Tuska Open Air – keskustelua Tuska-festivaalista

• 95 711
  • 586

Rinkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Petteri Nikkilä, Kalle Kangas, Maso Lehtonen
Saisi mun puolesta ottaa samalta levyltä tämän ja Speed Superstarin settiin mukaan.

Uppoo kyllä porukkaan paremmin tämä melodeath BRHG, kuin tämä ekan levyn groovehomma tosin.
Above all on kanssa ensimmäiseltä levyltä kappale jonka luulisi laittavan yleisöön liikettä. On kieltämättä aikamoinen ero ensimmäisen ja toisen levyn välillä.

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Ensimmäiset kesälle 2025 julkaistu

Lorna Shore, Electric Callboy, Powerwolf, Nothing More, Orbit Culture, Kim Dracula, Korpiklaani, Marko Hietala, Tarja, Charlotte Wessels, Thrown, Eihwar, Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus, Blood Command, Arion, Tyrantti

Herra-mun-aikani-ties! Tämähän on varmaan viiteen vuoteen aivan heittämällä paras avaus mitä Tuska on pystynyt tarjoamaan. Nyt siis julkaistu 16 esiintyjää (vai lasketaanko Marko ja Tarja yhdeksi, heh heh), ja jo useampia kiinnostavia.. tulisiko monen vuoden tauon jälkeen pitkästä aikaa taas oikein mentyä Tuskaan..

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No nyt näyttää ihan lupaavalta! Odotan vielä seuraavaa artisti -aaltoa ennen lippupäätöstä, mutta jos samalla tasolla jatketaan niin täytyy kyllä lippu hommata.

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Lorna Shore ja Orbit Culture olisi kiva kuulla ja jollain perverssillä tavalla myös Callboyt. Ihan ok avaus.

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olipa Tuskamaisia julkistuksia, sillä juuri tälläisiä valintoja sieltä saattoi odottaa. Tuntuu, että festari on nyt löytänyt sen kohdeyleisönsä ja jämähtänyt täysin paikoilleen. Kärkenä on aikaisemmilta vuosilta tuttuja ulkomaan kiinnityksiä, jotka ovat kiertäneet paljon Suomessa ja niitä höystetään muutamalla varmalla, mutta riskittömällä massoihin vetoavalla kotimaisella.

Orbit Culturea voi suositella kaikille, tekee takuulla livenä lähtemättömän vaikutuksen.

T-aika

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Orbit Culturen takia voisi jo melkein ostaa päivälipun, jos ei muille festareille saada kiinnitettyä. Oli huikea edellisellä näkemällä/kuulemalla. Muilta osin ei vielä herätä riemunkiljahduksia, joskin paljon heikompiakin avauksia on aiempina vuosina nähty. Seuraavia kiinnityksiä odotellessa.

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Herra-mun-aikani-ties! Tämähän on varmaan viiteen vuoteen aivan heittämällä paras avaus mitä Tuska on pystynyt tarjoamaan. Nyt siis julkaistu 16 esiintyjää (vai lasketaanko Marko ja Tarja yhdeksi, heh heh), ja jo useampia kiinnostavia.. tulisiko monen vuoden tauon jälkeen pitkästä aikaa taas oikein mentyä Tuskaan..
Heh, mulla taas pari kaveria keskusteluryhmässä miettivät ensimmäistä kertaa tyyliin 10+ vuoteen jättävänsä Tuskan väliin. Kaikkia on vaikea miellyttää selvästi.

Kari Tappio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Reippaat pojat
Lorna Shore ja Orbit Culture kiinnostaa valtavasti. Electric Callboyn bileet vois myös käydä tsekkaamassa. Kelvollinen avaus.

Tonny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kaikki hyviä, mutta myös kaikki kolme olivat Tuskassa toissa vuonna. Toki jos missasi silloin niin kaikki vallan näkemisen arvoisia.
Viime vuonna. Tuli Lorna Shore ja Electric Callboy silloin nähtyä. Tai jälkimmäinen "nähtyä", kun joutu olemaan teltan ulkopuolella niim berkeleen kaukana lavasta. Vähän houkuttelisi lähteä katsomaan uusiksi näitä.

Rambonator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning, Porin Ässät
Viime vuonna. Tuli Lorna Shore ja Electric Callboy silloin nähtyä. Tai jälkimmäinen "nähtyä", kun joutu olemaan teltan ulkopuolella niim berkeleen kaukana lavasta. Vähän houkuttelisi lähteä katsomaan uusiksi näitä.
Olet aivan oikeassa, viime vuonnahan se. Tämän kyllä tiesin kun viime vuonna Tuskassa ensimmäistä kertaa olin, mutta siitä huolimatta puhuin höpöjä.

Gotterdam

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Leijonat, IPV, Roihuttaret, PuMu
Joo sellaiset alkuun. Lorna Shore on kyllä jees, mutta minulle riittää kun kuulee Pain Remains -trilogian. Se on elämää suurempaa lähes. En muuten noista coreista välitä (pl. HC). Orbit Culture on loistava kyllä. Marko on Marko ja jonkinlaisena Tarjan ystävänä on huippua nähdä hänet ekaa kertaa livenä. Timpan Niskis lämmittää aina kun 2000-luvulla sitä fanitin. Kun soittavat vielä IPI-albumin! Muuten kiinnostaa kyllä Arion, Kim Dracula, Charlotte Wessels, Eihwar ja Tyrantti. Electric Callboy ei juuri nappaa, joten tanssahtelut hoitaa Korpiklaani.

Sieltä on nyt uudet levyt tullut/tulossa Dark Tranquillylta, Rotting Christilta, Cemetery Skylinelta, Where's my Biblelta ja Swallow the Sunilta, Mardukilta, Ensiferumilta, 1394, Sólstafirlta, Hornalta. Ehkä myös Dream Theaterilta, For My Painilta, Lacuna Coililta, Paradise Lostilta, Rob Zombielta, Sabatonilta, Satyriconilta ja Vintersorgilta. Eikö näistä kukaan kelpaa tai olisi mahdollinen?

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Sieltä on nyt uudet levyt tullut/tulossa Dark Tranquillylta, Rotting Christilta, Cemetery Skylinelta, Where's my Biblelta ja Swallow the Sunilta, Mardukilta, Ensiferumilta, 1394, Sólstafirlta, Hornalta. Ehkä myös Dream Theaterilta, For My Painilta, Lacuna Coililta, Paradise Lostilta, Rob Zombielta, Sabatonilta, Satyriconilta ja Vintersorgilta. Eikö näistä kukaan kelpaa tai olisi mahdollinen?
Veikkaisin, että jotkut nähdään Hellsinki Metal Festivalilla. Tosin Rotting Christ tulee huhtikuussa hallikeikalle Behemothin ja Satyriconin kanssa.

Waluigi

Jäsen
Hiukan on tasapaksu avaus, jossa riittäisi tsekattavaa mutta hyvin vähän priorisoitavaa. Sinänsä varmasti saa monet vakiokävijät palaamaan ihan tyytyväisenä, mutta eipä tämä valitettavasti riitä palauttamaan itseäni useamman vuoden tauon jälkeen paikalle. Aihiot ovat kuitenkin ihan kohdillaan, joten muutama täsmälisäys voisi hyvinkin kääntää kelkan. Tällä hetkellä kiinnostavimmat näkemättömät artistit ovat Powerwolf ja Tarja, eikä kumpikaan pakota ostohousuja jalkaan.

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ihan kommenttina, kun tänään kaverin kanssa Tuskan avausjulkistuksista sananen vaihdettiin: isoimmat ovat nyt siis Lorna Shore, Electric Callboy ja Powerwolf. Niin alkaa kuulkaa olla jo tilanne, että noinkohan kolme pääesiintyjää ovat nyt sitten jo tässä? Koska kaikkien kokoluokka riittää heittämällä Tuskan pääesiintyjä statukseen..

PerryNro10

Jäsen
Suosikkijoukkue
COBHC
Pendulum vahvistui vasta toisessa aallosta Tuskaan viime vuonna, eli varmasti vielä jotain on tulossa.

Ultra Brakin vihjaili comebackistaan eilen vasta.

Hehheh.

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ihan kommenttina, kun tänään kaverin kanssa Tuskan avausjulkistuksista sananen vaihdettiin: isoimmat ovat nyt siis Lorna Shore, Electric Callboy ja Powerwolf. Niin alkaa kuulkaa olla jo tilanne, että noinkohan kolme pääesiintyjää ovat nyt sitten jo tässä? Koska kaikkien kokoluokka riittää heittämällä Tuskan pääesiintyjä statukseen..
No ei nyt sentään. Lorna Shore saattaa ehkä olla jonkun päivän pääesiintyjä, mutta ei kyllä nuo kaksi muuta. EC:kin oli vielä viime vuonna pienemmällä lavalla, niin ei sieltä nyt ihan heti pääesiintyjäksi nosteta, ellei jotain räjähdysmäistä suosion kasvua tapahdu. Powerwolfin paikka varmaan päälavalla, mutta tuskin minkään päivän pääesiintyjänä, ainakaan toivottavasti.

Ei nyt itselläni vielä mitään riemunkiljahduksia tai ryntäystarvetta lippuluukulle tullut tuosta ensimmäisestä kattauksesta. Toisaalta tuolla on nyt tullut muutenkin käytyä useampi vuosi putkeen ilman mitään huippukattauksia, joten en nyt lähde sanomaan etteikö se ensi vuonnakin tulisi mentyä, oli bändit sitten mitä tahansa.

PerryNro10

Jäsen
Suosikkijoukkue
COBHC
Mä taas oon itse aika varma, että EC on jonkun päivän pääesiintyjä. Electric Callboyn suosio on parissa vuodessa noussut aika paljon ja niiden show on myös ihan päälavan kamaa. Suomessa tunnutaan tykkäävän paljon, kun näkyy merchiä aika paljon omaan silmään kaikkialla.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tuo Lorna Shore on kyllä jotain, mitä ne pysty käsittämään. En tykännyt deathcoresta 15 vuotta sitten, enkä pidä tästä uudesta aallostakaan. Deathcore on kuin saunassa kävisi ulkomailla, sielu puuttuu.

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mä taas oon itse aika varma, että EC on jonkun päivän pääesiintyjä. Electric Callboyn suosio on parissa vuodessa noussut aika paljon ja niiden show on myös ihan päälavan kamaa. Suomessa tunnutaan tykkäävän paljon, kun näkyy merchiä aika paljon omaan silmään kaikkialla.
Powerwolfin kohdalla on vähän sama, tietysti kun bändi tekee headliner kiertueita jenkeissä ja vetää 50 000 hengen yleisöjä Euroopan pääfestareilla, niin kyllä aika vahvat aspektit on kasassa olla Tuskan pääesiintyjä. Vain se sotii vähän vastaan, että Pohjoismaat lienee se alue jossa bändi ei ole ottanut ihan valtavaa tuulta alleen, vaan se on jotenkin "liian keskieurooppalainen". Olin tuossa viisi vuotta sitten PW:n keikalla Helsingissä, ja tuolloin bändi sanoi sen olleen ensimmäinen kerta kun heillä oli yli 1000 hengen yleisö Suomessa..

PerryNro10

Jäsen
Suosikkijoukkue
COBHC
Mulla itellä on semmoinen mutufiilis, että Suomessa ei enää innostuta power metallista muutenkaan enää, ellei se oli sellaista Battle beast / Beast in black syntikkahumppaa.

Rinkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Petteri Nikkilä, Kalle Kangas, Maso Lehtonen
On kyllä tuska tainnut muuttua siitä mitä kävin viimeksi vuosina 2008-2010. Kaisaniemessä oli mukava istuskella nurmikolla juoden omia juomia ja tutustuen uusiin ihmisiin. Meininki on varmasti edelleen hyvä mutta omia alkoholillisia juomia ei saa ilmeisesti viedä. Muutenkin tuntuu että kattaus on tässä vuosina vaihtunut radio ystävällisempään suuntaan. Olenko ihan hakoteillä tuon suhteen?

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
On kyllä tuska tainnut muuttua siitä mitä kävin viimeksi vuosina 2008-2010. Kaisaniemessä oli mukava istuskella nurmikolla juoden omia juomia ja tutustuen uusiin ihmisiin. Meininki on varmasti edelleen hyvä mutta omia alkoholillisia juomia ei saa ilmeisesti viedä. Muutenkin tuntuu että kattaus on tässä vuosina vaihtunut radio ystävällisempään suuntaan. Olenko ihan hakoteillä tuon suhteen?
Et oo, näinhän se juuri on kohta kohdalta justiinsa ja jetsulleen.

J.K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Turku
Tuo Lorna Shore on kyllä jotain, mitä ne pysty käsittämään. En tykännyt deathcoresta 15 vuotta sitten, enkä pidä tästä uudesta aallostakaan. Deathcore on kuin saunassa kävisi ulkomailla, sielu puuttuu.
Sielu puuttuu? Oletko katsonut esim heidän Pain Remains Trilogian ajatuksella? Tää aikuinen mies oli lähellä itkemistä, kun trilogia aikoinaan julkaistiin. Toki onhan noita genreja joita en itsekään ymmärrä.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy