Tottahan toki olen kaivanut sen paidan. Enkä ainoastaan paitaa, vaan ne paidat. Luuletko että kultivoitunut Leijona-fani jätti niiden hankkimisen siihen yhteen. Minä ostin 10.
Piti ottaa huomioon ensinnäkin se, että suihkussakin on joskus käytävä. Silloin taas ei ole mukavaa laittaa jo ennestään kuolaista - ja kyseisenä keväänä liikutuksesta johtuen myöskin spermaista - paitaa päälle, vaan vetää kaapista puhdas tilalle. Päiviähän on viikossa seitsemän (herrasmies käy joka päivä pesulla) ja sitten piti tietty ostaa muutama ylimääräinen vielä varuiksi, että niitä varmasti riittää joka kevääksi pitkälle tulevaisuuteen. Vielä senkin jälkeen, kun aika on patinoinut osan jo käyttökelvottomiksi.
Nythän tuosta on toki jo seitsemän vuotta, mutta vielä on tallella muutama.
Ovat säästyneet odotettua pitempään johtuen siitä, että joka toinen viikonvaihde on viimeiset 5-vuotta tullut pidettyä aitoa Tallinnasta hankittua MikaHäkkinenWestMcLarenMercedesBenzBoss -paitaa, jonka olen tosin aikeissa laittaa seinälle ja ostaa tilalle modernimman version, jossa Mika Häkkinen on korvattu Kimi Räikkösellä.
Tätä hankintaa lykkään kyllä vielä hetken, koska minulla on pienoinen kutina että ko. paidan päivitysversiossa tulee lukemaan myöskin Jenni Dahlmanin nimi.
Nythän on muuten viikonloppuna todella kinkkistä tuon asustuksen valinnan kanssa. Jos lähtee baariin katsomaan mahdollista finaalia, niin täytyy ottaa ensinnäkin rekvisiitta iltapäivän aika-ajoja varten (se mika häk..jne. paita), sitten heittää niiden päätyttyä niskaan Leijonan sotisopa asiaankuuluvine Karjala-mainoksineen.
Eikä siinä vielä kaikki. Jos haluat olla ajan hermolla, niin välittömästi mahdollisen mestaruuden ratkettua täytyy olla silmänräpäyksessä valmis riisumaan nuo molemmat pois päältä ja hengailla loppu-ehtoo siinä vanhassa maailmanmestari paidassa, jossa tietenkin vuosiluku on päivitetty tussilla nykyaikaan.
Sitten ollaan kaikki sankareita, tavataan toreilla ja pidetään toisiamme käsistä. Lauletaan Ihanaa Leijonat ja Den Glider In, pussaillaan kaikki seurarajoihin ja ihonväreihin katsomatta ja huudetaan yhdessä vaikka Helmisen ja varmuudeksi vielä Ville Peltosenkin nimeä.
Pienenä vinkkinä sanon vielä, että jos ei näillä eväillä ja varusteilla herahda lauantaina mestaruus tussua, niin sitten ei herahda millään. Kyllä vissi on näin.
Siis teroitetaan vielä. MUISTAKAA ettei mene päivä pilalle:
aika-ajopaita, pelipaita, mestaruuspaita! Aika-ajopaita, pelipaita, mestaruuspaita! Aika-ajopaita, pelip...etc.
Ettei tartte sitten kotoa lähteä hakemaan.