Turkin poijaat naurattaa

• 47 595
  • 167

1900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal ja Lahden Reipas
Karvakädet, nuo Turkin lahja Suomen ravintolaskenelle, ovat naurattaneet jo jonkin aikaa ravintolasäätämisineen ja hoonon soomen kielen hallinnallaan.

Ensimmäinen näistä ns. ravintolasketseistä on jo muutaman vuoden ikäinen ja jonkin mielestä tarina on varmaan urbaanilegenda, mutta paiskataan se silti. Tuttu kaveri väitti seuraavan episodin tapahtuneen hänelle kankaanpäässä sijaitsevassa pizzeriassa, jälkeenpäin olen kuullut kylläkin eri versioita tapahtuneesta, mene ja tiedä totuus. Anyway, häiskä oli tilannut jonkun annoskebabin; johon turkkilainen oli udellut lisukkeita seuraavaan tahtiin:

Karvakäsi: "Mieto vai vahva chili?"
Tuttava: "Pistä sitä vahvaa"
Karvakäsi: "Tuleeko valkosipali?"
Tuttava: "Juu, laita vaan"
Karvakäsi, kurottuen tiskin takaa tuttavan naamaa vasten: "EI OLE!".

Toinen ravintolaan sijoittuva tapahtuma kävi kaverille jokin aika sitten lahtelaisessa pizzeriassa. Kaveri otti ja tilasi pizzan ja jälleen ongelmaksi kohosivat mausteet:

Karvakäsi: "Ja pistetäänkö valkosipalia?"
Tuttava: "Älä laita" (kaveri inhoaa valkosipulia).

Hetken päästä pizza tuodaan pöytään ja kaveri huomaa pizzan suorastaan tursuavan valkosipulia:

Tuttava: "Mitä vittua, tässähän on valkosipulia sittenkin!"
Karvakäsi, hymyillen maireasti: "Laitoin huvikseen!".

Kolmas tapaus sijoittuu sitten tuonne Länsi-Suomeen, Turkuun. Opiskelun aikainen kaveri huomasi, että kadulla oli pizzerian edessä iso kyltti: "Kaikki kebabit listalta 2,50€". Ei muuta kun auto parkkiin ja kebabille. Kaveri sitten tiirailee listaa 2,50 kädessä ja tekee tilauksen:

Tuttava: "Pistä tuo iskender annos kaikilla lisukkeilla"
Karvakäsi: "Se tekee sitten 4,50€"
Tuttava: "Mitä helvettiä! Tuossa pihallahan on kyltti, että kaikki kebabit maksaa 2,50!"
Karvakäsi, lievästi hermostuneena: "Se olla vaan mainos!!".

Huvittavia häiskiä nuo Ömerit, Huseinit, Kemalit, Erdalit ja Kubilayt.

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos nuo paikkansa pitää niin ihmettelen, nämä turkkilaiset pizzakebabvääntäjät on ainakin meikäläisen rankkauksissa hienoimpia ulkomaalaisia Suomessa, tekevät duunia eikä aiheuta ongelmia.

Tässä tositarina hoonosta soomesta kebabpizzamiehen kanssa:

Puhelintilauksella pari pizzaa, keskustelun loppuhetket menivät näin:

-Hyvä, ja mites saako mukana kertakäyttöhaarukoita ja veitsiä?
-ööö...meillä olla vain kokis fantta ja sprite
-Ei ei, kun siis noita kertakäyttövälineitä, haarukkaa ja veistä..
-Meillä vain kokis fantta sprite! (iloisen asiallisella äänellä)
-No pistä kokista...

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
"Kaverin kaverille" ilmoitettiin Hervannan Efe'sissä aikanaan, että "ei saa tänään ruoka, kokki haukuttu homoksisunmuuksi!". Mielestäni juttu on niin hauska, että se voisi olla jopa totta.

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Samaa mieltä Kuvernöörin kanssa, hyviä tyyppejä nämä ovat.

Mutta tiedän silti yhden huvittavan tapauksen. Isäni osti pizzan, karvakäsi kysyi että laitetaanko valkosipulia ja kun isäni sanoi että ei kiitos niin Kübilaÿ hermostui ja suorastaan suuttui ja kun isäni sanoi että no laita sitten niin jannu hymyili leveää hymyä. Ei aavistustakaan mistä lie kyse.

Pieniä ongelmia noiden kanssa kyllä tulee useinkin. Mainitsen tämän nimeltä, sen verran vittumaista toimintaa, eli Sansu Vuosaaressa on tehnyt nyt NELJÄ kertaa putkeen sen että "unohtivat" pankkikortinlukulaitteen ja sanoivat tulevansa puolen tunnin sisällä uudestaan. Eivät koskaan tulleet, yhdelläkään kerralla, mutta tililtä kuitenkin hävisi rahat muutaman päivän kuluttua vaikka en ollut nimeäni mihinkään laittanut. Pankkikortin numeron kysyvät puhelimessa etukäteen joten viittaisi siihen että ei niillä edes ole sitä saatanan laitetta..

Vantaalla kerran muutama vuosi sitten jannu soitti että "Minä olen jo ovessa" että tuutko avaamaan alaoven. Menin ovelle, ketään ei näy. Odottelin ja odottelin, tulee uusi puhelu. Selviää että tyyppi on n. 6 km väärässä paikassa. Kun yritin selittää miten tänne ajetaan niin vastaus oli "Ahmed ei osaa suomi" ja yritti saada mut hakemaan ne pizzat toisesta kaupungiosasta. Menin sisälle ja tilasin toisesta paikasta.

Viimeksi muokattu:

Kaivanto

Jäsen
Avauksessa kaikki perinteisen urbaanilegendan ainekset. Noista kolmesta jutusta olinkin kuullut aiemmin vain kaksi (tosin "ei ole" taisi liittyä kuulemassani versiossa chiliin). No ehkä kaverin kaverimme ovat yhteisiä tuttuja.

Täytyy ihmetellä sitä ahkeruutta, jolla turkkilaiset jaksavat vääntää aamuyöllä sapuskaa juopoille.

Veijari

Jäsen
Mulla on periaate, että ählykebabbeja en enää ikinä käytä. Voi olla niitä rehellisiäkin joukossa, mutta kyllä näitä InSideHockeyn mainitsemia huijareita on osunut kohdalle liiankin kanssa joskus menneisyydessä, joten käytän vastedes vain suomalaisia ruokapaikkoja. Pääsääntöisesti suomipaikat ovat parempilaatuisia vaikka ehkä euron-pari joutuukin maksamaan annoksestaan enemmän.

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tekeehän ne virheitä, mutta ajatelkaas mitä olis jos ei sitä lähipizzeriaa oliskaan.

Keskustelua eräässä Jyväskyläläisessä pizzeriassa:

Minä: Normaali Kinkku-ananas pizza
Abdul: Meilla ei ol ananus, kaukö panani?

Ei käynyt.

Micco!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haluttu muutos
Pari kokemusta tältä keväältä on tuoreessa muistissa. Näissä tapauksissa ongelman on aiheuttanut karvakäsien heikko suomenkielen taito ja huono palvelualttius.

Tilasin tuossa alkukeväästä itselleni eräästä Jyväskylän turkkilaisesta kebab-paikasta Iskenderin kotiinkuljetuksena. Parinkymmenen minuutin takana oven takana oli Ahmed kuuden Iskender-annoksen kanssa. Kauan piti tapella, että uskoi minun vain yhden tilanneen. Piti soitella aina keittiöön asti, joka väitti, että kuusi tilasin. No, lopulta sain yhden annoksen ja selvisin yhdellä maksulla. Kovin kävi kebab-pojat kuumana.

Hieman myöhemmin ongelmia tuli Kauppakadulla eräässä suositussa ravintolassa. Seurueemme tilasi paikan Quatro-liha-annoksen. No, eiköhän tarjoilijatäti tuonut pöytään neljä Quatro-pizzaa. Tästä alkoikin melkoinen show. Vaadimme uusia ruokia, mutta tarjoilija ei tähän suostunut. Väitti kivenkovaa, että tilasimme pizzat. Tarjoilija iski pizzat pöytään ja lähti tylysti pois paikalta. Naapuripöydässä istuivat puuttuivat asiaan ja kertoivat tarjoilijalle, että hekin kuulivat meidän selvästi tilanneen paikan Quatro-liha-annoksen. No, ei auttanut. Tarjoilija ei vaivautunut edes tulemaan pöytäämme ja keskustelemaan asiasta. Seurueemme miesväki päätti, että jätetään pizzat pöytään ja poistutaan ravintolasta, koska ei saatu mitä tilattiin. Naisväki pisti kuitenkin vastaan ja jäimme. Söimme lopulta eteen roudatut pizzat. Maksaessa valitin asiasta ja pyysin jotain hyvitystä. Tarjoilija kävi kuumana ja syytti tilanteesta meitä. Edes pienenpientä pahoittelua tai anteeksipyyntöä ei tullut missään vaiheessa ollenkaan. Lähipöydissäkin kuitenkin kuulivat mitä me oikeasti tilasimme.

Asiakas ei näkymä olekaan aina oikeassa. Enpä ole tuossa jälkimmäisessä paikassa tuon jälkeen vieraillut. Uskon kyllä, että tapausta läheltä seuranneet, viereisissä pöydissä istuneet, ovat tehneet samoin.

EDIT; Äh, mainitaan nimikin. Yllä oleva tapahtui Salsa Orkideassa. Asiakaspalvelun kehto!

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
Eräässä Espoolaisessa kabab ravintolassa oli ulkopuolella mainos: Kaikki Kebabit 4,50, ok ja eiku syömään

Minä: Yksi Rullakebab
Karvakäsi: 6,70£€ kiitos
Minä: Mit vit, ulkona oli mainos että kaikk kebabit 4,50.
Karvakäsi: Se ei ole kabab,se on rulla.
Minä: Siis mitä, rullakebab ei ole kebab vaan rulla? Mikä vtn rulla?
Karvakäsi:Rullaruoka
Minä: ok, anna rulla.

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Legenda Pähkinärinteestä kertoo valikoimassa olevan kolme pizzaa vaikka menu antaa muuta ymmärtää - 'hyvä pizza, sama pizza, eri pizza'. Syöjät ovat hengissä, mutta itse en ole uskaltaunut kokeiluasteelle vieläkään. Jos vaikka osuisi kohdalle se Eri Pizza...

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Joo, meille kävi töissä legendaarinen... Harjavaltaan avattiin kilpaileva kebabravintola (joku sellainen turkkilainen avasi mikä ei ole hyvissä väleissä "omiensa" kanssa - ehkä juuri siksi se avattiin Bandidoksien naapuriin)... Ajateltiin sitten että tilataan vaihteeksi uudesta paikasta kokeeksi. No saatiin sitten listattua tilattavat ja ei kun soittamaan... Langan toisessa päässä karvakäsi sanoo kuitenkin että "meilä ei ule keebablihaa, tulee perjantaina". Silloin oli alkuviikko ja kellokin oli niin vähän että ei se ollut voinut myymällä loppua. Hienoa avata ravintola jos ei edes lihaa ole saanut hankittua... No sen jälkeen ollaan taas aina tilattu siitä tutusta paikallisesta ja tuo jälkeenpäin avattu paikkakin on jo suljettu...

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Euralaisessa kebabpaikassa n.10 vuotta sitten:

kaveri: Otan yhden pita-kebabin
karvakäsi: Jaa yksi kalja?
kaveri: Eikun yksi pita-kebab
karvakäsi: Koffia ja Karhua olisi
kaveri: Eiii ei kaljaa vaan pita-kebab
karvakäsi: pullo vai tuoppi?

ja sitten ovesta ulos.

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tapahtui tamperelaisessa kebab-pizzeriassa n. 10 vuotta sitten:

- ottaisin yhden Dillingerin
- just' on loppu
- no, jos vaikka sitten Julia?
- ei käy, just' on loppu
- no per... Mitä teillä sitten on?
- ei olla mitaan, juusto on loppu!

zelios

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Bayern München
Kaveri tilaa kebabin, myyjä kysyy:"tulinen vai mieto?" "tulinen", johon myyjä vastaa "tulinen on loppu!" Perustuu tositapahtumiin.

Itselleni kävi eräässä kebabmestassa seuraavasti:tilasin pizzan, jonka hinta piti olla arkipäivänä lounasaikaan 4,5€. No pizza maksoi kuitenkin muistaakseni 7,5€, koska lounasaika alkaa kuulemma vasta klo 14. Eräässä toisessa paikassa oli kaikki kolmen täytteen pizzat 5€. Tilasin listalta Americanan (kolme täytettä), maksoi muistaakseni myös 7,5€, koska en luetellut täytteitä vaan sanoin valmiiksi pizzan, joka sisälsi kolme haluamaani täytettä. Että semmosta tällä kertaa.

Suosikkijoukkue
Lukko. Lapijoen Kyläkiekko.
Hyviä kokemuksia on turkkilaisista pääasiassa ollut.

Ainoa vähemmän positiivinen oli, kun tilaisin korsolaisesta paikasta pari pizzaa. Pizzojen tuleminen kesti melkein kolme tuntia. Puolentoista tunnin jälkeen soitin ensimmäisen kerran ruokani perään. Seuraavan kerran pirautin noin reilun puolentunnin päästä jo varsin vittumaisen toisen puhelun. Herra Kepap lupasi, että pizzat kyllä tulevat. Niin ne tulivatkin, mutta lähellekään täyttä hintaa en silloin lätyistä maksanut. Pizza-Mehmet otti killingit nolona vastaan ja lähti pois.

Raumalla, Etissä, eräs karvaturilas kävi kerran oikein kunnolla hermoon, mutta en jaksanut asiasta kiukutella, koska itsekin olin aika vittuuntunut mm. juoppokuskin hommista, joten "kolmas maailmansota" jäi syttymättä =)

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Viestin lähetti Jukan takahiukset
Hyviä kokemuksia on turkkilaisista pääasiassa ollut.

Ainoa vähemmän positiivinen oli, kun tilaisin korsolaisesta paikasta pari pizzaa. Pizzojen tuleminen kesti melkein kolme tuntia. Puolentoista tunnin jälkeen soitin ensimmäisen kerran ruokani perään. Seuraavan kerran pirautin noin reilun puolentunnin päästä jo varsin vittumaisen toisen puhelun. Herra Kepap lupasi, että pizzat kyllä tulevat. Niin ne tulivatkin, mutta lähellekään täyttä hintaa en silloin lätyistä maksanut. Pizza-Mehmet otti killingit nolona vastaan ja lähti pois.

Raumalla, Etissä, eräs karvaturilas kävi kerran oikein kunnolla hermoon, mutta en jaksanut asiasta kiukutella, koska itsekin olin aika vittuuntunut mm. juoppokuskin hommista, joten "kolmas maailmansota" jäi syttymättä =)

niin, tämä Etihän on tunnettu näistä pippurisuihkutuksistaan.. Ei mikään kovin hyvä maine tolla puljulla:) Ruokakin on pahanmakuista.

kissankarva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hyviä tyyppejä niistä suurin osa taitaa olla, täytyy todellakin ihailla sitä että jaksavat vääntää känniääliöille apetta aamuyöstä.

Kaveri kertoi eräässä tamperelaisessa kebab-pizzeriassa käydyn keskustelun: (ulkona mainoksessa oli että kaikkiin annoksiin sisältyy salaatti)
kaveri: "niin, missä se salaatti on?" (osoittaa tyhjää salaattipöytää)
kebabmies: "jos syö salaati, ei jaksa pitsa!"
samassa paikassa toinen kommentti puuttuvaan salaattiin oli:
"salaati ei aina hyvä!"

Mä itse harvoin jään kyseisiin paikkoihin syömään, mua ei oikein nappaa kun istuu 6-paikkaisessa ravintolassa syömässä ja tiskin takana pyörii 6-8 henkilökunnan edustajaa joiden pääasiallinen duuni näyttää olevan töllistellä mun syömistäni. Eli sapuskat mukaan, kiitos...

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hauskin kommentti mikä omalle kohdalle on tullut, oli kun kavereiden kanssa soitimme kolme varttia tilauksen jälkeen pizzojen perään.

Kaveri tuli pihaan myöhemmin, menin ulos maksamaan ja kysyin mikä kesti. "Te soitta ja soitta, te luulla minä aja helikopteri!".

Taisipa päälle tulla myös joku turkkilainen kirous, johon vastasin suomalaisella. Kaveri kaasutteli hermona pois.

Nykyään käytän lähinnä suomalaisia, tyttöystävän oksentelu ja oma ripuli riittivät kerrasta herättämään laatutietoisuuden. En myöskään liiemmin välitä mokkisten "aurajuustosta" ja "kinkusta".

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Järvenpäässä oli joku snagari joskus (en muista kuollaksenikaan nimeä, mutta muistan jos joku sen sanoo), josta sai mm. "hamburgerilaisia, kerroshamburgerilaisia ja munahamburgerilaisia" yms. Lisäksi mausteina oli tarjolla kesshup, keltaine kesshup (sinappi) ja vaalkone kesshup (majukka). Halutessaa mausteeksi sai myös gurgusalatia.

Lexa

Jäsen
Valinnan vaikeus...

Viestin lähetti zelios
Kaveri tilaa kebabin, myyjä kysyy:"tulinen vai mieto?" "tulinen", johon myyjä vastaa "tulinen on loppu!" Perustuu tositapahtumiin.

Minä: Kebab ranskalaisilla
Mehmed: Mieto vai tjulinen kjastike? mieto on loppu
Minä: Tulinen

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Puuhasteluseura
Viestin lähetti 1900
Tuttava: "Pistä tuo iskender annos kaikilla lisukkeilla"
Karvakäsi: "Se tekee sitten 4,50€"
Tuttava: "Mitä helvettiä! Tuossa pihallahan on kyltti, että kaikki kebabit maksaa 2,50!"
Karvakäsi, lievästi hermostuneena: "Se olla vaan mainos!!".

Tämä alkaa olla jo näitä urbaanilegendoja. Tällainen tapaus on sattunut kaikille tai ainakin kaikkien kavereille. Parasta oli se, kun olin tämän jutun kertonut yhdelle kaverille, niin tämä kaveri puhui samaisen jutun puolen vuoden päästä niin kuin se olisi tapahtunut hänelle itselleen.

Ainoa yhtä levinnyt legenda taitaa olla biologian tunnilla otettu sylkinäyte, jossa mikroskoopilla nähdään kaikkien iloksi siittiöitä - kuinka moni on kuullut sen jonkun kaverin kertomana?

Karvakädet ovat ihan hyvää porukkaa. Tekevät töitä ja yrittävät selvitä päivän askareista niillä suomen kielen taidoilla mitä ovat oppineet.

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Viestin lähetti InSideHockey
Pieniä ongelmia noiden kanssa kyllä tulee useinkin. Mainitsen tämän nimeltä, sen verran vittumaista toimintaa, eli Sansu Vuosaaressa on tehnyt nyt NELJÄ kertaa putkeen sen että "unohtivat" pankkikortinlukulaitteen ja sanoivat tulevansa puolen tunnin sisällä uudestaan. Eivät koskaan tulleet, yhdelläkään kerralla, mutta tililtä kuitenkin hävisi rahat muutaman päivän kuluttua vaikka en ollut nimeäni mihinkään laittanut. Pankkikortin numeron kysyvät puhelimessa etukäteen joten viittaisi siihen että ei niillä edes ole sitä saatanan laitetta..

Soita pankkiin ja kerro tästä toiminnasta. Pizzerialla ei ole mielestäni oikeutta lähettää tapahtumaa veloitettavaksia ilman allekirjoitusta, sähköistä tai manuaalista. Pankin pitäisi mielestäni palauttaa rahat sinulle, jos ei ole kuittia tai sähköistä allekirjoitusta.

Itse maksan aina pankkikortilla nämä ähläm-pizzeriatilaukset. Sillä silloin he joutuvat maksamaan verot. Nämä pizzat mitkä tilataan kotiin, niitä ei yleensä lyödä kassaan. Tämän vuoksi kotiinkuljetukset tehdään ilmaiseksi kahdesta annoksesta. Ja sen huomaa, miten näitä ählämejä vituttaa pankkikorttimaksut.

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Jaahans,

tuli näistä raumalaisista kebab paikoista mieleen eräs yö kun tuttu naikkonen soitteli ovikelloa puolenyön jälkeen. Naikkosen "lomaheila" oli päättänyt palata keskellä yötä Raumalta turkkiin. Oli sitten pakannut matkalaukkunsa ja lähtenyt kävelemään pimeään ja syksyiseen Rauman yöhön matkanaan turkki. Vaikka tuo yöllinen herätys "ählämin" takia tietysti herätti tietysti ensin kovia kiukun puuskia, niin kyllä siitä sitten makoisia nauruja lähti kun mietiskeltiin "ählämiä" Valtakadulla matkalaukkuineen keskellä yötä kenties luullen että linja-auto asemalta seuraava bussi lähtisi vielä turkkiin. Lisää iloa tietysti toi se, että seuraavana päivänä kävi ilmi että poliisi oli "ählämin" korjannut putkaan jostain tienvarresta ja oli kovasti ollut sitä mieltä että nyt pitää päästä turkkiin ja heti. Homma oli saanut alkunsa muistaakseni siitä, kun tämä Deniss kebabin "juoksupoika" oli päätynyt riitoihin omistajan(joka oli tietysti myös "paras kaveri") kanssa(elettiin aikaa jolloin tämä kebab paikka oli juuri perustettu).

Sääli sinänsä ettei sitä sinne turkkiin päästetty, kun seuraavaksi tuon naikkosen näin, niin se oli silmät mustana ja tulossa jostain turvakodista(forssasta?) johon oli mennyt samaista ukkelia karkuun.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viestin lähetti Micco!

Hieman myöhemmin ongelmia tuli Kauppakadulla eräässä suositussa ravintolassa.

EDIT; Äh, mainitaan nimikin. Yllä oleva tapahtui Salsa Orkideassa. Asiakaspalvelun kehto!
Salsa Orkideasta on hiukan kaksijakoiset fiilikset, mutta ei kylläkään asiakaspalvelun vuoksi. Muutaman kerran olen paikassa käynyt, ja alkuunhan se suorastaan hurmasi isoine annoksineen ja halpoine hintoineen. Jotenkin paikka on kuitenkin suttuinen, ja annosten hinnat suhteessa ruokamäärään panee epäilyttämään, notta mistähän tässä säästetään. Vielä kun edellisen käyntini jälkeen vatsani alkoi heittää pienimuotoista rallia - tätä ei todellakaan tapahdu usein - ovat epäilyni vahvistuneet huomattavasti. No, toivottavasti olen väärässä hygieniaepäilyineni, mutta luulen, että seuraavalla jykylän keikallani vaihdan ruokailupaikkaa joka tapauksessa.

Turkkilaispaikkojen suurin puute asiakaspalvelun ohella on syöttölöiden viihtyisyys. Itse maksan viihtyisästä ympäristöstä mielelläni euron ylimääräistä pizzan hinnassa, vaikka toki ymmärrän, etteivät kaikki välitä miljööstä. Omissa silmissäni vain erään paikallisen ahmedin pizza&kebab-baari nosti profiiliaan huomattavasti, kun omistaja laittoi pariksi viikkoa lafkan kiinni ja teki pienen remontin höskään. Samalla kaveri panosti mainoksiin ja hommasi lisää työvoimaa. Ruokien hinnat nousivat hiukan ennestään jo melko korkeista aina tuonne Kotipizzan tasolle, mutta rehellisesti sanottuna en ole missään syönyt niin viihtyisässä ja siistissä turkkilaisen omistamassa pizzeriassa kuin tuo kyseinen ravinteli on.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy