Turnauksen paras suomalaispelaaja?

  • 3 657
  • 39

Sampe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins/Turun PalloSeura/Kiekko-Vantaa
Re: Kannatan Tomi Kalliota

Viestin lähetti Rane
Kokonaisuuden kannalta Tomi on pelimies. On kiva katsoa kun mennään eikä meinata. Yksi tavoitehan on pystyä liikkumaan niin ettei vastustaja yksinkertaisesti ehdi mukaan.
Kyllä Hagmankin tämän taitaa mutta laittaakohan sittenkään aina kaikkensa peliin.

Siis täh? Jos vaihtaisit Kallion ja Hagmanin paikkaa tossa tekstissäs niin ymmärtäisin. Nyt en tajua. Hagmanilla ei kiekollinen lahjakkuus ole ihan Kallion luokkaa, mutta yrityksestä ei jää kiinni.
 

Pelikaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Minun pisteeni menee Hagmanille. Karalahti ja Pärssinen tulee lähellä perässä. Eikä kuukaan pelaaja ole pettänytkään.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Mike


En vielä :)
Olen sen sijaan lopen kyllästynyt näihin nurkilla pyöriviin Den Glider In:iä (Uuh mikä biisi. Keksijä olisi pitänyt ajat sitten panna suljetulle lukkojen taakse ettei tuota olisi koskaan syntynyt) laulaviin Suomi-paitaisiin idiootteihin joiden käsitys koko hommasta rajoittuu siihen, että tietävät nimenomaan jääkiekon olevan se peli missä pelataan mailoja hyväksi käyttäen ja pelivälineenä on nimenomaan semmoinen musta kiekko.

Nyt kuulemma pelataan niitä MM-kisoja siinä pelissä (MM tarkoittaa kuulemma nimenomaan maailman mestaruutta) ja se ei mikään ihan turha tapahtuma olekaan. Selänne, Gretzky, Kurri ja Koivu eivät kuulemma ole mukana, mutta muuten siellä pelaavat tiettävästi parhaat kiekkoilijat ympäri maailman.

Muutama päivä vielä ja sitten tämä onneksi on ohi. Halleluja! ;)

-Couldn´t agree more. Olethan, JOS SE TAPAHTUU, kaivanut naftaliinista vanhat MM-95 paidat, viirit ja muut tilpehöörit? Sieltä Olen Lomalla -paitojen seasta siis. Ja kai olet tulossa Senaatintorille kuuntelemaan, kun Riki Sorsa tulkitsee Muuttohaukan ja sata muutakin biisiä, jos se irti päästetään. Mertarantakin on tulossa paikalle! Se on tosi hyvä niissä suomenlippurilleissään ja tosi asiantunteva ja turhaan täällä ihmiset sitä mollaavat. Menisivät itse kokeilemaan selostusta. Törkeä se Satanin poikittainen maila, vieläkin harmittaa! Nähdään taas vuoden päästä täällä Maajoukkue-osastossa, kun se tyhmä SM-liiga on saatu sudittua pois alta. Täällä on kaikki, PTS:kin! Wau!
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Tottahan toki olen kaivanut sen paidan. Enkä ainoastaan paitaa, vaan ne paidat. Luuletko että kultivoitunut Leijona-fani jätti niiden hankkimisen siihen yhteen. Minä ostin 10.

Piti ottaa huomioon ensinnäkin se, että suihkussakin on joskus käytävä. Silloin taas ei ole mukavaa laittaa jo ennestään kuolaista - ja kyseisenä keväänä liikutuksesta johtuen myöskin spermaista - paitaa päälle, vaan vetää kaapista puhdas tilalle. Päiviähän on viikossa seitsemän (herrasmies käy joka päivä pesulla) ja sitten piti tietty ostaa muutama ylimääräinen vielä varuiksi, että niitä varmasti riittää joka kevääksi pitkälle tulevaisuuteen. Vielä senkin jälkeen, kun aika on patinoinut osan jo käyttökelvottomiksi.

Nythän tuosta on toki jo seitsemän vuotta, mutta vielä on tallella muutama.
Ovat säästyneet odotettua pitempään johtuen siitä, että joka toinen viikonvaihde on viimeiset 5-vuotta tullut pidettyä aitoa Tallinnasta hankittua MikaHäkkinenWestMcLarenMercedesBenzBoss -paitaa, jonka olen tosin aikeissa laittaa seinälle ja ostaa tilalle modernimman version, jossa Mika Häkkinen on korvattu Kimi Räikkösellä.
Tätä hankintaa lykkään kyllä vielä hetken, koska minulla on pienoinen kutina että ko. paidan päivitysversiossa tulee lukemaan myöskin Jenni Dahlmanin nimi.

Nythän on muuten viikonloppuna todella kinkkistä tuon asustuksen valinnan kanssa. Jos lähtee baariin katsomaan mahdollista finaalia, niin täytyy ottaa ensinnäkin rekvisiitta iltapäivän aika-ajoja varten (se mika häk..jne. paita), sitten heittää niiden päätyttyä niskaan Leijonan sotisopa asiaankuuluvine Karjala-mainoksineen.
Eikä siinä vielä kaikki. Jos haluat olla ajan hermolla, niin välittömästi mahdollisen mestaruuden ratkettua täytyy olla silmänräpäyksessä valmis riisumaan nuo molemmat pois päältä ja hengailla loppu-ehtoo siinä vanhassa maailmanmestari paidassa, jossa tietenkin vuosiluku on päivitetty tussilla nykyaikaan.

Sitten ollaan kaikki sankareita, tavataan toreilla ja pidetään toisiamme käsistä. Lauletaan Ihanaa Leijonat ja Den Glider In, pussaillaan kaikki seurarajoihin ja ihonväreihin katsomatta ja huudetaan yhdessä vaikka Helmisen ja varmuudeksi vielä Ville Peltosenkin nimeä.
Pienenä vinkkinä sanon vielä, että jos ei näillä eväillä ja varusteilla herahda lauantaina mestaruus tussua, niin sitten ei herahda millään. Kyllä vissi on näin.

Siis teroitetaan vielä. MUISTAKAA ettei mene päivä pilalle:
aika-ajopaita, pelipaita, mestaruuspaita! Aika-ajopaita, pelipaita, mestaruuspaita! Aika-ajopaita, pelip...etc.
Ettei tartte sitten kotoa lähteä hakemaan.
 

Ugh

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Calgary Flames
Viestin lähetti Isaskar
Tässä vaiheessa on hyvä miettiä parasta pelaajaa, kun ollaan vielä mukana. Sen jälkeen ei ehkä huvita miettiä enään mitään...

Vaihtoehtoja tietysti löytyy, listaan tähän muutamia omasta mielestäni parhaita:

Markkanen - Ruotsi-peliä lukuunottamatta huippuesityksiä

Pärssinen- Pörssikärki, tosin pisteet pääasiassa heikkoja vastaan

Niinimaa- Parantaa koko ajan, plus-miinus ykkönen

Hagman- Aina vaarallinen kaikkia maita vastaan

Kapanen- Kaikki? pisteet Puolaa vastaan, ykkösaloittaja

No justiinsa!

Nyt on aivan liian aikaista ruveta pohtimaan tuollaista... ne pitäää jättää sunnuntaille (toivottavasti krapula aamun) pohdittaviksi...

Mutta kerrotaanpa oma mielipide tähän astisesta:
Eihän kukaan suomalainen ole pelannut yli oman tasonsa, eikä kovinkaan loisteliaasti...

Selvää parannusta odotan ainakin seuraavilta pelaajilta:
Timonen (kaukana omasta tasostaan)
Kapanen (Ei oikein esittäny mitään, paitsi Usa pelin ryntäys:D )
Nummelin (Ei vieläkään oppinu lämäämään kohti maalia)
Ojanen (tosi näkymätön)
Aaltoa ja Helmistä nyt ei edes oikein viitsisi mainita, kun kumpikin on Aran papereissa niin yliarvostettu, ettei oo kohta tosikaan... Oon ihan pissed of ku noista mainitaankin...

Paikkansa ansanneita:
Markkanen
Karalahti
Hagman
Tuulola
Pärssinen
Lydman

Näin minä asian näen....
 

kaasumies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tammerfors ja Södertälje Sport Klubb.
Jos mestaruus tulee niin....

JUSSI MARKKANEN, ilman hyvää veskaria kukaan ei ole voittanut MM kultaa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Joo, Mike, hyvä pointti tuo aika-ajojen yhdistäminen lätkäfinaaliin. Ja meikäläisellä on vielä sellainen erikoisuus, että mulla alkaa viikon loma maanantaista alkaen, joten tasan klo 24 kiskaisen ylle Olen Lomalla -paidan. Vitsi, että ihmisiä naurattaa silloin Senaatintorin hulinassa.

Ja se mestaruustussu kyllä maistuisi, sillä edellisen kerran olenkin saanut -95 ja sekin mimmi oli kyllä Tampereelta mutta ei siinä mitään. Nyt taas haukankatse päälle ja toimintaa.

Ja voi että on sitten hauskaa katsella koko seuraava viikko, kun Ara ja Numppa ja moni muu kiertää kaikki Suomen tv-ohjelmat. Late Karhuvaara, Maarit Tastula, Mirja Pyykkö, Tuomas Enbuske ja Henkka....vitsi noi kaikki heittää siellä läppää isona perheenä.

Mä kyllä kruunaan tän MM-huuman hommaamalla Mertarannan (vitsi, että oli törkee se Satanin poikittainen maila ja kyllä harmittaa tollaset Oliwat, jotka ei oo oikeesti jääkiekkoilijoita) cd-sinkkuun sen nimmarin ja sitten oon jo ostanut Leijona-shopista Rintsi-pelipaidan ja pyydän siihenkin nimmarin.

Nyt kun Leijonat vaan muistais Mertsin, PTS:n ja monen muun tyypin ohjeet, että JÄÄHYBOKSISTA EI OTTELUA VOITETA, niin kaikki on valmiina.

Mulla on muuten myös Mika Salo Ferrari -paita, aika vähän ollut sille käyttöä viime aikoina. Nyt mä katson matsin tänään sellasessa tosi hauskassa paidassa, jossa on niinku Coca-Cola -logo mutta tarkemmin katsottuna siinä lukee ..... uskokaa tai älkää!.....hah: CoscenCorva!!! Aaaahhaahhh haaahh...Nappiverkarit ojennukseen, salihousutkin käy, pelipaita, farkkutakki ja MM-95 lippis päähän ja pikku kävely Teboilin paarille ennen matsia. Vähän hedelmäpeliä ja pillurallia Tebiksen pihalla ja sitten on tunnelma valmis.

Jännäääääääääääääää!!!!
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Fanivarustus

Kuten olemme helvetin fiksusta 'faninurkka' -osiosta huomanneet, on tyypillinen Suomi-fani kisoissa seuraavanlainen:

Noin kakskymppinen, amisviikset, kasvomaalauksena Suomen lippu, kotoisin todennäköisesti muualta Suomesta. Kengät mustaa nahkaa, ei nauhoja, tere reunassa, kantapää ja muu pohja yhtenäinen (tyyppiä Ecco), myös harmaa on vallitseva väri. Valkoiset vitun kuluneet ja kolmesataa kertaa pestyt treenisukat, ei turhan pitkä malli, aivan vitivaaleansiniset liian isot farkut, musta metallisolkinen vyö (tosipitkä), joka on vedetty kolmereikää liian tiukalle. Jätkähän painaa 55 kg. Aluspaitana valkoinen Viva Las Palmas - t-paita. Ostettu -95. Käytetty aina kesäisin. Suomi pelipaita, jossa Karjala-logojen ohella selässä Selänne, 8. Koska Rintanen on niin harvoin maajoukkueessa :p . Pesemättömät hampaat ja tukka, joka ei yleensä itseään suotta parturilla rasita. Eikä tietty suihkulla. Väinämöis-skotsa, johon näppärästi kiinnitetty kaksi pienois - Suomilippua. Kädessä laivalta verovapaasti ostettu Karjala - bisukka. Vitun paksu musta iso lompakko, josta osa näkyy. Vasemmassa persetaskussa, tuuman paksu, täynnä kuitteja ja videovuokraamoiden jäsenkortteja. Avaimet ketjulla etutaskussa. Näitä ringissä tusina ukkoa ja kaikki käsittämättömässä jurrissa. Kaikki huutaa kuorossa: Vitun homot! tai Hyvä Suooomiiiii! Den glider in:iä ei lauleta, siinä on ulkomaalaiset sanat. Ja koko paketti Suomen telkkariin. Just. Suomi on tietotekniikan huippuosaajamaa. Tavataan torilla.:o
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Se väinämöisskotsa on kyllä huippu ja lyödäänkö vetoa, että katsomossa näkyy myös Mertaranta-klooneja suomenlippurilleineen?
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Fanivarustus 2

Parempi nuin kuin että Göteborg olisi täynnä stadilaisia n.27v, Nokialla työskenteleviä logistiikan-elektropuolen henkilöstövastaavia (koulutukseltaan luokkaa instituutti tai jotain), jotka joisivat aitiossa sikari kädessään viiniä jota kehuisivat sanoilla jotka ovat sattuneet jäämään mieleen alkon viinietiketeistä ja Pirkka-lehdestä ("Ehkä hieman nahkainen, mutta silti pyöreä, vai mitä Kenneth?").

Katsomossa nämä Hjallis-Areenalta tutut puudelit istuisivat sivistyneesti selkä suorana ja taputtaisivat valkoiset hanskat kädessään vain silloin kun puhelimessa puhumiseltaan kerkeäisivät ("Kenneth puhelimessa. Mä oon tääl Ruotsis tsiigaamas Suomi- Jokerit matsii tai jotain. Odotas... VITTU OLKAA HILJAA MÄ OON PUHELIMESSA! Saatana noi landet ei tajuu kuinka kiireinen mä oon. Ok. Jatka vain, mä yritän kestää tätä alkuasukasten mekkalaa...")

Matsin jälkeen (niin no, jatkoaikahan olisi vielä pelattu) "Kentso" ja "Stedis" ottaisivat taksin Arlandaan ja haukkuisivat taksikuskille koko Suomen joukkueen ja Jokereiden uudet sini-keltaiset pelipaidat. Niin ja Hjalliskin saisi kuulemma ostaa ensi kaudeksi muitakin kuin hurreja.

Lentokentän baarissa koko yön konjakkia juotuaan pojat kömpisivät aamukoneeseen ja lentäisivät ykkösluokassa oksennus sylissään kotimaahan. Aamulla krapulaisena poikia harmittaisi, niin töihin lähtö, tasan 2-2 päättynyt finaali, kuin kadulla huutavat sinivalkoisiin pukeutuneet tuulipukukansalaisetkin.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: Fanivarustus 2

Viestin lähetti V-man
Parempi nuin kuin että Göteborg olisi täynnä stadilaisia n.27v, Nokialla työskenteleviä logistiikan-elektropuolen henkilöstövastaavia (koulutukseltaan luokkaa instituutti tai jotain), jotka joisivat aitiossa sikari kädessään viiniä jota kehuisivat sanoilla jotka ovat sattuneet jäämään mieleen alkon viinietiketeistä ja Pirkka-lehdestä ("Ehkä hieman nahkainen, mutta silti pyöreä, vai mitä Kenneth?").

Katsomossa nämä Hjallis-Areenalta tutut puudelit istuisivat sivistyneesti selkä suorana ja taputtaisivat valkoiset hanskat kädessään vain silloin kun puhelimessa puhumiseltaan kerkeäisivät ("Kenneth puhelimessa. Mä oon tääl Ruotsis tsiigaamas Suomi- Jokerit matsii tai jotain. Odotas... VITTU OLKAA HILJAA MÄ OON PUHELIMESSA! Saatana noi landet ei tajuu kuinka kiireinen mä oon. Ok. Jatka vain, mä yritän kestää tätä alkuasukasten mekkalaa...")

Matsin jälkeen (niin no, jatkoaikahan olisi vielä pelattu) "Kentso" ja "Stedis" ottaisivat taksin Arlandaan ja haukkuisivat taksikuskille koko Suomen joukkueen ja Jokereiden uudet sini-keltaiset pelipaidat. Niin ja Hjalliskin saisi kuulemma ostaa ensi kaudeksi muitakin kuin hurreja.

Lentokentän baarissa koko yön konjakkia juotuaan pojat kömpisivät aamukoneeseen ja lentäisivät ykkösluokassa oksennus sylissään kotimaahan. Aamulla krapulaisena poikia harmittaisi, niin töihin lähtö, tasan 2-2 päättynyt finaali, kuin kadulla huutavat sinivalkoisiin pukeutuneet tuulipukukansalaisetkin.

Helvetinmoinen taksimatka: Göteborgista Tukholmaan Arlandan kentälle;)

Lisäksi haluaisin itsekin hurrihomohifkin kannattajana muistuttaa ulkopaikkakuntalaisia, että ruotsinkielisyys kuuluu HIFKiin, ei Jokereihin. Tässä avuksi pieni tyypittely Hartwall Areenan peruskatsojasta: puku, communicator ja yhteistyökumppanin tai oman firman kutsu, joka on tuonut hyvän aterian ääreen. Siinä sivussa sitten jotkut kuulemma pelaavat jääkiekkoa jossain. Tämä puku/jakkupuku -porukka ei tykkää siitä päätykatsomon sonnilaumasta, joilla on lippuja ja jotka pitävät meteliä. Sivistymättömiä moukkia, tuollaisia ei pitäisi päästää tänne halliin ollenkaan.

HIFK-hallin pukukansa katsoo puolestaan silmät tapilla matsia koko ajan ja huutaa: "vittu! tapa se!" Siellä lyövät kättä pukumiehet ja fanipaidat. Ja kaikki, aivan kaikki, puhuvat ruotsia.
 

Raimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hagman!

Ehdoton Suomen ykkös pelaaja näissä kisoissa on Niklas Hagman. Tulee ensi kaudella pelaamaan mikäli pääsee kunnolla pelaan huippukauden! Todella energinen pelaaja! Tekee töitä, taklaa, raataa, karvaa ja iskee maaleja. Pärssinen on hiipunut aivan pimentoon. Alussa Pärssinen iski tehoja mutta loukkaantumisen jälkeen ollut pimennossa. Tuulola ja Raipe ovat olleet tasaisen hyviä ja varmoja!
 

Tumba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Mike. Myy myy myy..

Onko sulla niitä paitoja myynnissä? Onko? Sano onko? Jos tulee kesällä, jostain perverssistä syystä mentyä naapuriin, niin pitää vähän kiusata niitä. Kyllä niitä harmittaa, kun ne taas muistaa kuka voitti 95. Ei se paita siitä muistuta, että Suomi on vain kerran voittanut (tynkäkisoissa), vaan siitä kun Ruotsia vietiin kebab-kioskille:D :D Ketä muuta naurattaa vieläkin toi kebab-kioski juttu? No mua ainakin :D :D
 

Maestro

Jäsen
Jalopeuratokka on nyt päättänyt turneen omalta osaltaan ja mielipiteeni on edelleen sama kuin ennen kahta viimeistä ottelua. Marko Tuulola oli Suomen joukkueen paras pelaaja tämän vuotisissa MM-kisoissa. Luotettava puolustaja esiintyi koko turnauksen ajan tasaisen mainiosti ilman notkahduksia.

Hyökkäyspään pelaajista Niko Kapanen ja Raimo Helminen hoitivat keskushyökkääjän postinsa hyvin. Raipe pelasi parhaat MM-kisansa tällä vuosituhannella.

Niklas Hagman on nimi, joka on tällä hetkellä monien huulilla, eikä syyttä. Mielenkiintoista, että vielä viime kaudella ei matkaa arvokilpailuihin Hagmanille suotu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös