tänne tule tuollaisia lakkoja! Ajatelkaa miten mainiosta kirjoittamisesta jäisimme paitsi.


MACK
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös