Turku

  • 1 675
  • 15

Lukkolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jep eli ajattelin avata tämmösen ketjun ku noita turku juttuja ruvetaan änkeen joka ketjuun..Eli tänne voi sitten kertoa kaikki turku vitsit jne ja mikä siinä oikeesti on vikana sekö että se sillä tps menestyy hyvin liigassa vai että siellä on helmiä muijia tai se että olet kuullut/lukenu juttuja että turku on perseestä.Eli kertokaa...
 

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miksi kutsutaan turkulaista, jonka älykkyysosamäärä on 120?
- TurunPalloSeuraksi!


Mitä Kari Jalonen vastaa, kun Alatalo kysyy paljonko kello on?
- Ai nyt vai?


:D :D :D
 

pikkukisu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Liverpool
Mikä on ainut liikennemerkki joka oikeuttaa U-käännökseen moottoritiellä?

-turku 10km


Miten saataisiin nostettua sekä Suomen että Ruotsin keskimääräistä älykkyysosamäärää?

-Lähetetään kaikki turkulaiset Ruotsiin
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Kaksi hyvää asiaa turussa :

se on palanut kaksi kertaa
 

Lukkolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jep just tämmösiä juttuja tarkotin eli just tämmösiä jotka on kerrottu täällä jo sataan kertaan;)
 

w00kie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Ässät
Miksi sanotaan, että ollaan Turussa eikä Turulla ja toisaalta sanotaan, että ollaan Tampereella eikä Tampereessa??

No onhan sekin ihan eri asia, ollaanko kusessa vaiko kusella... :cool:
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tampere on kuulemma se osa persvakoa, joka näkyy housujen roikkuessa alhaalla. Ja kaikkihan tietävät Turun sijaitsevan Tampereen alapuolella.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Kova kundi stadista - Atte Blom

Muistaako kukaan kun tämä herra yritti kokoomuslaisena eduskuntaan/kaupunginvaltuustoon Helsinkiläisenä.
Selvis myöhemmin, että turkulainenhan tuo on. Ja homma meni reisille.

Opetus muille turkulaisille tuokin.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Julmia tositarinoita turkulaisuudesta:

Isäni sisko oli tehnyt pientä sukututkimusta ja sain itsekin siitä kopion. Tästä kävi ilmi, että isäni isä ei olekaan syntyperäinen helsinkiläinen, kuten olen kuvitellut, vaan on syntynyt turussa. :eek:

Toooosin, tämä oli sitä aikaa, kun syntymäpaikka merkittiin tosiaankin juuri sen mukaan, missä sillä hetkellä äiti sattui olemaan. Kovin pitkään ne ei kai Turussa asuneet, mutta juuri väärään aikaan...

Kahden sukupolven ajalta perimäni on siis helsinkiläis-turkulais-savolais-kymeenlaaksolainen. Aika sekasikiö olen.

Erityisen julmaksi asian tekee se, että sain kuulla turkulaisjuuristani juuri syntymäpäivänäni...

Ai niin. Selittääköhän tämä turkulaistaustan paljastuminen sen, miksi tykkään Hesburgerin ruuista?
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Moto
Julmia tositarinoita turkulaisuudesta:

Isäni sisko oli tehnyt pientä sukututkimusta ja sain itsekin siitä kopion. Tästä kävi ilmi, että isäni isä ei olekaan syntyperäinen helsinkiläinen, kuten olen kuvitellut, vaan on syntynyt turussa. :eek:

Toooosin, tämä oli sitä aikaa, kun syntymäpaikka merkittiin tosiaankin juuri sen mukaan, missä sillä hetkellä äiti sattui olemaan. Kovin pitkään ne ei kai Turussa asuneet, mutta juuri väärään aikaan...

Kahden sukupolven ajalta perimäni on siis helsinkiläis-turkulais-savolais-kymeenlaaksolainen. Aika sekasikiö olen.

Erityisen julmaksi asian tekee se, että sain kuulla turkulaisjuuristani juuri syntymäpäivänäni...

Ai niin. Selittääköhän tämä turkulaistaustan paljastuminen sen, miksi tykkään Hesburgerin ruuista?

-Voi hyvä luoja. Tiedän kaverin, jolta saa väärennettyjä papereita. Ehkä hän voisi väsätä sinulle uudet henkilöpaperit? Passiinhan merkitään syntymäpaikka. Toisaalta ne kenen passissa lukee syntymäpaikkana Turku, menevät kuulemma ihan heittämällä kaikista tullimuodollisuuksista ym. läpi. Ymmärrys on suuri, että pois tekee mieli..

Turkulainen mies kysyy vaimoltaan: Mitä telkkarista tulee tänään? Vaimo: Uutiset ja sää. Mies: Jaa mää vai!

EDIT: Olin niin shokissa, että luulin ensin sinun kaipaavan uusia henkkareita. Se onkin siis faijasi ongelma. No, kerro hänellekin.
 

Anikos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eikös tänne pitänyt vitsejä laittaa eikä morkata toisia?!? En tiedä moniko on lukenut nämä Tapparan jälkipeleistä mutta laitanpa tännekin...
Miksi turkulaiset eivät juo appelsiinituoremehua?
-Kun purkin kyljessä lukee "Ravistettava- Omaskakas"
Miksi turkulaiset lisäävät sipseihin suolaa?
-Pussin kyljessä lukee "Pan suola"

Nää murre jutut on mun mielestä aika hauskoja. Mulla on kavereita joka puolelta Suomea ja kyllä siinä monet naurut saa kun esimerkiksi eräälle Iisalmelaiselle(asun itse Treen lähistöllä) ystävälleni selitin kun joku kaveri oli porannut kun oli katsellut Titanicin... Tämä iisalmelainen kun ei tiennyt että poraaminen tarkoittaa mm.itkemistä normaalin poralla poraamisen lisäksi... =D
 

pelimanne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itsellani ei ainakaan mitaan pahaa sanottavaa ole Turusta tai turkulaistista. mieleni tekisi lahtea opiskelemaan Turkuun lukion jalkeen... Siella on ihan helmia kissoja turussa, ainaki ne keta ma oon tavannu
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös