Jos tarkkoja ollaan, niin jutussa henkuteltiin ennemminkin 'runsaasti liigakokemusta omaavilla pelaajilla'.
No niinhän se taisi olla. Monivuotinen Suomen kielen ja viestinnän opettajani vaan aina sanoi, ettei ihminen omaa mitään. Sen takia yritin viimeiseen asti välttää verbiä "omata". Eli tässä tapauksessa pelaajilla ON runsaasti liigakokemusta. Eivätkö he silloin väljän tulkinnan mukaan myös ole liigapelaajia?
Itse olen myös aiempinakin kesinä ihmetellyt, miksei Hermanni Vidmanin nimeä ole koskaan yhdistetty TuToon. Vidman on turkulainen pelaaja ja Lehkosen vanha tuttu. Luulisi siis sopivan aika hyvin TuTon ensi kauden suunnitelmiin. Mahtaako Vidmania kuitenkaan tässä vaiheessa palkanalennus kiinnostaa, sillä Ranskassa taitaa lihaa riittää leivän päälle vähän eri malliin kuin Mestiksessä.
Eräs hyvin kiekkoa tunteva ystäväni heitti jo spekulaation siitä, että Kuokkanen saattaisi olla liiga-TuTon jälkeisen ajan kallein hankinta... tiedä siitä, mutta ei miestä ihan pienillä summilla varmaan kyllä hankittu. Luulisi myös että kolmikolle Forsell - Vuorisalo - Saunamäkikin jotain pitää maksaa. Toisaalta TuTon ykköskolmikko taitaa jo olla aika juurtunut muutenkin Turkuun töiden yms. vuoksi. Myös uusista pelureista Vara ainakin vaatii myös oman kelpo siivunsa pelaajabudjetista.
Olen itse miettinyt ihan samaa, että mikä oli se houkutin joka Kuokkasen tänne ajoi. Muistaakseni päättyneellä kaudella TuTon pelaajabudjetti oli 170 000 euroa. Jokainen voi laskea, mitä siitä tulee keskimäärin pelaajaa kohden. Ville Heinonen puolestaan kertoi 3 vuotta sitten, että silloisen joukkueen keskipalkka oli 4000 euroa kaudesta. Ja silloinkin joukkueessa pelasivat mm. Vuorisalo, Forsell ja Saunamäki. Pelaajabudjetti on siis kasvamaan päin, mutta pakko näillä liigasta tulevilla pelaajilla on silti olla jokin muu syy kuin raha.
Tietääkö kukaan mitä Kimmo Paakki tekee nykyään? Pidän kyseistä pelaajaa eräänä TuTon kaikkien aikojen lahjakkaimmista puolustajista. Kaverin tavoitteet taisivat olla kuitenkin enemmän siviiliuran puolella. Viimeinen havaintoni hänestä on Suomi-sarjan AaKoosta muutama vuosi sitten.