TuTo Hockey 2009–2010

  • 188 130
  • 752

puumaila

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo, Sport liigaan kaudelle 14-15
Tuto on vuokrannut Tepsiltä muutaman pelaajan ja toivon vain , että se on ollut taloudellisentilanteen vuoksi välttämätöntä jolloin ongelma poistuu ajan myötä kun talous paranee. Tuo vuokraus tällä kaudella täytyy hyväksyä tosiasioiden edessä ja toivoa, että noi Tepsistä tulleet pelaajat auttavat seuraa menestymään ja näin ollen vetämään enemmän katsojia Kupittaalle ja pääsylipputuloja kirstuun.

Kyllä, mutta vuokrattu on kai ennenkin tekemättä erikseen mitään sopimusta pelaajasiirroista seurojen välillä, vai olenko ymmärtänyt jotakin väärin? Imagollisista syistä en tykkää kyllä yhtään, mutta minkäs teet, näin mennään. Vain Reijo tietää tulevat linjaukset.
 

Torpedo 360

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey & Manchester United
Tänään sattui hassu tilanne kun TuTon joukkueeseen kuuluva henkilö tokaisi Virtasen imuroitua 3 kerran että harmi kun tuota Heikkilää ei ainakaan voi häkkiin heittää. Mitä vittua se jannu siellä sitten tekee jos omatkaan ei luota :D Tuli vaan täys repeytyminen :D No maalivahti tilanne TuTolla on huono, se on jokaisen pakko todeta! Aina pelottaa kun nousee yli polven vastustajan vedot, sama lähteekö kummasta päästä!
 

Musashi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Tänään sattui hassu tilanne kun TuTon joukkueeseen kuuluva henkilö tokaisi Virtasen imuroitua 3 kerran että harmi kun tuota Heikkilää ei ainakaan voi häkkiin heittää. Mitä vittua se jannu siellä sitten tekee jos omatkaan ei luota :D Tuli vaan täys repeytyminen :D No maalivahti tilanne TuTolla on huono, se on jokaisen pakko todeta! Aina pelottaa kun nousee yli polven vastustajan vedot, sama lähteekö kummasta päästä!

Vaasassakin oli varmaan hassu tiilanne kun Virtanen torjui Tutolle voiton ja jätkät kehus sitä. Ihan oikeesti mene hoitoon vaikka johonkin positiivisen ajattelunkurssille tai terapiaan. Maalivahdilla 2 peliä, 2 voittoa joista toinen sarjan ylivoimaisesta ennakkosuosikista vieraissa. Jos Tutolla on huono tilanne niin kuinka huono on esimerkiksi Lekillä kun 8 uppos? Mun on pian pakko lopettaa tän palstan lukeminen kun en ymmärrä tätä appari / idari touhua. Tarkoittaa apukoululaisia ja idiootteja suomennettuna niin, että nekin ymmärtää ketkä ei normaalisti ymmärrä mitään.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Vaasassakin oli varmaan hassu tiilanne kun Virtanen torjui Tutolle voiton ja jätkät kehus sitä. Ihan oikeesti mene hoitoon vaikka johonkin positiivisen ajattelunkurssille tai terapiaan. Maalivahdilla 2 peliä, 2 voittoa joista toinen sarjan ylivoimaisesta ennakkosuosikista vieraissa. Jos Tutolla on huono tilanne niin kuinka huono on esimerkiksi Lekillä kun 8 uppos? Mun on pian pakko lopettaa tän palstan lukeminen kun en ymmärrä tätä appari / idari touhua. Tarkoittaa apukoululaisia ja idiootteja suomennettuna niin, että nekin ymmärtää ketkä ei normaalisti ymmärrä mitään.

Saattaa hyvinkin olla, että Virtanen pelasi Vaasassa hyvin, tänään ei pelannut. Tämän päivän voiton pelasti TuTon parempi hyökkäys ja parempi puolustus. Kenties Virtasesta hyvinkin kehkiytyy kova vahti, mutta vielä mies on liian epävarma ja pelaa 75% peliajasta polvillaan. Riskihän se on lähteä kauteen kahdella junnulla, jos toinen on epävarma ja toinen epävarmempi, mutta näillä korteilla mennään.
Huhujen mukaan perjantaina maalissa on Ortio, toivotaan, että mies pelaisi TuTossa pitkään, toisi varmuutta ja vahvuutta maalivahti osastoon.
Alkaa tämä kieltämättä naurattaa, kun ei saisi ainuttakaan pikkipuolista sanaa seurasta tai sen pelaajista sanoa. Suomessa lienee edelleen sanavapaus ja oikeus ilmaista mielipiteensä, tämä ei luojan kiitos ole mikään Venäjä tai Kiina. Ja olisihan se aika tylsääkin, jos keskustelupalstalla kaikki olisivat kaikesta samaa mieltä. Onhan se toki helvetin ikävää, että kaikki eivät ole kanssasi samaa mieltä, mutta koita nyt jotenkin kestää se ja anna jokaiselle oikeus mielipiteeseensä :)
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Väkimääristä

Paljonko viime kausien avauksissa on käynyt väkeä? Tuo alle 800 maksanutta kuulostaa hiukan vähäiseltä? Vai paljonko viime kaudella oli kansaa laareilla tähän aikaan? Kahden pelin viikko tietenkin, mutta...
 

Musashi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Saattaa hyvinkin olla, että Virtanen pelasi Vaasassa hyvin, tänään ei pelannut. Tämän päivän voiton pelasti TuTon parempi hyökkäys ja parempi puolustus. Kenties Virtasesta hyvinkin kehkiytyy kova vahti, mutta vielä mies on liian epävarma ja pelaa 75% peliajasta polvillaan. Riskihän se on lähteä kauteen kahdella junnulla, jos toinen on epävarma ja toinen epävarmempi, mutta näillä korteilla mennään.
Huhujen mukaan perjantaina maalissa on Ortio, toivotaan, että mies pelaisi TuTossa pitkään, toisi varmuutta ja vahvuutta maalivahti osastoon.
Alkaa tämä kieltämättä naurattaa, kun ei saisi ainuttakaan pikkipuolista sanaa seurasta tai sen pelaajista sanoa. Suomessa lienee edelleen sanavapaus ja oikeus ilmaista mielipiteensä, tämä ei luojan kiitos ole mikään Venäjä tai Kiina. Ja olisihan se aika tylsääkin, jos keskustelupalstalla kaikki olisivat kaikesta samaa mieltä. Onhan se toki helvetin ikävää, että kaikki eivät ole kanssasi samaa mieltä, mutta koita nyt jotenkin kestää se ja anna jokaiselle oikeus mielipiteeseensä :)

Naurattaa vaan kun ensin haukuttiin koko joukkue ja nyt kun on tullut 2 hyvää voittoa niin ei kauheesti kehuta vaan haetaan yksilöitä haukuttavaks. Pääasia näyttää olevan, että on joku jota saa haukkua. Nyt ootan taas sitä, että Virtanen alkaa maalilla miellyttää niin katotaan ketä sitten haukutaan seuraavaksi. Keskustelkaa vaikka niistä ihmisistä jotka Kupittaalla istuu kuin kirkossa eikä saa sanaa suustaan joukkueen kannustamiseksi, haukkukaa niitä. Ai niin eihän kukaan itseään viitsi haukkua. Menkää Vaasaan katsomaan millaisia kannattajien pitäsisi kotipelissä olla. Kyllä on paljon parannettavaa myös kaukalon lämpimämmällä puolella. Vaasalaiset kritisoivat seuraansa mutta he myös yrittävät peleissä auttaa joukkuettaan eivätkä ole hallilla vain kyttäämässä ketä sais taas haukkua. Plussat Vaasaan fanaattisuudesta ja miinukset Kupittaalle flekmaattisuudesta.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Naurattaa vaan kun ensin haukuttiin koko joukkue ja nyt kun on tullut 2 hyvää voittoa niin ei kauheesti kehuta vaan haetaan yksilöitä haukuttavaks. Pääasia näyttää olevan, että on joku jota saa haukkua. Nyt ootan taas sitä, että Virtanen alkaa maalilla miellyttää niin katotaan ketä sitten haukutaan seuraavaksi. Keskustelkaa vaikka niistä ihmisistä jotka Kupittaalla istuu kuin kirkossa eikä saa sanaa suustaan joukkueen kannustamiseksi, haukkukaa niitä. Ai niin eihän kukaan itseään viitsi haukkua. Menkää Vaasaan katsomaan millaisia kannattajien pitäsisi kotipelissä olla. Kyllä on paljon parannettavaa myös kaukalon lämpimämmällä puolella. Vaasalaiset kritisoivat seuraansa mutta he myös yrittävät peleissä auttaa joukkuettaan eivätkä ole hallilla vain kyttäämässä ketä sais taas haukkua. Plussat Vaasaan fanaattisuudesta ja miinukset Kupittaalle flekmaattisuudesta.

Olitko eilen pelissä, en onnistunut sinua huomaamaan, mutta ilmeisesti olit, muutenhan et voi tietää minkä verran kukakin ääntä piti. Minusta todennäköisesti lähtee matsissa saman verran ääntä kuin sinusta faniclubin vetäjä aikoina, joten siinä mielessä meni heitto ohi. Tosin mä en laula siellä Frederikin vanhoja hittejä uusilla sanoilla. Koko fanien fanaattisuushan ei tähän Virtasen peliesityksistä keskustelemiseen kuulu, mutta...
Joo, minäkin ootan sitä että Virtanen alkaisi maalilla miellyttää, ei tuota ollenkaan ongelmia antaa kehuja, kunhan niille löytyy aihetta. Ja mulla tietääkseni on siihen oikeus, maksettuani eilenken sen 10€ matsin katsomisesta. Hankalaksi tuokin S-etukortti alennus on tehty, kun senkin kanssa pitää todistaa henkilöllisyytensä, ettei ole naapurin kortilla liikkeellä.
Sä voit rauhassa jatkaa ihannekuvien luomista seurasta, jossa kukaan ei kritisoi, mä kritisoin niin kauan kuin maksan pelien katsomisestakin!
 

Torpedo 360

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey & Manchester United
Vaasassakin oli varmaan hassu tiilanne kun Virtanen torjui Tutolle voiton ja jätkät kehus sitä. Ihan oikeesti mene hoitoon vaikka johonkin positiivisen ajattelunkurssille tai terapiaan. Maalivahdilla 2 peliä, 2 voittoa joista toinen sarjan ylivoimaisesta ennakkosuosikista vieraissa. Jos Tutolla on huono tilanne niin kuinka huono on esimerkiksi Lekillä kun 8 uppos? Mun on pian pakko lopettaa tän palstan lukeminen kun en ymmärrä tätä appari / idari touhua. Tarkoittaa apukoululaisia ja idiootteja suomennettuna niin, että nekin ymmärtää ketkä ei normaalisti ymmärrä mitään.

Hei vitun merirosvo onko pakko mussuttaa joka viestiin jotain. Outoa vaan että kaveri on pelaa TuTossa mutta omatkaan ei päästäisi jäälle. No Virtanen pelasi varmasti hyvin Vaasassa mutta eilen ei ja sen pelin perusteella olen tuota mieltä enkä sen että pelasi Vaasassa hyvin. Jos torjuu joka kudin eteensä niin ei siitä enää voi puolustustakaan aina syyttää jos häkki rupee heilumaan. TuTon hyökkäys oli ihan hyvän oloista ja pakkien kiekollinen peli viime kauden tasolla eli heikohko mutta jos maalivahti peli saataisiin vähän paremmin kuosiin niin viime kauden yllätys voisi olla mahdollista!
 

Devon

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Paljonko viime kausien avauksissa on käynyt väkeä? Tuo alle 800 maksanutta kuulostaa hiukan vähäiseltä? Vai paljonko viime kaudella oli kansaa laareilla tähän aikaan? Kahden pelin viikko tietenkin, mutta...

Ei ole mitään faktaa aiheesta, mutta muistelisin viime syksyn ensimmäisissä matseissa olleen 1100-1200 katsojaa. Eilen tästä väkimäärästä oli katsomossakin juttua, ja eräs tuttu oli muistavinaan, että viimeksi on TuTon matsissa ollut näin vähän porukkaa joukkueen pelatessa Turkuhallissa 3-4 vuotta sitten.

Toivotaan, että huomenna on väkeä jo selvästi enemmän. Taitaa vaan olla niin, että yleisömäärään vaikuttaa kenttätapahtumia enemmän lipunmyynnin sujuvuus. Seuran kannaltakin on varmaan enemmän merkitystä sillä, jättääkö joku kokonaan tulematta matsiin ontuvan lipunmyynnin takia, kuin sillä, että ostaako joku lipun 2 euroa halvemmalla huijaamalla kaverinsa S-etukorttia käyttäen.
 

TOVERIT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Virtasesta...

Täytyypä itsekin kommentoida Tuton maalivahtitilannetta.
Tämän hetken sarjapisteiden valossa meillä on loistava maalivahti, kaksi voittoa!
Siihen voi olla tyytyväinen! Sitten kun mietitään hieman tarkemmin, niin onhan Virtasella epävarmuutta jonkin verran siinä, että kiekot jäisivät paremmin haltuun. Kuitenkin itse olen sitä mieltä, että Virtasta ei voi esim. eilisistä maaleista syyttää, aivan sama kuka olisi maalilla ollut! Toistaiseksi ei ole helppoja mielestäni mennyt sisään ja mikäli peliaikaa tulee jatkossakin, niin uskon, että noi ykköskiekotkin alkaa paremmin jäämään haltuun eikä maalin edustalle kierimään.

Mielipiteitä on monia, itse ainakin olen tällä hetkellä tyytyväinen molariin. Tosin on selvää, että jatkossa myös pakkien on oltava entistäkin tarkempia jotta hyvät tulokset jatkuvat. Kaikkein tärkeintä olisi nyt peliaika Virtaselle. Toivottavasti sitä tulee jatkossakin riittävästi vaikka esim. Ortio kävisi välillä pari matsia torjumassakin.
 

TOVERIT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Yleisömäärästä

Pettymys oli, tosin odotettu sellainen! Uskoisin, että jos voittoja tulee jatkossakin, niin yleisöä käy jatkossa siinä 1000-1200. Jos jäädään hännille sarjassa niin näitä 700-800 tulee jatkossakin paljon!

Viime kaudella taisi avauksessa olla jotain 1000-1100?!
 

Charlie Horse

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Näpit irti. Tapio iskee sellaiset tehot tällä kaudella Mestiksessä, että hänellä on tarjouksia mistä valita kun ensi kaudella haluaa pelata SM-liigassa.

Minä ainakin olen siinä uskossa, että tämä ns. yhteistyö koskee vain palloseuran TuToon lainaamia pelaajia. Ei siis niitä, joilla on sopimus alunperinkin TuTon kanssa (Tapio, Pulliainen, Keinänen, Pelkonen, etc.). Eli yksipuolisesti tepsukka ei noista pelaajista kutsu ketään mihinkään. Jos totuus on joku muu, niin huonosti on TuTolla asiat siinä vaiheessa.
 

AasiIhaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey
Minä ainakin olen siinä uskossa, että tämä ns. yhteistyö koskee vain palloseuran TuToon lainaamia pelaajia. Ei siis niitä, joilla on sopimus alunperinkin TuTon kanssa (Tapio, Pulliainen, Keinänen, Pelkonen, etc.). Eli yksipuolisesti tepsukka ei noista pelaajista kutsu ketään mihinkään. Jos totuus on joku muu, niin huonosti on TuTolla asiat siinä vaiheessa.

Aivan oikein olet asian ymmärtänyt. Tepsillä ei ole mitään oikeuksia Tuton pelaajiin. Kysehän ei ole mistään pelaaja vaihdosta (eikä farmi touhusta) vaan Tuto nimenomaan vuokraa pelaajia tepsistä. Näin minä olen asian käsittänyt ja olen kokolailla varma, että juuri näin asia on.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tässähän faktaa TuTon yleisömääristä ekoissa kotipeleissä viime vuosina, yleisömäärät lihavoituina:

12.09.2008 Kupittaa TuTo LeKi 8-4 1100
12.09.2007 Kupittaa TuTo HeKi 4-0 1112
16.09.2006 Turkuhalli TuTo Sport 0-2 1154
15.09.2005 Turkuhalli TuTo Salamat 2-2 JA 1036
 

Polkuauto

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo & Kiekko-67
Älkää haukkuko maalivahtia, maalivahti ottaa kaiken otettavan kiinni.
Enemmän kiinnittäisin huomiota ykköskentän tehottomuuteen, erityisesti T. Pulliaisen kohdalla. Häntähän uumoiltiin useissa medioissa ennen kauden alkua pistepörssin kärkikahinoihin, mutta ei ainakaan alkukauden esitysten perusteella tule sinne pääsemään.

Mikä mahtaa miestä vaivata, mahdollisesti loukkaantunut vai pääkoppa muuten vain sekaisin?

Pääkopan erroriin viittaisi keskiviikon pelissä tapahtunut, ehkäpä alkukauden komein jäähynkalastussukellus. Herrasmiesmäistä toimintaa kaverilta.

- Polkuautolla pääsee.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Aivan oikein olet asian ymmärtänyt. Tepsillä ei ole mitään oikeuksia Tuton pelaajiin. Kysehän ei ole mistään pelaaja vaihdosta (eikä farmi touhusta) vaan Tuto nimenomaan vuokraa pelaajia tepsistä. Näin minä olen asian käsittänyt ja olen kokolailla varma, että juuri näin asia on.

Eihän tuosta mitään faktaa ole missään sanottu. Toki pelaajan itsensä kannalta paras olisi, jos pääsisi koittamaan liigassa välillä. Varmaan näissä siirroissa jotain saludoja liikkuu suuntaan tai toiseen, mutta TPS:lle loukkaantumissuman iskiessä pitäisin erittäin todennäköisenä, että korvaaja tulisi juuri TuTon kuumimmista pelaajista. Toisaalta hyvin todennäköistä, että Tutossa tullaan näkemään myös TPS:n korkeamman profiillin pelaajia, jotka hakeavat tuntumaan esim. loukkaantumisen jälkeen jäähän.
 

puumaila

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo, Sport liigaan kaudelle 14-15
Aivan oikein olet asian ymmärtänyt. Tepsillä ei ole mitään oikeuksia Tuton pelaajiin. Kysehän ei ole mistään pelaaja vaihdosta (eikä farmi touhusta) vaan Tuto nimenomaan vuokraa pelaajia tepsistä. Näin minä olen asian käsittänyt ja olen kokolailla varma, että juuri näin asia on.

Vaikea tietenkin sanoa näkemättä sopparin sisältöä. Seurojen tiedottaminen asiasta poikkeaa ainakin huomattavasti. TuTon puolella koko asia oikeastaan ohitetaan sanomalla vain, että TuTolle pelaajia. Naapurin puolella taas puhutaan historiallisesta yhteistyöstä. Tätä historiallista vuokraamista on kai kuitenkin harrastettu useampinakin kausina.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Vaikea tietenkin sanoa näkemättä sopparin sisältöä. Seurojen tiedottaminen asiasta poikkeaa ainakin huomattavasti. TuTon puolella koko asia oikeastaan ohitetaan sanomalla vain, että TuTolle pelaajia. Naapurin puolella taas puhutaan historiallisesta yhteistyöstä. Tätä historiallista vuokraamista on kai kuitenkin harrastettu useampinakin kausina.
Tovereiden intresseissä ei liene ole kovin kovaan ääneen toittottaa, että "hei me ollaan farmi nyt". Mikä sinällään on ymmärrettävää. Todennäköisesti diili on sellainen, että josta molemmat hyötyvät ja ennenkaikkea nuoret turkulaiset pelaajat.
 

AasiIhaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey
Tovereiden intresseissä ei liene ole kovin kovaan ääneen toittottaa, että "hei me ollaan farmi nyt". Mikä sinällään on ymmärrettävää. Todennäköisesti diili on sellainen, että josta molemmat hyötyvät ja ennenkaikkea nuoret turkulaiset pelaajat.

Joo ei varmasti ole Tuton intresseissä toitottaa olevansa tepsukan farmi, koska se ei pidä paikkaansa. Sun intresseissä taas näyttää olevan tollasten provokatiivisten valheiden levittäminen täällä totuutena, miksiköhän??

Totta kai diili on sellainen, että se hyödyttää molempia. Tuto saa halvemmalla pelaajia ja junnut saa peliaikaa. Hyvä diili ei siinä mitään, mut farmi toimintaa tämä ei ole, eikä tule olemaan.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Totta kai diili on sellainen, että se hyödyttää molempia. Tuto saa halvemmalla pelaajia ja junnut saa peliaikaa. Hyvä diili ei siinä mitään, mut farmi toimintaa tämä ei ole, eikä tule olemaan.

Itseasiassa farmi tulisi TuTolle ymmärtääkseni halvemmaksi mutta menköön näinkin. Itsepähän TuTolassa homman päättävät. Näillä mennään!
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Joo ei varmasti ole Tuton intresseissä toitottaa olevansa tepsukan farmi, koska se ei pidä paikkaansa. Sun intresseissä taas näyttää olevan tollasten provokatiivisten valheiden levittäminen täällä totuutena, miksiköhän??
Olen vain spekuloinut asioilla. Koska mitää varmaan tietoa sopimuksen sisällöstä ei ole, niin keskustella aina asiasta voi. Vai onko siinä jotain väärää?
 

AasiIhaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey
Alkaako Tapio olla pian siinä kunnossa, että se kannattaisi nostaa ylös SM-liigaan?

Asioista keskustelua? Asioilla spekulointia? Eipä taida olla kumpaakaan...

Esimerkiksi tuo sinun lausahduksesi on pelkkää provoa puhtaimmillaan. Tuollaisen avauksen jälkeen on asialliselta keskustelulta viety pohja pois.
 
Kuulostaisi ainakin typerältä, että TPS haluaisi nostaa juuri Tapion SM-liigaan, vaikka TuTossa pelaa myös TPS:n sopimuksenalaisia pelaajia (joihin Tapio ei kuulu).

Itse ymmärsin tämän "historiallisen" yhteistyön niin, että sillä taataan a) TPS:n kokoonpanon ulkopuolelle jääville pelaajille peliaikaa laadukkaassa sarjassa ja b) TuTon saavan joka otteluun neljä kentällistä pelaajia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös