Cloaca Maxima
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- TPS, Philadelphia Flyers
Vanha velikulta Erdo se vaan voittaa nämä(kin) vaalit ja vieläpä lukemilla, joiden perusteella saadaan näppärästi luotua kuvaa täysin rehellisistä vaaleista.
Kansanvalta puhui ilmeisesti kohtuullisen rehellisesti, mutta käsittääkseni Erdo hallitsee paikallista mediaa täysin, joten lähtökohdat ovat jo epäreilut.Plääh sanon suoraan. Ei nappaa Erdon voitto siis yhtään. Kaiketi toki kansanvalta kuitenkin puhui ja mitä minä ulkomaalaisena olen turkkilaisia päätöksestään kritisoimaan.
Vahva sama. Vaikkei Turkki ole matkakohteena erityisemmin kiehtonut aiemminkaan, Sulttaani Erdoganin hallitsemaan maahan en ole eurojani kantamassa.Eipä tartte harkita matkustamista Turkkiin seuraavien viiden vuoden aikana, mikäli ikinä.
Sulla on kyllä kova halu siirtää kansoja aina rajojen yli. Entäpä, jos nämä sinun luettelemasi ryhmät jäisivät Turkkiin ja pyrkisivät tekemään sitä muutosta? Ei se kai nytkään kovin kaukana ollut? Kuinka kaukana se seuraavalla kerralla olisi, jos nämä ryhmät nyt poistuisivat maasta?Kaiketi tässä pitää vain toivoa, että mahdollisimman monet länsimieliset turkkilaiset, toisinajattelijat ja eri vähemmistöryhmiin kuuluvat pystyvät emigroitumaan muualle.
Plääh sanon suoraan. Ei nappaa Erdon voitto siis yhtään. Kaiketi toki kansanvalta kuitenkin puhui ja mitä minä ulkomaalaisena olen turkkilaisia päätöksestään kritisoimaan.
Sulla on kyllä kova halu siirtää kansoja aina rajojen yli. Entäpä, jos nämä sinun luettelemasi ryhmät jäisivät Turkkiin ja pyrkisivät tekemään sitä muutosta? Ei se kai nytkään kovin kaukana ollut? Kuinka kaukana se seuraavalla kerralla olisi, jos nämä ryhmät nyt poistuisivat maasta?
Ihan inhimilliseltä kantilta tätä lähestyn. En toivo kenenkään joutuvan elämään taantuvassa opressiivisessa diktatuurissa. Eihän Turkki mikään Afganistan ole, mutta erittäin ikävältä maan kehityskulku on näyttänyt jo pitkään.Sulla on kyllä kova halu siirtää kansoja aina rajojen yli. Entäpä, jos nämä sinun luettelemasi ryhmät jäisivät Turkkiin ja pyrkisivät tekemään sitä muutosta? Ei se kai nytkään kovin kaukana ollut? Kuinka kaukana se seuraavalla kerralla olisi, jos nämä ryhmät nyt poistuisivat maasta?
Kuinka niin? Olen kyllä maininnut aikaseminkin sinun tyylistäsi linkata joku linkki ja jättää siihen jokin suht tyhjänpäiväinen lause.Winchester '73:set näemmä taajassa käytössä Erdon kannattajien voitonjuhlissa.Ylen Istanbulissa oleva toimittaja: Kaduilta kuuluu voitonjuhlintaan kuuluvaa ammuskelua
Ylen Istanbulissa oleva toimittaja: Kaduilta kuuluu voitonjuhlintaan kuuluvaa ammuskeluayle.fi
Itse kävin turkissa, Alanyassa 2 vkoa sitten. Tein omaa tutkintaa ja kyselyä vaalien alla ja kansa on niin jakautunut kahtia. Ärdööni oli monille kuin se kuuluisa kummisetä ja selvästi huomasi, että jollain tapaa istuva pressa on jakanut rahaa eri tahoille ja vaikuttajille Alanyassakin. Kauppiaat, hotelli omistajat osa takseista ja ikäihmiset pitibät Erdonia ainoana oikeana vaihtoehtona.Eipä tartte harkita matkustamista Turkkiin seuraavien viiden vuoden aikana, mikäli ikinä.
Suomen suhtautuminen kansanmurhan tuomitsemiseen on ollut pidättyväinen. Vuonna 2005 presidentti Tarja Halonen laski seppeleen uhrien muistoksi ollessaan valtiovierailulla Armeniassa, mutta väisti armenialaistoimittajien kysymykset kansanmurhasta.
Perussuomalaisten kansanedustaja Kimmo Kivelä esitti helmikuussa 2012 Kataisen hallitukselle kirjallisen kysymyksen, aikoiko hallitus julistaa armenialaisten vuoden 1915 joukkoteloitukset kansanmurhaksi. Silloinen ulkoministeri Erkki Tuomioja vastasi, ettei ole poliittisten toimijoiden ja lainsäätäjien asia ”ottaa kollektiivista kantaa siihen, mikä on näiden ensimmäisen maailmansodan aikaisten tapahtumien historiallinen totuus.
Ainakin itse näkisin kansanmurhan tunnustamisen myös painostuskeinona Turkkia kohtaan. Turkilla on erittäin synkkä historia alueellaan elävien vähemmistökansojen sorrossa, eikä maa ole tehnyt tilintekoa historiansa kanssa.Onko tuolla loppupeleissä mitään merkitystä jos Suomi (presidentin suulla) tunnustaa asian? En siis sano etteikö pitäisi, mutta mielestäni turha pitää asiaa nolona että vanhat kommarit eivät asiaa kommentoineet. En usko että se armenialaisia lohduttaa jos Saukki asian nyt tunnustaa. Jotenkin mielestäni ihan yhtä tyhjän kanssa jos vaikka jossain päin maailmaa tapahtuu kouluampuminen niin presidentti julkaisee lausunnon jossa tuomitsee tapahtuman. No shit?
Eri asia jos se johtaisi johonkin konkreettiseen mutta en mä nyt alkaisi pelihousuja repimään tällaisesta. Eri asia jos Suomi olisi ollut osallisena asiaan.
En minä itse näe mitään negatiivista siinä, että tunnustettaisiin kansanmurha. Tunnustaisin myös Holodomorin (toki sekin olisi kannattanut tunnustaa jo aiemmin), mutta se ei ole tämän ketjun asiaa.Onko tuolla loppupeleissä mitään merkitystä jos Suomi (presidentin suulla) tunnustaa asian? En siis sano etteikö pitäisi, mutta mielestäni turha pitää asiaa nolona että vanhat kommarit eivät asiaa kommentoineet. En usko että se armenialaisia lohduttaa jos Saukki asian nyt tunnustaa. Jotenkin mielestäni ihan yhtä tyhjän kanssa jos vaikka jossain päin maailmaa tapahtuu kouluampuminen niin presidentti julkaisee lausunnon jossa tuomitsee tapahtuman. No shit?
Eri asia jos se johtaisi johonkin konkreettiseen mutta en mä nyt alkaisi pelihousuja repimään tällaisesta. Eri asia jos Suomi olisi ollut osallisena asiaan.
Erittäin hyvä, että tapauksen Sara on lähtenyt omalla nimellä tähän artikkeliin. Toivottavasti moni kauneus- tai muuta leikkausta ulkomailla harkitseva lukee jutun, ja miettii, millä tavalla haluaa omalla kohdallaan toimia.Turkista on tullut kirurgian suurvalta. Kannattanee kuitenkin harkita useampi kerta ennen kuin lähtee maahan operaatioon. Tässä tapauksessa sairaalalla olivat menneet potilaat sekaisin.Espoolaisnaiselta leikattiin Turkissa vahingossa vatsa rintojen sijaan – joutui kuukausiksi teho-osastolle
Turkkilaisella kauneusklinikalla Sara Karimizadehille kerrottiin, että hänelle oli tehty väärä leikkaus. Siitä alkoi neljän kuukauden mittainen taistelu elämästä.yle.fi
Kyllä mun mielestä vastuu on aika suureksi osaksi myös tällä Saralla, kun monessa paikassa sanottiin, ettei noin lyhyellä lomalla leikata, kun pitäisi seurata potilaan vointia pidempään ja silti hän halusi väkisin mennä jollekin poropeukaloklinikalle leikkaukseen.Erittäin hyvä, että tapauksen Sara on lähtenyt omalla nimellä tähän artikkeliin. Toivottavasti moni kauneus- tai muuta leikkausta ulkomailla harkitseva lukee jutun, ja miettii, millä tavalla haluaa omalla kohdallaan toimia.
Onhan näitä sössittyjä tapauksia ollut ennenkin eri puolilla maailmaa, ja tämän sortin leikkauksiin liittyy vastuullisillakin toimijoilla omat riskinsä. Mitenkään syyllistämättä Saraa tai ketään muutakaan, asiakas voi tietysti itsekin vaikuttaa siihen, millainen hasardikerroin tapauksella on. Viikon reissu Turkkiin, paikan päällä kierros klinikoilla, ja päätyminen kiireellä sen jonkun leikattavaksi, jonka kalenterissa sattuu olemaan rako? Ei valitettavasti kuulosta päätökseltä, jossa toimenpiteen laatu ja turvallisuus olisivat olleet mitenkään keskeisiä kriteerejä asiakkaalle. Vastuu mokasta on totta kai klinikan puolella, se on selvää, mutta asiakkaan kannattaa olla erittäin harkitsevainen, kenen kelkkaan lähtee ja missä olosuhteissa. Kyse on omasta terveydestä, jopa hengestä.