TUTO Hockey 2025–2026

• 7 437
  • 61

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
No, kyllä näitä prospectejakin on tuotava julki, kun eivät kaikki kuitenkaan ole ykköskorin jätkiä.

Kaikki? No jos nyt vaikkapa yhden ykköskorin jätkän julkistaisivat.

On kyllä todella mielenkiintoista, että täällä ostellaan kausareita into piukalla ja ollaan tyytyväisiä kun kourallinen pelaajia on julkistettu. Eikä mikään vielä toistaiseksi viittaa siihen, että joukkue vahvistuisi ensi kaudeksi. Päinvastoin.

Ja ei, en väitä etteikö vielä nähtäisi joukkueen vahvistuvan. Enkä sitäkään, etteikö saisi olla positiivisella mielellä. Mutta jotain rajaa.

Saas nähdä muuttuuko kausarien hinnat nyt lauantain aikana. Kovin on vaikea uskoa, että nostavat. Tai sitten nostavat juuri sen verran, että voivat sanoa lupauksen pitäneen. Eli nostavat kympillä. Kaikki suuremmat nostot ovat joka tapauksessa tuhoon tuomittuja. Ei se oikein riitä, että muutama Jatkoajan yli-innokas kausarin ostaa. Ja muut ostajat ovat toden totta helvetin vähissä, mikäli hinnat vielä nousee, eikä kunnon julkistuksia ala kuulua.

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
TuTo
Tämä on loputon polku kun pessimisti ja optimisti keskustelevat. Mutta vastataan nyt vielä tähän.

Meillä saattaa olla eri määritelmä ykköskorin pelaajista, mutta nyt sopimuksessa olevista siihen mahtuvat minusta Rautiainen, Markkula ja Tuhkanen. Lisäksi Väre ja Reini ovat lähellä. Nämä ovat aika iso prosentti tiedossa olevista sopimuksista. On naivia kuvitella, että TuTon kaltainen seura voisi iskeä pöytään huippunimiä toisensa jälkeen. Lisäksi on selvää, että jos jotakin isompaa kalaa on haavissa, niin sellaiset julkistetaan myöhemmin. Ihan jo ehkä siitä syystä, että näillä pelaajilla on kausi vielä kesken.

Kyllä, kausareita ostetaan into piukalla ja iloitaan sopimuksista. Sellaista se on kun joukkuetta kannatetaan positiivisella asenteella. Toki voisi myös kiukutella ja myrkyttää ilmapiiriä, mutta se ei maistu.

Kannattaa katsoa tuo tuorein podcast, jossa Arppe avaa taloutta ja Virta pelaajatilannetta.

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
200 000 euroa Mestiksen pelaajabudjetiksi on aika messevä. Sillä pitäisi raapia ”pikkaisen” eri tulos kuin sijoitus osastolla ynnämuut. Sehän selviää vajaan vuoden kuluttua.

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
200 000 euroa Mestiksen pelaajabudjetiksi on aika messevä. Sillä pitäisi raapia ”pikkaisen” eri tulos kuin sijoitus osastolla ynnämuut. Sehän selviää vajaan vuoden kuluttua.
Arppe podcastissa sanoo, että se on Mestiksen neljän suurimman pelaajabudjetin joukossa.

Siimen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, JoKP
mis
Tämä on loputon polku kun pessimisti ja optimisti keskustelevat. Mutta vastataan nyt vielä tähän.

Meillä saattaa olla eri määritelmä ykköskorin pelaajista, mutta nyt sopimuksessa olevista siihen mahtuvat minusta Rautiainen, Markkula ja Tuhkanen. Lisäksi Väre ja Reini ovat lähellä. Nämä ovat aika iso prosentti tiedossa olevista sopimuksista. On naivia kuvitella, että TuTon kaltainen seura voisi iskeä pöytään huippunimiä toisensa jälkeen. Lisäksi on selvää, että jos jotakin isompaa kalaa on haavissa, niin sellaiset julkistetaan myöhemmin. Ihan jo ehkä siitä syystä, että näillä pelaajilla on kausi vielä kesken.

Kyllä, kausareita ostetaan into piukalla ja iloitaan sopimuksista. Sellaista se on kun joukkuetta kannatetaan positiivisella asenteella. Toki voisi myös kiukutella ja myrkyttää ilmapiiriä, mutta se ei maistu.

Kannattaa katsoa tuo tuorein podcast, jossa Arppe avaa taloutta ja Virta pe
mistä löytyy podcast?

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Arppe podcastissa sanoo, että se on Mestiksen neljän suurimman pelaajabudjetin joukossa.
Jokerit tuskin tätä sarjaa pelaa ensi kaudella, joten heitä en laskisi. Kiekko-pojat pystynee vastaamaan ja myös IPK rahoituskuvioineen huolimatta siitä mitä ilmoittavat budjetikseen.

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
Toki voisi myös kiukutella ja myrkyttää ilmapiiriä, mutta se ei maistu.

Erikoista juttua. Tämä koko keskusteluhan lähti siitä, että mun makuun oli mautonta pistää vallitsevassa tilanteessa kausarit myyntiin korotetulla hinnalla, mainostaen niitä etuhintaisina. Ja kun yllätyksekseni sain sinulta kommentteja, että hinnat ja ajoitus ovat ihan OK, niin olen yrittänyt perustella miksi olen sitä mieltä kun olen. Ja se on sitten kiukuttelua ja ilmapiirin myrkyttämistä.

En suinkaan odota TUTO:n kaltaisen seuran julkistavan "huippupelaajaa toisensa perään". Mun mielestä vaan pitäisi nähdä joukkueen vahvistuvan ennen kuin nostellaan hintoja.

Olen muuten ensimmäisten joukossa täällä iloitsemassa, mikäli jossain kohtaa saadaan huomata, että joukkue todella vahvistuu. Ja todellakin sitä toivon. Siinä sulle optimismia.

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Erikoista juttua. Tämä koko keskusteluhan lähti siitä, että mun makuun oli mautonta pistää vallitsevassa tilanteessa kausarit myyntiin korotetulla hinnalla, mainostaen niitä etuhintaisina. Ja kun yllätyksekseni sain sinulta kommentteja, että hinnat ja ajoitus ovat ihan OK, niin olen yrittänyt perustella miksi olen sitä mieltä kun olen. Ja se on sitten kiukuttelua ja ilmapiirin myrkyttämistä.

En suinkaan odota TUTO:n kaltaisen seuran julkistavan "huippupelaajaa toisensa perään". Mun mielestä vaan pitäisi nähdä joukkueen vahvistuvan ennen kuin nostellaan hintoja.

Olen muuten ensimmäisten joukossa täällä iloitsemassa, mikäli jossain kohtaa saadaan huomata, että joukkue todella vahvistuu. Ja todellakin sitä toivon. Siinä sulle optimismia.
Olen vähän samoilla linjoilla, mut toivottavasti ne 200000 euroa käytetään tulevalla kaudella hieman fiksummin kuin menneellä.
Itselleni ei ole väliä julkistetaanko pelaajia silloin, tällöin vai silloinkaan, pääasia että kauden ekassa pelissä olis edes 75% niitä pelaajia jotka myös lopettavat kauden joukkueessa.

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
Kuuntelin sitten minäkin tuon podcastin. Ihan hyvää juttua ja pitää vaan toivoa, että kuultu optimismi realisoituu.

Pariin juttuun voisin tarttua.

Ensinnäkin, Pexi Virta otti puheeksi pelaajien kimpoilun Liigaan ja takaisin kesken kauden. On helppo olla Virran kanssa samaa mieltä siitä, että sellainen ei vaan käy. Ei ole tulevaisuutta moisella touhulla. Toki tuosta kiinni pitäminen aiheuttaa sen, että joitain hyviä pelaajia ei siitä syystä saada, mutta se on ainakin mun mielestä hinta joka on maksettava. Ei se ole mistään kotoisin, että kuka tahansa voi hypätä minkä tahansa Liigajoukkueen kyytiin milloin tahansa.

Arppe jutteli myös ihan järkeviä. Se tosin särähti korvaan, että kun kehaisi loppukauden kasvaneista oheismyynneistä ja parantuneista tuloista muutenkin, niin ei maininnut lainkaan laskettujen lipun hintojen vaikutusta asiaan.

Kausareitahan pitää toki myydä siihen hintaan, että se on seuralle kannattavaa. Mutta kun se kausarista saatava raha on vain yksi aspekti tuottavuuden parantamiseen. Myös se on hyvin oleellista, että paljonko niitä kausareita myydään. Ja tuon balanssin löytäminen on Mestis-seuralle todella haastavaa, se on kauan tiedossa ollut fakta.

En tiedä paljonko kausareita kausittain on myyty, eli seuraava laskelma on ihan vain suuntaa antava esimerkki.

Leikitään ajatusleikkinä, että kausareita myydään 200€ hintaan 300kpl. Elon laskuopin mukaan potti on 60k. Mutta jos hinta onkin 100€, niin onko kaukaa haettu ajatus, että kausareita myytäisiin tuplasti enemmän? Tai vaikkei ihan, niin sanotaan että 500kpl. Samaa Elon laskuoppia käyttäen niistä tulisi 50k.

Ero siis 10k, mutta saldona 200kpl enemmän myytyjä kausareita. Eiköhän kasvanut kioskimyynti kompensoi moninkertaisesti tuon 10k.

Jos jonkun mielestä on päin persettä laskeskeltu ja funtsittu, niin mielenkiinnolla lueskelisin muita näkemyksiä.

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
229€ näkyy olevan kausari nyt, eli 30€ kohottivat. Saas nähdä tuleeko korotusportaita vielä lisää. Vaikea kyllä uskoa, että tuossakin hinnassa olisi vielä nostovaraa. Tai no, että siis kannattaisi nostaa.

Isopappa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo Hockey
Torstaina julkaistaan seuraava jatkosopimus!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy