Ennemminkin tänä vuonna ollaan meidän palstalla manailtu somehiljaisuutta, ja yksi pelaajauutinenkin jäi kokonaan uutisoimatta missään kanavassa (Lahnaviik). Että kyllä meilläkin osataan!
En haluaisi välttämättä TuTon puolella puhua Jokereista, mutta Lahnaviik tulee kyllä ihan takuulla saamaan oman julkaisunsa. Veikkaan että ihan videoineen kaikkineen. Jokerit viettää sometaukoa, koska tekemistä "uudistetaan" ja ilmeisesti uudistumiselle ei saada riittävää huomiota, jos muutos tapahtuu keskellä aktiivista päivittelyä. Tämä on siis ihan tietoinen valinta ja osa suurempaa suunnitelmaa. Voi olla hyvä suunnitelma, tai voi olla huonokin. Vielä sitä ei ole kuitenkaan kovin helppoa arvioida.
TuTon tekemiseen vertaaminen on kuitenkin hieman epäreilua turkulaisille, sillä resurssit ovat tällä hetkellä seuroilla hyvin erilaiset. Jokereilta odotetaan huippuluokan viestintää Mestiksessäkin ja tälle tasolle laajan organisaation pyörittämiseen löytyy rahkeita. TuTolla sen sijaan painaa sarjatason realiteetit eri tavalla hartioilla, enkä minä ainakaan odota että ihan kaikkeen riittää rahat tai käsiparit. Tässä kauden aikana seuran johtohahmot olivat viestinnässään oikeinkin aktiivisia liigalisenssiprojektin tiimoilta ja siihen olisin itse ihan tyytyväinen. Tottakai avointa viestintää pitää jatkaa ja mielellään mahdollisimman aktiivisesti, mutta ainakin ihan todistetusti siellä on ihmisiä pohtinut seuran tulevaisuutta ja askelmerkkejä.
Melkein sitä näin kilpailijanakin toivoisi, että syvätaskuiset hahmot joukkueen taustalla ottaisivat pienen riskin ja nostaisivat koko seuran profiilin vielä vahvemmin Mestiksen kiistattomaksi huippuseuraksi. Siellä on paikalliskilpailijalla ollut omat haasteensa Liigan puolella, joten voittavalle ja positiivista huomiota keräävälle turkulaisjoukkueelle voisi olla kysyntää. Täällä olisi teille hegemoniavastustajakin valmiina, sillä meillä on ihan hyviä kokemuksia Turun ja Helsingin välisistä mestaruustaistoista. Huutelu on tietysti helppoa, kun kyseessä on muiden rahat ja muiden seura. Minä kuitenkin näen ihan selvän potentiaalin kilpailla tulevaisuudessa ihan tosissaan pääsarjapaikasta, jos momentum saadaan luotua.