Minusta yhteistyössä oli enemmän plussia kuin miinuksia. Kehitettävää on toki paljonkin, mutta missään nimessä ei siinäkään ole mitään järkeä, että ensi kauteen lähdettäisiin "kolmella kentällä ja neljällä pakilla", ja päästäisiin sitten Mestis-karsintojen kautta Suomi-sarjaan ja/tai konkurssiin.
Realistisuus voi olla ikävää, mutta tosiasioiden mukaan on elettävä. Ennemmin minä näen ensi kaudellakin pudotuspelijoukkueen joka ei mene ns. tappiin asti ja tavoittele liigapaikkaa kuin joukkueen, joka on vaarassa pudota kokonaan. Fakta on, että ei TuTo tule vielä ensi kaudella tavoittelemaan mitään liiganousua, vaan uutta liigaprojektia on rakennettava pitkäjänteisemmin. Jos se pitkäjänteisyys edellyttää paria hiljaisempaa kautta ja yhteistyötä, niin sille ei sitten mitään voi. Katsotaan liigakorttia myöhempinä kausina, jahka lamakin tästä hellittää - mitään järjetöntä velkataakkaa ei ainakaan ole syytä nyt ottaa.
Toki miksikään farmiseuraksi ei pidä muuttua missään nimessä, mutta nuoria pelaajia liigaseuroista saisi TuTossa ensi kaudellakin jokunen pelata. Mielellään kuitenkin pidemmillä kauden mittaisilla sopimuksilla - sellaisilla, jotka kattavat myös pudotuspelit. SM-liigapelaajien "helmikuun sääntö" oli suoraan sanottuna muutenkin perseestä, en nähnyt mitään järkeä siinä, että esim. Kristian Näkyvä sai pelata muutaman matsin, mutta hänen oli sarjasääntöjen mukaan palattava Bluesiin pudotuspelien alkaessa.
En minä sitä kiistä, etteikö itselleni olisi jäänyt tästä kaudesta hieman väljähtänyt maku loppua kohden, lähinnä runkosarjan alavireisen lopun ja nopeasti päättyneiden pudotuspelien tähden, mutta ennakko-odotuksiin nähden kausi oli kuitenkin kelpo suoritus. Ei se minua haittaa ensi kaudellakaan, jos "lainapelaajien neloskenttä" ei ole mikään maaginen, jos TuTolla kuitenkin on se neloskenttä, ja ykkös-kakkoskenttien pistenikkarit ovat oman seuran sopimuspelaajia.