Mainos

Turhin urheilulaji?

• 4 066
  • 60

Turhin urheilulaji näistä vaihtoehdoista?

• Curling

Ääniä: 52 34,9%
  • Käsipallo

Ääniä: 27 18,1%
  • Lentopallo

Ääniä: 9 6,0%
  • Pesäpallo

Ääniä: 51 34,2%
  • Mäkihyppy

Ääniä: 10 6,7%

• Äänestäjiä
    149

Sheedy

Jäsen
Lankkuliuku eli murtomaahiihto on vittumainen laji harrastaa ja perkeleen tylsä katsoa telkkarista. Kuitenkin se on vieläkin mm.kouluissa pakollisena liikunnassa ja usein saa lukea huolestuneita raportteja miten nuorison hiihtotaito/tahto on romahtanut. Erinomaista jos näin on. Toivottavasti hyvä kehitys jatkuu.

Kaivanto

Jäsen
Vapaapaini, se Amerikan show-versio siis lienee turhin. Eihän se oikeastaan urheilua ole, mutta nimeän mokoman kuitenkin.

Curling ei ensi näkemältä vaikuta varmaankaan sen kiehtovammalta kuin säkillinen perunankuoria, mutta on itse asiassa aika jänskää kun siihen hiukan perehtyy. Omanlaistansa karvalakkishakkia.

Eurosportilla lajin arvokisoja selostaa yleensä parivaljakko Perttu Piilo ja Jussi (?) Uusipaavalniemi joiden asiantuntemus ja varsinkin kyky tulkita pelitapahtumia on todella kivenkovaa kamaa. Valitettavan harvinaista selostajapiireissä nykyään ja siksi myös piristävää.

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihan höpinää...

Viestin lähetti jepujee
Curling, puhtaasti urheilullisin perustein. Kurlinki on eniten samassa kategoriassa esim. shakin, petankin, tikanheiton yms. kanssa. Curlingia on kuitenkin ihan mukava katsella, koskaan en ole itse tosin kokeillut.

Miksi sä pistät samaan koriin Shakki-nimisen pelin, joka ei varmaan kenenkään mielestä ole urheilua, sekä monta taitolajia.

Ei se voi olla mikään urheilun kriteeri, että veri/hiki lentää. On olemassa eri tyyppisiä lajeja (voima, kestävyys,taito) sekä niiden kombinaatioita. Kyllä curling, darts, keilailu ym. ovat varmasti urheilua tai sitten mä en ala mitään.

Suunnistus ehdottomasti. Mitenkä metsässä pomppiminen voi olla urheilua? Osasyy mielipiteeseeni johtuu varmaankin myös koulussa saamistani traumoista kyseistä lajia kohtaan :D

Tämä siltä pohjalta, mitä nyt äkkiseltään tuli mieleen.

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Rebel
Jengihän on ihan halkoja. Curling on erittäin hieno tv-laji ja onkin mukavaa, että Suomi on siinä ruvennut pärjäämään. Aion katsoa joka kerta kun sitä tulee.

Mä valitsin pesäpallon kuitenkin turhimmaksi lajiksi, koska sitä se on. Rupeaisivat pelaamaan jalkapalloa.

Laahaus tulee talvilajien paskimpana, koska sekin on tyhmää. Tylsää dopingurheilua. Rupeaisivat pelaamaan jääkiekkoa.

Otsikko lienee turhin urheilulaji?

Kyse ei ollut siitä onko sitä kiva katsella tai pelata. Onhan mielestäni esim dartsia kiva katsella ja heitellä, mutta ei se mielestäni urheilua ole. Vaatii taitoa, keskittymiskykyä yms, mutta ei ole urheilua.

Hiihto vaikka ei minuakaan tällä hetkellä kiinnosta on kovaa aerobista urheilua, lylyt jalkaan ja kokeilemaan.

Miksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aika kummat lajit on vaihtoehtoina.. minusta kaikki lajit curlingia lukuunottamatta ovat mielenkiintoisia ja tärkeitä. Olisin odottanut et listalta löytyy golf(kapitalistiurheilu, joka ei kiinnosta pätkääkään), jotain moottori"urheilulajeja" ja jenkkien vapaapainia.. En näe mitään turhaa näissä neljässä lajissa.. en pidä todellakaan tällaisten perinteiden lajien mollaamisesta.. eivät ole sen kummallisepia kuin lätkä.. no ehkä vähän kuitenkin..

jake

Jäsen
Suosikkijoukkue
hifk
Urheilulajeista

Sen verran täytyy kommentoida, vaikken äänestäkään,
että 2006 olympialaisissa Torinossa on mitä suurimmalla
todennäköisyydellä virallisina olympialajeina shakki ja
bridge. Näin on itse KOK:n vpj. ja kv. hiihtoliiton pj.
Marc Hodler asian todennut.

Nyt ne ovat suolajärvellä näytöslajeina. Itse bridgeä
harrastavana väitän, että nämä KOK:n termillä
brain sports kutsumat lajit ovat myös mitä kovimman luokan
urheilua. Ja onhan olympialaisissa curlingin lisäksi ammuntaa
ja muitakin lajeja, joita on vaikea joidenkin maratoonari-
Finlandia-hiihtäjien vaikea urheiluksi kategorioida (en
halvenna maratoonareita, olen itsekin niitä seitsemän juossut).

Mitä turhimpiin urheilulajeihin tulee, niin ehdottomasti se
on jäätanssi. Missä muussa "urheilulajissa" on järjestys
ja lopputulos kaikkien tiedossa jo kauan ennen varsinaista
suoritusta.

Huuhaa

Jäsen
Re: Mä boikotoin koko äänestystä

Viestin lähetti Muksu
En suostu äänestämällä tukemaan tätä projektia, koska lentopallo oli yhtenä vaihtoehtona. Naisten lentopallo on yksi kaikkein tärkeimmistä urheilulajeista mm. naisten pituus- ja korkeushypyn ohella. Häpeä, keskustelunavaaja!

Joo, kyllä mää vähän kyllä häpeän, ja mietin tuota samaa asiaa, että pelaavathan naisetkin lentopalloa, mutta laitoin lentopallon kuitenkin lopulta listalle, koska tässä puhutaan nyt yleisesti ottaen eri urheilulajeista, ja sen lisäksi itselläni on sen verran traumaattisia kokemuksia koulun lentopallotunneista.... :D

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti Tatzka

Otsikko lienee turhin urheilulaji?

Kyse ei ollut siitä onko sitä kiva katsella tai pelata. Onhan mielestäni esim dartsia kiva katsella ja heitellä, mutta ei se mielestäni urheilua ole. Vaatii taitoa, keskittymiskykyä yms, mutta ei ole urheilua.

Hiihto vaikka ei minuakaan tällä hetkellä kiinnosta on kovaa aerobista urheilua, lylyt jalkaan ja kokeilemaan.

Niin, mitäs sitten? Curling on mielestäni urheilua, kyllä siinä sen verran kuitenkin liikutaan, että hiki tulee. Kerro mitä yrität minulle kertoa, ei ihan täysin mennyt jakeluun.

Laahaus voi olla kovaa urheilua, mutta perseestä se on. nimim. Paloheinässä koko elämänsä asunut.

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Rebel

Niin, mitäs sitten? Curling on mielestäni urheilua, kyllä siinä sen verran kuitenkin liikutaan, että hiki tulee. Kerro mitä yrität minulle kertoa, ei ihan täysin mennyt jakeluun.

Laahaus voi olla kovaa urheilua, mutta perseestä se on. nimim. Paloheinässä koko elämänsä asunut.

Mielestäni urheilussa tulee olla hieman enemmän fyysiwstä rasitusta kuin curlingissa on, tässäpä suurin käsitys eromme.

Hiihdon kiroja olen itsekin joutunut kestämään lukioni käytyä Sotungissa, jep juuri se Vantaan hiihto mekka.

Lapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, HIFK, Pelicans, HPK
En tajua, miksi vaihtoehdoissa ei ole jääpalloa! Kenttä on 100x100 metriä, tai ei ehkä ihan, mutta vastenmielistä on luistella punaisen pallon perässä mailan kanssa millä ei voi saada edes jalkapalloa kunnolla haltuun.
Toinen todella turha on Curling. En ymmärrä lainkaan lajin juonta, eikä se kovin urheilulliseltakaan näytä. Rupeaisivat vaikka siivoamaan, jos se harjan heiluttelu on niin mukavaa.

EDIT:

Huuhaa ymmärrän sittenkin täysin ettei listassa ole tuon enempää vaihtoehtoja.

Viimeksi muokattu:

Huuhaa

Jäsen
Viestin lähetti Lapa
En tajua, miksi vaihtoehdoissa ei ole jääpalloa! Kenttä on 100x100 metriä, tai ei ehkä ihan, mutta vastenmielistä on luistella punaisen pallon perässä mailan kanssa millä ei voi saada edes jalkapalloa kunnolla haltuun.
Toinen todella turha on Curling. En ymmärrä lainkaan lajin juonta, eikä se kovin urheilulliseltakaan näytä. Rupeaisivat vaikka siivoamaan, jos se harjan heiluttelu on niin mukavaa.

Ajattelin, etten laita kovin montaa vaihtoehtoa, jotteivät äänet jakaudu liiaksi monelle vaihtoehdolle.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Siis ei kerpele näitä juttuja...

... uskallanpa väittää, että teistä (vastustajista) ei kukaan tai lähes kukaan tiedä curlingista yhtään mitään.

Sama asia kun amerikkalaisen jalkapallon kanssa. Tingitään vaan, että on tyhmä ja tylsä laji ja ties mitä. Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, mutta typerää tuomita lajia, kun taktiikka ja pelikäsitys ei ole tippaakaan hallussa.

Korjatkaa toki, jos olen väärässä, mutta tuskin olette nähneet peliä enemmän kuin Urheiluruudun kahden minuutin pätkän

Älkääkä myöskään sanoko, että se ruudun pätkä kyllä riittää tajuamaan kuinka turhasta pelistä on kyse. Minkä tahansa lajin avautuminen kestää.

EDIT: Tämä unohtu... http://www.fifty1.com

Linkistä _loistava_ curlingpeli PC:lle.

ilezi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Näistä vaihtoehdoista ehdottomasti käsipallo! Curling on olympialaji ja Suomi sentään pärjää siinä. Mäkihypystä olen aina pitänyt ja seurannut sitä. Ja pesä- ja lentopalloa on kiva pelata.
Mutta maailman turhin urheilulaji voisi olla vaikka maahockey.

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Enpä äänestänyt, en.

Koskapa mielestäni turhaa urheilulajia ei ole olemassakaan. On eri asia sitten, löytyykö lajeja, joita ei voi määritellä varsinaisesti u r h e i l uk s i. Tällaisia voisivat olla esimerkiksi keilailu, ampuminen ja curling. Lajeina ne ovat kyllä kiinnostavia, toki!!!

The Rock

Jäsen
Käsipallo eli alias Handbol!!!!!

Se on pelkkä svedupellejen laji.

Kaikki Suomen maajoukkueessakin ovat pelkkiä suomenruotsalaisia!!! TRYFFELILAJI!!!!

Huuhaa

Jäsen
Viestin lähetti Juho
Se on pelkkä svedupellejen laji.

Kaikki Suomen maajoukkueessakin ovat pelkkiä suomenruotsalaisia!!! TRYFFELILAJI!!!!

Tossa oon kyllä täysin samaa mieltä, ja oon itse asiassa ihmetellytkin asiaa, että kuinka ruotsalainen laji käsipallo onkin. Suomenruotsalaiset ei tietenkään kestäis kiakossa taklauksia, niin ne on siirtynyt pelaamaan käsipalloa. :D

Suomenruotsalaisilla ja ruotsalaisuudella on yleensäkin ottaen liian suuri "valta" Suomessa. :mad:

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Moottoriurheilusta..

Turhin urheilulaji on mielestäni Tractor pulling, eli traktori veto. Valtavat masiinat vetävät perässään jotain roinaa ja musta savu tulee piipusta. Turhaa!

Samaten kuorma-autojen rata-ajot. Eikö se nyt riitä että kilpaillaan pienemmillä autoilla?? Kallista hommaa ja täysin turha urheilumuoto!

Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Annetuista vaihtoehdoista äänestin Curlingia.

Omasta mielestäni typerin laji on (täysin suvereenisti) kävely! Joku jo perustelikin asiaa joten se siitä.

Muita turhia lajeja ovat kaikki (?) arvostelulajit (tanssi, jäätanssi, kouluratsastus, aerobic, ym ym ym). Ja salibandy nykysääntöineen (t:nimim. "Aina vapari vastustajalle kun haen pallon pois").

Sen sijaan lentopallo, ja etenkin naisten lentopallo, on hieno laji! Muksua varmaan kiinnostanee kuulla että koska työpaikallani on eräs naisten SM-liigaa pelaava pelaaja (no lopetti jo, mutta pelasi vielä silloin), saimme pelata ottelun ko. joukkuetta vastaan. Siis meittin osaston miehet vastaan SM-sarjaa pelaava naisjengi. Johdimme alussa suvereenisti 2-0, kunnes tytöt alkoivat syöttää yläkautta... Sen enempiä pisteitä emme sitten saaneetkaan. Miehistä kunniaamme pelasti edes hitusen lenttiksen jälkeen voitettu sählypeli. Ja saunailta pitkien ja urheilullisten neitosten kanssa oli myös varsin mielenkiintoinen.

Nyt kun asia palautui mieleeni, niin täytyykin kysäistä saisikohan moista tilaisuutta järkättyä uudestaan...

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Sääsken tappo-, ja Akan kanto-kisat, suopallo, sekä sopupallo. Tarvitseeko enempää mainita?

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Äänestin curlingia, joka on laji, jossa ei fyysistä rasitusta tunnu tulevan kovinkaan paljon. Muuten curling, mitä mä nyt sitä oon telkusta kattonu, vaatii aikamoista peliälyä yms. mutta ei sitä kovinkaan urheiluks voi sanoa, ihan kun ei shakkiakaan.

Jääpallo on mun mielestä melko mystinen laji, ja se maalivahtiparka on ihan hukassa! Eihän se voi millän torjua kun maali on jalkapallomaalin kokoinen ja pallo surkean pieni!

Lentopallo voi olla näin naisenkin näkökulmasta mielenkiintoista...itse seuraan sitä nykyään aktiivisemmin, meidän koulussa kun on aika paljon lentiksen pelaajia ja kaupungista löytyy SM-tason joukkue...

Shane

Jäsen
En äänestänyt

Mistä tahansa lajista saa "turhan", jos sen niin haluaa ajatella. Jos kaikilta maailman ihmisiltä kysyttäisiin tämä kysymys, niin kaikki lajit tulisivat varmasti mainituksi. Tulos olisi sama, jos kysyttäisiin "parasta" urheilulajia.

Minusta on naurettavaa haukkua jokin laji täysin lyttyyn, sillä se sama laji on todennäköisesti jollekin toiselle elämän tärkein harrastus. Jos itseä ei joku laji kiinnosta, ei se tarkoita, ettei muitakaan saisi kiinnostaa.

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Re: En äänestänyt

Viestin lähetti Shane
Mistä tahansa lajista saa "turhan", jos sen niin haluaa ajatella. Jos kaikilta maailman ihmisiltä kysyttäisiin tämä kysymys, niin kaikki lajit tulisivat varmasti mainituksi. Tulos olisi sama, jos kysyttäisiin "parasta" urheilulajia.

Minusta on naurettavaa haukkua jokin laji täysin lyttyyn, sillä se sama laji on todennäköisesti jollekin toiselle elämän tärkein harrastus. Jos itseä ei joku laji kiinnosta, ei se tarkoita, ettei muitakaan saisi kiinnostaa.

Kysehän on tietty siitä, että mikä suurimman osan mielestä on turhin. Tilastotiedettä ju nou ;)

Tottahan kaikki sen tajuaa, että joka lajille löytyy omat kannattajansa..., eikö?

Curling esimerkiksi ei meikäläistä kiinnosta tippaakaan, en oo tosin perehtynytkään, mutta silti äänestin pesäpallon turhemmaksi, koska sitä se taas kansainvälisesti ajateltuna on!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy