Tuska Open Air – keskustelua Tuska-festivaalista

  • 81 828
  • 514

J.K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Turku
Ai saakeli. Sunnuntaipäivälle olis lippu, ihan vain koska Lorna Shore. Edellisen kerran käynyt tuskassa kaisaniemessä, nyt oli juuri pakko juurikin Lornan takia tuo lippu hommata :ylos:
 

diavolo

Jäsen
Ai saakeli. Sunnuntaipäivälle olis lippu, ihan vain koska Lorna Shore. Edellisen kerran käynyt tuskassa kaisaniemessä, nyt oli juuri pakko juurikin Lornan takia tuo lippu hommata :ylos:
Itselleni myös koko viikonlopun odotetuin keikka. Suosittelen muuten sunnuntaina tsekkaamaan myös Electric Callboyn. Mukavasti kieli poskessa ja pienellä huumorilla pojat liikenteessä mikä varmaan kovimpia hevipuristeja risoo, mutta voi hyvänen aika mitkä bileet on tiedossa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kokeneille Tuska-kävijöille kysymys:

Sunnuntaina olisi tarkoitus mennä katsomaan Ghostia. Uskaltaako siihen luottaa, että löytää jonkun halvan lipun viime hetkillä? Sunnuntaihan on kuitenkin vähän hankala päivä ainakin kauempaa tuleville.

Vähän vaikeahan tuota on tietysti arvioida, kun vuodet eivät ole veljeksiä keskenään. Ja monet ovat varmaan enemmän kuin yhden päivän. Olen katsonut, että jälkimarkkinoilla kaupataan jonkin verran kolmen päivän lippuja, mutta yhden päivän lippuja ei näy oikein missään. Olen myös käsittänyt, että Tuska on vetänyt aina hyvin yleisöä.

Tietty edullinen useamman päivän lippukin käy. Veli @Krepo on tulossa Tuskaan pe-la ja jossain välissä meinattiin kuitenkin nähdä ja juopotella.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Suffocation meni sitte perumaan VMP! Se toinen artisti, Lorna Shoren lisäksi, jonka olisin halunnut nähdä. Lauantaille ja sunnuntaille liput ja nyt täytyy jo tutkia, onko siellä enää mitään rankempaa metallia tarjolla. :(
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Kokeneille Tuska-kävijöille kysymys:

Sunnuntaina olisi tarkoitus mennä katsomaan Ghostia. Uskaltaako siihen luottaa, että löytää jonkun halvan lipun viime hetkillä?
Veikkaan että ei välttämättä ole helppoa. Paljon myydään kuitenkin kolmen päivän lippuja, ja kun homma perustuu rannekkeisiin niin jälleenmyyntikään ei yhdelle päivälle oikein onnistu. Ja Ghost vetänee paikalle paljon yhden päivän lippulaisiakin.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Kaikki muuttuu, mutta Tuska pysyy !


Olis saanu mun puolesta muuttua Tuskankin lokaatio. Kaisaniemeen nyt ei vissiin ole enää palaamista, mutta joku snadisti vehreämpi alue vaikka sitten kauempaa kaupungista olis kova.

Perjantaille lippu itsellä tällä kertaa plakkarissa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Veikkaan että ei välttämättä ole helppoa. Paljon myydään kuitenkin kolmen päivän lippuja, ja kun homma perustuu rannekkeisiin niin jälleenmyyntikään ei yhdelle päivälle oikein onnistu. Ja Ghost vetänee paikalle paljon yhden päivän lippulaisiakin.
Kiitoksia asiantuntevasta arviosta. Nämähän ovat ihan festivaalikohtaisia ja riippuvat vuodestakin. Pitää olla tarkkana ja seurata sunnuntain irtolippujen menekkiä. Jos ei muu auta, niin ostetaan sitten kovalla rahalla.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Olis saanu mun puolesta muuttua Tuskankin lokaatio. Kaisaniemeen nyt ei vissiin ole enää palaamista, mutta joku snadisti vehreämpi alue vaikka sitten kauempaa kaupungista olis kova.

Perjantaille lippu itsellä tällä kertaa plakkarissa.
Silloin kun Suvilahteen siirryttiin, olin sitä mieltä että homma on perseestä. Mutta kyllä se on tullut nyt tutuksi ja hyväksi, ja toivon että siinä pysyttäisiin.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Silloin kun Suvilahteen siirryttiin, olin sitä mieltä että homma on perseestä. Mutta kyllä se on tullut nyt tutuksi ja hyväksi, ja toivon että siinä pysyttäisiin.

Itse en ole Suvilahteen kotiutunut oikein missään vaiheessa. Olihan siellä nyt viime vuonna sentään hiukan jotain pientä nurmialuettakin, mutta yhä turhan kolkko omaan makuun. Toki kyllä Suvilahdestakin tietyillä muokkauksilla saisi paremmin toimivan tällaiselle puisto/skutsifestareiden ystävällekin. Mallia voisi hakea vaikka Copenhellistä, jossa vastaavanlainen teollisuusalue on saatu toimimaan huomattavasti viihtyisämpänä.

Ei tuo mikään ylitsepääsemätön asia ole, mutta eipä Tuskassa nykyään tule enää vierailtua kuin silloin, kun bändikattaus on oikeasti kohdillaan. Kaisaniemen aikaan ei ollut niin väliä, vaikka toisinaan olisi ollut vähän köykäisempiäkin esiintyjiä tarjolla.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Mallia voisi hakea vaikka Copenhellistä, jossa vastaavanlainen teollisuusalue on saatu toimimaan huomattavasti viihtyisämpänä.
Kun en ole siellä käynyt, vaikka joskus ollut ajatuksissa, niin minkätyyppistä juttua siellä on joka tekee siitä viihtyisämmän?
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kiitoksia asiantuntevasta arviosta. Nämähän ovat ihan festivaalikohtaisia ja riippuvat vuodestakin. Pitää olla tarkkana ja seurata sunnuntain irtolippujen menekkiä. Jos ei muu auta, niin ostetaan sitten kovalla rahalla.
Onko siihen joku syy, että Ghost pitää nähdä juuri Tuskassa? Ghost on vähän semmoinen uuden ajan Iron Maiden, joka tulee seuraavan ainakin viiden vuoden ajan esiintymään kerran vuodessa Tampereella ja Helsingissä, ostat liput sitten ihan omalle keikalle ja vähän pienemmällä rahalla.
 

Tonny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ai saakeli. Sunnuntaipäivälle olis lippu, ihan vain koska Lorna Shore. Edellisen kerran käynyt tuskassa kaisaniemessä, nyt oli juuri pakko juurikin Lornan takia tuo lippu hommata :ylos:
Sama homma. Ainut vaan, että menee aikataulullisesti itsellä aika tiukille. Lorna Shorehan aloittaa kello 17:00 ja itse olen jossain päin Suvilahtea varmaan siinä vähän ennen viittä. Sitten pitäisi vielä käydä Redissä vaihtamassa lippu rannekkeeseen, löytää portit jostain ja vielä suunnata kohti Lorna Shorea. Ja onhan siellä toki itselleni vielä muutakin katseltavaa. Electric Callboy, ...and Oceans ja Ghost. Harmi kun ei saanut ketään lähtemään mukaan niin joutuu yksin pööpöillä menemään, tulee olemaan mielenkiintoista. :D

Osaako joku kokeneempi Tuskassa kävijä antaa arviota, kuinka kauan suurinpiirtein menee välillä rannekkeen hakeminen - keikkapaikalle pääseminen? Luulisi ettei rannekkeenvaihtopisteessä ainakaan olisi hirveästi tuohon aikaan ruuhkaa sunnuntaina.
 

Eelie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, S.S Lazio
Sama homma. Ainut vaan, että menee aikataulullisesti itsellä aika tiukille. Lorna Shorehan aloittaa kello 17:00 ja itse olen jossain päin Suvilahtea varmaan siinä vähän ennen viittä. Sitten pitäisi vielä käydä Redissä vaihtamassa lippu rannekkeeseen, löytää portit jostain ja vielä suunnata kohti Lorna Shorea. Ja onhan siellä toki itselleni vielä muutakin katseltavaa. Electric Callboy, ...and Oceans ja Ghost. Harmi kun ei saanut ketään lähtemään mukaan niin joutuu yksin pööpöillä menemään, tulee olemaan mielenkiintoista. :D

Osaako joku kokeneempi Tuskassa kävijä antaa arviota, kuinka kauan suurinpiirtein menee välillä rannekkeen hakeminen - keikkapaikalle pääseminen? Luulisi ettei rannekkeenvaihtopisteessä ainakaan olisi hirveästi tuohon aikaan ruuhkaa sunnuntaina.
Mä sanoisin 16 vuoden kokemuksen perusteella, että rannekejonossa tuskin menee kauan ja se siitä siirtymä portille max. 5 min. Porteilla ei mene kuin muutama minsa tuohon aikaan.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Kun en ole siellä käynyt, vaikka joskus ollut ajatuksissa, niin minkätyyppistä juttua siellä on joka tekee siitä viihtyisämmän?

Lähinnä ihan vaan (istutettuja?) puita tietyissä paikoissa tuomassa hiukan vihreyttä ja varjopaikkoja, puuhaketta kulkuteillä ja suurimpana yksittäisenä tekijänä iso nurmipintainen rinne päälavojen edustalla, josta on erinomainen näkyvyys lavoille, eikä ole kuitenkaan liian kaukana toiminnan ytimestä. Ei sinäänsä mitään maata mullistavaa, mutta rikkovat maisemaa ja luovat erilaisia "saarekkeita" tuonne.

Sinäänsä olisi toki hiukan kohtuutonta Tuskaa tuollaisten puutteesta syyttää, sillä vaatisi alueen omistavalta taholta tuon kokoluokan muokkausten suorittamisen, mutta vastaavilla ratkaisuilla Suvilahdesta saisi mielestäni kokonaisuudessaan mielekkäämmän tapahtumaympäristön.
 

Tonny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä sanoisin 16 vuoden kokemuksen perusteella, että rannekejonossa tuskin menee kauan ja se siitä siirtymä portille max. 5 min. Porteilla ei mene kuin muutama minsa tuohon aikaan.
Kiitos paljon! Hyvällä säkällä en siis missaa montaakaan kappaletta. Ehkä ehdin jopa ajoissa keikan alkuun.
 

Outsider

Jäsen
Hauskaa että useampi on menossa nimenomaan sunnuntaina, kun itse harkitsen jopa jättäväni sen mahdollisesti väliin, vaikka kolmen päivän lippu löytyykin. Vaikka aiemmin tuli koko kattausta kritisoitua, niin kyllä perjantaille ja lauantaille osui lopulta ihan hyvin kiinnostavia bändejä. Harmillisesti tulee vähän jopa päällekkäisyyksiä, että hyvin olisi jotain kiinnostavaa voinut jakaa sinne sunnuntaillekin.
 

J.K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Turku
Joo, tuo Electric Callboy myös yksi syy miksi hommasin lipun. Lorna Shore nyt vain sitä tärkeämpi. Jo Mainittu and oceans saattaa olla vika bändi jonka tsekkailen, koska Ghost ei kiinnosta edes vähää alusta ja haluaisi tulla edes fiksuun aikaan takas kotiin. Loppuvuonna olis yks toinenkin Ikinä bändin helsingin keikka ja saman bändin kouvolan keikka vakavasti harkinnassa. Viime vloppuna näin Ikinän on the rocksissa. keikkakärpänen purassu tänä vuonna 10 vuoden tauon jälkeen, hirvittää. (jälkimmäinen vahvaa offtopikkia, mutta keikoilla käynti on taas kivaa)
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Suffocation meni sitte perumaan VMP! Se toinen artisti, Lorna Shoren lisäksi, jonka olisin halunnut nähdä. Lauantaille ja sunnuntaille liput ja nyt täytyy jo tutkia, onko siellä enää mitään rankempaa metallia tarjolla. :(
Memoriam nyt ainakin lauantaina. Blood Incantation vetääkin näköjään perjantaina. Sitten melodödistä toki And Oceans ja on siellä pikkubändeissä jotain jännää (esim. Ashen Tomb)
 

Outsider

Jäsen
Suffocation meni sitte perumaan VMP! Se toinen artisti, Lorna Shoren lisäksi, jonka olisin halunnut nähdä. Lauantaille ja sunnuntaille liput ja nyt täytyy jo tutkia, onko siellä enää mitään rankempaa metallia tarjolla. :(

Mikä nyt sitten kenellekin on riittävän rankkaa, mutta itse olen ladannut lauantaina kovimmat odotukset Orbit Culturelle ja Nakkeknækkerille.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Jos nyt pienempiä bändejä mietitte mitä tsekata Tuskassa niin annetaan nyt ”asiantuntijan” arvio mitä kannattaa väijyä:

Blood Incantation, Galvanizer, Miseria Ultima, Sepulchral Curse, Solothus ja Ashen Tomb.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Hieman oon pähkäillyt aikataulutustani Tuskaan. Jotenkin näin mennee bändien osalta, joita meinasin käydä katsomassa:
Perjantai: Jinjer, Mokoma, Arch enemy, Gojira
Lauantai: Turmion Kätilöt, Clutch, Finntroll, Marko Hietala, In flames, VV.
Toki ainahan sitä muuttujia tulee matkaan.
 

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös