Tuuliajolla

• 6 862
  • 45

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Kyllähän se on niin, että järjestävä taho teki itsestään pellen, kun ei palauttanut rahoja. En tiedä onko tästä muualla keskustelua, mutta jos järkkärinä olisi ollut joku kasvoton festarisysteemi tai muu vastaava, niin kritiikki olisi varmasti ollut kovempaa. Nyt kun kyseessä on Kotiteollisuus ja muut bändit, niin kaikki onkin ok ja ymmärrystä riittää, ainakin paikallisilla.

ElBimbo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pitänee varmaan vääntäytyä paikalle ja ihan muuten varoituksen sanana, että Lappeenrannan seutuvilla sanat "kotiteollisuus&CMX" ja "ilmainen" ovat sitten takuu sille, että populaa riittää. Hiukan jopa ihmetyttää, että päästävät kaikki paikalle vääntäytyvät keikalle. Uskon täten kyllä paikan olevan varmaankin Kimpisen stadion, koska jos Myllysaarta ei tähän lasketa niin on ainoa paikka mihin popula mahtuu, koska kuten totesin sitä nimittäin riittää!!! :D

edit:
Itse en torstaina Myllysaaressa ollut, mutta ihme on jos korvaavan keikan pitopaikkana on Kimpinen. Kimpisessä on viimeeksi muistini mukaan pidetty konsertti 90-luvun alussa Blue Lake Festivalsin tiimoilla. Pääesiintyjänä oli tuolloin Juice. Esim. tupakointi kentän alueella kielletty ja siitäkös Juice jaksoi kuulijoitaan muistuttaa. Kisapuiston tekojäärata olisi tietysti yksi vaihtoehto, mutta siitäkin Lpr:n liikuntavirastolta tulisi jotain sanomista.

Eikös tämän kesäinen raskaaman väännön kaksipäiväinen festari ollut Skinnarilassa LTU:n hiekkakentällä. Syynä pitopaikkaan oli, että naapurit (teekkarit) eivät ehkä tee valitusta mölystä.

Edit: Motörhead kävi soittamassa Lappeen raviradalla 80-luvun alussa. Sehän olisi nostalginen paikka soittaa ja lääniä yleisöllä temmeltää.

Onko tosiaan niin, että konsertti on kaikille ilmainen. Minä luulin, että torstain rannekkeet säilyttäneet pääsevät ilmaiseksi ja muut maksakoon. Jos tuleva keikka on kaikille ilmainen, ikärajaton ja urheilutalolla pidettävä, niin touhuhan jatkuu samalla sapluunalla kuin torstaina.

Viimeksi muokattu:

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Löytyi kuski eiliselle joten tuli vietettyä toinenkin ilta Tuuliajolla, valitettavasti jäi Viikate näkemättä mutta näkipähän nyt sentään sen Kotiteollisuuden (Hynysen ja Hongiston välispiikit olivat taattua laatua) ja TikTakin, CMX ei ole kiinnostunat koskaan. Erittäin toimiva paikka tällaisille festareille kyllä tuo Hotelli Juvan puisto kun sinne lopulta ryyppäviä teinejä täynnä olevan metsän läpi pääsi.

Jotenkin minua ei innosta tuo Lappeenrannan korvaava konsertti ainakin jos sattuu olemaan kaikille ilmainen, mielummin ottaisin vaikka kympin lipun hinnasta takaisin. Saattaa olla että paikalle tulee kuitenkin eksyttyä Kotiteollisuutta katsomaan.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hah. Mikäs ilmaiskonsertti se muka on, jos ei rahat tule Lappeenrannassa takasin maksaneille... no, "ihan sama." En valitettavasti ole paikalla tämän "ilmaiskonsertin" aikana.

Ei voi muuta sanoa, kuin, että aikamoista silmäänkusemista koko juttu.

Mikä helvetin ilmaiskonsertti se muka on niille, ketkä on maksaneet 20 euron hinnan kiertueesta joka kusi kaikilla osa-alueilla. =D

Vittu mitä perseilyä. Rahat olisi kyllä pitänyt Tuuliajolla olijoille palauttaa. Ei tuo vitun korvauskonsertti kyllä mitään korvaa oikeasti niille, ketkä ei yksinkertaisesti paikalle pääse... sinnehän pääsee helvetti soikoon kuka tahansa! Nekin, ketkä ei tota vitun kallista lippua ostanut.

Helvetti soikoon Lappeenranta! Paska kaupunki ja paska meininki!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raimon Rakuunat
Ted Raikas kirjoitti:
Hah. Mikäs ilmaiskonsertti se muka on, jos ei rahat tule Lappeenrannassa takasin maksaneille... no, "ihan sama." En valitettavasti ole paikalla tämän "ilmaiskonsertin" aikana.

Ei voi muuta sanoa, kuin, että aikamoista silmäänkusemista koko juttu.

Mikä helvetin ilmaiskonsertti se muka on niille, ketkä on maksaneet 20 euron hinnan kiertueesta joka kusi kaikilla osa-alueilla. =D

Vittu mitä perseilyä. Rahat olisi kyllä pitänyt Tuuliajolla olijoille palauttaa. Ei tuo vitun korvauskonsertti kyllä mitään korvaa oikeasti niille, ketkä ei yksinkertaisesti paikalle pääse... sinnehän pääsee helvetti soikoon kuka tahansa! Nekin, ketkä ei tota vitun kallista lippua ostanut.

Hys. Älähän nyt. Ei ole kaupungin vika jos Hynynen & Co. ei osaa asioitaan. :) Oli vaan pakko tossa aiemmin kirjoittaa tosta ilmaisjutusta ihan vain vähän provomielellä just kun tiän, että täkyyn tartutaan :D Meinaan sitä, kun en itse ole lippua ostanut tosiaan kun budjetti on viime aikana tosi tiukka ja nyt sit pääsis katsoon bändiä ihan ilmatteeks. No saas ny nähdä. Ei kai mikään vielä ole ihan varmaa. Aika kova veto kieltämättä jättää rahat palauttamatta, mutta uskoisin näin tapahtuneen lähinnä siksi, että ois tullu bändille liikaa persnettoa kun kuluja niin vitusti. Toki se nyt pitäisi mikään peruste olla, kun kyllä jokainen omat kulunsa elämässä maksaa tai sitten ulosotto perii lopulta joten sinällään, mutta kuten sanoin, ymmärrän bändiäkin tässä ainakin jollain tapaa. En tietysti sano, etteikö olisi teillä oikeus valittaa ja meuhkata. Ei pelkästään oikeus vaan myös velvollisuus, se on selkee.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei vaan sain muualta ymmärtää, että lippuja ei palauteta rahallisesti ollenkaan. Sikäli vituttaa tämä koko homma.

Enkä ole ensiviikolla pääsemässä tuohon "ilmaiskonserttiin" joten se siitä.

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Ted Raikas kirjoitti:
Ei vaan sain muualta ymmärtää, että lippuja ei palauteta rahallisesti ollenkaan. Sikäli vituttaa tämä koko homma.

Kuluttajasuojakin on keksitty, kannattaa ottaa yhteyttä.

Zuppana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Jokerit
Ei voi muuta sanoa, kun että sillä vitun 20 €:lla ei ole paskan merkitystä jos bändit ja se tunnelma jää näkemättä/kokematta! Itse olen sitä mieltä, että tuota perseilyä ei pysty korvaamaan mitenkään.. siis lipunostaneille! Vaikka pääsisin paikalle ensi sunnuntaina, en mene, vieläkin kiehuu!

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Zuppana kirjoitti:
Ei voi muuta sanoa, kun että sillä vitun 20 €:lla ei ole paskan merkitystä jos bändit ja se tunnelma jää näkemättä/kokematta! Itse olen sitä mieltä, että tuota perseilyä ei pysty korvaamaan mitenkään.. siis lipunostaneille! Vaikka pääsisin paikalle ensi sunnuntaina, en mene, vieläkin kiehuu!

Tuskin se raha kenellekään on mikään kynnyskysymys, vaan lähinnä kyse on periaatteesta, kuten itse asian ilmaisetkin. Ei voida edes sanoa, että tällä toiminnalla olisi menty siitä kohdin missä rima on matalimmillaan, vaan nyt mentiin siitä kohtaa missä ei ole rimaa ollenkaan. Ja Kotiteollisuus yms. nauravat matkalla pankkiin noutaessaan ansaittuja palkkashekkejään...

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ted Raikas kirjoitti:

Itselleni Lappeenranta on edelleenkin kovin rakas kotikaupunki ja varsinkin kesäisin kaunis paikka muutenkin. Yhden keikan peruuntumisen vuoksi en kyllä tuomitsisi koko paikkaa.

Lisäksi totean seuraavaa: sähköähän tulee näinä Norjan alhaisen vesien aikana säännöstellä - on siis hyvä katsoa minkälaiseen tuubaan sitä käytetään. Nyt jäi nekin voltit hyötykäyttöön.

Eipä mulla muuta.

ElBimbo kirjoitti:
Edit: Motörhead kävi soittamassa Lappeen raviradalla 80-luvun alussa. Sehän olisi nostalginen paikka soittaa ja lääniä yleisöllä temmeltää.

Näin todellakin tapahtui. Ravirata on kuitenkin jo niin iso alue ja sen verran kaukana keskustasta että sekä alueen kokonaisvaltainen valvominen sekä jengin kuljettaminen paikalle olisivat aikamoisia projekteja. Sitä paitsi voisin kuvitella että alueen ravitallin pitäjällä on jotakin sanottavaa asiaan - tallin asukit tuskin pitäisivät metelistä.

Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tulppu kirjoitti:
Itselleni Lappeenranta on edelleenkin kovin rakas kotikaupunki ja varsinkin kesäisin kaunis paikka muutenkin. Yhden keikan peruuntumisen vuoksi en kyllä tuomitsisi koko paikkaa.
Niin se on minullekin rakas kotikaupunki, tai nykyisin kylläkin vain synnyinkaupunki ja täällähän edelleen viettelen näitä kesälomapäivä, kun niitä vielä riittää ja on kyllä kaunis paikka ja sisältää paljon hyviä muistoja.

Jos nyt satun hetkellisen (humaltuneen) vitutuksen aikana ärähtelemään, niin sillähän ei ole kauaskantoisen totuuden kanssa mitään tekemistä. En minä ole SaiPaakaan hylännyt, vaikka joskus on tullut manattua sekin maan alle.

Minkäs sitä ihminenkään luonteelleen voi.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Edelleen törkeää silmäänkusemista kiertueen järjestäjiltä, kun Tuuliajolla:sta maksaneille ei lipunhintoja korvata! Alhaisia lupauksensyöjiä koko troikka.

Nyt kuka tahansa wannabefanittaja voi mennä Vanhikselle fiilistelemään. Edelleenkään mistään ilmaiskonsertista ei voida puhua kauniina päivänäkään. Se on vain joillekin ilmainen.

Pitäköön tunkkinsa, vittu!

Zuppana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Jokerit
Ted Raikas kirjoitti:
Se on vain joillekin ilmainen.

Pitäköön tunkkinsa, vittu!

Aivan, ei se mikään ilmaiskonsertti ole! Minun sydäntäni olisi lämmittänyt enemmin se, että olisi jättänyt korvaus-keikan heittämättä! Tällöin olisi edes hiukan arvostettu lipun maksaneita kuin tällä vitun ilmaiskonsertilla! Mielestäni tällä Vanhiksen setillä ei ole mitään tekemistä Tuuliajon kanssa, prkl kun kiehuu vieläkin nuppi! Joku muu voi olla toista mieltä...
En mene paikalla, se on vissi-homma!
Silti KT ja Lappeenranta sytämmessä!

pest

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Siis sekö teitä harmittaa, että jotkut pääsevät keikalle ilmaiseksi ja itse olette joutuneet maksamaan siitä? Katu-uskottava Ted Raikas, tuo tosifani, joutuu jakamaan vanhiksen joidenkin 'wannabe' fanien kanssa. Ilmaiseksi vielä tulevat fiilistelemään, huh-huh.

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
pest kirjoitti:
Siis sekö teitä harmittaa, että jotkut pääsevät keikalle ilmaiseksi ja itse olette joutuneet maksamaan siitä?
Ted Raikas kirjoitti:

Niin kuten tästä voi lukea, Ted Raikas maksoi konsertista jota ei ollut, eikä nyt pääse tuohon ilmaiskonserttiin. Toi on vähän niinkuin häviö-häviö tilanne.

NIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fucking Horseshit
Ymmärrettäväähän se on, että ihmisiä, jotka maksoivat liput Lappeenrannan konserttiin, keljuttaa se, että kolme pääbändiä ei pystynyt soittamaan. Yhtä ymmärrettävää on se, että rahoja ei voida ihmisille palauttaa. Miksi? Älkää kuvitelko, että tuollaisen karavaanin roudaaminen ympäri Saimaata on ilmaista. Ja nyt en puhu bändien keikkapalkkioista, siis siitä muusikoille menevästä - mitättömän pienestä - osasta. Joka bändillä on henkilökuntaa: roudareita, valomiehiä, äänimiehiä, joille on palkka maksettava, soitettiin sitä keikkaa tahikka ei. Ja nuo miehet, ammattisellaiset, eivät liikahta pikkurahalla mihinkään. Sisävesilaivan vuokra on tuhansia euroja vuorokaudessa, PA- ja valotekniikan vuokrat... ja kulut on oikeasti peitettävä. Tai sitten tulee konkurssi. Pahasti pelkään, että tuon keskeytyneen konsertin ja korvaavan konsertin vuoksi tilinpäätös ei ole plusmerkkinen nytkään. Kun julkisuuteen annettujen tietojen mukaan kipurajalla mentiin jo alunalkaen.

Minusta on hienoa, että "korvaava" konsertti järjestyy noinkin nopeasti. Muiden "ulkopuolisten" rajoittaminen oisi perseilyä ja aivan liian vaikeaa kontrolloida. "Pidä ranneke viikko kädessäsi." Näinkö? Ja oikeasti, 20 euroa. Jos paikalla olisivat olleet vain Mokoma ja Stam1na, 20 euroa ei olisi ollut paha hinta (kuten nyt sitten kävikin).

Zuppana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Jokerit
NIN:lle...

Niin kuin aikaisemmin ketjussa on todettu monin eri sanoin, sillä 20 eurolla ei ole paskankaan väliä!
Tällä kiertueella oli alunalkaenkin tarkoitus herättää henkiin Tuuliajolla kiertua, ei todellakaa tehdä voittoa! Alussa oli jo selvää, että kaiken pitää paremmin kuin hyvin, että saadaan edes omat takaisin! Näin ei kuitenkaan käynnyt, kaikki meni enemmän päin persettä kuin oli odotettu (Lpr osalta)! Varmasti KT:lle Myllysaaren setti toi extra perhoset läskin alle... siellä kuitekin äijät on ite joskus fiilistelly sen aikasia huippunimiä RantaJamien muodossa!
Asiaan.. eli siis tästä tulee äijille niin paljo takkiin kaikkien paskaksi menneiden laitteiden muodossa! Siihen ei riitä 10000 eikä 20000 €:a!
Melkein sääliksi käy se, että Hongisto on uhrannut aikaansa kyseisen tapahtuman järjestämiseen ja heti ekalla keikalla ei pääse edes lavalle. Vähän sama asia kuin se, että olisit antanut joukkueelle kaikkesi ja palkinto olisi odotamassa.. koutsi sanoisi, että mene kotia! Huono vertaus... ken ymmärtää!
Kyllä kieltämättä vituttaa, kun muut pääsee nyt ilmaseksi keikalle... no mikään ei korvaa sitä, että pääsi todistamaan Tuuliajolla kiertuetta, vaikka hiukka paska maku jäikin!

Tähän...

...väliin on heitettävä yksi positiivinen viesti koskien viime viikon kiertuetta.
Itse olin seuraamassa tapahtumaa Juvalla perjantaina ja täytyy kyllä sanoa että menoa riitti ja homma toimi!
Suuret kiitokset kaikille bändeille, jotka lähtivät tekemään pitkän tauon jälkeen Tuuliajolla -kiertuetta. Toivottavasti saadaan ensi vuonna tapahtumalle jatkoa...mukana ollaan!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raimon Rakuunat
Zuppana kirjoitti:
En mene paikalla, se on vissi-homma!
Silti KT ja Lappeenranta sytämmessä!

Kuten jo aiemmin mainitsin. Lappeenrannassa sana "ilmainen" vetää porukkaa kuin paska kärpäsiä ja niin myös tässäkin tapauksessa, että itsehän en valita yhtään jos joku ilmaisee jo nyt jäävänsä pois. En ole maksanut lippua alkuperäiseen konserttiin, koska budjetti ei antanut myöten. Jos pääsen ilmaiseksi katsomaan Kotiteollisuuden keikan niin toki menen paikalle pistäytymään.

Toki olen sitä mieltä, että nyt nähtävä järjestely on maksaneiden katsojien kannalta ihan uskomattoman epäkunnioittava, mutta en minä sen vuoksi jätä keikkaa katsomatta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy